Ο «Σύνδεσμος Προώθησης Ελληνικών Προϊόντων-Επιμένων Ελληνικά» (Σ.Π.Ε.Π.), ιδρύθηκε πριν από 28 χρόνια με πρωτοβουλία επώνυμων ενεργών πολιτών, ακαδημαϊκών, επιχειρηματιών, καλλιτεχνών και πολιτικών. Έγινε ευρύτατα γνωστός ως ο...
ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, αναπτύσσοντας πλούσια δραστηριότητα, για τη στήριξη της ελληνικής παραγωγής, με εκδηλώσεις, εκθέσεις, βραβεύσεις, δημόσιες καμπάνιες.
Οι ενημερωτικές εκστρατείες και η γενικότερη δραστηριότητα εκείνης της περιόδου με το κεντρικό μήνυμα «Ο Επιμένων Ελληνικά», άφησαν εποχή και δημιούργησαν ισχυρό κλίμα καταναλωτικής ζήτησης υπέρ των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών. Το πασίγνωστο τηλεοπτικό σποτ με τον «εισαγμένο» Νίκο Παπαναστασίου, είχε θερμότατη υποδοχή και αποδοχή, έκανε μεγάλη αίσθηση στην κοινή γνώμη και ψηφίστηκε ως το καλύτερο διαφημιστικό σποτ της δεκαετίας του 1980. Επιτυχημένα θεωρήθηκαν και άλλα τηλεοπτικά σποτ με την Κατερίνα Γιουλάκη, την Έλλη Φωτίου, τη Μαρία Ιωαννίδου, κλπ.
Ο ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, συσπείρωσε στις τάξεις του προσωπικότητες από όλο το φάσμα της πολιτικής, ακαδημαϊκής, επιχειρηματικής και καλλιτεχνικής ζωής όπως, μεταξύ άλλων, οι Φρέντυ Γερμανός, Λέοντας Καραπαναγιώτης, Γεράσιμος Βασιλόπουλος, Λεωνίδας Κύρκος, Μιλτιάδης Έβερτ, Γιώργος Τζιτζικώστας, Χρήστος Τζεκίνης, Μάνος Χατζηδάκης αλλά και οι Στέλλιος Παναγόπουλος, Διονύσης Καράμπελας-Σγούρδας, Μανώλης Γλέζος, Γιώργος Παπανδρέου, Φίλλιπος Πετσάλνικος, Θανάσης Τσούρας, Θεόδωρος Κατσανέβας, Γιώργος Βέρνικος, Νίκος Μάνεσης, Κώστας Νικόλτσιος, Νίκος Τσίτσας, Μάκης Μάτσας, Λέανδρος Χατζηανδρέου, Λεωνίδας Παπαντώνης, Δημήτρης Βολικάκης, Θεόδωρος Γκαμαλέτσος, Θύμιος Σταμούλης, Ροβέρτος Σπυρόπουλος, Διονύσης Μαγκλιβέρας, Δημήτρης Ασλάνογλου, Νίκος Μυτιληναίος, Μιχάλης Χαραλαμπίδης, Όλγα Χατζηδάκη, Νίκος Σαραντέας, Βασίλης Κουρτάκης, Βαρβάρα-Στράτου Βερνίκου, Σοφία Οικονομικού, Ελένη Φιλίνη, Γιάννης Ζουγανέλης, Έλλη Φωτίου, Στέφανος Ληναίος, και πολλοί άλλοι.
Εκτός από τις καμπάνιες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ειδικότερα στη χωρίς ανταγωνιστές τότε δημόσια τηλεόραση, διοργάνωσε πολλές άλλες εκδηλώσεις εκθέσεις, ημερίδες, βραβεύσεις και κυκλοφόρησε αφίσες και μικροαντικείμενα με το αναγνωρίσιμο σήμα του, με την ελληνική σημαία αποτυπωμένη στον αντίχειρα ενός χεριού. Πολύ μεγάλος αριθμός καταστημάτων σε όλες τις πόλεις χρησιμοποιούσε τις αφίσες του και ορισμένα μάλιστα την ίδια την ονομασία του, στις προθήκες και στις ταμπέλες τους. Αποφεύγοντας το ολισθηρό σκαλοπάτι της ταύτισης με εθνικιστικές αντιλήψεις και θέσεις, ο Σ.Π.Ε.Π. συσπείρωσε όλους τους πολίτες και μετατράπηκε σε ένα είδος κινήματος με ευρύτατη αποδοχή.
Αμέσως με τη δημιουργία της ιδιωτικής ραδιοφωνίας στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο φορέας ως Ελληνική Εταιρεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς ( Ε.Τ.Ε.Π.Ο.Κ.Α,), δημιούργησε το ραδιοφωνικό σταθμό 88,6 Ελλάδα FM, όπου προβάλλονταν αποκλειστικά η καλή ελληνική μουσική. Ο σταθμός αυτός, που χωρίς ιδιαίτερη υποστήριξη ανέβηκε στην πρώτη σειρά της ακροαματικότητας, συνέβαλε καθοριστικά στη στήριξη της ελληνικής μουσικής παραγωγής, η οποία εκείνη την εποχή δεχόταν ισχυρό πλήγμα από την υπέρμετρη προτίμηση των περισσότερων ιδιωτικών σταθμών στην ξένη μουσική. Ο 88,6 Ελλάδα FM, με την εμμονή του στην καλή ελληνική μουσική, το μήνυμα «πολλή μουσική λίγα λόγια», δημιούργησε σχολή και οδήγησε άλλους σταθμούς να τον μιμηθούν και να στραφούν στην προβολή του ελληνικού τραγουδιού.
Από τα μέσα και τα τέλη της δεκαετίας του 1990, παράγοντες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δημιούργησαν εμπόδια στη λειτουργία των φορέων, του Σ.Π.Ε.Π. και της Ε.Τ.Ε.Π.Ο.Κ.Α., με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να περιστείλουν τη δραστηριότητά τους.
Σήμερα όμως, όσο ποτέ άλλοτε είναι φανερή η ανάγκη επανδραστηριοποίησης αυτών που επέμεναν και Επιμένουν Ελληνικά, που στηρίζουν την ελληνική οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ταυτότητα, μέσα και στα πλαίσια της ισόρροπης ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Γι΄ αυτό και Ο ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ανοίγει και πάλι τον ίδιο δρόμο, για να συμπορευθούμε μαζί και να στηρίξουμε το σπίτι μας στις δύσκολες ώρες που περνάμε τώρα.
Ας θυμηθούμε και το ιστορικό spot της δεκαετίας του 80.
πηγη
ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, αναπτύσσοντας πλούσια δραστηριότητα, για τη στήριξη της ελληνικής παραγωγής, με εκδηλώσεις, εκθέσεις, βραβεύσεις, δημόσιες καμπάνιες.
Οι ενημερωτικές εκστρατείες και η γενικότερη δραστηριότητα εκείνης της περιόδου με το κεντρικό μήνυμα «Ο Επιμένων Ελληνικά», άφησαν εποχή και δημιούργησαν ισχυρό κλίμα καταναλωτικής ζήτησης υπέρ των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών. Το πασίγνωστο τηλεοπτικό σποτ με τον «εισαγμένο» Νίκο Παπαναστασίου, είχε θερμότατη υποδοχή και αποδοχή, έκανε μεγάλη αίσθηση στην κοινή γνώμη και ψηφίστηκε ως το καλύτερο διαφημιστικό σποτ της δεκαετίας του 1980. Επιτυχημένα θεωρήθηκαν και άλλα τηλεοπτικά σποτ με την Κατερίνα Γιουλάκη, την Έλλη Φωτίου, τη Μαρία Ιωαννίδου, κλπ.
Ο ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, συσπείρωσε στις τάξεις του προσωπικότητες από όλο το φάσμα της πολιτικής, ακαδημαϊκής, επιχειρηματικής και καλλιτεχνικής ζωής όπως, μεταξύ άλλων, οι Φρέντυ Γερμανός, Λέοντας Καραπαναγιώτης, Γεράσιμος Βασιλόπουλος, Λεωνίδας Κύρκος, Μιλτιάδης Έβερτ, Γιώργος Τζιτζικώστας, Χρήστος Τζεκίνης, Μάνος Χατζηδάκης αλλά και οι Στέλλιος Παναγόπουλος, Διονύσης Καράμπελας-Σγούρδας, Μανώλης Γλέζος, Γιώργος Παπανδρέου, Φίλλιπος Πετσάλνικος, Θανάσης Τσούρας, Θεόδωρος Κατσανέβας, Γιώργος Βέρνικος, Νίκος Μάνεσης, Κώστας Νικόλτσιος, Νίκος Τσίτσας, Μάκης Μάτσας, Λέανδρος Χατζηανδρέου, Λεωνίδας Παπαντώνης, Δημήτρης Βολικάκης, Θεόδωρος Γκαμαλέτσος, Θύμιος Σταμούλης, Ροβέρτος Σπυρόπουλος, Διονύσης Μαγκλιβέρας, Δημήτρης Ασλάνογλου, Νίκος Μυτιληναίος, Μιχάλης Χαραλαμπίδης, Όλγα Χατζηδάκη, Νίκος Σαραντέας, Βασίλης Κουρτάκης, Βαρβάρα-Στράτου Βερνίκου, Σοφία Οικονομικού, Ελένη Φιλίνη, Γιάννης Ζουγανέλης, Έλλη Φωτίου, Στέφανος Ληναίος, και πολλοί άλλοι.
Εκτός από τις καμπάνιες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ειδικότερα στη χωρίς ανταγωνιστές τότε δημόσια τηλεόραση, διοργάνωσε πολλές άλλες εκδηλώσεις εκθέσεις, ημερίδες, βραβεύσεις και κυκλοφόρησε αφίσες και μικροαντικείμενα με το αναγνωρίσιμο σήμα του, με την ελληνική σημαία αποτυπωμένη στον αντίχειρα ενός χεριού. Πολύ μεγάλος αριθμός καταστημάτων σε όλες τις πόλεις χρησιμοποιούσε τις αφίσες του και ορισμένα μάλιστα την ίδια την ονομασία του, στις προθήκες και στις ταμπέλες τους. Αποφεύγοντας το ολισθηρό σκαλοπάτι της ταύτισης με εθνικιστικές αντιλήψεις και θέσεις, ο Σ.Π.Ε.Π. συσπείρωσε όλους τους πολίτες και μετατράπηκε σε ένα είδος κινήματος με ευρύτατη αποδοχή.
Αμέσως με τη δημιουργία της ιδιωτικής ραδιοφωνίας στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο φορέας ως Ελληνική Εταιρεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς ( Ε.Τ.Ε.Π.Ο.Κ.Α,), δημιούργησε το ραδιοφωνικό σταθμό 88,6 Ελλάδα FM, όπου προβάλλονταν αποκλειστικά η καλή ελληνική μουσική. Ο σταθμός αυτός, που χωρίς ιδιαίτερη υποστήριξη ανέβηκε στην πρώτη σειρά της ακροαματικότητας, συνέβαλε καθοριστικά στη στήριξη της ελληνικής μουσικής παραγωγής, η οποία εκείνη την εποχή δεχόταν ισχυρό πλήγμα από την υπέρμετρη προτίμηση των περισσότερων ιδιωτικών σταθμών στην ξένη μουσική. Ο 88,6 Ελλάδα FM, με την εμμονή του στην καλή ελληνική μουσική, το μήνυμα «πολλή μουσική λίγα λόγια», δημιούργησε σχολή και οδήγησε άλλους σταθμούς να τον μιμηθούν και να στραφούν στην προβολή του ελληνικού τραγουδιού.
Από τα μέσα και τα τέλη της δεκαετίας του 1990, παράγοντες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δημιούργησαν εμπόδια στη λειτουργία των φορέων, του Σ.Π.Ε.Π. και της Ε.Τ.Ε.Π.Ο.Κ.Α., με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να περιστείλουν τη δραστηριότητά τους.
Σήμερα όμως, όσο ποτέ άλλοτε είναι φανερή η ανάγκη επανδραστηριοποίησης αυτών που επέμεναν και Επιμένουν Ελληνικά, που στηρίζουν την ελληνική οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ταυτότητα, μέσα και στα πλαίσια της ισόρροπης ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Γι΄ αυτό και Ο ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ανοίγει και πάλι τον ίδιο δρόμο, για να συμπορευθούμε μαζί και να στηρίξουμε το σπίτι μας στις δύσκολες ώρες που περνάμε τώρα.
Ας θυμηθούμε και το ιστορικό spot της δεκαετίας του 80.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου