Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Μείωση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ


Πρωτοφανή μείωση των πωλήσεών τους κατέγραψαν το 2010 τα σούπερ μάρκετ, όπως δείχνει και η έρευ­να της ICAP Group...


Όπως έδειξε η μελέτη της ICAP Group, με αντικεί­μενο την αγορά των super markets και cash & carry, το 2010 και για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια η αξία της συνολικής αγοράς των σούπερ μάρκετ και cash & carry παρουσίασε αρνητικό ετήσιο ρυθμό με­ταβολής σε σχέση με το προηγούμενο έτος (-1,4%). Η συγκεκριμένη τάση εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2011 με εντονότερο ρυθμό.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ο ανταγωνισμός στον κλά­δο των σούπερ μάρκετ είναι ιδιαίτερα έντονος, κυρί­ως λόγω του μεγάλου αριθμού των εταιρειών και της πληθώρας των καταστημάτων, ενώ οι μεγάλες αλυσί­δες καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των συνολι­κών πωλήσεων του κλάδου, με την τάση συγκέντρω­σης να συνεχίζεται.

Ψάχνονται

Στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, ο έντονος ανταγω­νισμός μεταξύ των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, έχει επηρεάσει τη ζήτηση και οδηγεί τις εταιρείες στην αναζήτηση νέων στρατηγικών ανάπτυξης.

Σημαντικοί παράγοντες διαφοροποίησης αλλά και προσέλκυσης μέρους του καταναλωτικού κοινού εί­ναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι προσφορές και παροχές των αλυσίδων προς τους πελάτες τους, η πα­ρουσία των discounters και ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου.

Επίσης, οι επιχειρήσεις διαφοροποιούνται τόσο από τον αριθμό όσο και από το είδος των καταστη­μάτων τους (σούπερ μάρκετ, discount, cash & carry). Όπως προκύπτει, οι μεγάλες εταιρείες διαθέτουν εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων με ευρεία γεωγραφική κάλυψη και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, ενώ οι μικρότερες αλυσίδες δραστηριοποιούνται συ­νήθως σε τοπικό επίπεδο, εντός δηλαδή συγκεκριμέ­νων περιοχών. Στον κλάδο υπάρχουν και επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται μεμονωμένα καταστήματα. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες σούπερ μάρκετ συχνά εντάσσονται σε ομίλους κοινών αγορών.
πηγη