Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2012

Το μετρό «μεγαλώνει» με εφτά νέους σταθμούς


Έως και το τέλος του χρόνου, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα ανοίξουν οι επτά νέοι σταθμοί του μετρό, αφού απεμπλέκεται το...
μετρό από το σκάνδαλο Siemens. Πρόκειται για τους σταθμούς στο Περιστέρι, την Ανθούπολη, το Χαϊδάρι (Αγία Μαρίνα), το Ελληνικό, την Ηλιούπο­λη, τον Άλιμο και την Αργυρούπολη. Ο Μ. Βορίδης συνάντησε τους δημάρχους των περιοχών όπου θα ανοίξουν οι νέοι σταθμοί και τους ενημέρωσε σχετικά με τις εξελίξεις. Αναμένεται να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης με τη γερμανική εταιρεία, η οποία εκ­κρεμεί για πάνω από δυο χρόνια, λόγω του σκαν­δάλου Siemens. Η σύμβαση αφορά στην εγκατά­σταση του συστήματος σηματοδότησης των γραμ­μών, την οποία ανέλαβε η γερμανική εταιρεία, το σύστημα της οποίας είναι το μόνο συμβατό με το υφιστάμενο σύστημα του υπόλοιπου δικτύου με­τρό. Υπενθυμίζεται ότι οι γραμμές και οι σταθμοί είναι έτοιμοι εδώ και αρκετό διάστημα, όπως έχει ήδη ολοκληρωθεί και η προμήθεια των συρμών. Με τη λειτουργία των εφτά νέων σταθμών θα εξυπηρετούνται καθημερινά 160.000 επιβάτες, αφαιρώντας από τους δρόμους 30.000 αυτοκί­νητα την ημέρα καθώς και 130 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Τα έσοδα της Αττικό Μετρό υπολογίζονται σε 65 εκατ. ευρώ τον χρόνο από τα εισιτήρια. Ο Βορίδης λέει ότι το τελευταίο δίμηνο της συγκυβέρνησης έχει ενεργοποιηθεί μια εντατική διαδικασία για τη διεκδίκηση της αποζημίωσης που αξιώνει η χώρα μας από τη γερμανική εται­ρεία και ότι είναι σε εξέλιξη η σχετική συζήτηση μεταξύ του υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος έχει εξουσιοδοτηθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο, και της Siemens, προκειμένου να συμφωνηθεί το ύψος του ποσού που πρέπει να καταβάλει η εταιρεία. Υπολογίζεται ότι ο συμβιβασμός θα κλείσει γύ­ρω στα 220.000.000 ευρώ. Η ελληνική κυβέρνη­ση προετοιμάζεται σε περίπτωση που δεν ευδο­κιμήσει αυτή η διαδικασία. Εξάλλου, απαντώντας στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη, ο υπουργός Υποδομών έδωσε έμφαση στα οικονομικά, συγκοινωνια­κά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα, που θα υπάρξουν από τη λειτουργία των νέων σταθμών του μετρό, τονίζοντας ότι όλα τα στοιχεία δεί­χνουν πως η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην υπογραφή της σύμβασης. Από την πλευρά του ο Παπαδημούλης καυτη­ρίασε το γεγονός ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν διεκδίκησε ένα μέρος της χρηματοδότησης των έργων να καλυφθεί με συμψηφισμό από τη ζημιά που υπέστη, λόγω του σκανδάλου της Siemens.
Πηγη