Σάββατο, 19 Φεβρουαρίου 2011

Υποβρύχια στα... παλιοσίδερα, επειδή το ζήτησε η τρόικα!




Το πρόγραμμα οικονομικών περικοπών και περιορισμού των λειτουργικών δαπανών τcn E.Δ. που επέβαλε η τρόϊκα, στέλνει στα παλιατζίδικα τέσσερα υπερπολύτιμα σκάφη του Π.Ν., τo υποβρύχιο ΓΛΑΥΚΟΣ S110 Type 209/1100, για το οποί δαπανήθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του μόλις δέκα χρόνια οκτώ χρόνια πριν και άλλες τρεις πυραυλακάτους κλάσης S148 (La Combattante IIA) που είχαν παραληφθεί δωρεάν ως αντισταθμιστικά οφέλη για την πρώτη αγορά των "αμαρτωλών" υποβρυχίων Type 214!

Φαίνεται ότι το Πολεμικό Ναυτικό είναι αρκετά ισχυρό για.... να πολεμά όσους επιβουλεύονται την ασφάλεια της χώρας, αλλά απέναντι στον εσωτερικό εχθρό, την τρόϊκα και τους συνεργάτες της είναι και αυτό αδύναμο...

Ειδικά το ιθέμα του ΓΛΑΥΚΟΣ S110 που είχε μπροστά του άλλα πέντε χρόνια επιχειρησιακής ζωής τουλάχιστον (το σκάφος βγήκε ολοκαίνουριο και με ποηγμένα συστήματα παό το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού NEPTUNE I) είναι σκανδαλώδες.

Το εν λόγω υποβρύχιο είναι το πρώτο παγκοσμίως συμβατικό Τype 209 /1100, και φυσικά το πρώτο και ομώνυμο στη σειρά των τεσσάρων υποβρυχίων που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό (ΝΗΡΕΥΣ S111, ΤΡΙΤΩΝ S112, ΠΡΩΤΕΥΣ S113) και προοριζόταν να διατηρηθεί σε υπηρεσία μέχρι το 2015-16, ειδικά τώρα που ο στόλος έχει στερηθεί την υπηρεσία (ίσως και για πάντα) του ΩKEANOS S118 του οποίου το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού κατά τα λόγια του ίδιου του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου, "Δεν ξέρουμε αν έχει πετύχει".

To ΓΛΑΥΚΟΣ κατασκευάσθηκε στα Ναυπηγεία της HDW στο Κίελο της Γερμανίας. Η καθέλκυση του έγινε στις 19 Σεπτεμβρίου 1970, ενώ στις 6 Νοεμβρίου 1971 κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας και εντάχθηκε στη δύναμη της Διοίκησης Υποβρυχίων του Αρχηγείου Στόλου. Από τον Μάρτιο του 1996 έως τον Αύγουστο του 1998 έλαβαν χώρα στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνας οι εργασίες εκσυγχρονισμού μέσης ζωής (πρόγραμμα Neptune I) για την επιχειρησιακή και τεχνολογική του αναβάθμιση, στις απαιτήσεις του σύγχρονου πολέμου.

Το ΓΛΑΥΚΟΣ είναι το δεύτερο στη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο ήταν το υποβρύχιο με χαρακτηριστικό αριθμό Υ-6 , το οποίο έδρασε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο παροπλισμός του υποβρυχίου ΓΛΑΥΚΟΣ αποφασίστηκε καθώς υποτίθεται ότι το πρώτο υποβρύχιο Type 214 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ S120 έχει ήδη ενταχθεί σε υπηρεσία και οδεύει προς την πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα, αλλά είναι τουλάχιστον έωλο: Για πρώτη φορά παροπλίζεται κύριο όπλο, χωρίς να έχει ενταχθεί σε επιχειρησιακή ικανότητα ο διάδοχός του για ευνόητους λόγους. .

Οι υπόλοιπες μονάδες που θα παροπλιστούν είναι τα τρία από τα έξι συνολικά ταχέα περιπολικά κατευθυνόμενων βλημάτων κλάσης S148 (La Combattante IIA). Η πρόσκτηση των πλοίων του τύπου έγινε από τα αποθέματα του Γερμανικού ναυτικού (οι δύο τελευταίες ως αντισταθμιστικά ωφελήματα από το αρχικό πρόγραμμα πρόσκτησης τεσσάρων υποβρυχίων Type 214).

Συνολικά το ΠΝ απέκτησε και ενέταξε σε υπηρεσία τις ακόλουθες μονάδες, που όλες τους ναυπηγήθηκαν στα ναυπηγεία της CMN στο Χερβούργο (σε παρένθεση η πρώτη ημερομηνία αφορά την αρχική ένταξη σε υπηρεσία στο Γερμανικό ναυτικό, ενώ η δεύτερη την ένταξη σε υπηρεσία στο ΠΝ.

Το γεγονός ότι στέλνουν για παλιοσίδερα προκειμένου να μειώσουν το λειτουργικό κόστος των Ε.Δ. και αφήνουν "τρύπες" στην ασφάλεια της χώρας (είναι φοβερό ότι βγαίνει εκτός υπηρεσίας, ειδικά ο ΓΛΑΥΚΟΣ) καταδεικνύει το πόσο επικίνδυνη για την χώρα εξελίσσεται η παραμονή της τρόϊκας...

1 σχόλια:

Atmovat είπε...

Το συγκεκριμένο θέμα είναι του defencenet.gr,θα ήθελα να σας ενημερώσω πως καλό είναι να διατηρείται μια επιφύλαξη για τις δημοσιεύσεις από τον συγκεκριμένο ιστιότοπο αφού αρκετές φορές έχει διαψευθεί έχοντας πρώτα δημοσιεύσει ανακριβείς πληροφορίες.

Το Υ/Β τύπου Γλαύκος (209/1100)έχει πίασει το όριο ζωής του πλέον.Για αυτό το λόγο ξεκίνησε η κατασκευή των τεσσάρων 214 (Παπανικολής),ώστε να αποσυρθούν τα 4x209/1100 (Κλάσης Γλαύκος δηλαδή).Αργότερα αποφασίστηκε και η ναυπήγηση ακόμη δύο 214 ώστε να αντικαταστήσουν και τα μη εκσυγχρονισμένα 209/1200.
Έτσι το 2020 θα έχουμε 6 υπερσύγχρονα 214 με σύστημα AIP (Air indipendent propulsion) συν ένα ή δύο εκσυγχρονισμένα 209/1200 AIP.

hellenic-navy.blogspot.com