Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

Επιχειρούν υποβάθμιση των ελληνορθοδόξων Πατριαρχείων



Η αδιαφορία της ελληνικής πολιτείας έχει επιτρέψει και σε Ρώσους και Ρουμάνοιυς να ασκούν επιθετική πολιτική στα Ιεροσόλυμα
Picture 0 for Επιχειρούν υποβάθμιση των ελληνορθοδόξων Πατριαρχείων
Αναφερθήκαμε προχθές ότι και το Πατριαρχείο Ρουμανίας -μετά από αυτό της Μόσχας- έρχεται να αμφισβητήσει τη θέση του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης. Βέβαια, πληροφορηθήκαμε με έκπληξη, ότι ο κ. Βαρθολομαίος εκμυστηρεύθηκε τους φόβους του στους… Αμερικανούς.
Όσο και.... να είναι ανύπαρκτο το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών -που είναι- φανταζόμασταν ότι ο πατριάρχης αισθάνεται ότι έχει κάποια σχέση με τον ελληνισμό (από αυτό το υπουργείο άλλωστε βγαίνουν οι επιχορηγήσεις) και θα έπρεπε μέσω αυτού να επιδιωχθεί κατ’ αρχήν η αντιμετώπιση του προβλήματος.

Περί αυτού όμως, άλλοτε. Προέχει τώρα η απευθείας αμφισβήτηση από τους Ρουμάνους, της θέσης του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου αυτού, αποφάσισε τη διακοπή του μνημοσύνου του Πατριάρχη Ρουμανίας κ. Δανιήλ και την καθαίρεση του αντιπροσώπου του Πατριαρχείου στα Ιεροσόλυμα, αρχιμανδρίτη π. Ιερωνύμου Κρέτσου.

Σύμφωνα με τη
 romfaia.gr, οι λόγοι για τη λήψη αυτής της απόφασης είναι ότι κατά τα τελευταία έτη της δεκαετίας του 1990, το Πατριαρχείο Ρουμανίας άρχισε και ολοκλήρωσε την ανέγερση Ναού με ξενώνα, στην Ιεριχώ, χωρίς την έγκριση του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, στη δικαιοδοσία του οποίου υπάγεται η Αγία Γη.

Επειδή, παρά τις διαμαρτυρίες, το Πατριαρχείο Ρουμανίας συνέχισε να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος απέστειλε προς τον Πατριάρχη Ρουμανίας κ. Δανιήλ επιστολή, με την οποία του υπενθυμίζει ότι οι πράξεις του αποτελούν κατάφωρη παραβίαση των ιερών Κανόνων, «καταδικαζόντων την πήξιν ετέρου θυσιαστηρίου, εν καταφρονήσει του οικείου επισκόπου. Το επιχείρημα ότι η Ρουμανική Εκκλησία επιθυμεί να έχη ίδιον αυτής Ναόν εις την Αγίαν Γην, δεν ευσταθεί, καθ’ ότι αύτη έχει Ναόν εις Ιεροσόλυμα και καθ’ ότι η Αγία Γη έχει ανατεθή προς διαφύλαξιν και διαποίμανσιν εις το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων υπό της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου».

Ζητεί δε όπως «άνευ ουδεμιάς περαιτέρω χρονοτριβής θεραπευθή και επουλωθή η ανοικτή αύτη πληγή του εκκλησιαστικού σώματος, συνωδά τοις θείοις και ιεροίς κανόσι, και ίνα μη φθάσωμεν εις το απευκταίον της καθαιρέσεως του Αρχιμανδρίτου π. Ιερωνύμου ή της διακοπής του μνημοσύνου της αδελφής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρουμανίας».

Ο Πατριάρχης Ρουμανίας με την απάντησή του έδειξε, ότι δεν έχει πρόθεση για την κανονική επίλυση του προβλήματος, απεναντίας με αβάσιμα επιχειρήματα καταβάλλεται η προσπάθεια νομιμοποίησης και παγίωσης της κατάστασης που δημιουργήθηκε. Γι’ αυτό και η διακοπή των σχέσεων των δύο Πατριαρχείων.

Είναι γνωστό, ότι με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων παίζονται άσχημα παιχνίδια. Δεν είναι φυσικά μόνον εκκλησιαστικό το θέμα. Η μεγάλη ακίνητη, και αναξιοποίητη, περιουσία του, αποτελεί πρόκληση για πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες. Η ιστορία με την αλλαγή Πατριάρχη προ λίγων ετών, δεν έγινε τυχαία. Ούτε είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο εκ των πρωταγωνιστών Βαβύλης, αθωώθηκε σε όλες τις δίκες που ήταν κατηγορούμενος.

Η αδιαφορία της ελληνικής πολιτείας, έχει επιτρέψει και στους Ρώσους να ασκούν επιθετική πολιτική στα Ιεροσόλυμα, και η μόνη άμυνα είναι η μέχρι στιγμής ισραηλινή πολιτική, που δεν θα ήθελε να δει Ρώσους στα πόδια της. Κανείς δεν γνωρίζει όμως τι θα συμβεί αύριο.
Ο Μακεδών

Διακοπή μνημόνευσης του Πατριάρχη Ρουμανίας από τον Ιεροσολύμων
Τον κατηγορεί για επεκτατικές κινήσεις
Σε διακοπή της μνημόνευσης του Πατριάρχη Ρουμανίας κ. Δανιήλ προχώρησε ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος ο οποίος κατηγορεί τον Προκαθήμενο της Ρουμανικής Εκκλησίας για επεκτατικές κινήσεις.

Οι σχέσεις των δύο Προκαθημένων βρίσκονται πλέον στο ναδίρ και όλοι οι Πατριάρχες και Αρχιεπίσκοποι παρακολουθούν με ιδιαίτερη ανησυχία τα όσα εξελίσσονται μεταξύ Ιεροσολύμων και Βουκουρεστίου, καθώς η διακοπή μνημόνευσης ενός Πατριάρχη αποτελεί μέγιστο «πειθαρχικό μέτρο».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη διακοπή μνημόνευσης που σημειώθηκε στο εσωτερικό των Ορθοδόξων ήταν το 2004, όταν η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου διέκοψε την μνημόνευση του ονόματος του τότε Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου για το ζήτημα των λεγομένων Νέων Χωρών. Ενώ το 2000 με διακοπή μνημόνευσης είχε προειδοποιήσει ο τότε Πατριάρχης Μόσχας Αλέξιος τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. κ. Βαρθολομαίο για τις Βαλτικές χώρες.

Η απόφαση κατά του κ. Δανιήλ ανακοινώθηκε νωρίς το πρωί και, όπως αναφέρεται σε σχετικό ανακοινωθέν: «Οι λόγοι δια την λήψιν τοιαύτης αποφάσεως είναι ότι κατά τα τελευταία έτη της δεκαετίας του 1990, το Πατριαρχείον Ρουμανίας ήρχισε και ολοκλήρωσε την ανέγερσιν Ναού μετά ξενώνος εις Ιεριχώ, χωρίς την κανονικήν έγκρισιν του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, εις την δικαιοδοσίαν του οποίου υπάγεται η Αγία Γη».

Το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων, προστίθεται, «ευρέθη εις δύσκολον θέσιν εκ του γεγονότος τούτου. Είδε τα κανονικά όρια αυτού, επικυρωμένα υπό Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων να απειλώνται αυθαιρέτως και απροκαλύπτως εν τη πράξει».

Η κίνηση του Πατριάρχη Ιεροσολύμων αποτελεί ταυτόχρονα μήνυμα και για όλους τους Ορθοδόξους Προκαθημένους κυρίως σλαβόφωνους, όπως το Πατριαρχείο Ρωσίας, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα προσπαθούν να αναγείρουν Ναούς στην Αγία Γη.

«Το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων εξήγησεν εις το Πατριαρχείον Ρουμανίας ότι ο ισχυρισμός αυτού ότι η Εκκλησία αυτή ανηγέρθη δια τους εκ Ρουμανίας προσκυνητάς εις την Αγίαν Γην, εάν γίνη αποδεκτός, μετατρέπει την δικαιοδοσίαν του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων εις ανοικτόν πεδίον δι’ όλας τας Ορθοδόξους Εκκλησίας δι’ ανέγερσιν ναών, τινές των οποίων ήδη έχουν ζητήσει τούτο», τονίζεται χαρακτηριστικά στο ανακοινωθέν.
http://www.tovima.gr/
http://voria.gr/

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

kaloi alla apo symferon ton thimithikan ton xristo mas kai ta patriarxia???min xexnane oloi aytoi oti i ellada kratise xristo xoris diakopi mexri simera oso me lisa kai na tin polemisan gia ayto oloi ston planiti mono i ellas i mikri kanenas allos ....

Ανώνυμος είπε...

paratirisa pos gia ta fraga kai ta lamogia tis politikis oloi grafetai sxolia gia to athro ayto kanenas lipame poly ontos zoume esxatous kairous ... na doume poios tha voithesei me tetoia sapila.