Να σφραγίσει κεντρικό χώρο του Δήμου Νέας Ιωνίας, συνολικού εμβαδού 5,5 στρεμμάτων που λειτουργεί ως άτυπο πάρκινγκ για τους δημότες, έπειτα από προσφυγή ιδιώτη, ιδιοκτήτη γειτονικού χώρου στάθμευσης, αποφάσισε ηΠεριφέρεια Αττικής διά του αντιπεριφερειάρχη Βορείου ΤομέαΚώστα Μανιάτη. Το κλείσιμο θα γίνει σήμερα, στις 11 και μισή το πρωί. Η απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Βορείου Τομέα στηρίζεται σε σχετική εισήγηση της Περιφερειακής Συμπαραστάτη του πολίτη και της επιχείρησης.....
Μαρίας Παπασπύρου, η οποία -υπό την απειλή της παράβασης καθήκοντος προς τον Κ. Μανιάτη- ..
στο πόρισμά της επισύναπτε έγγραφο του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με το οποίο πάνω από δέκα αυτοκίνητα σε ένα χώρο δημιουργούν... πάρκινγκ και χρειάζεται άδεια.
Ποιο είναι το παράλογο σε αυτήν την περίπτωση; Πως ενώ ο αντιπεριφερειάρχης διαφωνεί με την απόφαση για το κλείσιμο του δημοτικού πάρκινγκ, υπέγραψε αναγκαστικά -λόγω του εγγράφου του ΥΜΕ- το κλείσιμο του, καθώς, μεταξύ άλλων, η πταισματοδίκης Αθηνών τον κάλεσε για ανάκριση, κατηγορούμενο για παράβαση καθήκοντος. Κι αυτό διότι υπέγραψε την απόφαση με... πέντε ημέρες καθυστέρηση.
Το υπόμνημα του αντιπεριφερειάρχη Βορείου Τομέα
Είναι ενδεικτικό ότι στο υπόμνημά του προς την πταισματοδίκη Αθηνών ο αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα, αφού περιγράφει πλήρως το χρονικό, σημειώνει πως ο δήμος δεν ασκούσε επιχείρηση πάρκινγκ, καθώς το συγκεκριμένο δημοτικό χώρο που βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της Νέας Ιωνίας, τον είχε αφήσει σε κοινή χρήση, χωρίς να παίρνει χρήματα. Ωστόσο, προέβη στο λουκέτο καθότι διοικητικά όφειλε να συμμορφωθεί με τις επιταγές των αρμοδίων οργάνων της Περιφέρειας Αττικής, εν προκειμένω της Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης. Η δε καθυστέρηση που υπήρξε, όσον αφορά στην υπογραφή για το κλείσιμο του πάρκινγκ, οφείλεται σε ελέγχους που έκανε για τη νομιμότητα των ενεργειών του.
Υπάρχει, όμως, και μία ακόμη άλογη παράμετρος σε αυτήν την υπόθεση: το πώς μπορείς να κλείσεις κάτι για το οποίο δεν έχει δοθεί άδεια, και το οποίο η μεν Συμπαραστάτης το θεωρεί πάρκινγκ, η δε Νομική Υπηρεσία της Περιφέρειας Αττικής δεν το θεωρεί, ενώ η πολεδομία Βορείου Τομέα -σύμφωνα με το Δήμο Νέας Ιωνίας- γνωματεύει ότι δε χρειάζεται περίφραξη επειδή το πάρκινγκ είναι δωρεάν (γι' αυτό το λόγο κάποιοι επικαλούνται λόγους ασφαλείας και ζητούν το κλείσιμό του).
Προσφυγή δήμου σε Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής
Ο Δήμος Νέας Ιωνίας προσέφυγε κατά της απόφασης του αντιπεριφερειάρχη στο γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Ηλία Λιακόπουλο, ζητώντας την ακύρωσή της, «επειδή από την απόκτηση του ανωτέρου χώρου (1985) μέχρι σήμερα, δηλαδή πάνω από είκοσι πέντε χρόνια, ο Δήμος Νέας Ιωνίας ασκεί τη συγκεκριμένη λειτουργία απρόσκοπτα και ανεμπόδιστα».
«Στην προκειμένη περίπτωση δεν ασκείται επιχείρηση εκμετάλλευσης σταθμού αυτοκινήτων στον επίμαχο χώρο από το Δήμο Νέας Ιωνίας και εφαρμόζονται πλήρως οι διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσίας που ορίζουν τα σχετικά με την επιβολή κυρώσεων για παράνομη στάθμευση γηπέδου. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται με ευθύνη της πολεοδομικής υπηρεσίας και όχι της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθόσον η τελευταία δεν έχει αρμοδιότητα για τη σφράγιση των ακάλυπτων ιδιωτικών χώρων, στους οποίους δεν ασκείται επιχείρηση εκμετάλλευσης, αλλά απλώς σταθμεύουν παρανόμως οχήματα», σημειώνει σε άλλο μέρος της προσφυγής του ο δήμος για να συμπληρώσει:
«Άλλως θα καταλήγαμε στο παράδοξο να θεωρείται ως χώρος στάθμευσης η στάθμευση αυτοκινήτων σε πιλοτές πολυκατοικιών, όπου υπάρχουν πάνω από δέκα θέσεις».
Νομική Υπηρεσία Περιφέρειας & Διεύθυνση Πολεοδομίας υπέρ δήμου
Μάλιστα, ο Δήμος Νέας Ιωνίας επικαλείται αποφάσεις της Νομικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Αττικής (αρ. πρωτ. 34531/11-6-2011) και της Διεύθυνσης Πολεοδομίας (αρ. πρωτ. 18935/1291/27-10-2011), με τις οποίες συνηγορούν υπέρ του.
Η Νομική Υπηρεσία στη γνωμοδότησή της αναφέρει μεταξύ άλλων: «Σταθμός ο οποίος εμπίμπτει στις διατάξεις του Π.Δ. 455/76 και συνεπώς χρήζει αδειοδότησης από τις Υπηρεσίες Μεταφορών δεν είναι οποιοσδήποτε χώρος στον οποίο σταθμεύουν αυτοκίνητα, αλλά ο χώρος στον οποίο ασκείται επιχείρηση εκμετάλλευσης για τη στάθμευση δέκα (10) τουλάχιστον αυτοκινήτων».
«...τέτοιοι χώροι διέπονται από την Πολεοδομική Νομοθεσία που ορίζουν τα σχετικά με την υποβολή κυρώσεων για την παράνομη χρήση γηπέδου».
Κινητοποίηση από το Δήμο Νέας Ιωνίας
Από την πλευρά του, ο Δήμος Νέας Ιωνίας προχωρά σήμερα, στις 11 και μισή το πρωί, σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Ο.Τ. 150 (δημοτικό πάρκινγκ) δίπλα στον ΗΣΑΠ Νέας Ιωνίας, αντιδρώντας στο κλείσιμο του πάρκινγκ.
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του, «ο χώρος αυτός χαρακτηρισμένος ως αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων διατίθεται προς το παρόν ελεύθερα στους πολίτες, συμβάλλοντας στη λύση των προβλημάτων στάθμευσης του εμπορικού μας κέντρου. Και αυτό μέχρι να υλοποιηθεί η κατασκευή υπογείου πάρκινγκ με πλατεία από πάνω».
Καταγγέλλει πως «ιδιοκτήτης ιδιωτικού πάρκινγκ εδώ και λίγο καιρό με εξώδικα και πιέσεις στην περιφέρεια οδήγησε την Συνήγορο του πολίτη και της επιχείρησης να εκδώσει διαταγή προς την περιφέρεια, με την οποία την καλεί να σφραγίσει το δικό μας οικόπεδο για το κοινό και τα αυτοκίνητα απόφαση που η περιφέρεια προτίθεται να υλοποιήσει την Παρασκευή 9 Δεκέμβρη».
Σημειώνει, δε, ότι «η Νομική Υπηρεσία της ίδιας της περιφέρειας εγγράφως είχε απορρίψει τις αιτιάσεις του ιδιώτη επικαλούμενη το γεγονός ότι στο χώρο του ο δήμος δεν ασκεί καμία επιχειρηματική δραστηριότητα. »Ταυτόχρονα εγγράφως η πολεοδομία Βορείου Τομέα βεβαιώνει ότι ως δήμος δεν είμαστε υποχρεωμένοι να κατασκευάσουμε περίφραξη».
«Το μείζον πολιτικό ερώτημα που ανακύπτει από την υπόθεση αυτή», καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο Δήμος Νέας Ιωνίας, «είναι εάν μπορεί ένας δημόσιος φορέας να παρέχει δωρεάν υπηρεσίες στους δημότες του τη στιγμή που για παρεμφερείς υπηρεσίες ο ιδιωτικός τομέας τις παρέχει με όφελος. Δηλαδή μετά από αυτό θα τίθενται υπό διωγμό οι υπηρεσίες των κοινωνικών παντοπωλείων από τα super market ή η δωρεάν δημοτική συγκοινωνία από τους ταξιτζήδες».
Μαρίας Παπασπύρου, η οποία -υπό την απειλή της παράβασης καθήκοντος προς τον Κ. Μανιάτη- ..
στο πόρισμά της επισύναπτε έγγραφο του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με το οποίο πάνω από δέκα αυτοκίνητα σε ένα χώρο δημιουργούν... πάρκινγκ και χρειάζεται άδεια.
Ποιο είναι το παράλογο σε αυτήν την περίπτωση; Πως ενώ ο αντιπεριφερειάρχης διαφωνεί με την απόφαση για το κλείσιμο του δημοτικού πάρκινγκ, υπέγραψε αναγκαστικά -λόγω του εγγράφου του ΥΜΕ- το κλείσιμο του, καθώς, μεταξύ άλλων, η πταισματοδίκης Αθηνών τον κάλεσε για ανάκριση, κατηγορούμενο για παράβαση καθήκοντος. Κι αυτό διότι υπέγραψε την απόφαση με... πέντε ημέρες καθυστέρηση.
Το υπόμνημα του αντιπεριφερειάρχη Βορείου Τομέα
Είναι ενδεικτικό ότι στο υπόμνημά του προς την πταισματοδίκη Αθηνών ο αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα, αφού περιγράφει πλήρως το χρονικό, σημειώνει πως ο δήμος δεν ασκούσε επιχείρηση πάρκινγκ, καθώς το συγκεκριμένο δημοτικό χώρο που βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της Νέας Ιωνίας, τον είχε αφήσει σε κοινή χρήση, χωρίς να παίρνει χρήματα. Ωστόσο, προέβη στο λουκέτο καθότι διοικητικά όφειλε να συμμορφωθεί με τις επιταγές των αρμοδίων οργάνων της Περιφέρειας Αττικής, εν προκειμένω της Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης. Η δε καθυστέρηση που υπήρξε, όσον αφορά στην υπογραφή για το κλείσιμο του πάρκινγκ, οφείλεται σε ελέγχους που έκανε για τη νομιμότητα των ενεργειών του.
Υπάρχει, όμως, και μία ακόμη άλογη παράμετρος σε αυτήν την υπόθεση: το πώς μπορείς να κλείσεις κάτι για το οποίο δεν έχει δοθεί άδεια, και το οποίο η μεν Συμπαραστάτης το θεωρεί πάρκινγκ, η δε Νομική Υπηρεσία της Περιφέρειας Αττικής δεν το θεωρεί, ενώ η πολεδομία Βορείου Τομέα -σύμφωνα με το Δήμο Νέας Ιωνίας- γνωματεύει ότι δε χρειάζεται περίφραξη επειδή το πάρκινγκ είναι δωρεάν (γι' αυτό το λόγο κάποιοι επικαλούνται λόγους ασφαλείας και ζητούν το κλείσιμό του).
Προσφυγή δήμου σε Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής
Ο Δήμος Νέας Ιωνίας προσέφυγε κατά της απόφασης του αντιπεριφερειάρχη στο γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Ηλία Λιακόπουλο, ζητώντας την ακύρωσή της, «επειδή από την απόκτηση του ανωτέρου χώρου (1985) μέχρι σήμερα, δηλαδή πάνω από είκοσι πέντε χρόνια, ο Δήμος Νέας Ιωνίας ασκεί τη συγκεκριμένη λειτουργία απρόσκοπτα και ανεμπόδιστα».
«Στην προκειμένη περίπτωση δεν ασκείται επιχείρηση εκμετάλλευσης σταθμού αυτοκινήτων στον επίμαχο χώρο από το Δήμο Νέας Ιωνίας και εφαρμόζονται πλήρως οι διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσίας που ορίζουν τα σχετικά με την επιβολή κυρώσεων για παράνομη στάθμευση γηπέδου. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται με ευθύνη της πολεοδομικής υπηρεσίας και όχι της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθόσον η τελευταία δεν έχει αρμοδιότητα για τη σφράγιση των ακάλυπτων ιδιωτικών χώρων, στους οποίους δεν ασκείται επιχείρηση εκμετάλλευσης, αλλά απλώς σταθμεύουν παρανόμως οχήματα», σημειώνει σε άλλο μέρος της προσφυγής του ο δήμος για να συμπληρώσει:
«Άλλως θα καταλήγαμε στο παράδοξο να θεωρείται ως χώρος στάθμευσης η στάθμευση αυτοκινήτων σε πιλοτές πολυκατοικιών, όπου υπάρχουν πάνω από δέκα θέσεις».
Νομική Υπηρεσία Περιφέρειας & Διεύθυνση Πολεοδομίας υπέρ δήμου
Μάλιστα, ο Δήμος Νέας Ιωνίας επικαλείται αποφάσεις της Νομικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Αττικής (αρ. πρωτ. 34531/11-6-2011) και της Διεύθυνσης Πολεοδομίας (αρ. πρωτ. 18935/1291/27-10-2011), με τις οποίες συνηγορούν υπέρ του.
Η Νομική Υπηρεσία στη γνωμοδότησή της αναφέρει μεταξύ άλλων: «Σταθμός ο οποίος εμπίμπτει στις διατάξεις του Π.Δ. 455/76 και συνεπώς χρήζει αδειοδότησης από τις Υπηρεσίες Μεταφορών δεν είναι οποιοσδήποτε χώρος στον οποίο σταθμεύουν αυτοκίνητα, αλλά ο χώρος στον οποίο ασκείται επιχείρηση εκμετάλλευσης για τη στάθμευση δέκα (10) τουλάχιστον αυτοκινήτων».
«...τέτοιοι χώροι διέπονται από την Πολεοδομική Νομοθεσία που ορίζουν τα σχετικά με την υποβολή κυρώσεων για την παράνομη χρήση γηπέδου».
Κινητοποίηση από το Δήμο Νέας Ιωνίας
Από την πλευρά του, ο Δήμος Νέας Ιωνίας προχωρά σήμερα, στις 11 και μισή το πρωί, σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Ο.Τ. 150 (δημοτικό πάρκινγκ) δίπλα στον ΗΣΑΠ Νέας Ιωνίας, αντιδρώντας στο κλείσιμο του πάρκινγκ.
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του, «ο χώρος αυτός χαρακτηρισμένος ως αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων διατίθεται προς το παρόν ελεύθερα στους πολίτες, συμβάλλοντας στη λύση των προβλημάτων στάθμευσης του εμπορικού μας κέντρου. Και αυτό μέχρι να υλοποιηθεί η κατασκευή υπογείου πάρκινγκ με πλατεία από πάνω».
Καταγγέλλει πως «ιδιοκτήτης ιδιωτικού πάρκινγκ εδώ και λίγο καιρό με εξώδικα και πιέσεις στην περιφέρεια οδήγησε την Συνήγορο του πολίτη και της επιχείρησης να εκδώσει διαταγή προς την περιφέρεια, με την οποία την καλεί να σφραγίσει το δικό μας οικόπεδο για το κοινό και τα αυτοκίνητα απόφαση που η περιφέρεια προτίθεται να υλοποιήσει την Παρασκευή 9 Δεκέμβρη».
Σημειώνει, δε, ότι «η Νομική Υπηρεσία της ίδιας της περιφέρειας εγγράφως είχε απορρίψει τις αιτιάσεις του ιδιώτη επικαλούμενη το γεγονός ότι στο χώρο του ο δήμος δεν ασκεί καμία επιχειρηματική δραστηριότητα. »Ταυτόχρονα εγγράφως η πολεοδομία Βορείου Τομέα βεβαιώνει ότι ως δήμος δεν είμαστε υποχρεωμένοι να κατασκευάσουμε περίφραξη».
«Το μείζον πολιτικό ερώτημα που ανακύπτει από την υπόθεση αυτή», καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο Δήμος Νέας Ιωνίας, «είναι εάν μπορεί ένας δημόσιος φορέας να παρέχει δωρεάν υπηρεσίες στους δημότες του τη στιγμή που για παρεμφερείς υπηρεσίες ο ιδιωτικός τομέας τις παρέχει με όφελος. Δηλαδή μετά από αυτό θα τίθενται υπό διωγμό οι υπηρεσίες των κοινωνικών παντοπωλείων από τα super market ή η δωρεάν δημοτική συγκοινωνία από τους ταξιτζήδες».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου