Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010

γγλικά από την Α΄ Δημοτικού ή και το Νηπιαγωγείο;


Ένα βήμα πριν την ολοκληρωτική παγκοσμιοποίηση; πριν την χρήση των greeklish στα Ελληνικά σχολεία και στην καθημερινότητά μας; ή ένα αναγκαίο βήμα για την ισότιμη συμμετοχή των ελληνόπαιδων στα ευρωπαϊκά δρώμενα;
Επειδή είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα που αφορούν την Παιδεία και προσπεράστηκε από την τρέχουσα επικαιρότητα, το παρακάτω άρθρο της «Καθημερινής», αν και συνοπτικό είναι αρκετά κατατοπιστικό για το τι θα ισχύει, τι επιθυμούν για το μέλλον, αλλά και το τι συμβαίνει στις υπόλοιπες χώρες, δίνοντας «τροφή» για διάλογο.
Εκμάθηση αγγλικής γλώσσας στην Α΄ και Β΄ δημοτικού
Του Αποστολου Λακασα (από την «Καθημερινή», 9/9/2010)
Anti-ntp:Η νέα τάξη προχωράει καλά το έργο της με την βοήθεια διαμαντοπουλου και δραγώνας

«Χρησιμοποιείστε παιδικά τραγουδάκια, που έχουν εύκολη μελωδία και επαναλαμβανόμενο λεξιλόγιο και φράσεις γιατί με την επανάληψη τα παιδιά εξοικειώνονται με την προφορά, ενώ εκτίθενται σε ολοκληρωμένα γλωσσικά σχήματα και δομές. Τραγουδάκια στα αγγλικά μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση www.learnenglishkids.britishcouncil.org καθώς και στο www.youtube.com». Επίσης, «δείχνοντας εικόνες με τα ζώα λέμε το όνομά τους και τον τρόπο που κινούνται στα αγγλικά π.χ. Dogs walk, monkeys jump, butterflies fly, lizards crawl, tigers run. Χωρίζουμε την τάξη σε τόσες ομάδες όσες και εκείνες των ζώων. Ζητάμε από κάθε ομάδα να μιμηθεί τον τρόπο που κινείται το ζώο. Τα παιδιά μπορούν να πουν ποιο....
.. ζώο είναι και πώς κινείται π.χ. We are monkeys. We jump. Παίζουμε ένα κομμάτι ενόργανης μουσικής και εξηγούμε στα παιδιά ότι θα κινούνται ελεύθερα στον χώρο. Κάθε φορά που θα σταματάμε τη μουσική, θα φωνάζουμε το όνομα ενός ζώου. Τα παιδιά της αντίστοιχης ομάδας θα μιμούνται την κίνηση και θα λένε ποιο ζώο είναι και πώς κινείται». Πρόκειται για ορισμένες από τις οδηγίες που δίνει στους εκπαιδευτικούς η επιστημονική ομάδα του Τμήματος Αγγλικών του Πανεπιστημίου Αθηνών για τον τρόπο που θα διδάξουν τα Αγγλικά στους μαθητές της Α΄ και Β΄ Τάξης Δημοτικού των 800 ολοήμερων δημοτικών, τα οποία με τη νέα σχολική χρονιά θα λειτουργήσουν σε πιλοτική βάση, με νέο αναλυτικό πρόγραμμα και επιπλέον υποχρεωτικές ώρες. Ειδικό πρόγραμμα εκμάθησης αγγλικής από την Α΄ και Β΄ Δημοτικού, λειτουργεί σήμερα σε Αυστρία, Γαλλία, Εσθονία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Φινλανδία, Σουηδία, και Νορβηγία.
Στα συμβατικά δημοτικά σχολεία η διδασκαλία των Αγγλικών ξεκινά από την Γ΄ Δημοτικού. Ομως, όπως αναφερει η επιστημονική υπεύθυνος της Τμήματος Αγγλικών κ. Βασιλική Δενδρινού, εάν η πιλοτική εφαρμογή επιτύχει, το πρόγραμμα θα γενικευθεί σε όλα τα Δημοτικά μέχρι το 2013, ενώ θα εξετασθεί και η εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο, όπως συμβαίνει σήμερα σε Βέλγιο, Ισπανία και Μάλτα. Χθες, ο ειδικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπ. Παιδείας κ. Μ. Κοντογιάννης έστειλε στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας το κείμενο των σχετικών οδηγιών που έλαβαν την έγκριση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Ταυτόχρονα, το υπ. Παιδείας, με ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τη Διά Βίου Μάθηση, θεσπίζει τον θεσμό των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, που αποτελεί χρόνιο αίτημα της ΟΛΜΕ, για τη στήριξη σχολείων όπου οι επιδόσεις των μαθητών είναι χαμηλές, εξαιτίας κυρίως του χαμηλού κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου. Στο ίδιο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι θα αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Τέλος, προβλέπεται η λειτουργία σχολείων μέσα σε μονάδες απεξάρτησης, που υπάγονται στο υπ. Υγείας.

http://olympia.gr/2010/09/23/αγγλικά-από-την-α΄-δημοτικού-ή-και-το-νη/