Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Γιατί επιτρέπει ο Θεός το κακό στον κόσμο; Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης


Περιστέρια αδικία κακό φαγητό
Ένας ασκητής βλέποντας την αδικία πού υπάρχει στον κόσμο προσευχόταν στο Θεό και του ζητούσε να του αποκαλύψει το λόγο που δίκαιοι και ευλαβείς άνθρωποι δυστυχούν και βασανίζονται άδικα, ενώ άδικοι και αμαρτωλοί πλουτίζουν και αναπαύονται.
Ενώ προσευχόταν ο ασκητής να του αποκαλύψει ο Θεός το μυστήριο, άκουσε φωνή που του έλεγε:
- Μη ζητάς εκείνα που δε φτάνει ο νους σου και η δύναμη της γνώσης σου. Ούτε να ερευνάς τα απόκρυφα, γιατί τα κρίματα του Θεού είναι άβυσσος. Αλλά, επειδή ζήτησες να μάθεις, κατέβα στον κόσμο και κάθισε σ’ ένα μέρος και πρόσεχε αυτά που θα δεις, για να καταλάβεις από τη μικρή αυτή δοκιμή, ένα μικρό μέρος από τις κρίσεις του Θεού.


Θα γνωρίσεις τότε άτι είναι ανεξερεύνητη και ανεξιχνίαστη η προνοητική διακυβέρνηση του Θεού για όλα.
Ο γέροντας, όταν τ’ άκουσε αυτά, κατέβηκε με πολλή προσοχή στον κόσμο κι έφτασε σ’ ένα λιβάδι που το διέσχιζε ένας πολυσύχναστος δρόμος. Εκεί κοντά ήταν μία βρύση κι ένα γέρικο δέντρο, στην κουφάλα του οποίου μπήκε ο γέροντας και κρύφτηκε καλά.
Μετά από λίγο πέρασε ένας πλούσιος πάνω στο άλογό του. Σταμάτησε για λίγο στη βρύση, για να πιει νερό και να ξεκουραστεί.
Αφού ξεδίψασε, έβγαλε από την τσέπη του ένα πουγκί με εκατό φλουριά και τα μετρούσε. Όταν τελείωσε το μέτρημα, θέλησε πάλι να τα βάλει στη θέση τους. Χωρίς όμως να το καταλάβει, το πουγκί έπεσε στα χόρτα. Έφαγε, ξεκουράστηκε, κοιμήθηκε και μετά καβαλίκεψε το άλογο κι έφυγε χωρίς ν’ αντιληφθεί τίποτα για τα φλουριά.
Μετά από λίγο ήρθε άλλος περαστικός στη βρύση, βρήκε το πουγκί με τα φλουριά, το πήρε κι έφυγε τρέχοντας μέσ’ απ’ τα χωράφια. Πέρασε λίγη ώρα και φάνηκε άλλος περαστικός. Κουρασμένος, όπως ήταν, σταμάτησε κι αυτός στη βρύση, πήρε λίγο νεράκι, έβγαλε και λίγο ψωμάκι από ένα μαντήλι και κάθισε να φάει.
Την ώρα, που ο φτωχός εκείνος έτρωγε, φάνηκε ο πλούσιος καβαλάρης εξαγριωμένος, με αλλοιωμένο το πρόσωπο από οργή, και όρμισε επάνω του. Με θυμό φώναζε να του δώσει τα φλουριά του. Ο φτωχός, μη έχοντας ιδέα για τα φλουριά, διαβεβαίωνε με όρκους πως δεν είδε τέτοιο πράγμα. Εκείνος όμως, όπως ήταν θυμωμένος, άρχισε να τον δέρνει και να τον χτυπά, μέχρι που τον θανάτωσε. Έψαξε μετά όλα τα ρούχα του φτωχού, δεν βρήκε τίποτα και έφυγε λυπημένος.
Ο γέροντας εκείνος τα έβλεπε όλα αυτά μέσα απ’ την κουφάλα και θαύμαζε. Λυπόταν πολύ κι έκλαιγε για τον άδικο φόνο που είδε και προσευχόμενος στον Κύριο, έλεγε:
- Κύριε, τι σημαίνει αυτό το θέλημά Σου; Γνώρισε μου, Σε παρακαλώ, πώς υπομένει η αγαθότητα Σου τέτοια αδικία. Άλλος έχασε τα φλουριά, άλλος τα βρήκε κι άλλος άδικα φονεύθηκε!
Ενώ ο γέροντας προσευχόταν με δάκρυα, κατέβηκε ο Άγγελος Κυρίου και του είπε:
- Μη λυπάσαι, γέροντα, ούτε να σου κακοφαίνεται και να νομίζεις ότι όλα αυτά γίνονται τάχα χωρίς θέλημα Θεού. Αλλά άπ’ αυτά πού συμβαίνουν, άλλα γίνονται κατά παραχώρηση, άλλα για παίδευση κι άλλα κατά οικονομία. Άκουσε λοιπόν:
Αυτός που έχασε τα φλουριά είναι γείτονας εκείνου που τα βρήκε. Ο τελευταίος είχε ένα περιβόλι αξίας εκατό φλουριών. Ο πλούσιος, επειδή ήταν πλεονέκτης, τον εξανάγκασε να του το δώσει για πενήντα φλουριά. Ο φτωχός εκείνος, μη έχοντας τι να κάνει, παρακαλούσε το Θεό να κάνει την εκδίκηση.
Γι’ αυτό και οικονόμησε ο Θεός και του τα έδωσε διπλά.
Εκείνος, πάλι, ο φτωχός, ο κουρασμένος, που δεν βρήκε τίποτα και φονεύτηκε άδικα, είχε κάνει μια φορά φόνο. Μετανόησε όμως ειλικρινά και σ’ όλη την υπόλοιπη ζωή του τα έργα του ήταν χριστιανικά και θεάρεστα. Διαρκώς παρακαλούσε το Θεό να τον συγχωρέσει για το φόνο που διέπραξε και συνήθιζε να λέει: «Θεέ μου, τέτοιο θάνατο πού έδωσα, ίδιο να μου δώσεις!». Βέβαια, ο Κύριός μας τον είχε συγχωρέσει από την πρώτη στιγμή πού εκδήλωσε τη μετάνοιά του.
Συγκινήθηκε όμως ιδιαίτερα από το φιλότιμο του παιδιού του, το οποίο όχι μόνο φρόντιζε για την τήρηση των εντολών του, αλλά ήθελε και να πληρώσει για το παλιό του φταίξιμο. Έτσι δεν του χάλασε το χατίρι, επέτρεψε να πεθάνει με βίαιο τρόπο – όπως του το είχε ζητήσει – και το πήρε κοντά Του, χαρίζοντας του μάλιστα και λαμπρό στεφάνι γι’ αυτό του το φιλότιμο!
Ο άλλος, τέλος, ο πλεονέκτης, που έχασε τα φλουριά κι έκανε το φόνο, θα κολαζόταν για την πλεονεξία και τη φιλαργυρία του. Το άφησε λοιπόν ο Θεός να πέσει στο αμάρτημα του φόνου για να πονέσει η ψυχή του και να έρθει σε μετάνοια. Με την αφορμή αυτή αφήνει τώρα τον κόσμο και πάει να γίνει καλόγερος!
»Λοιπόν, πού, σε ποια περίπτωση, βλέπεις να ήταν άδικος ή σκληρός και άπονος ο Θεός; Γι’ αυτό στο εξής να μην πολυεξετάζεις τις κρίσεις του Θεού, γιατί Εκείνος τις κάνει δίκαια και όπως ξέρει, ενώ εσύ τις περνάς για άδικες. Γνώριζε επίσης ότι και πολλά άλλα γίνονται στον κόσμο με το θέλημα του Θεού για λόγους που οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν. Κι έτσι το σωστό είναι να λέει ο καθένας: «Δίκαιος ει Κύριε, και ευθείαι αι κρίσεις σου.» (Ψαλμ. ΡΙΗ, 137).
Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης
http://istologio.org/?p=2520

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

δεν θελω να φανει πως ειρωνευομαι τον χριστιανισμο.χριστιανος ειμαι και ακουω τα παραπανω με σεβασμο.αλλα ειμαι και ελληνας και πιστευω και στο συν αθηνα και χειρα κινει.αλλιως τους δικαστες τι τους χρειαζομαστε.δεν νομιζω πως το να μενεις μονιμως αμετοχος στα παντα βοηθας τον κοσμο.ο θεος κατα την γνωμη μου δεν εχει φτιαξει τον κοσμο για να εχει ενα playstation και να παιζει.

Ανώνυμος είπε...

tote na afethoume sthn moira mas!!kai stous dinastes mas!!me olo to sevasmo!!

Ανώνυμος είπε...

"ο Πατήρ μου εν Ουρανοίς εργάζεται,όπως καγώ εργάζομαι είπεν ο Κύριος" Δίνοντας το παράδειγμα της εργασίας στον άνθρωπο και όχι της μοιρολατρείας.Αρκεί τα έργα μας να είναι σύμφωνα με το θέλημά του.Ο ίδιος δεν απέκλεισε την δικαιοσύνη των ανθρώπων,λέγοντας πως όσοι κατέχουν αξιώματα," τους έχουν δοθεί άνωθεν".Όμως απέχει κατά πολύ η κρίση του ανθρώπου απ' αυτή του Θεού.Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Θεραπεία των Λεπρών.Αφού τους θεράπευσε ο Κύριος τους έστειλε στους Αρχιερείς που ασκούσαν και δικαστική εξουσία,να επιβεβαιώσουν την Θεραπεία τους, μη καταργώντας έτσι το αξίωμά τους.
Β Λ Α Χ Ο Σ

Ανώνυμος είπε...

Να δει πόσο Κοπριές είμαστε!!!!

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΛΙΣΤΑ, ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΑΧΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΑΙ ΑΣΙΤΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΠΟΥ ΤΑΧΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΕ ΑΠΟ ΤΗ ΓΙΟΥΝΙΣΕΦ ΚΑΙΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΟΛΑ ΔΑΚΤΗΛΟΙ ΤΟΥΠΕΡΙΟΥΣΙΟΥ, ΠΩΣ ΤΟ ΕΞΕΙΓΗΤΕ;ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΠΑΣΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΊΣΤΑ ΤΙ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ,Ε!

Ανώνυμος είπε...

Γιατί δεν επεμβαίνει ο Θεός στον κόσμο?

Επειδή, πολύ απλά, δεν θέλει ο άνθρωπος την επεμβασή Του ! ! !

http://www.oodegr.com/oode/a8eismos/epembasi1.htm

Ανώνυμος είπε...

Τι βολικο που ακουγεται..
Μου θυμιζει τα χρονια που εγκαθιδρυθικε ο χριστιανισμος και ηταν το δεκανικι της αρχουσας ταξης.
'Φοβου τους αρχοντες σου οπως τον Κυριον'
Καντε τα προβατα σε αυτη τη ζωη για να περνανε καλα καποιοι και μη φοβαστε, στην αλλη ζωη θα ειμαστε αρχοντες.
Και οταν λεμε αλλη ζωη μην παει ο νους σας στην μετενσαρκωση διοτι η εκκλησια εχει τοποθετηθει πως δεν αποδεχεται κατι τετοιο. Οταν λεμε αλλη ζωη εννουμε την δευτερα παρουσια και την ανασταση νεκρων.

Μετα σκεφτονται γιατι δεν ικανοποιει η θρησκεια τον κοσμο και στρεφονται αλλου...

Γιαννης

Ανώνυμος είπε...

ΤΕΤΟΙΕΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΔΕΝ ΕΧΩ ΞΑΝΑΚΟΥΣΕΙ.!!!!!!

Unknown είπε...

παπαριες καμαρωτες

Ανώνυμος είπε...

γιατι ειναι πουστης.Γερο κανα τουφεκι εχεις;

Ανώνυμος είπε...

otan katalabete oti ston kosmo ayton eimaste perastikoi tha katalabete...

Ανώνυμος είπε...

Εγώ αδερφοί είμαι μεγάλος αλκοολικός και χασικλής και λίγο μ'ενδιαφέρει αν το μάθουνε οι "μυστικοί",έτσι και αλλιώς το ξέρουνε.Τώρα όμως παλεύω και καταφέρνω να είμαι καθαρός 2 ολόκληρους μήνες απο κάθε ουσία μετά απο 15 ολόκληρα χρόνια συνεχούς πιόματος.Αμέσως άρχισα να καταλαβαίνω πόσο πρόβατο είμαι ακόμα και τώρα, καθώς δεν μπορώ να διαχειριστώ τίποτα σωστά.Είμαι αφημένος στην εύνοια του Θεού και ελπίζω και πιστεύω σε αυτόν πάρα πολύ έντονα όπως πριν 15 χρόνια.Αλλα για να το καταλάβω χρειάστηκε η θέλησή μου να με βοηθήσει με το κυρίαρχο πάθος μου,τις ουσίες.Η ίδια θέληση με βοηθάει να μη πιώ.Είμαι ένα τίποτα μπροστά στην σοφία του...Ας γίνει το θέλημά του

Ανώνυμος είπε...

http://www.oodegr.com/oode/a8eismos/epembasi1.htm

Ανώνυμος είπε...

Κρίμα ρε ρε και σε λένε και ΓΙΑΝΝΗ.

zac είπε...

Αυτα ειναι θεματα πίστης και όχι λογικής επεξεργασίας. "Πιστευω"σημαινει "αποδεχομαι κατι χωρίς απόδειξη".
"Γιατι επιτρεπει ο Θεός..κλπ" ΜΑ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΖΗΤΑΤΕ θΕΌ, ΖΗΤΑΤΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΉ ΕΤΑΙΡΊΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑς ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΑΠΌ ΚΑΘΕ ΚΑΚΌ.
Τελος, το ερωτημα αναφερεται μονον στο Θεό των Εβραιοχριστιανών..Στην εποχη του 12θεου τετοια ερωτηματα δεν εμπαιναν

Ανώνυμος είπε...

Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΓΙΝΕΤΕ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ.ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΜΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ Ο ΝΟΥΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟΣ. ΑΡΑ ΑΓΝΩΣΤΕ ΑΙ ΒΟΥΛΑΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ. ΑΙΑΝΤΑΣ.