Τα νομικά προβλήματα, το ζήτημα με το διάδρομο και τη χρήση του αεροδρομίου και η διστακτικότητα των Αράβων του Κατάρ απειλούν να τινάξουν στον αέρα τη μεγαλύτερη επενδυτική προσδοκία.
Χωρίς να έχουν αρθεί ουσιαστικά εμπόδια και εκκρεμότητες προχωρούν οι συναρμόδιοι φορείς στην επανεργοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το επενδυτικό πρόγραμμα των 6.200 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Αυτή τη φορά μάλιστα οι φορείς προχώρησαν στην δημοσιοποίηση της σχετικής πρόσκλησης ενδιαφέροντος για ξένους επενδυτές.
Όμως καίριο παραμένει το ερώτημα εάν πρόκειται για το πρώην αεροδρόμιο ή μήπως αυτή η ουσιώδης λεπτομέρεια δεν έχει διευθετηθεί νομικά. Αυτό γιατί σύμφωνα με την απόφαση 1938/2010 η περιοχή θεωρείται αεροπορική εγκατάσταση.
Με την απόφαση αυτή έγινε δεκτό αίτημα ιδιωτών πιλότων να ακυρωθεί η προηγούμενη εφαρμογή του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος έκρινε σκόπιμο να καταργήσει ολικά τον αερολιμένα Αθηνών τον Φεβρουάριου του 2008. Μετά την απόφαση του ΣτΕ και μέχρι σήμερα δεν έχει ενεργοποιηθεί-κατά παράβαση της, όπως σημειώνει ο Θεόδωρος Θεοχάρης(δικηγόρος παρά Αρείω Πάγω) - η λειτουργία του αεροδρομίου.
Σημειωτέον, πως στον χώρο των μόνιμων εγκαταστάσεων (του πρώην Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών) λειτουργεί το ΚΕΠΑΘ, απ’ όπου ουσιαστικά ελέγχεται το FIR Αθηνών αλλά και συναφείς υπηρεσίες.
Η νομική εμπλοκή είναι μία από τις πολλές, που αντιμετωπίζει ο σχεδιασμός των τριών συναρμόδιων φορέων, που έχουν αναλάβει τον διαγωνισμό αξιοποίησης της περιοχής.
Το Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας μπορεί να προχώρησε στη σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος για την αγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της Ελληνικόν Α.Ε., τα πάσης φύσεως εμπόδια όμως παραμένουν. Όμως εκτός από την εκκρεμότητα με το θέμα της χρήσης του παλιού αεροδρομίου οι υπεύθυνοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν να αντιμετωπίσουν και σοβαρά μηχανικά-κατασκευαστικά προβλήματα. Παράγοντας του κατασκευαστικού κλάδου σημείωνε, πως οι διάδρομοι του αεροδρομίου με προδιαγραφές διεθνών πτήσεων είναι δύσκολο να ανασκαφούν ή αξιοποιηθούν ανάλογα. Λόγω των στατικών αναγκών έχουν γίνει τεχνικές εργασίες (επιχωμάτωση, τσιμέντωση κ.λ.π ) σε βάθος πέντε-έξη μέτρων γεγονός, που καθιστά δυσχερή την αλλαγή χρήσης ενός διαδρόμου (υποδοχής υπεραντλαντικών πτήσεων ) μήκους άνω των 2.000 μέτρων.
Όσον αφορά στις προσδοκίες της ελληνικής πλευράς για εκδήλωση ενδιαφέροντος από το Κατάρ και το fund του εμίρη Αλ Τάνι, καλά ενημερωμένη πηγή επιμένει πως πολύ δύσκολα θα μπορούσε να υπάρξει ουσιαστική συμμετοχή των αράβων. Σημειώνει δε κατηγορηματικά, πως όσο παραμένει σε αμφισβήτηση η θέση της χώρας (πρακτικά όσο διαρκεί η αβεβαιότητα για την συμμετοχή της Ελλάδας στην ζώνη του ευρώ) πολύ δύσκολα- τουλάχιστον- το Κατάρ θα εκδήλωνε ουσιαστικό ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό του Ελληνικού ή άλλα επενδυτικά σχέδια, που τους ενδιαφέρον σοβαρά.
Μεταξύ αυτών, ενδεικτικά, την αξιοποίηση του ευρύτερου σχεδιασμού της Βουλιαγμένης (τα 82 στρέμματα της Εκκλησίας, ο Αστέρας που μόλις την προηγούμενη εβδομάδα κέρδισε τον σχετικό διαγωνισμό για την Μαρίνα της Βουλιαγμένης από τον όμιλο EFG Eurobank). Αλλωστε αποτελεί κοινό μυστικό, πως ο εμίρης θεωρεί «διαμάντι» τον Αστέρα, εξαιρετικές τις εγκαταστάσεις του ενώ έχει ίδια αντίληψη των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς έχει μείνει δύο τρεις φορές στο ξενοδοχείο, τη μία μάλιστα ινκόγκνιτο προκειμένου να γνωρίσει από τα μέσα χρήσιμες λεπτομέρειες.
Joffrey Postman
Χωρίς να έχουν αρθεί ουσιαστικά εμπόδια και εκκρεμότητες προχωρούν οι συναρμόδιοι φορείς στην επανεργοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το επενδυτικό πρόγραμμα των 6.200 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Αυτή τη φορά μάλιστα οι φορείς προχώρησαν στην δημοσιοποίηση της σχετικής πρόσκλησης ενδιαφέροντος για ξένους επενδυτές.
Όμως καίριο παραμένει το ερώτημα εάν πρόκειται για το πρώην αεροδρόμιο ή μήπως αυτή η ουσιώδης λεπτομέρεια δεν έχει διευθετηθεί νομικά. Αυτό γιατί σύμφωνα με την απόφαση 1938/2010 η περιοχή θεωρείται αεροπορική εγκατάσταση.
Με την απόφαση αυτή έγινε δεκτό αίτημα ιδιωτών πιλότων να ακυρωθεί η προηγούμενη εφαρμογή του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος έκρινε σκόπιμο να καταργήσει ολικά τον αερολιμένα Αθηνών τον Φεβρουάριου του 2008. Μετά την απόφαση του ΣτΕ και μέχρι σήμερα δεν έχει ενεργοποιηθεί-κατά παράβαση της, όπως σημειώνει ο Θεόδωρος Θεοχάρης(δικηγόρος παρά Αρείω Πάγω) - η λειτουργία του αεροδρομίου.
Σημειωτέον, πως στον χώρο των μόνιμων εγκαταστάσεων (του πρώην Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών) λειτουργεί το ΚΕΠΑΘ, απ’ όπου ουσιαστικά ελέγχεται το FIR Αθηνών αλλά και συναφείς υπηρεσίες.
Η νομική εμπλοκή είναι μία από τις πολλές, που αντιμετωπίζει ο σχεδιασμός των τριών συναρμόδιων φορέων, που έχουν αναλάβει τον διαγωνισμό αξιοποίησης της περιοχής.
Το Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας μπορεί να προχώρησε στη σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος για την αγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της Ελληνικόν Α.Ε., τα πάσης φύσεως εμπόδια όμως παραμένουν. Όμως εκτός από την εκκρεμότητα με το θέμα της χρήσης του παλιού αεροδρομίου οι υπεύθυνοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν να αντιμετωπίσουν και σοβαρά μηχανικά-κατασκευαστικά προβλήματα. Παράγοντας του κατασκευαστικού κλάδου σημείωνε, πως οι διάδρομοι του αεροδρομίου με προδιαγραφές διεθνών πτήσεων είναι δύσκολο να ανασκαφούν ή αξιοποιηθούν ανάλογα. Λόγω των στατικών αναγκών έχουν γίνει τεχνικές εργασίες (επιχωμάτωση, τσιμέντωση κ.λ.π ) σε βάθος πέντε-έξη μέτρων γεγονός, που καθιστά δυσχερή την αλλαγή χρήσης ενός διαδρόμου (υποδοχής υπεραντλαντικών πτήσεων ) μήκους άνω των 2.000 μέτρων.
Όσον αφορά στις προσδοκίες της ελληνικής πλευράς για εκδήλωση ενδιαφέροντος από το Κατάρ και το fund του εμίρη Αλ Τάνι, καλά ενημερωμένη πηγή επιμένει πως πολύ δύσκολα θα μπορούσε να υπάρξει ουσιαστική συμμετοχή των αράβων. Σημειώνει δε κατηγορηματικά, πως όσο παραμένει σε αμφισβήτηση η θέση της χώρας (πρακτικά όσο διαρκεί η αβεβαιότητα για την συμμετοχή της Ελλάδας στην ζώνη του ευρώ) πολύ δύσκολα- τουλάχιστον- το Κατάρ θα εκδήλωνε ουσιαστικό ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό του Ελληνικού ή άλλα επενδυτικά σχέδια, που τους ενδιαφέρον σοβαρά.
Μεταξύ αυτών, ενδεικτικά, την αξιοποίηση του ευρύτερου σχεδιασμού της Βουλιαγμένης (τα 82 στρέμματα της Εκκλησίας, ο Αστέρας που μόλις την προηγούμενη εβδομάδα κέρδισε τον σχετικό διαγωνισμό για την Μαρίνα της Βουλιαγμένης από τον όμιλο EFG Eurobank). Αλλωστε αποτελεί κοινό μυστικό, πως ο εμίρης θεωρεί «διαμάντι» τον Αστέρα, εξαιρετικές τις εγκαταστάσεις του ενώ έχει ίδια αντίληψη των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς έχει μείνει δύο τρεις φορές στο ξενοδοχείο, τη μία μάλιστα ινκόγκνιτο προκειμένου να γνωρίσει από τα μέσα χρήσιμες λεπτομέρειες.
Joffrey Postman
1 σχόλια:
Θα κληθει το ουσιαστικο Η ΜΙΖΑ σε ολους τους χρονους....και δεν εννοω βεβαια του αυτοκινητου!! Παρολο βεβαια που στο αυτοκινητο ειναι απαραιτητη για να λειτουργει ομαλως, σε μερικα υποκειμενα ειναι απαραιτητη για να λειτουργουν ως "ανωμαλα ρηματα"....!!!
Δημοσίευση σχολίου