Με δύο προτάσεις για την περικοπή δαπανών θα προσέλθει την επόμενη Τρίτη στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας. Και τα δύο σχέδια θα αποτυπώνουν τις επιπτώσεις που θα έχουν στην ανάπτυξη οι...
περικοπές δαπανών. Το πρώτο σενάριο θα προβλέπει περιστολή δαπανών κατά 11,5 δισ. ευρώ στην διετία 2013 -2014 , όπως αρχικώς προέβλεπε η δεύτερη δανειακή σύμβαση. Σύμφωνα με πληροφορίες του in.gr το σενάριο αυτό θα συνεπάγεται πως ακόμη και στα μέσα του 2015 η Ελλάδα θα παραμείνει σε ύφεση.
Το δεύτερο σενάριο θα προβλέπει περιστολή δαπανών κατά 7 δισ. ευρώ στην διετία 2013 -2014 και κατά 4 δισ. ευρώ περίπου στην διετία 2015-2016. Το σενάριο αυτό θα συνεπάγεται πως στα μέσα του 2014 η Ελλάδα θα αναπτυχθεί οριακά.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες τόσο το νέο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013 -2016, όσο και οι προβλέψεις για τον Προϋπολογισμό 2013 θα τοποθετούν την ύφεση για το 2012 στο 7% και θα προβλέπουν πως και το 2013 η οικονομία θα συρρικνωθεί, κάτι που ανατρέπει τους αρχικούς – αισιόδοξους- υπολογισμούς της τρόικα.
Σημειώνεται πως η Ελλάδα έχει δεσμευτεί για την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος της γενικής κυβέρνησης ύψους 4½ τοις εκατό του ΑΕΠ έως το 2014. Αυτό υπερβαίνει το πρωτογενές ισοζύγιο που σταθεροποιεί το χρέος της Ελλάδας και θα επιτρέψει στο δημόσιο χρέος να μειωθεί σταδιακά.
Σημειώνεται πως το πρόγραμμα οικονομικής πολιτικής προβλέπει πως η ελληνική κυβέρνηση θα ευθυγραμμίσει την μισθολογική δαπάνη για τη γενική κυβέρνηση με την επίδοση των πλέον αποτελεσματικών χωρών του ΟΟΣΑ. Την ίδια στιγμή προβλέπεται πως η προβλεπόμενη αύξηση στην συνταξιοδοτική δαπάνη πρέπει να διατηρηθεί ετησίως κάτω των 2,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2060, οι δημόσιες δαπάνες για την υγεία να παραμείνουν στο 6% του ΑΕΠ και να βελτιωθεί η στόχευση των κοινωνικών επιδομάτων.
Ακόμη, το Μνημόνιο προβλέπει την κατάρτιση σχεδίου για την αναδιάρθρωση των κρατικών λειτουργιών και την επιτάχυνση πρόσθετης εξοικονομήσεως για την περίοδο 2013 - 15. Στο πλαίσιο αυτό έμφαση πρέπει να δοθεί στο κλείσιμο και την μείωση του μεγέθους των φορέων της γενικής κυβέρνησης, στον εντοπισμό ευκαιριών για ανάθεση εργασιών σε τρίτους, στον εντοπισμό πλεονάζοντος προσωπικού και στην αναδιάρθρωση τόσο της κεντρικής όσο και της τοπικής δημόσιας διοικήσεως, αλλά και στον εξορθολογισμό των αμυντικών δαπανών.
περικοπές δαπανών. Το πρώτο σενάριο θα προβλέπει περιστολή δαπανών κατά 11,5 δισ. ευρώ στην διετία 2013 -2014 , όπως αρχικώς προέβλεπε η δεύτερη δανειακή σύμβαση. Σύμφωνα με πληροφορίες του in.gr το σενάριο αυτό θα συνεπάγεται πως ακόμη και στα μέσα του 2015 η Ελλάδα θα παραμείνει σε ύφεση.
Το δεύτερο σενάριο θα προβλέπει περιστολή δαπανών κατά 7 δισ. ευρώ στην διετία 2013 -2014 και κατά 4 δισ. ευρώ περίπου στην διετία 2015-2016. Το σενάριο αυτό θα συνεπάγεται πως στα μέσα του 2014 η Ελλάδα θα αναπτυχθεί οριακά.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες τόσο το νέο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013 -2016, όσο και οι προβλέψεις για τον Προϋπολογισμό 2013 θα τοποθετούν την ύφεση για το 2012 στο 7% και θα προβλέπουν πως και το 2013 η οικονομία θα συρρικνωθεί, κάτι που ανατρέπει τους αρχικούς – αισιόδοξους- υπολογισμούς της τρόικα.
Σημειώνεται πως η Ελλάδα έχει δεσμευτεί για την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος της γενικής κυβέρνησης ύψους 4½ τοις εκατό του ΑΕΠ έως το 2014. Αυτό υπερβαίνει το πρωτογενές ισοζύγιο που σταθεροποιεί το χρέος της Ελλάδας και θα επιτρέψει στο δημόσιο χρέος να μειωθεί σταδιακά.
Σημειώνεται πως το πρόγραμμα οικονομικής πολιτικής προβλέπει πως η ελληνική κυβέρνηση θα ευθυγραμμίσει την μισθολογική δαπάνη για τη γενική κυβέρνηση με την επίδοση των πλέον αποτελεσματικών χωρών του ΟΟΣΑ. Την ίδια στιγμή προβλέπεται πως η προβλεπόμενη αύξηση στην συνταξιοδοτική δαπάνη πρέπει να διατηρηθεί ετησίως κάτω των 2,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2060, οι δημόσιες δαπάνες για την υγεία να παραμείνουν στο 6% του ΑΕΠ και να βελτιωθεί η στόχευση των κοινωνικών επιδομάτων.
Ακόμη, το Μνημόνιο προβλέπει την κατάρτιση σχεδίου για την αναδιάρθρωση των κρατικών λειτουργιών και την επιτάχυνση πρόσθετης εξοικονομήσεως για την περίοδο 2013 - 15. Στο πλαίσιο αυτό έμφαση πρέπει να δοθεί στο κλείσιμο και την μείωση του μεγέθους των φορέων της γενικής κυβέρνησης, στον εντοπισμό ευκαιριών για ανάθεση εργασιών σε τρίτους, στον εντοπισμό πλεονάζοντος προσωπικού και στην αναδιάρθρωση τόσο της κεντρικής όσο και της τοπικής δημόσιας διοικήσεως, αλλά και στον εξορθολογισμό των αμυντικών δαπανών.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου