Μόνο αφού εξασφαλιστούν πόροι για την Αττικό Μετρό θα συνεχίσει τη χορήγηση δανείων η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και θα προχωρήσουν τα έργα επέκτασης του Μετρό προς Χαϊδάρι και Πειραιά.
Η ΕΤΕπ, όπως αναφέρει "Το Βήμα", ζήτησε από το υπουργείο Υποδομών να εφαρμοστεί ο ευρωπαϊκός κανονισμός για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, που προβλέπει συμβάσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με στόχο να καθοριστούν πάγια έσοδα για την Αττικό Μετρό.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο ΟΑΣΑ θα πρέπει να καταβάλλει τέλη χρήσης υποδομής στην Αττικό Μετρό, αφού η τελευταία έχασε την εταιρία εκμετάλλευσης του Μετρό "ΑΜΕΛ" -πέρασε στον ΟΑΣΑ-, και μαζί της και τα έσοδα που παρουσίαζε στην ΕΤΕπ, προκειμένου να δανειοδοτηθεί.
Έτσι, στα τέλη του Δεκεμβρίου το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ, πιεζόμενο από την τροπή των γεγονότων, αποφάσισε να επισπεύσει και να δημιουργήσει σχέδια συμβάσεων παροχής συγκοινωνιακού έργου, τα οποία, όταν εγκριθούν, θα λάβουν το δρόμο για το ΦΕΚ, ως Υπουργική Απόφαση.
Ξεκινά παράλληλα διαπραγματεύσεις με την Αττικό Μετρό για την τιμολόγηση της πρόσβασης στην υποδομή των γραμμών 2 και 3, αλλά και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις δανειακές συμβάσεις με την ΕΤΕπ.
Συνολικά, οι επεκτάσεις των γραμμών 2 και 3 του Μετρό, κόστους 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτούνται κατά 43% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά 38% από την ΕΤΕπ και μόλις κατά 19% από το Ελληνικό Δημόσιο. Έτσι, η συμβολή της ΕΤΕπ είναι καθοριστική για την αποπεράτωση του πιο σύγχρονου Μετρό της Ευρώπης.
news247.gr
Η ΕΤΕπ, όπως αναφέρει "Το Βήμα", ζήτησε από το υπουργείο Υποδομών να εφαρμοστεί ο ευρωπαϊκός κανονισμός για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, που προβλέπει συμβάσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με στόχο να καθοριστούν πάγια έσοδα για την Αττικό Μετρό.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο ΟΑΣΑ θα πρέπει να καταβάλλει τέλη χρήσης υποδομής στην Αττικό Μετρό, αφού η τελευταία έχασε την εταιρία εκμετάλλευσης του Μετρό "ΑΜΕΛ" -πέρασε στον ΟΑΣΑ-, και μαζί της και τα έσοδα που παρουσίαζε στην ΕΤΕπ, προκειμένου να δανειοδοτηθεί.
Έτσι, στα τέλη του Δεκεμβρίου το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ, πιεζόμενο από την τροπή των γεγονότων, αποφάσισε να επισπεύσει και να δημιουργήσει σχέδια συμβάσεων παροχής συγκοινωνιακού έργου, τα οποία, όταν εγκριθούν, θα λάβουν το δρόμο για το ΦΕΚ, ως Υπουργική Απόφαση.
Ξεκινά παράλληλα διαπραγματεύσεις με την Αττικό Μετρό για την τιμολόγηση της πρόσβασης στην υποδομή των γραμμών 2 και 3, αλλά και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις δανειακές συμβάσεις με την ΕΤΕπ.
Συνολικά, οι επεκτάσεις των γραμμών 2 και 3 του Μετρό, κόστους 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτούνται κατά 43% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά 38% από την ΕΤΕπ και μόλις κατά 19% από το Ελληνικό Δημόσιο. Έτσι, η συμβολή της ΕΤΕπ είναι καθοριστική για την αποπεράτωση του πιο σύγχρονου Μετρό της Ευρώπης.
news247.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου