Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Ο «εξολοθρευτής» της ΤΗΚ καθηλώνεται στο έδαφος λόγω Ισραηλινού εμπάργκο


Σοβαρά προβλήματα επιχειρησιακής διαθεσιμότητας ο στόλος των τουρκικών αεροσκαφών κρούσης F-4Ε 2020 Terminator. Σύμφωνα με πληροφορίες των ελληνικών υπηρεσιών η διαθεσιμότητα των συγκεκριμένων αεροσκαφών δεν ξεπερνά το 40% και βαίνει συνεχώς μειούμενη λόγω του άτυπου εμπάργκο που έχει επιβάλει το Ισραήλ στην Τουρκία (ως γνωστό τα F-4Ε 2020 Terminator έχουν εκσυγχρονιστεί από την ισραηλινή εταιρεία ΙΑΙ).

Χαρακτηριστικό είναι ότι στο Αιγαίο εδώ και αρκετές εβδομάδες έχουν ...
μειωθεί δραματικά οι είσοδοι των F-4Ε 2020 Terminator λόγω αυτής της εξέλιξης.

Σύμφωνα με ισραηλινές πηγές παρά τους κανιβαλισμούς που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι μηχανικοί της ΤΗΚ υπολογίζεται ότι εάν διατηρηθεί ο μέχρι σήμερα ρυθμός χρήσης των μαχητικών, το ερχόμενο καλοκαίρι δεν θα βρίσκεται σε επιχειρησιακή κατάσταση ούτε ένα αεροσκάφος.

Το αεροσκάφος κρούσης F-4Ε 2020 Terminator είναι το αποτέλεσμα του προγράμματος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών F-4E της τουρκικής Αεροπορίας από την ισραηλινή εταιρεία ΙΑΙ μετά από την ανάληψη του σχετικού συμβολαίου τον Αύγουστο του 1995 έναντι 600 εκατ. δολαρίων. Το πρόγραμμα περιελάμβανε την δομική αναβάθμιση των αεροσκαφών, νέες καλωδιώσεις, όμως η πιο σημαντική αναβάθμιση αφορούσε τον τομέα των ηλεκτρονικών.

Το πακέτο περιελάμβανε νέο ραντάρ της εταιρείας Elta EL/M-2032 ISAR με δυνατότητες SAR/GMTI (το οποίο σημειωτέον είχε αναπτυχτεί για το ακυρωθέν ισραηλινό μαχητικό LAVI) νέο υπολογιστή αποστολής IAIC, εγκατάσταση αρτηρίας δεδομένων MIL-STD-553B, νέο υπολογιστή πτήσης της Astronautics, νέα συστήματα UHF, IFF, AVTR, παρεμβολέα EL/L-8222 της Elta, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου AN/ALQ-178V3.

Το αεροσκάφος πιστοποιήθηκε ώστε να μπορεί να φέρει τους πυραύλους AGM-142 Popeye/Have NapAGM-65D/G Maverick, AGM-88 HARM, το ισραηλινό ατρακτίδιο σκόπευσης Litening-II, κατευθυνόμενες βόμβες GBU-10/12 Paveway II LGB, ενώ μπορεί να εξαπολύσει βλήματα αέρος-αέρος AIM-7 Sparrow and AIM-9 Sidewinder.

Συνολικά 54 αεροσκάφη εκσυγχρονίστηκαν, 26 στο Ισραήλ και 28 στην Τουρκία. Μετά από ατυχήματα έχουν απομείνει 50 αεροσκάφη, ενώ αναμένεται να παραμείνουν σε υπηρεσία τουλάχιστον μέχρι το 2015.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr