Μεταφοραί, ο Δήμος (Αθηναίων)!!! Πώς αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι στις σημερινές συνθήκες κατάρρευσης, ο δήμος αποφασίζει να πληρώσει 48.000 ευρώ μόνο για μια μελέτη που θα αφορά «προμήθεια αυτοκινήτων»;
καθυστερεί πληρωμές εργαζομένων (φωτογρ. από παλαιότερες κινητοποιήσεις)Ενα τέτοιο ποσό μόνο για μελέτη και σχεδιασμό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο δήμος είναι αποφασισμένος να επενδύσει εκατομμύρια ευρώ για να δημιουργήσει στόλο αυτοκινήτων. Ομως, όχι μόνο «λεφτά δεν υπάρχουν», αλλά ο Δήμος Αθηναίων βρίσκεται -όπως και η υπόλοιπη χώρα- στο έλεος των δανειστών του, καθυστερεί πληρωμές εργαζομένων και ετοιμάζεται για αναμόρφωση προϋπολογισμού λόγω μειωμένων εσόδων.
Ο αντιδήμαρχος
Γεγονός αξιοσημείωτο είναι το δεδομένο ότι την παραπάνω απόφαση υπογράφει ο πανίσχυρος αντιδήμαρχος Τάσος Αβραντίνης, φιλελεύθερος και αυτοδιαφημιζόμενος ως πολέμιος του «μεγάλου κράτους, που πρέπει να μικρύνει»!
Ο κ. Αβραντίνης είναι αντιδήμαρχος αρμόδιος για τη Δημοτική Αστυνομία και την Πολεοδομία, αλλά και πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής (αποφασίζει αντί του δημοτικού συμβουλίου για οικονομικά θέματα). Τις παραπάνω αρμοδιότητες έχει εκχωρήσει στον (προερχόμενο από το κόμμα του Στ. Μάνου) Τ. Αβραντίνη ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης, ο οποίος μάλιστα έχει και ρόλο εισηγητή προς την Οικονομική Επιτροπή. Μόνο που σε προηγούμενες περιστάσεις, ο κ. Αβραντίνης είχε την ευκαιρία να δείξει -έστω- την αντίθεσή του. Για παράδειγμα, δήλωσε γραπτώς τον περασμένο Μάρτιο ότι δεν θα ψηφίσει καμία νέα πρόσληψη, διότι υπάρχουν πλεονάζοντες μόνιμοι.
Στις αρχές Μαΐου συγκρούστηκε με τον δήμαρχο και όσους σχεδίαζαν να απαγορευθεί η ίδρυση νέων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος σε περιοχές του κέντρου. Πρόσφατα δε, ήταν ο μόνος από το δημοτικό συμβούλιο που καταψήφισε απόφαση για να μπουν ανώτατα όρια στις τιμές πώλησης ειδών στα κυλικεία του δήμου. Δεν συνέβη όμως το ίδιο με τη μελέτη των 48.000 ευρώ, καθώς:
- Φέρνει το θέμα για συζήτηση στην Οικονομική Επιτροπή στις 31 Μαΐου 2011, και μάλιστα «εκτός ημερήσιας διάταξης», σαν να επρόκειτο για κάτι έκτακτο και επείγον, αν και η εισήγηση του δημάρχου υπήρχε από τις 21 Απριλίου.
- Το ψηφίζουν οι εφτά παρόντες (έξι από την παράταξη Καμίνη και ένας από την παράταξη Κακλαμάνη), ενώ απουσιάζουν οι Σ. Λάμπρου (ΚΚΕ) και Φ. Ιγνατίου-Ν. Βαφειάδης (παράταξη Κακλαμάνη).
12 εκατ. για λίζινγκ
- Δεν παραπέμπεται για εξέταση και ψήφιση από το δημοτικό συμβούλιο, όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις. Ενδεικτικά, το συμβούλιο στη σημερινή του συνεδρίαση καλείται να εγκρίνει έξοδα 46 ευρώ για στεφάνι κηδείας και 53 ευρώ για εκτός έδρας υπαλλήλου...
Προκειμένου να εγκρίνει τη νέα μελέτη για προμήθεια αυτοκινήτων, οι δημοτικοί άρχοντες επικαλούνται αορίστως μόνο μια σχετική εγγραφή στον προϋπολογισμό του 2011. Υπενθυμίζεται όμως ότι με την ευκαιρία της ψήφισης του προϋπολογισμού τον περασμένο Μάρτιο, αλλά και νωρίτερα, όταν ετοιμαζόταν να αναλάβει ο Γ. Καμίνης, είχε αποτυπωθεί εκτενώς η οικονομική κατάσταση του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος:
- Βαρύνεται με τραπεζικό δανεισμό συνολικού ύψους 220 εκατ. ευρώ, χωρίς μάλιστα να έχει τη δυνατότητα να συνάψει νέα δάνεια.
- Για να εξυπηρετήσει το δανεισμό θα πληρώσει μέσα στο 2011 16 εκατ. ευρώ.
- Πληρώνει 12 εκατ. ευρώ ετησίως για την πληρωμή του λίζινγκ των απορριμματοφόρων που είχε προμηθευτεί η διοίκηση Κακλαμάνη.
- Προβλέπει για το 2011 μειώσεις δαπανών ύψους 70% στα τεχνικά έργα (συντηρήσεις οδών, σχολικών κτηρίων, πεζοδρόμων, πλατειών κ.λπ.) και 60% στον τομέα πρασίνου.
Αναμόρφωση
Πέραν των δεδομένων του προϋπολογισμού όμως, υπάρχει και η πραγματικότητα. Στην οποία περιλαμβάνονται ακόμη και καθυστερήσεις στην πληρωμή εργαζομένων, όπως συνέβη προσφάτως με δεδουλευμένα δημοτικών αστυνομικών (έκαναν και κατάληψη στο κτήριο) και υπαλλήλων του Βρεφοκομείου. Για τους προμηθευτές του δήμου η εικόνα αντιστοιχεί με εκείνη του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπου ουσιαστικά έχει κηρυχθεί «στάση πληρωμών», με αποτέλεσμα να καθυστερεί ακόμη και η παράδοση των πρακτικών από τις συνεδριάσεις.
Το χειρότερο είναι ότι εμφανίζεται σταθερή μείωση σε ένα από τα βασικότερα έσοδα του δήμου, που είναι τα δημοτικά τέλη μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Η μείωση αποδίδεται στους απλήρωτους λογαριασμούς, που συνεχώς αυξάνονται, τόσο εκ μέρους οικιακών καταναλωτών όσο και από επαγγελματίες που αδυνατούν να ανταποκριθούν λόγω κρίσης. Συνέπεια όλων των παραπάνω είναι να μελετάται αναμόρφωση του προϋπολογισμού του 2011, προκειμένου να αποφασιστεί από πού θα γίνουν περικοπές εξόδων. Ας ελπίσουμε να μην προβλέπεται και για την αναμόρφωση του προϋπολογισμού η προμήθεια κάποιας πανάκριβης μελέτης... *
2 σχόλια:
Είμαι αυτός που σου έστειλε εμαιλ χθες σχετικά με το θέμα. Θα ήθελα να σε ρωτήσω αν ξέρεις από τι υλικό είναι φτιαγμένα αυτά τα ποδήλατα - δεν υπονοώ τίποτα για μίζες.
μαλλον απο ατσάλι και κέβλαρ!
Δημοσίευση σχολίου