Anti-ntp:Εμ τώρα εξηγούνται όλα... Διαβάστε το και θα καταλάβετε....
Αυτά έγραφε ο Φαήλος πριν από ένα..... περίπου χρόνο, και τα θυμήθηκα τώρα τελευταία, με τον τζερτζελέ που γίνεται με αφορμή το ντοκιμαντέρ για το 1821 που προβάλλει ο Σκάϊ.
Πάνκηδες Αρβανίτες, αγράμματοι γύφτοι, νταβραντισμένοι τσομπάνηδες, και γενικά διάφοροι πειραγμένοι, που το μάτι τους γυάλιζε, ήταν αυτοί που πήραν τα όπλα, και είπαν να στείλουν τον Τούρκο σπίτι του.
Δεν ήταν ούτε οι ντιντήδες, ούτε οι λιμοκοντόροι της εποχής, αλλά .....
ούτε και οι επιτήδειοι γραμματιζούμενοι, που ίσως κατά βάθος θα θέλαμε να ήταν.
Όχι, αυτοί ήρθαν μετά, και καπέλωσαν τον αγώνα που ξεκίνησαν κάποιοι αγροίκοι, απολίτιστοι, και άξεστοι Έλληνες, με το Ε κεφαλαίο..
Δεν ήταν ούτε οι νοικοκύρηδες, ούτε οι βολεμένοι. Αυτοί συνήθως τα βρίσκουν με οποιοδήποτε καθεστώς, και κουρνιάζουν στη θαλπωρή του. Το είδαμε άλλωστε και πρόσφατα, στην επταετία. Άσχετα αν μετά μας προέκυψαν εννέα εκατομμύρια αντιστασιακοί και… σοσιαλιστές.
Αλλά το βλέπουμε και στη φλογισμένη Μέση Ανατολή, όπου καθημερινά γράφεται ιστορία εδώ και ένα σχεδόν μήνα. Ένας ξυπόλητος πλανόδιος μικροπωλητής άναψε τη σπίθα, και ακολούθησαν δεκάδες χιλιάδες απόκληροι και μη προνομιούχοι, κάτι φτωχαδάκια, που βγαίνοντας στους δρόμους και στις πλατείες τόλμησαν να κάνουν αυτό που οι κομψευόμενοι επαναστάτες του καναπέ δεν θα έκαναν ούτε στα πιο ανατρεπτικά τους όνειρα. Τα έβαλαν με το θηρίο. Και στη Τυνησία τουλάχιστον, νίκησαν. Προς το παρόν. Απομένει να δούμε την εξέλιξη της εξέγερσής τους, τώρα που θα αναλάβουν οι δικοί τους Μαυροκορδάτοι και Κωλέτηδες.
Οπότε προς τι ο σάλος; Χαλάστηκαν, λέει, κάποιοι, επειδή η εκπομπή περιγράφει τους αγωνιστές του`21 σαν κατσαπλιάδες, ή σαν αγριάνθρωπους. Μα τέτοιοι ήταν. Ινδιάνοι. Απάχηδες. Δεν πήγαιναν τα καλά παιδιά να ζωστούν τα άρματα και να βγουν στο βουνό ως κλέφτες. Κυνηγημένοι και ασυμβίβαστοι ήταν όλοι τους. Το ίδιο και οι «καθεστωτικοί» αρματολοί. Κάτι σαν τους σημερινούς συνοριοφύλακες, αλλά στο πιο ανοργάνωτο και στο πιο άγριο. Που μόλις έγινε το μπαμ, γίνανε ένα, μια γροθιά, και ποιος είδε το καριοφίλι και δεν φοβήθηκε.
Την Επανάσταση δεν την έκανε κάποιος πανίσχυρος στρατός με χρυσοποίκιλτες στολές, και αξιωματικούς του West Point με φτερά παγωνιού στο καπέλο. Άτακτες ομάδες ήταν, που έκαναν γιουρούσια, κλεφτοπόλεμο, και που πυροβολούσαν άτσαλα, με το μπαρούτι τους μονίμως βρεγμένο, και με το τουφέκι στο ύψος της μέσης παρακαλώ. Και που και που έκλεβαν και καμιά κότα από κανένα κοτέτσι. Τι να κάνουμε; Πολεμιστάδες ήταν, έπρεπε να φάνε.
Κι όμως αυτοί οι αγριάνθρωποι συγκίνησαν την οικουμένη. Και μαζεύτηκε από τας Ευρώπας το κάθε καρυδιάς καρύδι για να πάρει μέρος στο πανηγύρι. Η χαρά του κάθε μικροαπατεώνα, που μυρίστηκε γρηγοράδα, του κάθε λιποτάκτη, που ήρθε να το παίξει στρατηγός, του κάθε «τρύπιου», που λιμπίστηκε τα λιπόσαρκα σμιλεμένα κορμιά των Σουλιωτών, και του κάθε αγνού ιδεολόγου φιλέλληνα, που πίστευε πως ερχόμενος στη Ρούμελη και στον Μοριά, θα συναντήσει και θα συναγελαστεί Περικλήδες και Σωκράτες.
Έτσι είχαν τα πράγματα, και το να ζωγραφίζουμε μια ψεύτική εικόνα διότι έτσι μας βολεύει, δεν είναι ό,τι πιο σωστό. Ας μη τη πατήσουμε σαν τους σοβιετικούς επί Στάλιν, που ωραιοποίησαν τον εργάτη, εξιδανίκευσαν τον αγρότη, φτιάχνοντάς τους αγάλματα και αφίσες που πιο πολύ Σουηδούς γυμναστές θυμίζανε, παρά τη πεινασμένη ξεδοντιάρα πλέμπα, που στελέχωσε τα πρώτα οδοφράγματα, και στη συνέχεια οργανώθηκε στα πρώτα σοβιέτ. Με τα ψέματα και τις φιοριτούρες δεν πας μπροστά. Έτσι απαξιώνεται η πραγματικότητα, που όσο «αντιαισθητική» ή «άκομψη» και να είναι, δεν παύει να είναι η αλήθεια, να είναι η ζωή. Και η ζωή δεν λογοκρίνεται.
Για αυτό και δεν καταλαβαίνω τις αντιδράσεις. Δεν αντιλαμβάνομαι τον θόρυβο. Σιγά ρε αδέλφια. Τι έγινε δηλαδή; Αφού τέτοιοι ήμασταν τότε, και τέτοιοι είμαστε και σήμερα, που αν χρειαστεί να βγούμε στο κλαρί (στους δρόμους), αυτοί που πρώτοι θα πιάσουνε τις πέτρες θα είναι οι τρελαμένοι και οι ανάγωγοι. Οι υπόλοιποι θα τους βλέπουμε από τον καναπέ, με το κοντρόλ στο χέρι. (Εγώ μπορεί να γράψω και κανένα αρθράκι, αλλά μέχρι εκεί).
Οι ήρωες είναι πάντα αυτοί που δεν έχουν τι να χάσουν, και αυτοί που δεν το πολυψιρίζουν το ζήτημα. Παρακατιανοί και ολίγον τι σαλεμένοι. Αλλιώς δεν θάτανε ήρωες.
Η μόνη ένστασή μου είναι για τη χρονική συγκυρία που αποφάσισε ο σταθμός να προβάλλει αυτές τις «αλήθειες». Γιατί τώρα; Τι παίζει; Σε τούτο το ερώτημα σηκώνω τα χέρια. Δηλώνω άγνοια. Αν και έχω κάποιες υποψίες…
Σχόλιο: τα πράγματα είναι πολύ απλά. Οι επαναστάτες του 1821 ήταν ένα κίνημα ανυπάκουων τζαμπατζήδων που αντέδρασε στο… μνημόνιο που επέβαλαν οι Οθωμανοί, λόγω οικονομικής κρίσης.
Οι περισσότεροι απο του ήρωες, ήταν… σεκιουριτάδες του Αλή Πασά, που πήραν τα βουνά επειδή τους έκοψε τον 13 και 14 μισθό.Οι άλλοι ήταν κοινοί τρομοκράτες, ληστές με φουστανέλες, δραπέτες του νόμου που επιδίδονταν σε κλεψιές και ληστίες για να χρηματοδοτήσουν τον αγώνα τους κατά της άρχουσαν τάξης.Οι απλοί αγωνιστές συμμετείχαν εξ ανάγκης στον αγώνα κατά των τούρκων επειδή δεν είχαν να πληρώσουν την έκτακτη εισφορά για την περαίωση, την νομιμοποίηση των ημιυπαίθριων και των αυθαιρέτων ούτε άντεχαν τον τριπλασιασμό της τιμής των …ζωοτροφών.Ο ΣΚΑΙ και αυτοί που χρηματοδοτούν τη σειρά, ξαναγράφει την ιστορία.
Η προσπάθεια έχει ξεκινήσει εδώ και δεκαετίες.
Στην αρχή να στρογγυλέψουμε την ιστορία για να μην ενοχλούνται οι γείτονες.
Μετά να την αναθεωρήσουμε γιατί τα παιδιά μας γίνονταν... εθνικιστές.
Τώρα να την ξαναγράψουμε για να ταιριάζει στο πνεύμα της παγκοσμιοποίησης.
Και για να πληροφορούμαστε και την ιστορία του κυρίου Βερεμή, παραθέτουμε τους χρηματοδότες του ΕΛΙΑΜΕΠ, το οποίο ιδρύθηκε από τον Βερέμη και στο ΔΣ του μετέχει (ποία σύμπτωσις!) ο Παπαχελάς: Έλληνες χορηγοί
* Coca-Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Α.Ε., Αθήνα
* INTRACOM Α.Ε, Αθήνα
* INTRALOT Α.Ε., Αθήνα
* PriceWaterhouseCoopers A.E., Αθήνα
* Αντιπροσωπεία Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Αθήνα Ξένοι χορηγοί
* Bertelsmann Foundation, Gütersloh
* Carnegie Endowment for International Peace, Washington DC
* Council of Europe, Strasbourg
* Embassy of the United States, Athens
* EU Institute for Security Studies, Paris
* European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), London
* European Commission, Brussels
* European Human Rights Foundation, Brussels
* European Parliament, Brussels
* Ford Foundation, New York
* Fund for an Open Society- Serbia, Belgrade
* German Marshall Fund of the United States, Washington DC
* Japan External Trade Organisation (JETRO), Tokyo
* Kosovo Foundation for Open Society – Prishtina
* Michael Marks Charitable Trust, London
* NATO Public Diplomacy Division, Brussels
* Open Society Foundation – Sofia
* Open Society Foundation for Albania, Tirana
* Open Society Fund – Bosnia and Herzegovina, Sarajevo
* Open Society Fund – Lithuania, Vilnius
* Open Society Georgia Foundation, Tbilisi
* Open Society Institute – FYROM, Skopje
* Open Society Institute – Russia, Moscow
* Philip Morris Institute for Public Policy Research, Brussels
* Rockefeller Foundation, New York
* Royal Ministry of Foreign Affairs, Oslo
* Soros Foundation – Hungary, Budapest
* Soros Foundation – Latvia, Riga
* Stability Pact for Southeastern Europe, Working Table I on Democratisation and Human Rights, Brussels
* United States Institute of Peace, Washington DC
* Volkswagen Stiftung, Hannover
* World Bank, Washington DC
Κάτι που "ξέχασε" ο κύριος Βερεμής. Διαβάστε το ποίημα του Φιλλέληνα Β. Ουγκώ "Το Ελληνόπουλο".
Απόδοση στα ελληνικά: Κωστής Παλαμάς
Τούρκοι διαβήκαν, χαλασμός, θάνατος πέρα ως πέρα.
Η Χίο, τ’όμορφο νησί, μαύρη απομένει ξέρα,
με τα κρασιά, με τα δεντρά
τ’αρχοντονήσι, που βουνά και σπίτια και λαγκάδια
και στο χορό τις λυγερές καμιά φορά τα βράδια
καθρέφτιζε μεσ’ τα νερά.
Ερμιά παντού. Μα κοίταξε κι απάνου εκεί στο βράχο,
στου κάστρου τα χαλάσματα κάποιο παιδί μονάχο
κάθεται, σκύβει θλιβερά
το κεφαλάκι, στήριγμα και σκέπη του απομένει
μόνο μιαν άσπρη αγράμπελη σαν αυτό ξεχασμένη
μεσ’την αφάνταστη φθορά.
Φτωχό παιδί, που κάθεσαι ξυπόλυτο στις ράχες
για να μην κλαις λυπητερά, τι ΄θελες τάχα να ‘χες
για να τα ιδώ τα θαλασσά
ματάκια σου ν’αστράψουνε, να ξαστερώσουν πάλι
και να σηκώσεις χαρωπά σαν πρώτα το κεφάλι
με τα μαλλάκια τα χρυσά;
Τι θέλεις άτυχο παιδί, τι θέλεις να σου δώσω
για να τα πλέξεις ξέγνοιαστα, για να τα καμαρώσω
ριχτά στους ώμους σου πλατιά
μαλλάκια που του ψαλιδιού δεν τάχει αγγίξει η κόψη
και σκόρπια στη δροσάτη σου τριγύρω γέρνουν όψη
και σαν την κλαίουσα την ιτιά;
Σαν τι μπορούσε να σου διώξει τάχα το μαράζι;
Μήπως το κρίνο απ’ το Ιράν που του ματιού σου μοιάζει;
Μην ο καρπός απ’το δεντρί
που μεσ’ στη μουσουλμανική παράδεισο φυτρώνει,
κι έν’ άλογο χρόνια εκατό κι αν πιλαλάει, δε σώνει
μεσ’απ’ τον ίσκιο του να βγει;
Μην το πουλί που κελαηδάει στο δάσος νύχτα μέρα
και με τη γλύκα του περνάει και ντέφι και φλογέρα;
Τι θες κι απ΄όλα τούτα τ’ αγαθά;
Πες. Τ’ άνθος, τον καρπό; Θες το πουλί;
Διαβάτη,
μου κράζει το Ελληνόπουλο με το γαλάζιο μάτι:
Βόλια, μπαρούτι θέλω. Να.
Κλείνοντας, αναρωτιέμαι: Για τη σφαγή των φυλακισμένων ελλήνων προκρίτων στην Τριπολιτσά από τους Τούρκους είπε τίποτα το ΣΚΑΙ; Ή δεν επιτρέπεται για να μην νιώσουν άβολα οι γείτονες ή καταρριφθεί η προσέγγιση του λαλίστατου κατά του Ελληνισμού Βερεμή;
Τα συμπεράσματα δικά σας...
http://kostasxan.blogspot.com/2011/02/1821.html
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου