Από την πρώτη ημέρα της δημιουργίας των σύγχρονων κρατών στα Βαλκάνια, μετά από τις ένοπλες εξεγέρσεις τους κατά της οθωμανικής αυτοκρατορίας, οι εναπομείναντες στην ευρωπαϊκή ήπειρο μωαμεθανοί, συνοικούσαν ειρηνικά με...
τους χριστιανικούς λαούς. Μέχρι τη στιγμή που το ακραίο ριζοσπαστικό Ισλάμ αποφάσισε πως... πρέπει η ανθρωπότητα να επιστρέψει 1.500 χρόνια πίσω, στην εποχή του Μωάμεθ, όπου το πρώτιστο καθήκον του μωαμεθανού ήταν η εξάλειψη των «απίστων».
Άλλοτε καθοδηγούμενοι από τη Σαουδική Αραβική ή το Ιράν, τώρα δε και από την Τουρκία, οι ακραίοι ισλαμιστές επιχειρούν -με επιτυχία- να ταράξουν τις ειρηνικές σχέσεις μεταξύ αλλοθρήσκων. Το βλέπουμε αυτό καθημερινά στη Θράκη, όπου ουσιαστικά συνδιοικούν, με την ελληνική πολιτεία να αδιαφορεί πλήρως (αρκεί τα κόμματα να κερδίσουν μία επί πλέον έδρα).
Η πρόσφατη σύλληψη ριζοσπαστών ισλαμιστών στα Σκόπια, που σχετίζονται με τη δολοφονία πέντε ατόμων κατά τον προηγούμενο μήνα, προκάλεσε αντιδράσεις και στο Κοσσυφοπέδιο σχετικά με την πιθανή παρουσία του ριζοσπαστικού Ισλάμ.
Για αιώνες, το Ισλάμ στο Κοσσυφοπέδιο θεωρείται συντηρητικό, χωρίς καμία επιρροή στη δημόσια ζωή, ενώ εξασκείται ιδιωτικά. Σήμερα, ωστόσο, η αντίληψη σχετικά με τη διάδοση των φονταμενταλιστών μουσουλμάνων ιεροκηρύκων και η λογοτεχνία, είναι μέρος της καθημερινότητας του Κοσσυφοπεδίου, καθώς ξένοι υπήκοοι μπορούν ακόμα να εισέρχονται στη χώρα χωρίς προϋποθέσεις βίζας, λόγω της παρουσίας του ΝΑΤΟ από το 1999.
Η έκθεση του υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ για την Ανεξιθρησκία, το 2011, αναφέρει ότι σε μία χώρα με πάνω από 90% μουσουλμανικό πληθυσμό, η θρησκεία δεν διαδραματίζει μείζονα ρόλο: «Η θρησκεία δεν αποτελεί σημαντικό παράγοντα στη δημόσια ζωή. Θρησκευτικές ρητορείες ήταν σε μεγάλο βαθμό απούσες από τη δημόσια συζήτηση στις μουσουλμανικές κοινότητες και η συμμετοχή στα τεμένη ήταν μικρή. Ωστόσο, οι δημόσιες εμφανίσεις συντηρητικών ισλαμικών ενδυμάτων και κουλτούρας, αν και ακόμα σποραδικές, έχουν αυξηθεί», ανέφερε η έκθεση.
Ο κ. Αρμπέρ Φετίου, ερευνητής στο Διεθνές Κέντρο Θρησκείας και Διπλωματίας στην Ουάσινγκτον, ανέφερε πως οι κυβερνήσεις Κοσσυφοπεδίου, Αλβανίας και γειτονικών χωρών πρέπει να υιοθετήσουν ανεκτικές πολιτικές προς την ισλαμική κοινότητα, καθώς και άλλες κοινότητες, δημοσιεύουν σε έρευνά τους οι Southeast European Times.
«Εάν οι χώρες στις οποίες ζουν Αλβανοί Μουσουλμάνοι ακολουθήσουν πολιτικές διακρίσεων εναντίον τους και καταστρέψουν την αρχή της ουδετερότητας προς τις θρησκείες, θα υπάρξει αναγκαστικά απογοήτευση για τους καταπιεσμένους, και ένα τέτοιο φαινόμενο θα είναι εμφανές σε κάθε εθνική ή θρησκευτική κοινότητα όπου υπόκεινται σε κυριαρχικές δομές», δήλωσε ο κ. Φετίου.
Το επιχείρημα έχει λογική βάση, όταν όμως και τα πρόσωπα που διαχειρίζονται καταστάσεις διαπνέονται από λογική. Όταν όμως έχεις να κάνεις με φανατισμένους, οι οποίοι διαθέτουν άφθονα χρήματα για προσηλυτισμό, τότε τα πράγματα αλλάζουν. Στη Θράκη δίνουν 500 ευρώ μηνιαίως σε κάθε οικογένεια που τα γυναικεία μέλη τους θα φορούν μαντίλα, ενώ υπάρχουν δημοσιεύματα στον θρακιώτικο Τύπο που κάνουν λόγο ότι τα 500 ευρώ είναι για κάθε γυναικείο μέλος της οικογένειας).
Ο κ. Σεμπ Μπίτισι, εκτελεστικός διευθυντής του Ινστιτούτου Βαλκανικής Πολιτικής που εδρεύει στην Πρίστινα, δήλωσε στους SETimes πως το ριζοσπαστικό Ισλάμ αποτελεί ιδεολογία η οποία υπάρχει παντού στον κόσμο, ωστόσο υποστηρίζει πως η ανησυχία για την ευημερία των λαών εμποδίζει εξτρεμιστικές ιδεολογίες. Ο κ. Μπίτισι θεωρεί ότι -επειδή οι Σαλαφίτες του Κοσσυφοπεδίου είναι λίγοι- δεν αποτελούν κίνδυνο. (Πόσοι άραγε χρειάζονται για τρομοκρατικές ενέργειες;)
Το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη εξαπλωθεί επικίνδυνα ο ριζοσπαστικός ισλαμισμός, ίσως να οφείλεται στη διαπίστωση ενός άλλου ειδικού, του κ. Κράσνικι, ότι «Τα Δυτικά Βαλκάνια δεν αποτελούν ιδιαίτερο στόχο, επειδή οι χώρες δεν έχουν σταθερές οικονομίες και η διεθνής πολιτική βαρύτητα είναι περιορισμένη».
Αλίμονό μας δηλαδή, αν ξεπεράσουμε κάποτε την ύφεση.
Ο Μακεδών
πηγή
τους χριστιανικούς λαούς. Μέχρι τη στιγμή που το ακραίο ριζοσπαστικό Ισλάμ αποφάσισε πως... πρέπει η ανθρωπότητα να επιστρέψει 1.500 χρόνια πίσω, στην εποχή του Μωάμεθ, όπου το πρώτιστο καθήκον του μωαμεθανού ήταν η εξάλειψη των «απίστων».
Άλλοτε καθοδηγούμενοι από τη Σαουδική Αραβική ή το Ιράν, τώρα δε και από την Τουρκία, οι ακραίοι ισλαμιστές επιχειρούν -με επιτυχία- να ταράξουν τις ειρηνικές σχέσεις μεταξύ αλλοθρήσκων. Το βλέπουμε αυτό καθημερινά στη Θράκη, όπου ουσιαστικά συνδιοικούν, με την ελληνική πολιτεία να αδιαφορεί πλήρως (αρκεί τα κόμματα να κερδίσουν μία επί πλέον έδρα).
Η πρόσφατη σύλληψη ριζοσπαστών ισλαμιστών στα Σκόπια, που σχετίζονται με τη δολοφονία πέντε ατόμων κατά τον προηγούμενο μήνα, προκάλεσε αντιδράσεις και στο Κοσσυφοπέδιο σχετικά με την πιθανή παρουσία του ριζοσπαστικού Ισλάμ.
Για αιώνες, το Ισλάμ στο Κοσσυφοπέδιο θεωρείται συντηρητικό, χωρίς καμία επιρροή στη δημόσια ζωή, ενώ εξασκείται ιδιωτικά. Σήμερα, ωστόσο, η αντίληψη σχετικά με τη διάδοση των φονταμενταλιστών μουσουλμάνων ιεροκηρύκων και η λογοτεχνία, είναι μέρος της καθημερινότητας του Κοσσυφοπεδίου, καθώς ξένοι υπήκοοι μπορούν ακόμα να εισέρχονται στη χώρα χωρίς προϋποθέσεις βίζας, λόγω της παρουσίας του ΝΑΤΟ από το 1999.
Η έκθεση του υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ για την Ανεξιθρησκία, το 2011, αναφέρει ότι σε μία χώρα με πάνω από 90% μουσουλμανικό πληθυσμό, η θρησκεία δεν διαδραματίζει μείζονα ρόλο: «Η θρησκεία δεν αποτελεί σημαντικό παράγοντα στη δημόσια ζωή. Θρησκευτικές ρητορείες ήταν σε μεγάλο βαθμό απούσες από τη δημόσια συζήτηση στις μουσουλμανικές κοινότητες και η συμμετοχή στα τεμένη ήταν μικρή. Ωστόσο, οι δημόσιες εμφανίσεις συντηρητικών ισλαμικών ενδυμάτων και κουλτούρας, αν και ακόμα σποραδικές, έχουν αυξηθεί», ανέφερε η έκθεση.
Ο κ. Αρμπέρ Φετίου, ερευνητής στο Διεθνές Κέντρο Θρησκείας και Διπλωματίας στην Ουάσινγκτον, ανέφερε πως οι κυβερνήσεις Κοσσυφοπεδίου, Αλβανίας και γειτονικών χωρών πρέπει να υιοθετήσουν ανεκτικές πολιτικές προς την ισλαμική κοινότητα, καθώς και άλλες κοινότητες, δημοσιεύουν σε έρευνά τους οι Southeast European Times.
«Εάν οι χώρες στις οποίες ζουν Αλβανοί Μουσουλμάνοι ακολουθήσουν πολιτικές διακρίσεων εναντίον τους και καταστρέψουν την αρχή της ουδετερότητας προς τις θρησκείες, θα υπάρξει αναγκαστικά απογοήτευση για τους καταπιεσμένους, και ένα τέτοιο φαινόμενο θα είναι εμφανές σε κάθε εθνική ή θρησκευτική κοινότητα όπου υπόκεινται σε κυριαρχικές δομές», δήλωσε ο κ. Φετίου.
Το επιχείρημα έχει λογική βάση, όταν όμως και τα πρόσωπα που διαχειρίζονται καταστάσεις διαπνέονται από λογική. Όταν όμως έχεις να κάνεις με φανατισμένους, οι οποίοι διαθέτουν άφθονα χρήματα για προσηλυτισμό, τότε τα πράγματα αλλάζουν. Στη Θράκη δίνουν 500 ευρώ μηνιαίως σε κάθε οικογένεια που τα γυναικεία μέλη τους θα φορούν μαντίλα, ενώ υπάρχουν δημοσιεύματα στον θρακιώτικο Τύπο που κάνουν λόγο ότι τα 500 ευρώ είναι για κάθε γυναικείο μέλος της οικογένειας).
Ο κ. Σεμπ Μπίτισι, εκτελεστικός διευθυντής του Ινστιτούτου Βαλκανικής Πολιτικής που εδρεύει στην Πρίστινα, δήλωσε στους SETimes πως το ριζοσπαστικό Ισλάμ αποτελεί ιδεολογία η οποία υπάρχει παντού στον κόσμο, ωστόσο υποστηρίζει πως η ανησυχία για την ευημερία των λαών εμποδίζει εξτρεμιστικές ιδεολογίες. Ο κ. Μπίτισι θεωρεί ότι -επειδή οι Σαλαφίτες του Κοσσυφοπεδίου είναι λίγοι- δεν αποτελούν κίνδυνο. (Πόσοι άραγε χρειάζονται για τρομοκρατικές ενέργειες;)
Το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη εξαπλωθεί επικίνδυνα ο ριζοσπαστικός ισλαμισμός, ίσως να οφείλεται στη διαπίστωση ενός άλλου ειδικού, του κ. Κράσνικι, ότι «Τα Δυτικά Βαλκάνια δεν αποτελούν ιδιαίτερο στόχο, επειδή οι χώρες δεν έχουν σταθερές οικονομίες και η διεθνής πολιτική βαρύτητα είναι περιορισμένη».
Αλίμονό μας δηλαδή, αν ξεπεράσουμε κάποτε την ύφεση.
Ο Μακεδών
πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου