Ξαφνικά κάποια μέρα ο τύπος μας πληροφορεί “και καλά” οτι κάτι μεγάλο έγινε για την ανθρωπότητα. Η μεγαλύτερη πιθανότητα είναι μια απλή εφαρμογή σε κάτι που αναφέρει κάποιο αρχαίο Ελληνικό κείμενο και ....είναι πάρα πολλά τα παραδείγματα.
Ας ξεκινήσουμε με τον Κρατύλο του Πλάτωνα που στον στίχο 332c γίνεται ο παρακάτω διάλογος μεταξύ Σωκράτη και Κρατύλου στον οποίο είναι παρόν και ο Ερμογένης και έχει θέμα το πώς και ποιοι έθεσαν τα ονόματα.
ἀ̂ρ’ ἂν δύο πράγματα είη τοιάδε, οἱ̂ον Κρατύλος καὶ Κρατύλου εἰκών, ει τις θεω̂ν μὴ μόνον τὸ σὸν χρω̂μα καὶ σχη̂μα ἀπεικάσειεν ὥ σπερ οἱ ζωγράφοι, ἀλλὰ καὶ τὰ ἐντὸς πάντα τοιαυ̂τα ποιήσειεν οἱ̂άπερ τὰ σά, καὶ μαλακότητας καὶ θερμότητας τὰς αὐτὰς ἀποδοίη, καὶ κίνησιν καὶ ψυχὴν καὶ φρόνησιν οιαπερ ἡ παρὰ σοὶ ἐνθείη αὐτοι̂ς, καὶ ἑνὶ λόγῳ πάντα ἅ περ σὺ ἔχεις, τοιαυ̂τα ἕτερα καταστήσειεν πλησίον σου; πότερον Κρατύλος ἂ ν καὶ εἰκὼν Κρατύλου τότ’ ειη τὸ τοιου̂τον, ἢ δύο Κρατύλοι;
Κρατύλος
δύο ἔ μοιγε δοκου̂σιν, ὠ̂ Σώκρατες, Κρατύλοι.
Σωκράτης
Παραδείγματος χάριν ο Κρατύλος και η προσωπογραφία του Κρατύλου αν φυσικά κάποιος από τους θεούς ήθελε να απεικονίσει σ' αυτήν όχι μόνο το πρόσωπο όπως οι ζωγράφοι δηλαδή το χρώμα και το σχήμα σου αλλά να
έβαζε και τα εσωτερικά τέτοια όπως είναι ακριβώς και τα δικά σου να τοποθετούσε τις ίδιες μαλακότητες και θερμότητες και να εμφυσούσε μέσα σε τούτα κίνηση ψυχή και σκέψη όπως ακριβώς είναι η δική σου και λόγο ακριβώς σαν τον δικό σου και το τοποθετούσε κοντά σου .
Τι θα είχαμε τότε τον Κρατύλο και την προσωπογραφία του ή δυο Κρατύλους;
Κρατύλος
- Μου φαίνεται Σωκράτη πως δυο Κρατύλους
Μετάφραση Βασ. Κριτσέλη.Αν ο Σωκράτης δεν παρουσιάζει στον Κρατύλο την κλωνοποίηση του τότε ας μου πει κάποιος το τι εννοεί ο πιο σοφός άνθρωπος όλων των εποχών.
- Τα πάντα ρει- Όλα είναι ρευστά όλα μεταβάλλονταιΗ γνωστή φράση του Ηράκλειτου αν δεν είναι αυτή η αρχή της θεωρίας της σχετικότητας τότε ποια είναι του γνωστού «σοφού» των νεοτέρων χρόνων που όλα είναι σχετικά εκτός από τον «δικό» του νόμο έτσι τον και τους βόλευε έτσι είπε και μας το πέρασαν μια χαρά.
Φτιάχνουν αεροπλάνα και διαστημόπλοια όλοι ξέρουμε από την Ελληνική μυθολογία ότι οι πρώτοι που πέταξαν με κάποιες αυτοσχέδιες πτητικές μηχανές ήταν ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος.
Τι συμβούλεψε ο Δαίδαλος τον γιό του να μη πετάει πολύ ψηλά κι αυτός τον παράκουσε και έλειωσε το κερί το οποίο στήριζε τα φτερά του πόσο δυνατό ήταν το κερί και πόσο πιο ψηλά πέταξε ο Ίκαρος ώστε να υπάρχει τέτοια διαφορά θερμοκρασίας ώστε να λειώσει το κερί;
Όταν οι σημερινοί ίκαροι δεν θέλουν να τους πιάσει το ραντάρ τι κάνουν απλά πετούν χαμηλά για να τους καλύπτει από τα ραδιοκύματα η διαμόρφωση του εδάφους.
Ίσως κάτι τέτοιο να έγινε και τότε και ο Ίκαρος επειδή ενθουσιάστηκε και πέταξε πιο ψηλά τον εντόπισαν.
Όσο για τα διαστημόπλοια η Αργώ έπλεε υπέρ της αφρισμένης θάλασσας και τα πλοία των Φαιάκων ήταν μάλλον ιπτάμενα.
Είπε ο Αλκίνοος ο βασιλιάς των Φαιάκων στον Οδυσσέα: ξένε πες μας την Γή σου, τον δήμο και την πόλη σου για το βάλουνε τα πλοία μας στο νου τους και να σε πάνε στον προορισμό σου.
Γιατί τα πλοία μας δεν έχουν καπετάνιο ούτε κάποιο πηδάλιο και γνωρίζουν νήματα και σκέψεις ανδρών.
Γνωρίζουν όλους τους εύφορους αγρούς και τις πόλεις των ανθρώπων και διασχίζουν τα βάθη της θάλασσας καλυμμένες με αέρα και νεφέλη και δεν υπάρχει φόβος αυτά να χαλάσουν ή να χαθούν. (Οδύσσεια Θ ραψωδία στίχοι 555-564).
Ακόμη και ποδόσφαιρο έπαιζαν οι Φαίακες.
Ο Ομηρος αναφέρει ένα παιχνίδι με μια σφαίρα την οποία λάκτιζαν έτσι ώστε να μη ακουμπάει στο έδαφος.
Ανακάλυψαν ότι το πλανητικό σύστημα είναι ηλιοκεντρικό σύστημα και όχι γεωκεντρικό δήθεν όπως νόμιζαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.
Μήπως ο ίδιος δεν ανακάλυψε το φαινόμενο του ηλεκτρισμού(στατικό) όταν το κομπολόι του που ήταν από ήλεκτρο (κεχριμπάρι) όταν το έτριβε στο μάλλινο χιτώνα του αποκτούσε την ιδιότητα να ελκύει τρίχες και άλλα μικροαντικείμενα και από το ήλεκτρο το ονόμασε ηλεκτρισμό.Νομίζω ότι μας φτάνουν αυτά τα παραδείγματα γιατί για να τα αναφέρουμε όλα θα χρειαστούμε τόμους ολόκληρους άστε που δεν θα μείνει και τίποτα το δικό τους γιατί όποια πέτρα και σηκώσουμε από κάτω γράφει με μεγάλα γράμματα ΕΛΛΑΔΑ.Αριστογείτων
ΟΥ ΤΙ ΔΑΝΟΣ
http://olympia.gr
1 σχόλια:
Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΠΡΟΕΒΛΕΠΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ!
ΤΟ 428 Π.Χ., ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΈΛΛΗΝΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΛΑΤΩΝ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟ ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΠΡΟΦΗΤΕΥΣΕΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ!...
«Είναι αλήθεια ότι η προσδοκία Θεανθρώπου Λυτρωτού Σωτήρος προβάλλει εντονωτέρα και εκδηλοτέρα παρά των Αρχαίων Ελλήνων, όπως γράφει και ο Καθηγητής Πανεπιστημίου της Θεολογικής Σχολής Λεων. Ιω. Φιλιππίδης εις σχετικόν του έργον. Οι αρχαίοι μας πρόγονοι αναζητώντας δια μέσου των αιώνων τον Έναν Ύψιστον και μόνον Αληθινόν Θεόν και ανικανοποίητοι εκ των φανταστικών θεών, καθώς μέσα από την αναζήτησίν τους συνεχώς έπλαττον νέους θεούς, προσδοκούσαν και προανήγγειλαν ότι θα κατέλθη κάποτε ο αναζητούμενος υπό μορφήν ανθρώπου ως Θεάνθρωπος Σωτήρ και Λυτρωτής των ανθρώπων.
Εις τον Αισχύλον (Προμηθεύς Δεσμώτης) ο Προμηθεύς, επαναστατήσας κατά της επί πάντων κυριαρχίας του Διός, δηλαδή βαρύτατα αμαρτήσας, οφείλει «δούναι δίκην» δια την ατέγκτως ισχύουσαν τάξιν, ήτις αξιοί ανταπόδοσιν των πεπραγμένων (στιχ. 9-10) γι' αυτό και καταδικάζεται εις την τρομερήν τιμωρίαν της επί βράχου προσπασσαλεύσεως (στιχ. 12 εξ.).
Από την τραγικήν αυτήν θέσιν εκφράζει προς στιγμήν την ελπίδαν ότι θα συγχωρηθή εκ μέρους του θεού, ο οποίος είναι δίκαιος μεν, αλλά και «μαλακογνώμων» (στιχ. 187 εξ.).
Έπειτα, όμως, προλέγει, ότι ο λυτρωτής του θα είναι το τέκνο, το οποίο θα γεννηθή «εκ της Παρθένου Ιούς και του Θεού» (στιχ. 772 εξ., 834 εξ., 848 εξ.), θα είναι «Υιός Θεού και Υιός Παρθένου», δηλαδή, Θεάνθρωπος υπερφυσικώς γεννώμενος!... Και πιο κάτω:
«Ο Παρθενογέννητος ούτος Θεάνθρωπος θα καταλύση το κράτος των παλαιών θεών και θα αφανίση αυτούς και την δύναμίν τους»! (στιχ. 908 εξ. 920 εξ.)
Αλλά και ο Ερμής (πάντα κατά τον Αισχύλον) προλέγει εις τον Προμηθέα ότι δεν πρέπει να περιμένη το τέλος των δεινών του «πριν αν φανή τις θεός» όστις θα τον διαδεχθή εις το μαρτύριον και όστις εκουσίως θα κατέλθη εις τον σκοτεινόν Άδην και εις τα ζοφερά βάθη του Ταρτάρου, γινόμενος ούτως εκούσιον ιλαστήριον θύμα προς λύτρωσιν του δια την αμαρτίαν «Θείω δικαίω κελεύσματι» ανθρώπου (στιχ. 1026 εξ.)
«Αρκεί η απλή παραβολή της μεγαλειώδους ταύτης εικόνας και προρρήσεως προς το 53ον κεφάλαιον του Ησαϊου(γράφει ο Καθηγητής Λεων.Ι.Φιλιππίδης)ίνα καταπλαγή τις από του θάμβους της διακυβερνώσης τα σύμπαντα Θείας Προνοίας, της ούτω θαυμαστώς προεξαγγελούσης τα θαυμάσια της λυτρώσεως του ανθρώπου υπό του Θεανθρώπου Λυτρωτού».
Υπάρχει, όμως, και ο Σωκράτης, ο οποίος προέβαλε κατά θαυμαστόν τρόπον την θεανθρωπικήν προσδοκίαν, αφού η προσεχής κάθοδος του θεού εις τους ανθρώπους είναι τόσον αναγκαία, ώστε να προσδοκάται μετ' ανεπιφυλάκτου βεβαιότητος. Τοιουτοτρόπως εις την Απολογίαν του φέρεται ο Σωκράτης υπό του Πλάτωνος να λέγη προς τους δικαστές:
«...τον λοιπόν βίον καθεύδοντες διατελοίτε αν ει μη τινα άλλον ο θεός υμίν επιπέμψειε κηδόμενος υμών».
«Καίτοι ο προσδοκώμενος θεόπεμπτος ούτος, όστις θα εγκαινίση εις τον κόσμον περίοδον αφυπνίσεως και εγρηγόρσεως, θα είναι δικαιότατος και άχρι θανάτου αμετάστατος εν τη δικαιοσύνη, όμως θα θεωρηθή υπό των ανθρώπων άδικος και θα υποστή ταπεινώσεις, εξευτελισμούς και μαρτυρικόν θάνατον δι' ανασκαλοπισμού, ήτοι δια καθηλώσεως επί σκόλοπος, επί υψηλού ξύλου», θα μας τονίση ο ως άνω Καθηγητής.
Ιδού τώρα επί λέξει το χωρίον του Πλάτωνος, η ανάγνωσις του οποίου υπενθυμίζει, επίσης τις περί δικαιοσύνης του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού και του πάθους Αυτού παραστατικές προφητείες του Ησαϊου (κεφ. 40 εξ.):
«γυμνωτέος δη πάντων πλην δικαιοσύνης ... μηδέ γαρ αδικών, δόξαν εχέτω την μεγίστην αδικίας, ίνα η βεβασανισμένος εις δικαιοσύνην ...; αλλ' ίτω αμετάστατος άχρι θανάτου, δοκών μεν είναι άδικος δια βίου, ων δε δίκαιος ... Ούτω διακείμενος ο δίκαιος μαστιγώσεται, στρεβλώσεται, δεδήσεται, εκκαυθήσεται τωφθαλμώ, τελευτών πάντα κακά παθών ανασχινδυλευθήσεται» [Πλάτωνος, Πολιτεία Β΄, IV-V (361 C-362 A)].
Άγγελος Σ.
Δημοσίευση σχολίου