Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

"Είμαι περήφανος που είμαι Ελληνας"


«Νιώθω περήφανος που είμαι Ελληνας» ,ήταν τα πρώτα λόγια που μας είπε λίγες ώρες μετά την επιστροφή του στην πατρίδα. Ωστόσο, το πρόσωπό του συννεφιάζει, όταν αναφέρεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζει στην προετοιμασία του και την εγκατάλειψη που νιώθουν όλοι οι αθλητές από την πλευρά της Πολιτείας. O παγκόσμιος πρωταθλητής Δημήτρη Χονδροκούκης, ο οποίος μας χάρισε ένα ανέλπιστο...
χρυσό μετάλλιο και μας πρόσφερε στιγμές χαράς και υπερηφάνειας, ανοίγει την καρδιά του στην «Espresso της Κυριακής»....
Συγκλόνισε όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και ολόκληρο τον κόσμο με το άλμα του στα 2,33μ. στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου που έγινε στην Κωνσταντινούπολη ο Δημήτρης Χονδροκούκης. Ο 24άχρονος αθλητής του Ολυμπιακού έκανε μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και ανάγκασε τους πάντες να υποκλιθούν μπροστά του. Η κραυγή «ναι, ναι, πάμε όλοι μαζί» που έβγαλε μόλις προσγειώθηκε στο στρώμα μετά την επιτυχημένη προσπάθειά του και λίγα λεπτά αργότερα, όταν φώναξε με όλη τη δύναμη της ψυχής «Ελλάς», έκανε τους πάντες να ριγήσουν από εθνική υπερηφάνεια. Ο Χονδροκούκης πρώτα έκανε τον γύρο του θριάμβου... καλπάζοντας στο κλειστό της Κωνσταντινούπολης και μετά είδε την ελληνική σημαία στον ψηλότερο ιστό και άκουσε τον εθνικό ύμνο. - Δημήτρη, σου αξίζουν συγχαρητήρια για την καλή προσπάθεια που έκανες και το χρυσό μετάλλιο που κατέκτησες κάτω από αντίξοες συνθήκες. Σας ευχαριστώ. Ευχαριστώ όλους όσοι μου συμπαραστάθηκαν σε αυτήν την προσπάθεια και ιδιαίτερα τους συναθλητές μου που ήταν στο στάδιο και μου έδωσαν κουράγιο και δύναμη. Εμψύχωσαν εμένα και τον Κώστα Μπανιώτη με τη φωνή τους και το ζεστό χειροκρότημά τους. Μου έδωσαν την ψυχική δύναμη να βγάλω τον καλύτερο εαυτό μου στον αγώνα. - Η επιτυχία σου είναι συγκλονιστική, αν αναλογιστεί κανείς ότι ξεπέρασες κορυφαίους αθλητές, όπως ο Ούκοφ, σε μια εποχή μάλιστα που ο ελληνικός αθλητισμός βιώνει μεγάλη οικονομική κρίση και η προετοιμασία των αθλητών μας γίνεται κάτω από αντίξοες συνθήκες. Εσείς τις λέτε αντίξοες, εγώ λέω ότι είναι απαράδεκτες. Πώς μπορεί ένας αθλητής να προετοιμάζεται σε κλειστά γυμναστήρια που δεν έχουν θέρμανση και ζεστό νερό να κάνει μπάνιο; Εγώ τον Φεβρουάριο αναγκάστηκα να κάνω προπόνηση φορώντας μπουφάν για να αντέξω το κρύο. Γνωρίζετε πολλές χώρες που να παρέχουν τέτοιες συνθήκες στους αθλητές τους; - Και τα κορίτσια της Εθνικής Πόλο τα ίδια μας έλεγαν... Οποιον αθλητή και να ρωτήσεις τα ίδια θα σου πει. Η Πολιτεία έχει καταστρέψει τον αθλητισμό. Στην αρχή, βρήκαν πάτημα με τα προνόμια των αθλητών και τα κατάργησαν. Μετά, μας έκοψαν χρήματα, μας χρωστάνε οδοιπορικά ετών και το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι έκοψαν χρήματα από τις επιδοτήσεις στις ομοσπονδίες. Ο ΣΕΓΑΣ δεν μπορεί να καλύψει έξοδα προετοιμασίας και όποιος αθλητής δεν έχει χορηγό βάζει χρήματα και από την τσέπη του για να κάνει προετοιμασία. Απαράδεκτα πράγματα. Εγώ ευτυχώς έχω χορηγό το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, που καλύπτει τα έξοδά μου. Οι περισσότεροι συναθλητές μου όμως βάζουν χρήματα από την τσέπη τους. Οι αντοχές όλων εξαντλούνται και μετά την Ολυμπιάδα αρκετοί θα σταματήσουν να αγωνίζονται. - Ο σύλλογός σου, ο Ολυμπιακός, σε βοηθάει οικονομικά; Τι να κάνουν κι αυτοί; Ο ερασιτέχνης Ολυμπιακός πέρασε μια μεγάλη κρίση και τώρα δείχνει να συνέρχεται. Οσο μπορούν μου συμπαραστέκονται. - Εχουμε φτάσει στον πάτο... Δυστυχώς, απ’ ό,τι φαίνεται ακολουθούν χειρότερες μέρες. Η ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ - Στο πλαίσιο αυτό ήταν και η αντίδραση του πατέρα σου που ζήτησε να μην έρθει κανείς πολιτικός στο αεροδρόμιο να βγει φωτογραφία μαζί σου; Ηταν μια έκφραση της δυσαρέσκειας που υπάρχει για τη στάση της Πολιτείας. Δεν μπορεί να μας έχει εγκαταλείψει στο έλεος του Θεού και να έρχονται για φωτογραφίες ύστερα από τις επιτυχίες των αθλητών. Αυτό ήταν και τίποτα παραπάνω. - Ο πατέρας σου είναι και προπονητής σου; Ναι. Αυτός με οδήγησε στον αθλητισμό και μου έμαθε να κάνω ύψος. Ο πατέρας μου Κυριάκος Χονδροκούκης για όσους δεν το γνωρίζουν είναι παλιός πρωταθλητής στο ύψος και καθηγητής στα ΤΕΦΑΑ. - Πόσες ώρες γυμνάζεσαι την ημέρα; Περίπου τέσσερις ώρες. - Από ποια ηλικία ξεκίνησες το ύψος; Ημουν δεκατριών ετών. - Περίμενες αυτήν την επιτυχία. Οχι, πήγα στο Παγκόσμιο για να κάνω έναν καλό αγώνα. Το μετάλλιο δεν ήταν στους στόχους μου. Διαπίστωσα όμως ότι ήμουν σε καλή κατάσταση, μου βγήκαν τα άλματα και βελτιώνοντας την τεχνική μου κατάφερα να πάρω το χρυσό μετάλλιο. ΤΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ - Μόλις πέρασες τα 2,33μ. τρελάθηκες; Κάπως έτσι. Γύρισα προς τους συναθλητές μου στην εξέδρα και φώναξα «ναι, ναι, πάμε όλοι μαζί». Και μετά, έβγαλα από μέσα μου μια κραυγή «Ελλάς». Εκείνη την ώρα ξέσπασα. Μέσα στην Κωνσταντινούπολη να κυματίζει η ελληνική σημαία στον ψηλότερο ιστό και να ακούγεται ο εθνικός ύμνος είναι κάτι το μοναδικό. Το χρυσό μετάλλιο είναι δώρο στους Ελληνες που περνάνε δύσκολες στιγμές και το μήνυμά μου είναι να μην απελπίζονται και να μην το βάζουν κάτω. Μπορεί να νιώθουν υπερήφανοι που είναι Ελληνες. Στο εξωτερικό κάνουν διάφορες σκέψεις αρνητικές και λένε λόγια άσχημα για μας. Εγώ το δήλωσα σε όλους: είμαι υπερήφανος που είμαι Ελληνας. - Θα προσπαθήσεις να καταρρίψεις το πανελλήνιο ρεκόρ του Λάμπρου Παπακώστα που είναι τα 2,35μ. στον κλειστό και τα 2,36μ. στον ανοιχτό στίβο; Δεν κυνηγάω κανένα ρεκόρ. Εγώ θα βαδίσω τον δικό μου δρόμο. Θέλω να βελτιώσω κάποια πράγματα στα άλματά μου και να ανέβω ένα σκαλί παραπάνω. - Η επόμενη μέρα; Τώρα συνειδητοποιώ τον αντίκτυπο της επιτυχίας. - Επόμενες υποχρεώσεις; Λίγες ημέρες ξεκούραση και μετά αρχίζει προετοιμασία για τον ανοιχτό στίβο. Στο καλεντάρι υπάρχει χρονικά το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και ακολουθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Θα επιδιώξω να πάρω μέρος και σε ορισμένα μίτινγκ για να προετοιμαστώ όσο το δυνατόν καλύτερα για την Ολυμπιάδα. - Το όνειρό σου; Οπως και κάθε αθλητή πιστεύω, ένα Ολυμπιακό μετάλλιο. - Σπουδάζεις; Σπουδάζω πληροφορική στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Είμαι στο τέταρτο έτος και επιδίωξή μου είναι να τελειώσω τις σπουδές μου. Θα είναι ένα εφόδιο στη ζωή μου που θα το χρειαστώ όταν θα τελειώσω τον αθλητισμό. Who is who Ζώδιο: Υδροχόος. Αγαπημένη πόλη: Μπανγκόγκ. Προορισμός διακοπών: Κρήτη. Ηθοποιός: Τζιμ Κάρεϊ. Τραγουδιστής: Τζον Μέγιερ. Τόπος κατοικίας: Γλυφάδα. Ομάδα: Ολυμπιακός. Κινηματογράφος: Τελευταία ταινία που είδα είναι το «Fast and furious 5». Χρώμα: Μπλε. Μεγαλύτερος φόβος: Η δύναμη της πληροφόρησης. Εξελίσσεται απίστευτα γρήγορα. Ποια αρετή προτιμάς σε μια γυναίκα: Την εντιμότητα. Αγαπημένο ποτό: Καφές καπουτσίνο. Διασκέδαση: Κινηματογράφος με φίλους.