Το πραξικόπημα Τα απόρρητα έγγραφα, οι μαρτυρίες των πρωταγωνιστών
Το 1986, η ελληνική Βουλή αποφάσισε την δημιουργία Επιτροπής που θα εξέταζε το γιατί φτάσαμε στην κυπριακή τραγωδία. Στην Επιτροπή κατέθεσαν δεκάδες μάρτυρες και διοχετεύτηκαν χιλιάδες σελίδες εγγράφων. Ο φάκελος όμως έμεινε στο σκοτάδι. Σφραγίστηκε και τα έγγραφα δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα. Για το μεγαλύτερο έγκλημα που...
διαπράχτηκε ποτέ στην σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας, δεν τιμωρήθηκε κανένας.
Τι έγινε στην Κύπρο στο πραξικόπημα και στην τουρκική εισβολή; Μπορεί ο καθένας να βρει χιλιάδες βιβλία για αυτό. Αλλά όχι την επίσημη ελληνική θέση.
Πριν από έναν μήνα, η κυπριακή Βουλή, μετά από έρευνα ετών, έβγαλε το δικό της πόρισμα.
Ποιοί φταίνε; Γιατί φταίνε; Στην Ελλάδα δεν ακούστηκε το παραμικρό. Μόνο διάψευση για μια πτυχή που αφορούσε έναν έλληνα εκδότη.
Η είδηση δεν ακούστηκε ποτέ, αλλά η διάψευση γράφτηκε από όλους.
Το Κουτί της Πανδώρας, ανοίγει τον Φάκελο της Κύπρου με τους πρωταγωνιστές και τα ντοκουμέντα της εποχής.
Ποιοί και πώς έκαναν το πραξικόπημα στην Κύπρο;
Στην επόμενη εκπομπή «Φάκελος Κύπρου 2» δείτε πώς έγινε η εισβολή και πόσο ήρωες ήταν αυτοί που διεκδίκησαν αργότερα τα μετάλλια και τις δάφνες από τα πεδία των μαχών που εγκατέλειψαν.
Το 1986, η ελληνική Βουλή αποφάσισε την δημιουργία Επιτροπής που θα εξέταζε το γιατί φτάσαμε στην κυπριακή τραγωδία. Στην Επιτροπή κατέθεσαν δεκάδες μάρτυρες και διοχετεύτηκαν χιλιάδες σελίδες εγγράφων. Ο φάκελος όμως έμεινε στο σκοτάδι. Σφραγίστηκε και τα έγγραφα δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα. Για το μεγαλύτερο έγκλημα που...
διαπράχτηκε ποτέ στην σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας, δεν τιμωρήθηκε κανένας.
Τι έγινε στην Κύπρο στο πραξικόπημα και στην τουρκική εισβολή; Μπορεί ο καθένας να βρει χιλιάδες βιβλία για αυτό. Αλλά όχι την επίσημη ελληνική θέση.
Πριν από έναν μήνα, η κυπριακή Βουλή, μετά από έρευνα ετών, έβγαλε το δικό της πόρισμα.
Ποιοί φταίνε; Γιατί φταίνε; Στην Ελλάδα δεν ακούστηκε το παραμικρό. Μόνο διάψευση για μια πτυχή που αφορούσε έναν έλληνα εκδότη.
Η είδηση δεν ακούστηκε ποτέ, αλλά η διάψευση γράφτηκε από όλους.
Το Κουτί της Πανδώρας, ανοίγει τον Φάκελο της Κύπρου με τους πρωταγωνιστές και τα ντοκουμέντα της εποχής.
Ποιοί και πώς έκαναν το πραξικόπημα στην Κύπρο;
Στην επόμενη εκπομπή «Φάκελος Κύπρου 2» δείτε πώς έγινε η εισβολή και πόσο ήρωες ήταν αυτοί που διεκδίκησαν αργότερα τα μετάλλια και τις δάφνες από τα πεδία των μαχών που εγκατέλειψαν.
4 σχόλια:
ΑΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΛΟΓΙΚΑ , ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΕΦΕΡΕ ΝΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΩΣΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ. ΑΡΑ......ΓΙΑ ΨΑΞΤΕ ΤΟ ΛΙΓΟ, ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ¨ΕΘΝΑΡΧΗ" ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, ΤΟΥ ΑΒΕΡΩΦ, ΤΟΥ ΑΡΧΗΓΟΜΑΝΟΥΣ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΣΩΤΗΡΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!!!
Γι' αυτόν τον λόγο και το 1944 ο Λαμπράκης —όταν, αντιλαμβανόμενος την επερχόμενη ήττα των Ναζί, έφυγε από την Ελλάδα για τη Μέση Ανατολή, προφανώς για να μπει σε καμιά "κολυμπήθρα" του Σιλωάμ— συνελήφθη από τους Συμμάχους. Συνελήφθη ως δωσίλογος και συνεργάτης των εχθρών τους και απ' ό,τι φαίνεται εκ του αποτελέσματος διαπραγματεύτηκε καλά τη "σωτηρία" του. Μετά την κατοχή προφανώς δούλεψε η "κολυμπήθρα" και ο εκδότης "ξεπλύθηκε" από την "αμαρτία". Παρ' όλ' αυτά όμως, ως εκδότης, είχε πρόβλημα. Οι εφημερίδες του μετά την Απελευθέρωση τέθηκαν υπό μεσεγγύηση ως εχθρική περιουσία και απαγορεύθηκε η επανέκδοσή τους …γεγονός, το οποίο οδήγησε τον Δημήτριο Λαμπράκη να μετατρέψει τους τίτλους σε "Βήμα" και "Νέα" αντίστοιχα.
Κατάλαβε ο αναγνώστης τον λόγο για τον οποίο άλλαξαν οι τίτλοι των εκδόσεων του συγκροτήματος Λαμπράκη; Δωσίλογοι ήταν οι Λαμπράκηδες και οι περιουσίες τους ήταν δεσμευμένες. Το "Βήμα" ή τα "Νέα", που ακόμα και σήμερα μάς διδάσκουν "δημοκρατία" και "πατριωτισμό", για κάποιο διάστημα ήταν δεσμευμένη περιουσία των πρώην κατοχικών δυνάμεων. Ό,τι ήταν τα καμιόνια της Γκεστάπο ή τα κράνη της Βέρμαχτ, που παράτησαν οι Ναζί φεύγοντας από την Ελλάδα, ήταν το "Βήμα" και τα "Νέα".
MEROS A’
Βενιζελικη Ανώνυμη Εταιρεία Α
Παναγιώτη Τραϊανού
Ίσως σ' αυτήν την τευτονική περίοδο να οφείλεται και η μεγάλη αγάπη του Χρήστου Λαμπράκη στο Μέγαρο και στην κλασσική μουσική. Στα παιδικά του βιώματα πρέπει ν' αναζητήσουμε τα αίτιά της. Μπορεί να μεγάλωσε με τους ήχους του Βάγκνερ, του Μπαχ και του Μπετόβεν όταν μικρός συνέτρωγε με τους συνεταίρους του πατέρα του. Μπορεί κάποιος από τους Γερμανούς "θείους" να του χάρισε τον πρώτο του δίσκο κλασσικής μουσικής και αυτό να τον "σημάδεψε". Τον "θείο" Χριστοφοράκο τον γνώριζε τότε; Τον μικρό Θοδωράκη τον Πάγκαλο, που ήταν περίπου συνομήλικοι, τον γνώριζε; Ακούγανε γερμανική μουσική σαν ήσυχα παιδιά ή ήταν rotzfreche Kinder;
Γι' αυτόν τον λόγο μιλήσαμε για τη διαφορά μεταξύ του "ξέρω" και του "γνωρίζω". Γι' αυτόν τον λόγο είπαμε εξ’ αρχής ότι μια φωτογραφία της Ντόρας με τον Χριστοφοράκο δεν είναι καθόλου διαφορετική από μια φωτογραφία της ίδιας με τον Λαμπράκη. Το θέμα είναι να γνωρίζεις τι βλέπεις, για να μπορείς να κρίνεις τη σημαντικότητά του.
MEROS A’
Βενιζελικη Ανώνυμη Εταιρεία Α
Παναγιώτη Τραϊανού
Δημοσίευση σχολίου