Μετράει σε περίπου έναν μήνα ζωής περισσότερα από 4.000 μέλη και, όπως λένε οι δημιουργοί του, ο αριθμός θα ήταν ήδη μεγαλύτερος εάν δεν είχε μεσολαβήσει το Πάσχα. Πρόκειται για τον νέο ιστότοπο www.xoris.gr, ο οποίος δημιουργήθηκε για να φέρει σε επαφή...
παραγωγούς αγροτικών προϊόντων και καταναλωτές παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες και προωθώντας τις αγοραπωλησίες σε πολύ χαμηλότερες τιμές.
«Η ιδέα γεννήθηκε λόγω της απήχησης που είχε το «κίνημα της πατάτας». Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα, έναν «τόπο» συνάντησης παραγωγών και καταναλωτών, οι οποίοι μέχρι τώρα δεν έρχονταν σε επαφή με την εξαίρεση ορισμένων λαϊκών αγορών», λέει ο ένας εκ των δύο εμπνευστών της σελίδας, Θανάσης Ζωγράφος.
Η πλατφόρμα λειτουργεί στο πρότυπο των κοινωνικών δικτύων, ενώ δεν υπάρχουν χρεώσεις ούτε για τους παραγωγούς ούτε για τους καταναλωτές. Οι πρώτοι δημοσιεύουν δωρεάν την αγγελία με τα προϊόντα που διαθέτουν, τη διεύθυνση και τα τηλέφωνα επικοινωνίας μαζί τους, ενώ για τους καταναλωτές-χρήστες η εγγραφή είναι δωρεάν.
Η διαδικασία είναι απλή, ο καταναλωτής εντοπίζει το προϊόν που τον ενδιαφέρει και στη συνέχεια έρχεται σε απευθείας επαφή με τον παραγωγό μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Σε ορισμένα προϊόντα είναι δημοσιευμένη η τιμή πώλησης, ενώ σε άλλα η αγγελία παραπέμπει στον παραγωγό.
«Ο καταναλωτής εντοπίζει με εύκολο τρόπο το προϊόν που τον ενδιαφέρει και συνομιλεί με τον παραγωγό για να κάνει την παραγγελία και να συνεννοηθούν για τον τρόπο παραλαβής», λέει ο κ. Ζωγράφος, ο οποίος διευκρινίζει ότι οι διαχειριστές δεν εμπλέκονται στη διαδικασία. «Ο χρόνος παράδοσης εξαρτάται από τον παραγωγό και το είδος, αλλά συνήθως δεν ξεπερνά τις τέσσερις ημέρες».
Όσο για την ποιότητα των προϊόντων που διατίθενται, σύμφωνα με τον κ. Ζωγράφο, «οι αυστηρότεροι κριτές είναι οι ίδιοι οι καταναλωτές, οι οποίοι μπορούν να αφήσουν τα σχόλιά τους τόσο για τα προϊόντα που τους άρεσαν όσο και γι΄αυτά με τα οποία δεν έμειναν ευχαριστημένοι», καταλήγει.
Τα προϊόντα, τα οποία μπορεί κανείς να βρει στο «xoris», είναι κυρίως γεωργικά και κτηνοτροφικά και καλύπτουν μια ευρεία γκάμα ειδών, η οποία διαρκώς εμπλουτίζεται. Προς το παρόν μπορεί να αναζητήσει κανείς από λάδι, κρασί, μέλι και τσίπουρο, μέχρι κουνέλια, ψάρια, αβγά αλλά και αρωματικά φυτά (τσάι του βουνού, δενδρολίβανο κ.λπ.) έως και σαπούνια από μέλι κ.λπ.
Σήμερα στην πλατφόρμα συμμετέχουν περίπου 250 παραγωγοί, με τον αριθμό τους να αυξάνεται συνεχώς. Στην ιστοσελίδα υπάρχει επίσης και «σύμβουλος τιμών», όπου οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τιμές για βασικά προϊόντα σε αγοραπωλησίες χωρίς μεσάζοντες, ενώ το δίκτυο φιλοξενεί και είδη για χάρισμα.
ΠΗΓΗ
ramnousia.com
παραγωγούς αγροτικών προϊόντων και καταναλωτές παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες και προωθώντας τις αγοραπωλησίες σε πολύ χαμηλότερες τιμές.
«Η ιδέα γεννήθηκε λόγω της απήχησης που είχε το «κίνημα της πατάτας». Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα, έναν «τόπο» συνάντησης παραγωγών και καταναλωτών, οι οποίοι μέχρι τώρα δεν έρχονταν σε επαφή με την εξαίρεση ορισμένων λαϊκών αγορών», λέει ο ένας εκ των δύο εμπνευστών της σελίδας, Θανάσης Ζωγράφος.
Η πλατφόρμα λειτουργεί στο πρότυπο των κοινωνικών δικτύων, ενώ δεν υπάρχουν χρεώσεις ούτε για τους παραγωγούς ούτε για τους καταναλωτές. Οι πρώτοι δημοσιεύουν δωρεάν την αγγελία με τα προϊόντα που διαθέτουν, τη διεύθυνση και τα τηλέφωνα επικοινωνίας μαζί τους, ενώ για τους καταναλωτές-χρήστες η εγγραφή είναι δωρεάν.
Η διαδικασία είναι απλή, ο καταναλωτής εντοπίζει το προϊόν που τον ενδιαφέρει και στη συνέχεια έρχεται σε απευθείας επαφή με τον παραγωγό μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Σε ορισμένα προϊόντα είναι δημοσιευμένη η τιμή πώλησης, ενώ σε άλλα η αγγελία παραπέμπει στον παραγωγό.
«Ο καταναλωτής εντοπίζει με εύκολο τρόπο το προϊόν που τον ενδιαφέρει και συνομιλεί με τον παραγωγό για να κάνει την παραγγελία και να συνεννοηθούν για τον τρόπο παραλαβής», λέει ο κ. Ζωγράφος, ο οποίος διευκρινίζει ότι οι διαχειριστές δεν εμπλέκονται στη διαδικασία. «Ο χρόνος παράδοσης εξαρτάται από τον παραγωγό και το είδος, αλλά συνήθως δεν ξεπερνά τις τέσσερις ημέρες».
Όσο για την ποιότητα των προϊόντων που διατίθενται, σύμφωνα με τον κ. Ζωγράφο, «οι αυστηρότεροι κριτές είναι οι ίδιοι οι καταναλωτές, οι οποίοι μπορούν να αφήσουν τα σχόλιά τους τόσο για τα προϊόντα που τους άρεσαν όσο και γι΄αυτά με τα οποία δεν έμειναν ευχαριστημένοι», καταλήγει.
Τα προϊόντα, τα οποία μπορεί κανείς να βρει στο «xoris», είναι κυρίως γεωργικά και κτηνοτροφικά και καλύπτουν μια ευρεία γκάμα ειδών, η οποία διαρκώς εμπλουτίζεται. Προς το παρόν μπορεί να αναζητήσει κανείς από λάδι, κρασί, μέλι και τσίπουρο, μέχρι κουνέλια, ψάρια, αβγά αλλά και αρωματικά φυτά (τσάι του βουνού, δενδρολίβανο κ.λπ.) έως και σαπούνια από μέλι κ.λπ.
Σήμερα στην πλατφόρμα συμμετέχουν περίπου 250 παραγωγοί, με τον αριθμό τους να αυξάνεται συνεχώς. Στην ιστοσελίδα υπάρχει επίσης και «σύμβουλος τιμών», όπου οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τιμές για βασικά προϊόντα σε αγοραπωλησίες χωρίς μεσάζοντες, ενώ το δίκτυο φιλοξενεί και είδη για χάρισμα.
ΠΗΓΗ
ramnousia.com
1 σχόλια:
Η προσπάθεια χτυπιέται αλύπητα.Λίγος τζερτζελές στην αρχή και τώρα μόκο.κατά το πάσχα ένας δήμαρχος στο Βόλο νομίζω έλεγε ωραία ιδέα,δυστυχώς δε μπορεί να συνεχιστεί κ λοιπές αηδίες.
Γίνετε όλοι μέλη και τιμωρήστε τους εμπόρους όπως πρέπει.
Το καλύτερο ελαιόλαδο του κόσμου 3 ευρώ.
Δημοσίευση σχολίου