Αγγελική Χ. Χρονοπούλου*
Περιληπτικά:
Στο κείμενο μας με τίτλο: «Με όχημα το νέο νόμο πλαίσιο, μπίζνες με το πάσο (με barcode!!!) στην πλάτη των φοιτητών» αναδεικνύεται πως η νέα διαδικασία χορήγησης των νέων, με barcode, φοιτητικών πάσο, που αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας, εγκαινιάζει, αποδεδειγμένα, την εμπορευματοποίηση δημόσιων και δωρεάν ακαδημαϊκών λειτουργιών.
Ταυτόχρονα την τρέχουσα εβδομάδα (18-11-11), μέρος του Τύπου συντάσσεται και προωθεί την αναπόδεικτη θέση του Υπουργείου Παιδείας ότι όλα τα δεινά (και η σπάταλη) προέρχονται από την παλαιά διαδικασία χορήγησης πάσο την ευθύνη της οποίας είχαν τα ΑΕΙ!!! και «σεμνά» σιωπούν μπροστά σε όσα επισωρεύει το νέο πάσο στις πλάτες των φοιτητών –και όχι μόνο...
Αναλυτικά στις ενότητες που ακολουθούν:
― Εισαγωγικά
― Το ΕΔΕΤ ΑΕ, η προκήρυξη του διαγωνισμού για το φοιτητικό πάσο (με barcode), και ποιος πληρώνει το “μάρμαρο”...
― Τα «μαθηματικά» του φοιτητικού πάσο (με barcode)
― Τα «στατιστικά» του φοιτητικού πάσο (με barcode): μια αρχική αξιολόγηση της όλης διαδικασίας
___________________________________________________________________
Εισαγωγικά
___________________________________________________________________
Στην περίοδο βαθιάς και διαρκούς κρίσης που διερχόμαστε οι ευθύνες όλων μας όσο αφορά τον κοινωνικό έλεγχο αυξάνονται κατακόρυφα.
Στο πλαίσιο, λοιπόν, της άσκησης του κοινωνικού ελέγχου, στο βαθμό που μας αναλογεί, θα παραθέσουμε τους συλλογισμούς μας, μέσα από τα δημοσιευμένα αντιπροσωπευτικά και δηλωτικά στοιχεία που θα διατρέξουμε μαζί, με στόχο να απαντήσουμε με τεκμηριωμένες αντι-θέσεις στα ερωτήματα: Για την επιλογή χορήγησης φοιτητικού πάσο (με barcode) υπήρχε κίνητρο, ποιος είχε το κίνητρο και ποιο ήταν το διακύβευμα; Και τελικά, πόσο μας κόστισε;
___________________________________________________________________
Το ΕΔΕΤ ΑΕ, η προκήρυξη του διαγωνισμού για το φοιτητικό πάσο (με barcode), και ποιος πληρώνει το “μάρμαρο”...
___________________________________________________________________
Η Ανώνυμη Εταιρία «Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ)» που ανέλαβε το έργο της «παραγωγής και διανομής δελτίων φοιτητικού εισιτηρίου (πάσο)» ανήκει στο Υπουργείο Ανάπτυξης, γεγονός που συνιστά δείκτη εμπορευματοποίησης ακαδημαϊκών λειτουργιών ενώ λειτουργεί ως φορέας της εμπορευματοποίησης δημόσιων και δωρεάν ακαδημαϊκών λειτουργιών. Τη στιγμή μάλιστα που, πέρα από κάθε αμφιβολία, είμαστε θύματα ενός κηρυγμένου κοινωνικού πολέμου από τους κεφαλαιοκράτες, την κυβέρνηση, το ΔΝΤ, την ΕΕ και κάθε λογής κερδοσκόπους.
Κατακαλόκαιρο, λοιπόν, το ΕΔΕΤ ΑΕ προκήρυξε «Πρόχειρο διαγωνισμό» για την «Παροχή Υπηρεσιών Εκτύπωσης και Παράδοσης Δελτίων Ειδικού Εισιτηρίου στους φοιτητές (...) με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή».
Το ΕΔΕΤ ΑΕ προβλέπεται να αναπτύξει (§2, σελ. 6 της προκήρυξης) το Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα (ΚΠΣ) και ο (υποψήφιος) ανάδοχος θα χρειαστεί μόνο να συνδεθεί με το σύστημα και να λαμβάνει αδιάλειπτα τα δεδομένα που αφορούν τον ανάδοχο (για τις διαδικασίες εκτύπωσης, καταγραφή του σταδίου εκτύπωσης, ειδοποίησης του δικαιούχου, καταγραφή της παραλαβής).
Με αφορμή τη χορήγηση του φοιτητικού πάσο (με barcode) το υπουργείο Παιδείας, ακολούθησε μια συγκεντρωτική μεθόδευση και με επίκεντρο μια Ανώνυμη Εταιρία το ΕΔΕΤ συγκροτεί μια εξωπανεπιστημιακή και ουσιαστικά εξωθεσμική βάση δεδομένων με όλα τα προσωπικά στοιχεία όλων των φοιτητών η οποία και θα ανανεώνεται, σε ετήσια, τουλάχιστον βάση, μετά από κάθε νέα χορήγηση πάσο. Επιπλέον την αφήνει και... κληρονομιά στην επόμενη «συγκυβέρνηση» (ΠΑ.ΣΟ.Κ., Ν.Δ. και με... εποπτεία του ΛΑ.Ο.Σ.), που «κυοφορήθηκε» για 5(!) μέρες...
Στη βάση αυτή έχει άμεση πρόσβαση υποχρεωτικά, ως προαπαιτούμενο, μάλιστα, της εργολαβίας (βλ. §2, σελ. 6), ο εργολάβος (Ανώνυμη Εμπορική & Βιομηχανική Εταιρεία!), ενώ ο υπεργολάβος (επίσης Ανώνυμη Βιομηχανική & Εμπορική Εταιρία) πληρώνεται από τους απογραφόμενους – δηλαδή τους φοιτητές (βλ. ό.π. §3.1, σελ. 6-7)... Συμπληρώνουμε, μάλιστα, πως απομένει και κέρδος στο υπουργείο Παιδείας η βάση για ιδία χρήση, αλλά και χρήση από όσους τούς εκχωρήσει το δικαίωμα, ερήμην βέβαια των καταγραφόμενων φοιτητών και των Πανεπιστημίων.
Διερωτόμαστε, το υπουργείο εξασφάλισε τη συναίνεση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων; Ή να υποθέσουμε πως η επίκληση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι μόνο το... σκιάχτρο που συνοδεύει κάθε άρνηση, από θεσμικούς -και όχι μόνο- φορείς, δημοσιοποίησης στοιχείων;
Παραδειγματικά αναφέρουμε πως ο υπεργολάβος (μια Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Ηλεκτρονικού και Τηλεπικοινωνιακού Υλικού και παροχής υπηρεσιών Τηλεπικοινωνίας) που επελέγη από τον εργολάβο(!) (επίσης Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία) σκανάρει το barcode του πάσο γεγονός που δίνει τη δυνατότητα να αντιστοιχίζεται το barcode του πάσο στην ταυτότητα του φοιτητή(!!!) η οποία και υποχρεωτικά επιδεικνύεται κατά την παραλαβή.
Το ΕΔΕΤ ΑΕ, λοιπόν, εκχωρώντας τους 300.000 δικαιούχους φοιτητές, με βάση τον αριθμό των Δελτίων Ειδικού Εισιτηρίου που το ίδιο προϋπολογίζει (§2 σελ. 6), ως κοινό προς αφαίμαξη στην ιδιωτική... πρωτοβουλία, παραγνωρίζει πως είναι και παραείναι δικαίωμα των φοιτητών το φοιτητικό πάσο και υποχρέωση του κράτους να πληρώνει και να χορηγεί δωρεάν, και μόνο δωρεάν, το πάσο στους φοιτητές...
___________________________________________________________________
Τα «μαθηματικά» του φοιτητικού πάσο (με barcode)
___________________________________________________________________
Πόσο κοστίζει λοιπόν σε κάθε φοιτητή το πάσο του; Σύμφωνα με την απάντηση του υπουργείου Παιδείας(http://paso.minedu.gov.gr/FAQ.aspx) «κατά την παραλαβή του ΠΑΣΟ θα πρέπει να καταβάλλετε το αντίτιμο των 2,46 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.)». Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες μας το κόστος τελικά διαμορφώθηκε στα 2,50 €.
Για την ταμπακιέρα, λοιπόν, το ΕΔΕΤ ΑΕ και δι΄ αυτού, το υπουργείο Παιδείας δεν κάνουν κουβέντα ενώ το υπουργείο Παιδείας (26-9-11) παρέβλεψε να ανακοινώσει ότι, διενεργήθηκε πρόχειρος μειοδοτικός διαγωνισμός από το ΕΔΕΤ ΑΕ για την παροχή υπηρεσιών εκτύπωσης και παράδοσης των φοιτητικών πάσο.
Ο «πρόχειρος μειοδοτικός διαγωνισμός» που φέρεται να πραγματοποίησε το ΕΔΕΤ ΑΕ όσον αφορά «τις προμήθειες και εκτελέσεις εργασιών για τις ανάγκες των έργων που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση» έχει ως «όριο δαπανών από 5.869,00€ μέχρι 45.000,00€». Επομένως αν διαιρέσουμε το ποσό των 45.000 € με τον αριθμό των 300.000 φοιτητικών πάσο τότε το κάθε φοιτητικό πάσο θα κόστιζε στον κάθε φοιτητή 0,15 €.
Το υπουργείο Παιδείας, όμως, σύννομα(;) ανεβάζει το «αντίτιμο στα 2,46 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.)». Συνολικά, λοιπόν, για 300.000 φοιτητικά πάσο με αντίτιμο 2,46 €, το κόστος δαπάνης εκτοξεύεται στα 738.000 €!!! Δηλαδή 17πλασιάστηκε η δαπάνη!!!!
Και επειδή προφανώς υπήρχαν και κάτι απρόβλεπτα ψιλοέξοδα το αντίτιμο στο σημείο διανομής «αυτορρυθμίζεται» από τον υπεργολάβο (Ανώνυμη Εταιρεία) και διαμορφώνεται στα 2,50 €, οπότε και συνολικά το κόστος δαπάνης φθάνει στα 750.000 €!!!
Αν αυτό δεν είναι κερδοσκοπία σε βάρος των φοιτητών, έ, τότε οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους...
Μάλιστα αποδεδειγμένα πλέον το κράτος «δίκην δουλεμπόρου» εκχωρεί τους φοιτητές στην ιδιωτική πρωτοβουλία, θεωρώντας τους κατάλληλους μόνο για να πληρώνουν έναν λογαριασμό (όπως συμβαίνει σε όλους μας σήμερα), που άλλοι αποφασίζουν το πώς και το γιατί του;
Για όσους από μας δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε ακόμη τι υποδηλώνουν τα παραπάνω και έχουμε παραμείνει στήλη άλατος θα επισημάνουμε το γεγονός ότι αν το συνολικό κόστος του έργου (εκτύπωση διανομή φοιτητικών πάσο) υπερβαίνει τα 45.000 € τότε προβλέπεται για «προμήθειες και εκτελέσεις εργασιών για τις ανάγκες των έργων που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και για ποσό άνω των 211.129,00€ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) να γίνονται με διεθνή διαγωνισμό». [η έμφαση δόθηκε από μας]
Οπότε και για το ποσό των 750.000 € ο πρόχειρος μειοδοτικός διαγωνισμός δεν αρκεί και έπρεπε να προκηρυχτεί «διεθνής διαγωνισμός».
Κατά την άποψή μας και για να είναι σύννομος ο πρόχειρος μειοδοτικός διαγωνισμός έπρεπε το υπουργείο Παιδείας (και όχι οι φοιτητές) να πληρώσει 0,15 € για καθένα από τα 300.000 φοιτητικά πάσο δηλαδή συνολικά 45.000 €.
Βέβαια ο αντίλογος στην πρόταση μας αυτή είναι πως αν στόχος της εκπαιδευτικής (κυβερνητικής) πολιτικής προς όφελος των δανειστών ήταν να διασφαλιστεί το συμφέρον των φοιτητών τότε δεν θα ψήφιζε κατακαλόκαιρο το υπουργείο Παιδείας (στη βάση «θερινής κοινοβουλευτικής συναίνεσης», ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ) το νόμο 4009/11, το νόμο της πλήρους ιδιωτικοποίησης των Πανεπιστημίων /ΤΕΙ...
___________________________________________________________________
Τα «στατιστικά» του φοιτητικού πάσο (με barcode): μια αρχική αξιολόγηση της όλης διαδικασίας
___________________________________________________________________
Καταληκτικά δυο λόγια για την αποτελεσματικότητα του εργολάβου που ανέλαβε τη δουλειά. Τα στατιστικά στοιχεία που ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας στη διεύθυνση http://paso.minedu.gov.gr/ καταρρίπτουν το μύθο του «ράθυμου δημόσιου» έναντι του ιδιωτικού τομέα ο οποίος και «θα τα καταφέρει καλύτερα»!!!
Έτσι, με βάση τα στοιχεία της 31-10-11 (την ημέρα εκείνη έληγε μετά από παράταση η ισχύς των περσινών δελτίων ειδικού εισιτηρίου) ο αριθμός των αιτήσεων των φοιτητών που είχαν οριστικοποιηθεί ήταν: 254.615 από αυτές είχαν εγκριθεί από τις Γραμματείες: 218.551. Επομένως οι γραμματείες είχαν αποτελεσματικότητα 86% με υστέρηση της τάξης του 14%
Την ίδια στιγμή ο εργολάβος -Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία- έσπασε ρεκόρ (με βάση τις αιτήσεις που ενέκριναν οι γραμματείες των ΑΕΙ και ενώ τα ετοιμοπαράδοτα Δελτία ήταν: 127.347) με αποτελεσματικότητα της τάξης του 58%!!! Δηλαδή με υστέρηση της τάξης του 42%
Πλήρως «επιτυχημένη» δηλαδή η επιλογή του ιδιωτικού φορέα σε σχέση με το... «ράθυμο δημόσιο».
Μάλιστα το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να παρατείνει για μια ακόμη φορά την ισχύ των περσινών δελτίων ειδικού εισιτηρίου, μέχρι της 30-11-2011!!! Και βλέπουμε...
Σε κάθε περίπτωση, όμως, αυτές είναι μπίζνες μετά το νέο νόμο 4009/11... Καλορίζικα και περαστικά μας...
*. Η Αγγελική Χ. Χρονοπούλου είναι μαθηματικός, εκδότρια και υπεύθυνη ύλης του επιστημονικού περιοδικού «Σύγχρονη Εκπαίδευση».
Επικοινωνία: sygekp@ath.forthnet.gr και στο blog:
«Μαθηματικά Τετράδια» http://mathematicatetradia.blogspot.com/
Περιληπτικά:
Στο κείμενο μας με τίτλο: «Με όχημα το νέο νόμο πλαίσιο, μπίζνες με το πάσο (με barcode!!!) στην πλάτη των φοιτητών» αναδεικνύεται πως η νέα διαδικασία χορήγησης των νέων, με barcode, φοιτητικών πάσο, που αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας, εγκαινιάζει, αποδεδειγμένα, την εμπορευματοποίηση δημόσιων και δωρεάν ακαδημαϊκών λειτουργιών.
Ταυτόχρονα την τρέχουσα εβδομάδα (18-11-11), μέρος του Τύπου συντάσσεται και προωθεί την αναπόδεικτη θέση του Υπουργείου Παιδείας ότι όλα τα δεινά (και η σπάταλη) προέρχονται από την παλαιά διαδικασία χορήγησης πάσο την ευθύνη της οποίας είχαν τα ΑΕΙ!!! και «σεμνά» σιωπούν μπροστά σε όσα επισωρεύει το νέο πάσο στις πλάτες των φοιτητών –και όχι μόνο...
Αναλυτικά στις ενότητες που ακολουθούν:
― Εισαγωγικά
― Το ΕΔΕΤ ΑΕ, η προκήρυξη του διαγωνισμού για το φοιτητικό πάσο (με barcode), και ποιος πληρώνει το “μάρμαρο”...
― Τα «μαθηματικά» του φοιτητικού πάσο (με barcode)
― Τα «στατιστικά» του φοιτητικού πάσο (με barcode): μια αρχική αξιολόγηση της όλης διαδικασίας
___________________________________________________________________
Εισαγωγικά
___________________________________________________________________
Στην περίοδο βαθιάς και διαρκούς κρίσης που διερχόμαστε οι ευθύνες όλων μας όσο αφορά τον κοινωνικό έλεγχο αυξάνονται κατακόρυφα.
Στο πλαίσιο, λοιπόν, της άσκησης του κοινωνικού ελέγχου, στο βαθμό που μας αναλογεί, θα παραθέσουμε τους συλλογισμούς μας, μέσα από τα δημοσιευμένα αντιπροσωπευτικά και δηλωτικά στοιχεία που θα διατρέξουμε μαζί, με στόχο να απαντήσουμε με τεκμηριωμένες αντι-θέσεις στα ερωτήματα: Για την επιλογή χορήγησης φοιτητικού πάσο (με barcode) υπήρχε κίνητρο, ποιος είχε το κίνητρο και ποιο ήταν το διακύβευμα; Και τελικά, πόσο μας κόστισε;
___________________________________________________________________
Το ΕΔΕΤ ΑΕ, η προκήρυξη του διαγωνισμού για το φοιτητικό πάσο (με barcode), και ποιος πληρώνει το “μάρμαρο”...
___________________________________________________________________
Η Ανώνυμη Εταιρία «Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ)» που ανέλαβε το έργο της «παραγωγής και διανομής δελτίων φοιτητικού εισιτηρίου (πάσο)» ανήκει στο Υπουργείο Ανάπτυξης, γεγονός που συνιστά δείκτη εμπορευματοποίησης ακαδημαϊκών λειτουργιών ενώ λειτουργεί ως φορέας της εμπορευματοποίησης δημόσιων και δωρεάν ακαδημαϊκών λειτουργιών. Τη στιγμή μάλιστα που, πέρα από κάθε αμφιβολία, είμαστε θύματα ενός κηρυγμένου κοινωνικού πολέμου από τους κεφαλαιοκράτες, την κυβέρνηση, το ΔΝΤ, την ΕΕ και κάθε λογής κερδοσκόπους.
Κατακαλόκαιρο, λοιπόν, το ΕΔΕΤ ΑΕ προκήρυξε «Πρόχειρο διαγωνισμό» για την «Παροχή Υπηρεσιών Εκτύπωσης και Παράδοσης Δελτίων Ειδικού Εισιτηρίου στους φοιτητές (...) με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή».
Το ΕΔΕΤ ΑΕ προβλέπεται να αναπτύξει (§2, σελ. 6 της προκήρυξης) το Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα (ΚΠΣ) και ο (υποψήφιος) ανάδοχος θα χρειαστεί μόνο να συνδεθεί με το σύστημα και να λαμβάνει αδιάλειπτα τα δεδομένα που αφορούν τον ανάδοχο (για τις διαδικασίες εκτύπωσης, καταγραφή του σταδίου εκτύπωσης, ειδοποίησης του δικαιούχου, καταγραφή της παραλαβής).
Με αφορμή τη χορήγηση του φοιτητικού πάσο (με barcode) το υπουργείο Παιδείας, ακολούθησε μια συγκεντρωτική μεθόδευση και με επίκεντρο μια Ανώνυμη Εταιρία το ΕΔΕΤ συγκροτεί μια εξωπανεπιστημιακή και ουσιαστικά εξωθεσμική βάση δεδομένων με όλα τα προσωπικά στοιχεία όλων των φοιτητών η οποία και θα ανανεώνεται, σε ετήσια, τουλάχιστον βάση, μετά από κάθε νέα χορήγηση πάσο. Επιπλέον την αφήνει και... κληρονομιά στην επόμενη «συγκυβέρνηση» (ΠΑ.ΣΟ.Κ., Ν.Δ. και με... εποπτεία του ΛΑ.Ο.Σ.), που «κυοφορήθηκε» για 5(!) μέρες...
Στη βάση αυτή έχει άμεση πρόσβαση υποχρεωτικά, ως προαπαιτούμενο, μάλιστα, της εργολαβίας (βλ. §2, σελ. 6), ο εργολάβος (Ανώνυμη Εμπορική & Βιομηχανική Εταιρεία!), ενώ ο υπεργολάβος (επίσης Ανώνυμη Βιομηχανική & Εμπορική Εταιρία) πληρώνεται από τους απογραφόμενους – δηλαδή τους φοιτητές (βλ. ό.π. §3.1, σελ. 6-7)... Συμπληρώνουμε, μάλιστα, πως απομένει και κέρδος στο υπουργείο Παιδείας η βάση για ιδία χρήση, αλλά και χρήση από όσους τούς εκχωρήσει το δικαίωμα, ερήμην βέβαια των καταγραφόμενων φοιτητών και των Πανεπιστημίων.
Διερωτόμαστε, το υπουργείο εξασφάλισε τη συναίνεση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων; Ή να υποθέσουμε πως η επίκληση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι μόνο το... σκιάχτρο που συνοδεύει κάθε άρνηση, από θεσμικούς -και όχι μόνο- φορείς, δημοσιοποίησης στοιχείων;
Παραδειγματικά αναφέρουμε πως ο υπεργολάβος (μια Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Ηλεκτρονικού και Τηλεπικοινωνιακού Υλικού και παροχής υπηρεσιών Τηλεπικοινωνίας) που επελέγη από τον εργολάβο(!) (επίσης Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία) σκανάρει το barcode του πάσο γεγονός που δίνει τη δυνατότητα να αντιστοιχίζεται το barcode του πάσο στην ταυτότητα του φοιτητή(!!!) η οποία και υποχρεωτικά επιδεικνύεται κατά την παραλαβή.
Το ΕΔΕΤ ΑΕ, λοιπόν, εκχωρώντας τους 300.000 δικαιούχους φοιτητές, με βάση τον αριθμό των Δελτίων Ειδικού Εισιτηρίου που το ίδιο προϋπολογίζει (§2 σελ. 6), ως κοινό προς αφαίμαξη στην ιδιωτική... πρωτοβουλία, παραγνωρίζει πως είναι και παραείναι δικαίωμα των φοιτητών το φοιτητικό πάσο και υποχρέωση του κράτους να πληρώνει και να χορηγεί δωρεάν, και μόνο δωρεάν, το πάσο στους φοιτητές...
___________________________________________________________________
Τα «μαθηματικά» του φοιτητικού πάσο (με barcode)
___________________________________________________________________
Πόσο κοστίζει λοιπόν σε κάθε φοιτητή το πάσο του; Σύμφωνα με την απάντηση του υπουργείου Παιδείας(http://paso.minedu.gov.gr/FAQ.aspx) «κατά την παραλαβή του ΠΑΣΟ θα πρέπει να καταβάλλετε το αντίτιμο των 2,46 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.)». Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες μας το κόστος τελικά διαμορφώθηκε στα 2,50 €.
Για την ταμπακιέρα, λοιπόν, το ΕΔΕΤ ΑΕ και δι΄ αυτού, το υπουργείο Παιδείας δεν κάνουν κουβέντα ενώ το υπουργείο Παιδείας (26-9-11) παρέβλεψε να ανακοινώσει ότι, διενεργήθηκε πρόχειρος μειοδοτικός διαγωνισμός από το ΕΔΕΤ ΑΕ για την παροχή υπηρεσιών εκτύπωσης και παράδοσης των φοιτητικών πάσο.
Ο «πρόχειρος μειοδοτικός διαγωνισμός» που φέρεται να πραγματοποίησε το ΕΔΕΤ ΑΕ όσον αφορά «τις προμήθειες και εκτελέσεις εργασιών για τις ανάγκες των έργων που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση» έχει ως «όριο δαπανών από 5.869,00€ μέχρι 45.000,00€». Επομένως αν διαιρέσουμε το ποσό των 45.000 € με τον αριθμό των 300.000 φοιτητικών πάσο τότε το κάθε φοιτητικό πάσο θα κόστιζε στον κάθε φοιτητή 0,15 €.
Το υπουργείο Παιδείας, όμως, σύννομα(;) ανεβάζει το «αντίτιμο στα 2,46 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.)». Συνολικά, λοιπόν, για 300.000 φοιτητικά πάσο με αντίτιμο 2,46 €, το κόστος δαπάνης εκτοξεύεται στα 738.000 €!!! Δηλαδή 17πλασιάστηκε η δαπάνη!!!!
Και επειδή προφανώς υπήρχαν και κάτι απρόβλεπτα ψιλοέξοδα το αντίτιμο στο σημείο διανομής «αυτορρυθμίζεται» από τον υπεργολάβο (Ανώνυμη Εταιρεία) και διαμορφώνεται στα 2,50 €, οπότε και συνολικά το κόστος δαπάνης φθάνει στα 750.000 €!!!
Αν αυτό δεν είναι κερδοσκοπία σε βάρος των φοιτητών, έ, τότε οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους...
Μάλιστα αποδεδειγμένα πλέον το κράτος «δίκην δουλεμπόρου» εκχωρεί τους φοιτητές στην ιδιωτική πρωτοβουλία, θεωρώντας τους κατάλληλους μόνο για να πληρώνουν έναν λογαριασμό (όπως συμβαίνει σε όλους μας σήμερα), που άλλοι αποφασίζουν το πώς και το γιατί του;
Για όσους από μας δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε ακόμη τι υποδηλώνουν τα παραπάνω και έχουμε παραμείνει στήλη άλατος θα επισημάνουμε το γεγονός ότι αν το συνολικό κόστος του έργου (εκτύπωση διανομή φοιτητικών πάσο) υπερβαίνει τα 45.000 € τότε προβλέπεται για «προμήθειες και εκτελέσεις εργασιών για τις ανάγκες των έργων που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και για ποσό άνω των 211.129,00€ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) να γίνονται με διεθνή διαγωνισμό». [η έμφαση δόθηκε από μας]
Οπότε και για το ποσό των 750.000 € ο πρόχειρος μειοδοτικός διαγωνισμός δεν αρκεί και έπρεπε να προκηρυχτεί «διεθνής διαγωνισμός».
Κατά την άποψή μας και για να είναι σύννομος ο πρόχειρος μειοδοτικός διαγωνισμός έπρεπε το υπουργείο Παιδείας (και όχι οι φοιτητές) να πληρώσει 0,15 € για καθένα από τα 300.000 φοιτητικά πάσο δηλαδή συνολικά 45.000 €.
Βέβαια ο αντίλογος στην πρόταση μας αυτή είναι πως αν στόχος της εκπαιδευτικής (κυβερνητικής) πολιτικής προς όφελος των δανειστών ήταν να διασφαλιστεί το συμφέρον των φοιτητών τότε δεν θα ψήφιζε κατακαλόκαιρο το υπουργείο Παιδείας (στη βάση «θερινής κοινοβουλευτικής συναίνεσης», ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ) το νόμο 4009/11, το νόμο της πλήρους ιδιωτικοποίησης των Πανεπιστημίων /ΤΕΙ...
___________________________________________________________________
Τα «στατιστικά» του φοιτητικού πάσο (με barcode): μια αρχική αξιολόγηση της όλης διαδικασίας
___________________________________________________________________
Καταληκτικά δυο λόγια για την αποτελεσματικότητα του εργολάβου που ανέλαβε τη δουλειά. Τα στατιστικά στοιχεία που ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας στη διεύθυνση http://paso.minedu.gov.gr/ καταρρίπτουν το μύθο του «ράθυμου δημόσιου» έναντι του ιδιωτικού τομέα ο οποίος και «θα τα καταφέρει καλύτερα»!!!
Έτσι, με βάση τα στοιχεία της 31-10-11 (την ημέρα εκείνη έληγε μετά από παράταση η ισχύς των περσινών δελτίων ειδικού εισιτηρίου) ο αριθμός των αιτήσεων των φοιτητών που είχαν οριστικοποιηθεί ήταν: 254.615 από αυτές είχαν εγκριθεί από τις Γραμματείες: 218.551. Επομένως οι γραμματείες είχαν αποτελεσματικότητα 86% με υστέρηση της τάξης του 14%
Την ίδια στιγμή ο εργολάβος -Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία- έσπασε ρεκόρ (με βάση τις αιτήσεις που ενέκριναν οι γραμματείες των ΑΕΙ και ενώ τα ετοιμοπαράδοτα Δελτία ήταν: 127.347) με αποτελεσματικότητα της τάξης του 58%!!! Δηλαδή με υστέρηση της τάξης του 42%
Πλήρως «επιτυχημένη» δηλαδή η επιλογή του ιδιωτικού φορέα σε σχέση με το... «ράθυμο δημόσιο».
Μάλιστα το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να παρατείνει για μια ακόμη φορά την ισχύ των περσινών δελτίων ειδικού εισιτηρίου, μέχρι της 30-11-2011!!! Και βλέπουμε...
Σε κάθε περίπτωση, όμως, αυτές είναι μπίζνες μετά το νέο νόμο 4009/11... Καλορίζικα και περαστικά μας...
*. Η Αγγελική Χ. Χρονοπούλου είναι μαθηματικός, εκδότρια και υπεύθυνη ύλης του επιστημονικού περιοδικού «Σύγχρονη Εκπαίδευση».
Επικοινωνία: sygekp@ath.forthnet.gr και στο blog:
«Μαθηματικά Τετράδια» http://mathematicatetradia.blogspot.com/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου