Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

ΙΣΠΑΝΙΑ: ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ



Η ισπανική κυβέρνηση ανέθεσε σήμερα τις υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας σε 13 αεροδρόμια σε όλη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων στη...

Βαλένθια (ανατολικά) και στη Σεβίλλη (νότια), στις ιδιωτικές εταιρείες Ferronats και Saerco, που θα καταβάλουν η κάθε μια τίμημα 18,1 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.


Η Ferronats, μια κοινοπραξία μεταξύ του ισπανικού ομίλου Ferrovial και του βρετανικού Nats, θα είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στις πόλεις Αλικάντε, Βαλένθια, Ίμπιζα, Σαμπαντέλ, Σεβίλλη, Χερέθ, Βίγκο, Λα Κορούνια, και Μελίλια Κουατρο Βιέντος, διευκρινίζει το Υπουργείο Υποδομών σε ανακοίνωσή του.

Ο όμιλος Saerco επιλέχτηκε τελικά σε μειοδοτικό διαγωνισμό για τα αεροδρόμια των Λανθαρότε, Φουερτεβεντούρα και Λα Πάλμα των Καναρίων Νήσων.

"Η τιμή παραχώρησης της υπηρεσίας ανέρχεται σε 18,1 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, γεγονός που συνεπάγεται εξοικονόμηση περίπου 50% σε σχέση με τα ετήσια κόστη της Aena, τα οποία ανέρχονται σε 33,9 εκατομμύρια ευρώ", εξηγεί το υπουργείο.

Ο Aena, είναι ο δημόσιος φορέας διαχείρισης των αερολιμένων, που η κυβέρνηση θέλει να ιδιωτικοποιήσει σε ποσοστό έως και 49% μέχρι το τέλος του έτους. Αυτή η ιδιωτικοποίηση συνοδεύεται από μια απελευθέρωση του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας σε ορισμένα από τα 47 ισπανικά αεροδρόμια.

Οι υπάλληλοι της Aena στα 13 αεροδρόμια που αφορά το σημερινό μέτρο θα έχουν πλέον την επιλογή για τον αν θα συνεχίσουν ή όχι με την ιδιωτική εταιρεία στην οποία ανατέθηκε το έργο, σύμφωνα με τις συνθήκες εργασίας και τους μισθούς που προσφέρει. Μπορούν επίσης να επιλέξουν να παραμείνουν στον Aena, και να μετατεθούν σε άλλο αεροδρόμιο.

Η διάρκεια των συμβολαίων που ανατέθηκαν είναι πέντε έτη, με δυνατότητα παράτασης κατά ένα έτος. Ανοίγει έτσι μια μεταβατική φάση αρκετών μηνών, για να εκπαιδευτούν οι νέοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Μια "ανεπίσημη" απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, σε διαμαρτυρία ενάντια στις νέες συνθήκες εργασίας τους, είχε παραλύσει τη χώρα για 24 ώρες στις αρχές Δεκεμβρίου του 2010 και ανάγκασε την κυβέρνηση να κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης, για πρώτη φορά στην ιστορία της Ισπανικής δημοκρατίας.

Σύμφωνα με το υπουργείο, ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας έχει πλήρως "απελευθερωθεί" στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σουηδία, και εν μέρει στη Δανία και την Ιταλία.

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ;