Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Πώς να Κερδίσεις μία Πολυεθνική. Περίπτωση McDonald’s. Μήπως Νέος Τρόπος Αντίδρασης?


Ο αντίπαλος ήταν πανίσχυρος. Μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές του πλανήτη με παρουσία σε 119 χώρες και κερδοφορία άνω των 5 δις δολαρίων το έτος 2009. Κάθε χρόνο προχωρά σε επιθετική επέκταση παγκοσμίως ιδρύοντας εκατοντάδες νέα καταστήματα σε όλη την υφήλιο.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχει επιβάλει διατροφικές συνήθειες σε χώρες πολύ ισχυρότερες και τεχνολογικά προηγμένες από τη δική μας και έχει καθιερώσει τη «κουζίνα» της ως σημείο αναφοράς για....
πολλές κοινωνίες.
Στην Ελλάδα η McDonald’s αν και ξεκίνησε φιλόδοξα απέτυχε παταγωδώς. Παρότι εφάρμοσε και εδώ την ίδια επιθετική πολιτική ο τζίρος της είχε καθοδική πορεία. Στη συνέχεια υποχρεώθηκε να προσαρμόσει τη κουζίνα της στην Ελληνική παράδοση (πχ σαρακοστιανά , μία πολιτική που δεν την εφάρμοσε σχεδόν σε καμία άλλη χώρα ) και όμως τα καταστήματά της συνέχισαν να κλείνουν το ένα μετά το άλλο .
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της McDonald’s σήμερα η μόνη χώρα παγκοσμίως που βρίσκεται στο «κόκκινο» από τις 119 χώρες είναι η Ελλάδα!
Το ερώτημα είναι απλό. Πως το πετύχαμε αυτό ? Βγήκαμε έξω στους δρόμους? Σπάσαμε βιτρίνες ? Ασκήσαμε βία σε κάποιον? Όχι.
Απλά είπαμε ευχαριστώ ΔΕ ΘΑ ΠΑΡΩ. Αν επιλέγαμε και σε άλλα θέματα παρόμοια αντίδραση με την ίδια μαζικότητα μήπως ως κοινωνία θα είχαμε πετύχει πολλά και θα είχαμε αποφύγει ακόμα περισσότερα?

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΗ ΣΚΕΨΗ!

Ανώνυμος είπε...

καλα ας μην ειχες τα goodys και θα σ ελεγα αν ελεγες οχι