Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε σήμερα να απορρίψει την προσφυγή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που ζητούσαν ακύρωση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2008, η οποία υποχρέωνε την Ελλάδα να πάρει πίσω τις ενισχύσεις, που είχε χορηγήσει προς τα Ναυπηγεία και οριστικά πλέον βάζει τέλος σε οποιαδήποτε δραστηριότητα των ΕΝΑΕ, πλην της ναυπήγησης σκαφών του ΠΝ!
Η Ελλάδα έπρεπε να εξασφαλίσει την εκτέλεση της ...
απόφασης εντός τεσσάρων μηνών, από την ημερομηνία κοινοποίησής της, και να ενημερώνει την Επιτροπή, σχετικά με την πρόοδο των εθνικών μέτρων που λαμβάνονται για την εκτέλεσή της.
Το 2008, η Επιτροπή ζήτησε από την Ελλάδα να ανακτήσει από τα Eλληνικά Nαυπηγεία πάνω από 230 εκατομμύρια σε παράνομες ενισχύσεις (το πρόστιμο μαζί με τις προσαυξήσεις φτάνει τα 500 εκατ. ευρώ σήμερα), καθώς, μεταξύ 1996 και 2002, η Ελλάδα έλαβε 16 διαφορετικά μέτρα ενίσχυσης για τα Ναυπηγεία, σε μια περίοδο που το ναυπηγείο αντιμετώπιζε δυσχέρειες.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι πολλές από τις ενισχύσεις αυτές χορηγήθηκαν στα ναυπηγεία από το ελληνικό κράτος και την τότε κρατικής ιδιοκτησίας τράπεζα ΕΤΒΑ υπό μορφή δανείων, εγγυήσεων και εισφορών κεφαλαίου, χωρίς προηγουμένως να εγκριθούν από την Επιτροπή και, επιπλέον, ότι δεν ήταν συμβατές με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.
Στις 15 Σεπτεμβρίου 2008, τα ναυπηγεία άσκησαν την παρούσα προσφυγή την οποία σήμερα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απέρριψε οριστικά.
Τι σημαίνουν όλα αυτά: Ότι είναι μονόδορμος ο Ενιαίος Αμυντικός Φορέας με την συγχώνευση Ελευσίνας και ΕΝΑΕ, με τα πρώτα να αναλαμβάνουν τις εμπορικές ναυπηγήσεις και τα δεύτερα ένα κομμάτι από το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM και φυσικά τα υποβρύχια που κατασκευάζει τώρα.
Ο Λιβανέζος Ι.Σάφα, τον οποίο έφερε το παπανδρεϊκό σύστημα το 2010 γαι να αναλάβει τα ναπηγεία με υποσχέσεις επί υποσχέσεων (υποθέτουμε στο πλαίσιο ενός ευρύτερου deal) τώρα βρίσκεται σε πραγματικό αδιέξοδο, αφού υπολογιζόταν ότι τουλάχιστον θα μπορούσε να παίρνει δουλειές από το εξωτερικό, κάτι που βάσει του ... "ευφυούς" εγγράφου Πλασκοβίτη του 2010 προς την επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ, ούτε αυτό μπορεί τώρα να κάνει...
Σημειώνεται ότι τα ΕΝΑΕ δεν μπορούν να πάρουν ούτε καν συμβόλαια επισκευών πλοίων του ΠΝ που είναι κατόπιν διαγωνισμού, ή επισκευών ή ναυπήγησης ακόμα και ξένων πολεμικών σκαφών, γιατί βάσει της αίτησης που είχε στείλει το ελληνικό δημόσιο τον Ιούλιο του 2010, τα ΕΝΑΕ διατηρήθηκαν στη ζωή μόνο για τις ναυπηγήσεις και τις επισκευές πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού!
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Ελλάδα έπρεπε να εξασφαλίσει την εκτέλεση της ...
απόφασης εντός τεσσάρων μηνών, από την ημερομηνία κοινοποίησής της, και να ενημερώνει την Επιτροπή, σχετικά με την πρόοδο των εθνικών μέτρων που λαμβάνονται για την εκτέλεσή της.
Το 2008, η Επιτροπή ζήτησε από την Ελλάδα να ανακτήσει από τα Eλληνικά Nαυπηγεία πάνω από 230 εκατομμύρια σε παράνομες ενισχύσεις (το πρόστιμο μαζί με τις προσαυξήσεις φτάνει τα 500 εκατ. ευρώ σήμερα), καθώς, μεταξύ 1996 και 2002, η Ελλάδα έλαβε 16 διαφορετικά μέτρα ενίσχυσης για τα Ναυπηγεία, σε μια περίοδο που το ναυπηγείο αντιμετώπιζε δυσχέρειες.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι πολλές από τις ενισχύσεις αυτές χορηγήθηκαν στα ναυπηγεία από το ελληνικό κράτος και την τότε κρατικής ιδιοκτησίας τράπεζα ΕΤΒΑ υπό μορφή δανείων, εγγυήσεων και εισφορών κεφαλαίου, χωρίς προηγουμένως να εγκριθούν από την Επιτροπή και, επιπλέον, ότι δεν ήταν συμβατές με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.
Στις 15 Σεπτεμβρίου 2008, τα ναυπηγεία άσκησαν την παρούσα προσφυγή την οποία σήμερα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απέρριψε οριστικά.
Τι σημαίνουν όλα αυτά: Ότι είναι μονόδορμος ο Ενιαίος Αμυντικός Φορέας με την συγχώνευση Ελευσίνας και ΕΝΑΕ, με τα πρώτα να αναλαμβάνουν τις εμπορικές ναυπηγήσεις και τα δεύτερα ένα κομμάτι από το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM και φυσικά τα υποβρύχια που κατασκευάζει τώρα.
Ο Λιβανέζος Ι.Σάφα, τον οποίο έφερε το παπανδρεϊκό σύστημα το 2010 γαι να αναλάβει τα ναπηγεία με υποσχέσεις επί υποσχέσεων (υποθέτουμε στο πλαίσιο ενός ευρύτερου deal) τώρα βρίσκεται σε πραγματικό αδιέξοδο, αφού υπολογιζόταν ότι τουλάχιστον θα μπορούσε να παίρνει δουλειές από το εξωτερικό, κάτι που βάσει του ... "ευφυούς" εγγράφου Πλασκοβίτη του 2010 προς την επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ, ούτε αυτό μπορεί τώρα να κάνει...
Σημειώνεται ότι τα ΕΝΑΕ δεν μπορούν να πάρουν ούτε καν συμβόλαια επισκευών πλοίων του ΠΝ που είναι κατόπιν διαγωνισμού, ή επισκευών ή ναυπήγησης ακόμα και ξένων πολεμικών σκαφών, γιατί βάσει της αίτησης που είχε στείλει το ελληνικό δημόσιο τον Ιούλιο του 2010, τα ΕΝΑΕ διατηρήθηκαν στη ζωή μόνο για τις ναυπηγήσεις και τις επισκευές πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού!
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου