Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών τελεί σε πλήρη γνώση του αλυτρωτικού περιεχομένου των αλβανικών σχολικών εγχειριδίων Ιστορίας και Γεωγραφίας, τα οποία παρουσιάζουν ως αλβανικά, εδάφη από την Πρέβεζα έως τη Φλώρινα, παραδέχθηκε ο υπουργός Εξωτερικών Σταυρος Δήμας, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Γ. Κοντογιάννη. Σύμφωνα με...
τον υπουργό, οι δύο χώρες έχουν συστήσει Μεικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για να εξετάσουν το περιεχόμενο των εν λόγω βιβλίων, το οποίο έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.
Το κωμικοτραγικό της υπόθεσης είναι ότι η συγκεκριμένη διακρατική Επιτροπή μεταξύ των υπουργείων Παιδείας των δυο χωρών έχει συσταθεί εδώ και αρκετά χρόνια (από την εποχή Αρσένη!) ενώ η απάντηση του YΠΕΞ είναι πανομοιότυπη με αντίστοιχη του πρώην υπουργού Στ. Λαμπρινίδη σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Αλ. Χρυσανθακόπουλου.
ΘΕΜΑ: Απάντηση στην υπ’ αριθμ. 1557 από 12/1/2012 Αναφορά του Βουλευτή κ. Γιώργου Κοντογιάννη
Το Υπουργείο Εξωτερικών τελεί σε πλήρη γνώση του περιεχομένου των αλβανικών σχολικών εγχειριδίων Ιστορίας και Γεωγραφίας. Από πλευράς μας, έχουμε επανειλημμένως καταστήσει σαφές προς την αλβανική πλευρά πως η διαιώνιση της εθνικιστικής ρητορείας περί δήθεν «αλύτρωτων αλβανικών εδαφών» στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της περιοχής, μέσα από τη διδακτέα ύλη με την οποία γαλουχούνται διαδοχικές γενιές αλβανών μαθητών υπονομεύει τις προσπάθειες καλλιέργειας κλίματος συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού, το οποίο είναι απαραίτητο για την έδραση των διμερών σχέσεων πάνω σε στέρεες βάσεις και την περαιτέρω ανάπτυξή τους.
Οι δύο χώρες, έχουν συστήσει Μεικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, η οποία έχει ως αντικείμενο την εξέταση του περιεχομένου των σχολικών εγχειριδίων και τον εντοπισμό των σημείων εκείνων που δεν ανταποκρίνονται στα σύγχρονα πρότυπα, με τελικό σκοπό την αναθεώρησή τους. Στην εν λόγω Μεικτή Επιτροπή, από ελληνικής πλευράς, συμμετέχουν εκπρόσωποι του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και της Ακαδημαϊκής Κοινότητας.
Αποτελεί δεδηλωμένη πρόθεσή μας η Μεικτή Επιτροπή να επιταχύνει το έργο της, προκειμένου να υπάρξουν σύντομα απτά αποτελέσματα, τα οποία θα αποτυπώνουν βασικές αξίες, όπως η ανεκτικότητα, η αμοιβαία κατανόηση, η αποφυγή αναπαραγωγής αλυτρωτισμού και αρνητικών στερεοτύπων για τους γειτονικούς λαούς.
Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε πως η διασφάλιση σχέσεων καλής γειτονίας, καθώς και η διαφύλαξη της περιφερειακής ασφάλειας και σταθερότητας εξυπηρετούνται μακροπρόθεσμα και από την καλλιέργεια στις νέες γενιές των αξιών αυτών, μέσα από τη διδακτέα ύλη και τον τρόπο διδασκαλίας. Οι στόχοι, δε, αυτοί είναι αμφότεροι συνυφασμένοι με την ίδια την πορεία της Αλβανίας προς την Ε.Ε, στη βάση ευρωπαϊκών αξιών, προδιαγραφών και προτύπων.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΗΜΑΣ
strategyreports
τον υπουργό, οι δύο χώρες έχουν συστήσει Μεικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για να εξετάσουν το περιεχόμενο των εν λόγω βιβλίων, το οποίο έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.
Το κωμικοτραγικό της υπόθεσης είναι ότι η συγκεκριμένη διακρατική Επιτροπή μεταξύ των υπουργείων Παιδείας των δυο χωρών έχει συσταθεί εδώ και αρκετά χρόνια (από την εποχή Αρσένη!) ενώ η απάντηση του YΠΕΞ είναι πανομοιότυπη με αντίστοιχη του πρώην υπουργού Στ. Λαμπρινίδη σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Αλ. Χρυσανθακόπουλου.
ΘΕΜΑ: Απάντηση στην υπ’ αριθμ. 1557 από 12/1/2012 Αναφορά του Βουλευτή κ. Γιώργου Κοντογιάννη
Το Υπουργείο Εξωτερικών τελεί σε πλήρη γνώση του περιεχομένου των αλβανικών σχολικών εγχειριδίων Ιστορίας και Γεωγραφίας. Από πλευράς μας, έχουμε επανειλημμένως καταστήσει σαφές προς την αλβανική πλευρά πως η διαιώνιση της εθνικιστικής ρητορείας περί δήθεν «αλύτρωτων αλβανικών εδαφών» στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της περιοχής, μέσα από τη διδακτέα ύλη με την οποία γαλουχούνται διαδοχικές γενιές αλβανών μαθητών υπονομεύει τις προσπάθειες καλλιέργειας κλίματος συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού, το οποίο είναι απαραίτητο για την έδραση των διμερών σχέσεων πάνω σε στέρεες βάσεις και την περαιτέρω ανάπτυξή τους.
Οι δύο χώρες, έχουν συστήσει Μεικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, η οποία έχει ως αντικείμενο την εξέταση του περιεχομένου των σχολικών εγχειριδίων και τον εντοπισμό των σημείων εκείνων που δεν ανταποκρίνονται στα σύγχρονα πρότυπα, με τελικό σκοπό την αναθεώρησή τους. Στην εν λόγω Μεικτή Επιτροπή, από ελληνικής πλευράς, συμμετέχουν εκπρόσωποι του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και της Ακαδημαϊκής Κοινότητας.
Αποτελεί δεδηλωμένη πρόθεσή μας η Μεικτή Επιτροπή να επιταχύνει το έργο της, προκειμένου να υπάρξουν σύντομα απτά αποτελέσματα, τα οποία θα αποτυπώνουν βασικές αξίες, όπως η ανεκτικότητα, η αμοιβαία κατανόηση, η αποφυγή αναπαραγωγής αλυτρωτισμού και αρνητικών στερεοτύπων για τους γειτονικούς λαούς.
Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε πως η διασφάλιση σχέσεων καλής γειτονίας, καθώς και η διαφύλαξη της περιφερειακής ασφάλειας και σταθερότητας εξυπηρετούνται μακροπρόθεσμα και από την καλλιέργεια στις νέες γενιές των αξιών αυτών, μέσα από τη διδακτέα ύλη και τον τρόπο διδασκαλίας. Οι στόχοι, δε, αυτοί είναι αμφότεροι συνυφασμένοι με την ίδια την πορεία της Αλβανίας προς την Ε.Ε, στη βάση ευρωπαϊκών αξιών, προδιαγραφών και προτύπων.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΗΜΑΣ
strategyreports
3 σχόλια:
κωλοαλβαναραδες...και μετα θελουν να γινουν ολοι Ελληνες...γαμω το σπιτι σας...ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ...Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΗΚΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
εεεεετσι 3:40 πες τα!
giayto theloun n ginoun ellhnes,gia na exoun dikeomata...kai na mas thn kanoun pisoplata, dourios ipos!
Δημοσίευση σχολίου