Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Η κόντρα Βουλγάρων – Σκοπιανών καλά κρατεί…


Με επίκεντρο την βουλγαρικής συνείδησης Σπάσκα Μιτρόβα, οι βουλγαρικής συνείδησης Σκοπιανοί, ξιφουλκούν με δριμύτητα εναντίον του αρχιεπισκόπου Στεφάν...Ο Βουλγαρικός Πολιτιστικός Σύλλογος Σκοπίων συνέταξε επιστολή κατά του επικεφαλής της «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας», Αρχιεπισκόπου Στεφάν, ο οποίος σε δηλώσεις του σε τηλεοπτικό σταθμό ανέφερε ότι η.... Σπάσκα Μιτρόβα «ανήκει στα κατακάθια της κοινωνίας, στους προδότες και τα φρικιά». 


Ο Βουλγαρικός Πολιτιστικός Σύλλογος Σκοπίων είναι η οργάνωση των «Σλαβομακεδόνων» που δηλώνουν τη Βουλγαρική τους εθνικότητα και συνείδηση. Η Σπάσκα Μιτρόβα και η υπόθεσή της έχουν απασχολήσει τα πολιτικά δρώμενα της ΠΓΔΜ τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με στοιχεία στο διαδίκτυο, η γυναίκα είναι Σκοπιανή με ... Βουλγαρική συνείδηση και για το λόγο αυτό είχε εξυβριστεί πολλές φορές. Σπούδαζε στη Βουλγαρία, αλλά οι Σκοπιανές αρχές δεν της επέτρεψαν να πάει στη γειτονική χώρα προκειμένου να παρουσιάσει την πτυχιακή της εργασία, με αποτέλεσμα να μην αποφοιτήσει.
Επιπλέον, ήταν ιδρυτικό μέλος της οργάνωσης «Ράντκο» που αποτελείται από πολίτες της ΠΓΔΜ, βουλγαρικής εθνικότητας. Η οργάνωση χαρακτηρίστηκε ως παράνομη στα Σκόπια, σε αντίθεση με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο που θεώρησε την πράξη ως παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Παντρεύτηκε το 2006 αλλά σε δύο μήνες ζήτησε και πήρε διαζύγιο διότι ο σύζυγός της ήταν χρήστης και έμπορος ναρκωτικών. Το δικαστήριο εξέδωσε το διαζύγιο αλλά έδωσε και το δικαίωμα στον σύζυγο να μπορεί να μένει στο σπίτι της προκειμένου να συναντιέται με την κόρη τους. Ωστόσο η υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος και ναρκωτικών καθιστούσαν τον χαρακτήρα του επιθετικό. Ούτε το δικαστήριο, ούτε η Πρόνοια έδειξαν κάποιο ενδιαφέρον, διότι ο σύζυγός της διέθετε διασυνδέσεις με τις εν λόγω Αρχές και την Αστυνομία.
Η Μιτρόβα καταδικάστηκε περισσότερες από μία φορές μέσα σ’ ένα χρόνο, αρκετές φορές ερήμην της λόγω του ότι δεν έλαβε ειδοποίηση, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να είναι φυλακισμένη, ενώ το παιδί της βρισκόταν σε άγνωστη γι’ αυτήν τοποθεσία και μόλις πρόσφατα έμαθε ότι την επιμέλειά του την έλαβε ο πατέρας, ενώ η νομοθεσία προβλέπει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις τη φροντίδα του παιδιού την αναλαμβάνει η Πρόνοια.
Η υπόθεση της Μιτρόβα έγινε σύμβολο για τους πολίτες των Σκοπίων που έχουν βουλγαρική συνείδηση. Οι πρόσφατες δηλώσεις του αρχιεπισκόπου Στεφάν θεωρήθηκαν προσβλητικές από το σύνολο αυτών των πολιτών. Ο αρχιεπίσκοπος υιοθέτησε από μόνος του και παράνομα τα δικαιώματα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας και της Αρχιεπισκοπής Οχρίδας, δημιουργώντας την «Ορθόδοξη Εκκλησία της Μακεδονίας». Για το λόγο αυτό οι Σκοπιανοί με βουλγαρική συνείδηση απειλούν με «μεταφορά» τους στη Βουλγαρική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Τα γεγονότα αυτά μας δείχνουν ότι δυστυχώς η Ελλάδα πρέπει να διαπραγματευτεί με μία χώρα η οποία δεν έχει καμία επαφή με τον όρο περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τα βασικά του στοιχεία. Εν τούτοις τα γεγονότα αυτά είναι καλό να τα γνωρίζουμε για να καταλαβαίνουμε και τι πρεσβεύουν διάφοροι κύκλοι εντός της Ελλάδας που «καίγονται» για την αναγνώριση «μακεδονικής» μειονότητας. Αυτά τα γεγονότα τους αφήνουν απόλυτα εκτεθειμένους, παρουσιαζόμενοι ως στυγνοί αμειβόμενοι ή μη προπαγανδιστές.
Το κύριο ερώτημα είναι γιατί οι ελληνικές κυβερνήσεις και τα φερέφωνά τους προπαγανδίζουν στον ελληνικό λαό ότι δεν υπάρχει λύση στο ζήτημα της Μακεδονίας, άλλη από το να τους αναγνωρίσουμε με ένα απλό συνθετικό (π.χ. Βόρεια Μακεδονία) τη στιγμή που αυτό το κράτος είναι γεμάτο από φυγόκεντρες δυνάμεις. Γιατί η Ελλάδα δεν έπραξε κάτι ανάλογο με τον Νίκο Κωνσταντινίδη στα Σκόπια, που φυλακίστηκε όταν δήλωσε ότι είναι Έλληνας Βλάχος; 
Γιατί η Βουλγαρία, κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τηρεί σταθερή πορεία προάσπισης της βουλγαρικής εθνότητας, ενώ στην Ελλάδα οποιαδήποτε τέτοια σκέψη ή απλά και μόνο ιδέα μη αναγνώρισης της ΠΓΔΜ με το συνθετικό όρο Μακεδονία θεωρείται στην καλύτερη «ξεπερασμένη» ή φασιστική; Τι έχουν να πουν άραγε τα φερέφωνα;