Οδος Δεληγιάννη, Αθήνα, ούτε μια λέξη στα ελληνικά..
Αθήνα, οδός Δεληγιάννη, δεκάδες οι εταιρείες λεωφοριακών γραμμών ανάμεσα στην Αθήνα και σε διάφορες πόλεις της Αλβανίας. Από εδώ κάθε απόγευμα ξεκινούν πλήθος λεωφορείων γεμάτα με αλβανούς εργαζόμενους στην Αθήνα, με Έλληνες Βορειοηπειρώτες αλλά και κάποιους τουρίστες και επισκέπτες. Όλα ως εδώ καλά, οι περισσότερες από αυτές τις ....
επιχειρήσεις είναι ελληνικών συμφερόντων και κάποιες αλβανικών. Το αξιοσημείωτο στην υπόθεση και το απαράδεκτο ταυτόχρονα είναι πως σε καμία, μα καμία από όλες αυτές τις εταιρείες δεν υπάρχει στις επιγραφές της μία λέξη ελληνική, τα πάντα είναι γραμμένα στα Αλβανικά. Διαφημίζεται η μεταφορά προς τις διάφορες πόλεις της Αλβανίας αλλά και ελληνικές ιστορικές πόλεις και περιοχές της Βορείου Ηπείρου όπως Αργυρόκαστρο, Κορυτσά, Άγιοι Σαράντα, Δρόπολη όχι στα ελληνικά ή και στις δυο γλώσσες αλλά στα αλβανικά και μόνο. Έτσι διαβάζουμε GJIROKASTER, KORCE, SARANDE, DROPULL κλπ. Θα πρέπει δηλαδή και οι Έλληνες επιβάτες να μάθουν με το ζόρι αλβανικά για να ταξιδέψουν.
Την ίδια στιγμή οποιαδήποτε προσπάθεια έκφρασης του ελληνικού βορειοηπειρωτικού στοιχείου στην γειτονική μας χώρα και ιδιαίτερα στον νότο, στην Βόρειο Ήπειρο είναι διωκόμενη και ουσιαστικά ανύπαρκτη. Ακόμα και οι κάποιες πινακίδες στα ελληνικά που υπάρχουν, τις νύχτες κάποιοι γνωστοί - άγνωστοι τις εξαφανίζουν με μαύρη μπογιά. Στην Αλβανία λοιπόν δεν μπορούμε να έχουμε ελληνικές πινακίδες αλλά ούτε και στην Αθήνα.
Η πλήρης ευθυγράμμιση όλων των εταιρειών της οδού Δεληγιάννη, ελληνικών και αλβανικών, στο "ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ" εγείρει υποψίες μήπως κάποιες αλβανικές υπηρεσίες, οι οποίες κυριολεκτικά αλωνίζουν στην Αθήνα, βρίσκοναι πίσω από αυτή την απαράδεκτη κατάσταση.
Δημήτρης Περδίκης
Πρόεδρος της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου.
(ευχαριστώ την φίλη Θώμη Παριανού)
επιχειρήσεις είναι ελληνικών συμφερόντων και κάποιες αλβανικών. Το αξιοσημείωτο στην υπόθεση και το απαράδεκτο ταυτόχρονα είναι πως σε καμία, μα καμία από όλες αυτές τις εταιρείες δεν υπάρχει στις επιγραφές της μία λέξη ελληνική, τα πάντα είναι γραμμένα στα Αλβανικά. Διαφημίζεται η μεταφορά προς τις διάφορες πόλεις της Αλβανίας αλλά και ελληνικές ιστορικές πόλεις και περιοχές της Βορείου Ηπείρου όπως Αργυρόκαστρο, Κορυτσά, Άγιοι Σαράντα, Δρόπολη όχι στα ελληνικά ή και στις δυο γλώσσες αλλά στα αλβανικά και μόνο. Έτσι διαβάζουμε GJIROKASTER, KORCE, SARANDE, DROPULL κλπ. Θα πρέπει δηλαδή και οι Έλληνες επιβάτες να μάθουν με το ζόρι αλβανικά για να ταξιδέψουν.
Την ίδια στιγμή οποιαδήποτε προσπάθεια έκφρασης του ελληνικού βορειοηπειρωτικού στοιχείου στην γειτονική μας χώρα και ιδιαίτερα στον νότο, στην Βόρειο Ήπειρο είναι διωκόμενη και ουσιαστικά ανύπαρκτη. Ακόμα και οι κάποιες πινακίδες στα ελληνικά που υπάρχουν, τις νύχτες κάποιοι γνωστοί - άγνωστοι τις εξαφανίζουν με μαύρη μπογιά. Στην Αλβανία λοιπόν δεν μπορούμε να έχουμε ελληνικές πινακίδες αλλά ούτε και στην Αθήνα.
Η πλήρης ευθυγράμμιση όλων των εταιρειών της οδού Δεληγιάννη, ελληνικών και αλβανικών, στο "ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ" εγείρει υποψίες μήπως κάποιες αλβανικές υπηρεσίες, οι οποίες κυριολεκτικά αλωνίζουν στην Αθήνα, βρίσκοναι πίσω από αυτή την απαράδεκτη κατάσταση.
Δημήτρης Περδίκης
Πρόεδρος της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου.
(ευχαριστώ την φίλη Θώμη Παριανού)
3 σχόλια:
ΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ. ΟΙ ΚΩΛΟΦΑΡΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΜΕΤΡΑΝΕ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ Η ΑΛΒΑΝΙΑ. ΜΗ ΦΟΒΟΝΤΑΙ ΣΤΗ Β. ΗΠΕΙΡΟ.
Είμαι Βορειοηπειρώτης και έτυχε να πάω στο χωριό μου που βρίσκεται στα ελληνόφωνα χωριά της Δερόπολης πρίν ένα μήνα με μια απο αυτές τις Αλβανικές εταιρίες, τα λεωφορεία είναι σε πολύ κακή κατάσταση, ο αλβανός οδηγός μίλαγε στο τηλέφωνο διάβάζοντας το σημειωματάριο όπου το είχε ακουμπήσει επάνω στο τιμόνι και οδηγούσε με τον αριστερό αγκώνα. Χέστηκα πάνω μου όταν τον είδα! Και εκτός του ότι δεν σέβεται της ζωές που κουβαλάει στα Γιάννενα μας σταμάτησε η τροχαία για έλεγχο και του είχε λήξει το δίπλωμα (το δίπλωμα στους αλλοδαπούς λήγει) επίσης το λεωφορείο δεν είχε ασφάλεια. Πολλοί Ηπειρώτες επιλέγουν τις αλβανικές γραμμες για να πάνε στα Γιάννενα στην Άρτα η στην Ηγουμενίτσα λόγο της τιμής όπου έιναι 20 ευρώ σε σχέση με της Ελληνικές που έιναι 35 ή 40 αν δεν κάνω λάθος. Μακριά απο τους Μόγγολους λοιπόν!
Προφανώς τη διαφορά που κερδίζουν οι επιβάτες θα τη δώσουν για την κηδεία τους.
Δημοσίευση σχολίου