- Υποτιθέμενο θέμα η Ε.Π.Α.Θ. και η Μειονοτική Εκπαίδευση, αλλά φυσικά ούτε λέξη για την… ταμπακέρα, σε μια εκδήλωση πάντως που εξαιτίας των δικών μας αντιδράσεων δεν είχε το… θριαμβευτικό αποτέλεσμα που επεδίωκαν οι γνωστοί (τουρκόφωνοι και ελληνόφωνοι) κύκλοι…
..Μάντατζη, ο Γ.Καμίνης από τον Συνήγορο του Πολίτη, ο Κ.Παπαϊωάννου της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, ο διευθυντής της Ε.Π.Α.Θ. Α.Μολοχίδης και πανεπιστημιακοί όπως οι Γ.Τσιάκαλος (ΑΠΘ) και Π.Κουφάκη (ΔΠΘ). Η εισαγωγική ομιλία της ημερίδας (όπως και η καταληκτική το απόγευμα) έγινε από την ίδια τη «διοργανώτρια» Θ.Δραγώνα, ενώ τοποθετήσεις βεβαίως έγιναν και από πρώην μειονοτικούς βουλευτές (Φαήκογλου, Ιλχάν, Μουσταφά), αλλά και από επικεφαλής (διδασκαλικών και μη) μειονοτικών συλλόγων.
Στην ασφυκτικά γεμάτη (από μειονοτικούς) αίθουσα ήταν επίσης η Γ.Γ. της Περιφέρειας Θ.Κόκλα, υπηρεσιακοί παράγοντες εμπλεκόμενοι με τη μειονοτική εκπαίδευση, εκπρόσωποι του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής, διάφοροι πράκτορες της Άγκυρας (με δημοσιογραφική ταυτότητα ή χωρίς), η Άννα Φραγκουδάκη, κλπ.
Ήμασταν όμως κι εμείς εκεί (έστω 4-5 εξ ημών) και όπως πάντα…ανακατέψαμε τα πράγματα που είχαν ετοιμάσει οι διοργανωτές και οι Τούρκοι. Αρχικά μοιράσαμε φυλλάδια με τις θέσεις της Ανεξάρτητης Εκπαιδευτικής Συνεργασίας Ν. Ροδόπης (πρόκειται για το κείμενο που παραθέτουμε στο τέλος). Κάναμε δηλώσεις στα τοπικά ΜΜΕ που ήταν παρόντα, στο ίδιο μήκος κύματος. Στη φάση του διαλόγου δώσαμε το παρόν με δύο παρεμβάσεις (η δεύτερη από τον αγαπητό φίλο και… συνοδοιπόρο Χάρη Κουσινίδη, πρόεδρο της Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου), με τις οποίες τονίσαμε απλώς τα… προφανή.
Προφανώς, κάποιοι (συνεχίζουν να) μοιράζουν χάντρες και καθρεφτάκια στους ιθαγενείς και να νομίζουν ότι απευθύνονται σε διανοητικά καθυστερημένους χαχόλους. Εκτός από όλα αυτά όμως, προγκήξαμε και όποιον χρειάστηκε, όπως π.χ. ο πάντα προκλητικός Ντεντέ, που μέσα στην ευρύτερη λεκτική παραληρηματική του περιπλάνηση στη Ζώνη του Λυκόφωτος, έκανε πάλι τις συνηθισμένες του απίστευτες αναφορές σε…εθνοτικές ομάδες, αναφέροντας ότι αν είναι να διδαχθεί η πομακική γλώσσα (όπως φυσικά πάλι εμείς ζητήσαμε), τότε η Ελλάδα οφείλει να διδάξει τις γλώσσες και άλλων…εθνικών μειονοτήτων (όπως οι Αρβανίτες, οι Βλάχοι, οι Μακεδόνες και οι… Πόντιοι).
Και φυσικά τέλος συνεχίσαμε και τις επόμενες μέρες να… φιλοξενούμαστε στα τοπικά ραδιοτηλεοπτικά ΜΜΕ, προβάλλοντας τις απόψεις μας περί μειονοτικής εκπαίδευσης και καταγγέλλοντας την ψευτοεπιστημονική σαββατιάτικη ημερίδα.
Δεχθήκαμε βεβαίως και πολλά συγχαρητήρια για όλα αυτά (και κυρίως για το ότι δεν τους αφήσαμε να μαζευτούνε μες στο κέντρο της Κομοτηνής και να… παίξουν ανενόχλητοι την οπερέττα τους), αν και δεν είναι φυσικά θέμα συγχαρητηρίων, αλλά απλής συναίσθησης του απολύτως αυτονόητου. Και αυτό θα συνεχίσουμε, εννοείται, να ποιούμε, όσο και αν δεν αρέσει σε κάποιους…
Ν.Δ.
Διαβάστε παρακάτω το κείμενο που διανείμαμε στην αρχή της ημερίδας:ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ Ε.Π.Α.Θ. ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΑΛΛΟ ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
Η ίδρυση και λειτουργία της Ε.Π.Α.Θ. δεν μπορεί να θεωρείται έξω από το όλο πλαίσιο της μειονοτικής Εκπαίδευσης. Η Χούντα που υπέγραψε τα Μορφωτικά Πρωτόκολλα του 1968, και τα οποία εξακολουθούν να διέπουν κάθε λεπτομέρεια στα μειονοτικά σχολεία, ίδρυσε και την Παιδαγωγική Ακαδημία που θα στελέχωνε τα σχολεία αυτά. Αν λοιπόν έχουμε κάτι το αντιδημοκρατικό να καταλογίσουμε στην Ε.Π.Α.Θ., πόσα μάλλον δικαιούμαστε να πούμε για το σύνολο της μειονοτικής εκπαίδευσης, της οποίας μάλιστα τα τραγικά αποτελέσματα είναι ορατά σε κάθε εκπαιδευτικό που έρχεται σε επαφή με το θέμα.
Άλλωστε δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί τη λογική της λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων. Είναι σχολεία της λογικής του γκέτο, έτσι όπως φαινόταν ίσως λογικό στα 1923, όταν υπεγράφη η Συνθήκη της Λωζάνης κι όταν η οθωμανική λογική των μιλέτ ήταν ακόμη νωπή. Το γκέτο βεβαίως σήμερα υπάρχει, δεν το δημιουργεί η εκπαίδευση, αλλά υποτίθεται ότι αυτή καλείται να το σπάσει. Ρωτάμε κάθε υπεύθυνο, σε ποιαν άλλη χώρα διδάσκονται τα μισά μαθήματα σε διαφορετική γλώσσα από την επίσημη; Πού είναι η ρητή δέσμευση της Ελλάδας για διδασκαλία της μητρικής γλώσσας στους Πομάκους και στους Ρομά;
Καθώς ξεκινάει μία ακόμη φάση του χρυσοπληρωμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων (ΠΕΜ) της ομάδας Φραγκουδάκη – Δραγώνα, πρέπει επιτέλους να ειπωθεί ξεκάθαρα ότι ήταν σχεδόν μηδενικού αποτελέσματος. Ότι όπως και είκοσι χρόνια πριν, έτσι και σήμερα τα παιδιά πάνε στο δημόσιο γυμνάσιο από το μειονοτικό σχολείο, γνωρίζοντας ελάχιστα ελληνικά έως και καθόλου (για γνώσεις δεν το συζητάμε καν!). Η δε μεταστροφή των παιδιών αυτών στη δημόσια παιδεία, που παρουσιάζεται ως αποτέλεσμα του ΠΕΜ, είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά και μόνο της ποσόστωσης (δηλ. της εισαγωγής με το ζόρι) στα ελληνικά ΑΕΙ!
Καταγγέλλουμε όλους όσους εγείρουν θέμα Ε.Π.Α.Θ. (δίνοντας παράλληλα “γραμμή” στον μουσουλμανικό πληθυσμό για τη μειονοτική εκπαίδευση) για ξεδιάντροπή υποκρισία και για εξωεκπαιδευτική στόχευση που αδιαφορεί για την προσαρμογή των μουσουλμανοπαίδων στην ελληνική κοινωνία. Δεν μπορεί κανείς να ζει αυτήν την κατάσταση της τραγικής αμορφωσιάς και να εστιάζει στο ποιος ελέγχει την παραγωγή των εκπαιδευτικών της και ποιος θα τους στείλει για… σεμινάρια στην Τουρκία!
Απαιτούμε κατάργηση της Ε.Π.Α.Θ., μαζί και των μειονοτικών σχολείων, με καταγγελία των διμερών συμφωνιών ΤΩΡΑ!
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ
http://kostasxan.blogspot.com/2010/07/blog-post_5031.html
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου