Πριν λίγο καιρό άκουσα από ένα παιδάκι που πήγαινε στο Νηπιαγωγείο να με διορθώνει γιατί πρόφερα κάποια γράμματα του Αλφάβητου όπως θεωρούσα ότι πρέπει να προφέρονται και για να ακριβολογώ όπως είχα διδαχθεί. Το Α, Άλφα, το Β, Βήτα το Γ, Γάμα και ούτω καθ’ εξείς.
Όμως αυτή η προφορά δεν είναι πλέον η αναγνώσιμη, με διόρθωσε ο μικρούλης και με ύφος μου τόνισε: δεν είναι βήτα, είναι βου, δεν είναι γάμα, είναι γου. Επιβεβαιώνοντας το παιδί της η μητέρα του μου είπε ότι πλέον στο σχολείο έτσι διδάσκεται το αλφάβητο.
Σε τι ενοχλούσε η προφορά του Άλφα και του Βήτα ώστε να κάνουν τους μαθητές να βρυχώνται; Γνώριζα ότι ο άνθρωπος εξελίσσεται, έτσι από τα σπήλαια και τις άναρθρες κραυγές έφτασε στην αρμονία του λόγου που είναι κατά κύριο λόγο η εκφώνηση των φωνηέντων. Πώς γίνεται εμείς να ξαναγυρίσουμε στη πρωτόγονη έκφραση, δεν το χωρά ο νους μου!
Τέτοια καταστροφή η γλώσσα μας δεν έχει δεχθεί από τους χειρότερους πολέμιούς της. Να όμως που βρίσκουν συνεργάτες τους αρμόδιους του Υπουργείου Παιδείας!
Τι τους έφταιξαν τα έρμα τα κολυβογράμματα του Μακρυγιάννη και τα ιερά συνθήματα κατά τον Σεφέρη, μόνον ο διεστραμμένος νους των μπορεί να μας απαντήσει.
Άραγε οι εκπαιδευτικοί τι στάση έχουν κρατήσει; Μπορούν, τους πάει η νόησή τους να διδάξουν άναρθρα πράγματα;
Όταν τα διαστημόπλοια επανδρωμένα ή μη στέλνονται στα πέρατα του Σύμπαντος, έχοντας ονόματα παρμένα από τα γράμματα του Ελληνικού Αλφαβήτου όπως ΑΛΦΑ, ΔΕΛΤΑ, ΩΜΕΓΑ κ.ά., διότι αυτή η γλώσσα δεν είναι μόνο εθνική, δεν είναι μόνον οικουμενική, αλλά είναι συμπαντική, στην πατρίδα της την καταστρέφουν γιατί κάποιοι δεν αντέχουν την ομορφιά και την αρμονία της!
Δεν μπορώ να δώσω άλλη εξήγηση ή μάλλον η λογική μου αρνείται οποιαδήποτε ερμηνεία για την επιβολή του βελάσματος και του μουγκανίσματος.
Ξαναλέω, σε όλον τον κόσμο διδάσκεται η αρχαία ελληνική γλώσσα, εκτός της πατρίδος της, η οποία έχει αποδειχθεί ότι ενεργοποιεί τα κύτταρα του εγκεφάλου ο οποίος λειτουργεί καλύτερα, ταχύτερα.
Λέτε ο Μπιλ Γκέιτς της ΜΑΪΚΡΟΣΟΦΤ να μην είχε τι να κάνει και δημιούργησε πρόγραμμα εκπαίδευσης στελεχών επιχειρήσεων στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα;
Κυρίες και κύριοι του Υπουργείου Παιδείας, μην μας μαθαίνετε την μητρική μας γλώσσα. Θα βρούμε τρόπο εμείς και θα την μάθουμε!
Τιμωρήστε τα παιδιά μας με την εφαρμογή του εκπαιδευτικού σας συστήματος, εμείς θα τους μαθαίνουμε την Μυθολογία μας και τους Ήρωες μας για να χαίρονται και να αποκτούν πρότυπα.
Αλλά δεν σας επιτρέπουμε να μας αναγκάσετε να μιλήσουμε την δική σας μητρική γλώσσα κύριοι εντεταλμένοι του Υπουργείου Παιδείας που είναι τα βελάσματα και τα μουγκανίσματα.
Εμείς θα συνεχίσουμε να προφέρουμε το Α, Άλφα, το Β, Βήτα κ. ο. κ., γιατί αυτόν τον τόπο με τις κοιτίδες του όπως είναι η γραφή, η ανάγνωση, η παίδευση έρχονται από πολύ μακριά και θα συνεχίσουν να πηγαίνουν μακρύτερα, ενώ τίποτε και κανένας δεν επιτρέπεται να τις αλλοτριώσει στους αιώνες των αιώνων!
Φιλία Βαγιάκα
Πηγη
6 σχόλια:
tora sovara milas?
ti a ke bou tha tous gamisoume to spiti re gamot in poutana mou den antexo na zo allo ston kosmo tou tipota
Στο νηπιαγωγείο τα παιδάκια μαθαίνουν τις φωνούλες των γραμμάτων. Στο τέλος της Α΄ Δημοτικού γνωρίζουν την ΑΒ κανονικότατα. Αυτος ο τρόπος τα βοηθάει να συλλαβίσουν, αφού στο συλλαβισμό χρησιμοποιούμε τη φωνή του γράμματος κι όχι το όνομά του.Πρώτα δηλαδή μαθαίνουν τη φωνή κι έπειτα το όνομα. ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΑΛΦΑ ΒΗΤΑ, μην στεναχωριέστε... για τα υπόλοιπα τί θα κάνουμε...
ΤΟ ΚΑΤΑΘΕΤΩ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΗΜΜΕΡΙΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΝΕΑ...
ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ.
ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΤΡΕΛΕΝΕΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ.
ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΕΤΟ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΗΘΕΝ ΨΗΦΙΖΟΜΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟΤΑΞΙΣΤΕΣ ΚΑΙ
ΑΥΤΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΔΙΑΠΡΑΤΟΥΝ ΕΓΓΛΗΜΑ.ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ
ΦΟΝΟ ΕΚ ΠΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΟΥΣ ΘΑ ΤΟ ΕΛΕΓΑΝ
ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΕΚΛΟΓΙΚΑ.
ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΓΙΑΤΗ ΛΕΕΙ ΨΕΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ? ΜΑ ΦΥΣΙΚΑ ΔΙΟΤΗ ΞΕΡΕΙ
ΟΤΙ ΣΦΑΛΕΙ ΚΑΙ ΦΟΒΑΤΕ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ.
ΕΥΡΕΥΝΗΣΤΕ ΛΙΓΟ ΣΩΚΡΑΤΗ ΑΚΡΙΒΟΣ ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΩ ΜΕΡΙΚΑ
+1+ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΑΔΙΚΕΙΣΑΙ ΠΑΡΑ ΝΑ ΑΔΙΚΕΙΣ.
+2+ ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ.
+3+ ΑΞΙΟΠΕΡΙΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΕΥΚΟΛΙΑ ΝΑ
ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΟΣΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΟΣΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΕΧΕΙ
+4+ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ ΑΠΟΚΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΩΡΕΣ.
+5+ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΚΑΛΟ, Η ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΚΟ, Η ΑΜΑΘΕΙΑ
+6+ ΕΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ
+7+ Η ΑΡΕΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ.
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΥΠΟΔΗΛΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΣΗΜΜΕΡΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΚΟΥΣ,ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ,ΔΙΚΑΣΤΕΣ,ΠΑΠΑΔΕΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΗΣΤΙΜΙΑ
¨ΑΓΑΘΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΟΡΘΗ ΓΝΩΜΗ.
ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙ’ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΔΩΣΑΝΕ ΚΟΝΙΟ ?
Τι βου ρε και θου βου τι ξεφτιλίκια είναι αυτά.
Σωστός ο 4:20...Χαλαρώστε πια...Κι εγώ έτσι τα διδάχτικα...Πριν 25 χρόνια..
A.V
Ακριβώς έτσι. Στην αρχή μαθαίνουν τις φωνούλες των γραμμάτων για να μπορέσουν να κάνουν τον συλλαβισμό. Πρός το τέλος της πρώτης τάξης ξέρουν όλα τα παιδιά να λένε το αλφάβητο νεράκι. Άλλωστε το μάθεις να λές το αλφάβητο άλφα βήτα .... είναι το μόνο εύκολο. Το σύστημα αυτό είναι σωστό. Αν μάθουν τα παιδιά στην αρχή ότι το Α είναι άλφα μπερδεύονται στον συλλαβισμό.
Το παιδί θα ακούει Μι και Άλφα = Μιάλφα ;;;;
Ενώ ακούει Μ και Α = μα Χ 2 = μαμά.
"Επιβεβαιώνοντας το παιδί της η μητέρα του" .... μάλλον η μαμά δεν ήξερε τι της γίνεται ... :)
Δημοσίευση σχολίου