Πρωτοφανή μείωση των πωλήσεών τους κατέγραψαν το 2010 τα σούπερ μάρκετ, όπως δείχνει και η έρευνα της ICAP Group...
Όπως έδειξε η μελέτη της ICAP Group, με αντικείμενο την αγορά των super markets και cash & carry, το 2010 και για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια η αξία της συνολικής αγοράς των σούπερ μάρκετ και cash & carry παρουσίασε αρνητικό ετήσιο ρυθμό μεταβολής σε σχέση με το προηγούμενο έτος (-1,4%). Η συγκεκριμένη τάση εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2011 με εντονότερο ρυθμό.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο ανταγωνισμός στον κλάδο των σούπερ μάρκετ είναι ιδιαίτερα έντονος, κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού των εταιρειών και της πληθώρας των καταστημάτων, ενώ οι μεγάλες αλυσίδες καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των συνολικών πωλήσεων του κλάδου, με την τάση συγκέντρωσης να συνεχίζεται.
Ψάχνονται
Στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, έχει επηρεάσει τη ζήτηση και οδηγεί τις εταιρείες στην αναζήτηση νέων στρατηγικών ανάπτυξης.
Σημαντικοί παράγοντες διαφοροποίησης αλλά και προσέλκυσης μέρους του καταναλωτικού κοινού είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι προσφορές και παροχές των αλυσίδων προς τους πελάτες τους, η παρουσία των discounters και ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου.
Επίσης, οι επιχειρήσεις διαφοροποιούνται τόσο από τον αριθμό όσο και από το είδος των καταστημάτων τους (σούπερ μάρκετ, discount, cash & carry). Όπως προκύπτει, οι μεγάλες εταιρείες διαθέτουν εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων με ευρεία γεωγραφική κάλυψη και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, ενώ οι μικρότερες αλυσίδες δραστηριοποιούνται συνήθως σε τοπικό επίπεδο, εντός δηλαδή συγκεκριμένων περιοχών. Στον κλάδο υπάρχουν και επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται μεμονωμένα καταστήματα. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες σούπερ μάρκετ συχνά εντάσσονται σε ομίλους κοινών αγορών.
πηγη
Όπως έδειξε η μελέτη της ICAP Group, με αντικείμενο την αγορά των super markets και cash & carry, το 2010 και για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια η αξία της συνολικής αγοράς των σούπερ μάρκετ και cash & carry παρουσίασε αρνητικό ετήσιο ρυθμό μεταβολής σε σχέση με το προηγούμενο έτος (-1,4%). Η συγκεκριμένη τάση εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2011 με εντονότερο ρυθμό.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο ανταγωνισμός στον κλάδο των σούπερ μάρκετ είναι ιδιαίτερα έντονος, κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού των εταιρειών και της πληθώρας των καταστημάτων, ενώ οι μεγάλες αλυσίδες καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των συνολικών πωλήσεων του κλάδου, με την τάση συγκέντρωσης να συνεχίζεται.
Ψάχνονται
Στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, έχει επηρεάσει τη ζήτηση και οδηγεί τις εταιρείες στην αναζήτηση νέων στρατηγικών ανάπτυξης.
Σημαντικοί παράγοντες διαφοροποίησης αλλά και προσέλκυσης μέρους του καταναλωτικού κοινού είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι προσφορές και παροχές των αλυσίδων προς τους πελάτες τους, η παρουσία των discounters και ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου.
Επίσης, οι επιχειρήσεις διαφοροποιούνται τόσο από τον αριθμό όσο και από το είδος των καταστημάτων τους (σούπερ μάρκετ, discount, cash & carry). Όπως προκύπτει, οι μεγάλες εταιρείες διαθέτουν εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων με ευρεία γεωγραφική κάλυψη και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, ενώ οι μικρότερες αλυσίδες δραστηριοποιούνται συνήθως σε τοπικό επίπεδο, εντός δηλαδή συγκεκριμένων περιοχών. Στον κλάδο υπάρχουν και επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται μεμονωμένα καταστήματα. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες σούπερ μάρκετ συχνά εντάσσονται σε ομίλους κοινών αγορών.
πηγη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου