Σε στοίχημα για την κυβέρνηση και τα κόμματα που τη στηρίζουν αλλά και για τον νέο υπερυπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη αναμένεται να μεταβληθεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μπαίνει πρώτη στη λίστα των προς πώληση εταιρειών του Δημοσίου...
Πρόκειται για την εταιρεία των επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών που αποσπάστηκε από τον ΟΣΕ, με κύριο στόχο να πωληθεί το 49% των μετοχών της σε ξένο σιδηροδρομικό οργανισμό στον οποίο θα ανατεθεί και το μάνατζμεντ της εταιρείας.
Η νέα κυβέρνηση διά του κ. Χατζηδάκη θεωρεί ότι μπορεί να επισπευσθεί η διαδικασία εισόδου ιδιωτών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε μια γενικότερη προσπάθεια να πειστούν οι δανειστές για τις προθέσεις της ελληνικής πλευράς να προχωρήσει με γρηγορότερα βήματα στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων.
Αν και το εγχείρημα κρίνεται ιδιαίτερα φιλόδοξο, δεδομένου ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά τις προσπάθειες, δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον (παρότι άρχισε να παρουσιάζει και οριακή κερδοφορία), η κυβέρνηση επιθυμεί να κλείσει το θέμα πριν από το τέλος του έτους.
Σημειώνεται ότι και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έχει ανακοινώσει δημόσια πως σε προσωπικές του επαφές με Ρώσους και Κινέζους εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ενώ στο παρελθόν άτυπο ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει και οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι.
Σε κάθε περίπτωση, τα χρονοδιαγράμματα για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ γίνονται πλέον ασφυκτικά, καθώς ήδη η τρόικα δεν βλέπει θετικά την ελληνική πρόταση για καθυστέρηση του εγχειρήματος ώς τα μέσα του 2013, προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερο τίμημα με την ολοκλήρωση του προγράμματος εξυγίανσης. Η τρόικα θεωρεί ότι το Δημόσιο θα πρέπει να απαλλαγεί το συντομότερο από τα βάρη της εταιρείας.
Το κυβερνητικό στίγμα για τον ΟΣΕ έδωσε εκ νέου χτες ο κ. Χατζηδάκης δηλώνοντας πως «είναι δεδομένη η βούληση της κυβέρνησης να εξυγιάνει χωρίς καθυστερήσεις τον ΟΣΕ με φροντίδα για τους φορολογούμενους και έγνοια για τους εργαζόμενους», θυμίζοντας ανάλογες τοποθετήσεις του πριν από την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής. Μάλιστα ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε το θέμα του ΟΣΕ πολύπλοκο, καθώς «πρέπει να διευθετηθεί το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων που εκκρεμεί στην ΕΕ», ενώ διέγνωσε «και δομικά προβλήματα στον Οργανισμό».
ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ. Πάντως, στελέχη του ΠΑΣΟΚ που είχαν ενεργό συμμετοχή στο εγχείρημα εξυγίανσης του ΟΣΕ, μιλώντας στα «ΝΕΑ», τόνισαν ότι «οι ιδιωτικοποιήσεις δεν θα πρέπει να γίνουν άλλοθι για ξεπούλημα» και πως «η προοδευτική απάντηση (υπονοώντας και τη στάση της ΔΗΜΑΡ) θα πρέπει να κινείται στο τρίπτυχο εξυγίανση - στρατηγικές συνεργασίες - παραχωρήσεις». Υπενθύμιζαν ακόμη ότι ο νόμος για την αναδιάρθρωση του Ομίλου ΟΣΕ είχε ως κύριο στόχο την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ξένο σιδηροδρομικό οργανισμό - κατά προτίμηση από την Ευρώπη - κι όχι απλά σε κάποιους ιδιώτες που πιθανόν να ενδιαφερθούν μόνο για ορισμένα φιλέτα (προαστιακό δίκτυο, τουριστικά τρένα κ.λπ.).
Οι ξένοι σιδηροδρομικοί οργανισμοί που δυνητικά θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορούν ήδη - εφόσον το επιθυμούν - να δραστηριοποιηθούν με δικά τους μέσα στις εμπορευματικές και επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, χωρίς να χρειάζεται να αγοράσουν κάποια εταιρεία με συγκεκριμένη δομή και προσωπικό, όπως είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αλλωστε και ο μέχρι πρότινος επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης της Περιουσίας του Δημοσίου Γιάννης Κουκιάδης ομολόγησε ότι «δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ», ενώ τα εμπόδια για την ιδιωτικοποίησή της είναι ακόμα αρκετά.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Κώστας Ντελέζος
ΤΑ ΝΕΑ
ΠΡΕΖΑ TV
Πρόκειται για την εταιρεία των επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών που αποσπάστηκε από τον ΟΣΕ, με κύριο στόχο να πωληθεί το 49% των μετοχών της σε ξένο σιδηροδρομικό οργανισμό στον οποίο θα ανατεθεί και το μάνατζμεντ της εταιρείας.
Η νέα κυβέρνηση διά του κ. Χατζηδάκη θεωρεί ότι μπορεί να επισπευσθεί η διαδικασία εισόδου ιδιωτών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε μια γενικότερη προσπάθεια να πειστούν οι δανειστές για τις προθέσεις της ελληνικής πλευράς να προχωρήσει με γρηγορότερα βήματα στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων.
Αν και το εγχείρημα κρίνεται ιδιαίτερα φιλόδοξο, δεδομένου ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά τις προσπάθειες, δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον (παρότι άρχισε να παρουσιάζει και οριακή κερδοφορία), η κυβέρνηση επιθυμεί να κλείσει το θέμα πριν από το τέλος του έτους.
Σημειώνεται ότι και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έχει ανακοινώσει δημόσια πως σε προσωπικές του επαφές με Ρώσους και Κινέζους εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ενώ στο παρελθόν άτυπο ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει και οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι.
Σε κάθε περίπτωση, τα χρονοδιαγράμματα για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ γίνονται πλέον ασφυκτικά, καθώς ήδη η τρόικα δεν βλέπει θετικά την ελληνική πρόταση για καθυστέρηση του εγχειρήματος ώς τα μέσα του 2013, προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερο τίμημα με την ολοκλήρωση του προγράμματος εξυγίανσης. Η τρόικα θεωρεί ότι το Δημόσιο θα πρέπει να απαλλαγεί το συντομότερο από τα βάρη της εταιρείας.
Το κυβερνητικό στίγμα για τον ΟΣΕ έδωσε εκ νέου χτες ο κ. Χατζηδάκης δηλώνοντας πως «είναι δεδομένη η βούληση της κυβέρνησης να εξυγιάνει χωρίς καθυστερήσεις τον ΟΣΕ με φροντίδα για τους φορολογούμενους και έγνοια για τους εργαζόμενους», θυμίζοντας ανάλογες τοποθετήσεις του πριν από την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής. Μάλιστα ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε το θέμα του ΟΣΕ πολύπλοκο, καθώς «πρέπει να διευθετηθεί το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων που εκκρεμεί στην ΕΕ», ενώ διέγνωσε «και δομικά προβλήματα στον Οργανισμό».
ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ. Πάντως, στελέχη του ΠΑΣΟΚ που είχαν ενεργό συμμετοχή στο εγχείρημα εξυγίανσης του ΟΣΕ, μιλώντας στα «ΝΕΑ», τόνισαν ότι «οι ιδιωτικοποιήσεις δεν θα πρέπει να γίνουν άλλοθι για ξεπούλημα» και πως «η προοδευτική απάντηση (υπονοώντας και τη στάση της ΔΗΜΑΡ) θα πρέπει να κινείται στο τρίπτυχο εξυγίανση - στρατηγικές συνεργασίες - παραχωρήσεις». Υπενθύμιζαν ακόμη ότι ο νόμος για την αναδιάρθρωση του Ομίλου ΟΣΕ είχε ως κύριο στόχο την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ξένο σιδηροδρομικό οργανισμό - κατά προτίμηση από την Ευρώπη - κι όχι απλά σε κάποιους ιδιώτες που πιθανόν να ενδιαφερθούν μόνο για ορισμένα φιλέτα (προαστιακό δίκτυο, τουριστικά τρένα κ.λπ.).
Οι ξένοι σιδηροδρομικοί οργανισμοί που δυνητικά θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορούν ήδη - εφόσον το επιθυμούν - να δραστηριοποιηθούν με δικά τους μέσα στις εμπορευματικές και επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, χωρίς να χρειάζεται να αγοράσουν κάποια εταιρεία με συγκεκριμένη δομή και προσωπικό, όπως είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αλλωστε και ο μέχρι πρότινος επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης της Περιουσίας του Δημοσίου Γιάννης Κουκιάδης ομολόγησε ότι «δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ», ενώ τα εμπόδια για την ιδιωτικοποίησή της είναι ακόμα αρκετά.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Κώστας Ντελέζος
ΤΑ ΝΕΑ
ΠΡΕΖΑ TV
1 σχόλια:
13-4-2012
Αιγαίο-Ειρηνικός Ωκεανός, μια ευθεία! - Ρωσική πρόταση για την αγορά του ΟΣΕ
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=39137&Itemid=139
20-4-2012
Περίεργη διάρρηξη στον ΟΣΕ: "Άφαντοι" υπολογιστές με το περιουσιολόγιο του Οργανισμού!
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=39661&Itemid=85
Δημοσίευση σχολίου