Στην Ελλάδα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ της ΕΕ και του ΔΝΤ, όπου και να στραφεί ο εργαζόμενος πέφτει πάνω σε εισπρακτικούς μηχανισμούς που...
στόχο έχουν να κλέψουν και το τελευταίο ευρώ του, "για το καλό του" και το καλό της "εθνικής μας οικονομίας". Μισθοί, συντάξεις, υγεία, παιδεία γίνονται το κυνήγι για τους εθνικούς και διεθνικούς μεγαλοκαρχαρίες που μέσα στην κρίση αποσκοπούν σε νέα κέρδη. Ότι μένει μπαίνει στο στόχαστρο δεύτερης επίθεσης "πλάγιας" και καθημερινής, διόδια, συγκοινωνίες, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, και οι λοιπές ΔΕΚΟ των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων αλλά και οι καθαρόαιμες ιδιωτικές εταιρίες παροχής υπηρεσιών, έρχονται να μεταφέρουν και άλλα Ευρώ στις τσέπες αυτών που τόσα χρόνια μας κλέβουν.
Ένας τέτοιος μηχανισμός είναι και η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ που άρχισε να κατασκευάζεται σύμφωνα με τα σχέδια της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων, προκειμένου να αποτελέσει τον κύριο οδικό άξονα μεταφοράς εμπορευμάτων προς τα ανατολικά και όχι κυρίως για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων. Είναι γνωστό ότι οι κύριοι οδικοί άξονες κυκλοφορίας είναι από και προς το κέντρο της Αθήνας που καθημερινά βασανίζονται εκατοντάδες χιλιάδες συμπολιτών μας. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά και περιβαλλοντικά εγκλήματα γιατί κατέστρεψε εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα ελεύθερων χώρων, κόπηκαν χιλιάδες δέντρα, χρησιμοποιήθηκαν εκατομμύρια τόνοι τσιμέντου που άλλαξαν προς το χειρότερο το μικροκλίμα των περιοχών που εκτείνεται και επιβάρυναν περιβαλλοντικά ολόκληρη την Αττική, επιβάρυναν με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τον απλό φορολογούμενο .
Μαζί με αυτό δημιούργησε μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα στις γειτονιές – πόλεις που διατρέχει, αφού εξ' αιτίας των υπέρογκων διοδίων χιλιάδες διερχόμενοι προτιμούν να την παρακάμπτουν επιβαρύνοντας κυκλοφορικά τις όμορες με την Αττική οδό περιοχές. Προβλήθηκε ως ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα. Όταν τελείωσε άφησε πίσω του χιλιάδες ανέργους, μερικούς νεκρούς πού όλοι προσπάθησαν να ξεχάσουν γρήγορα και ένα χαράτσι καθημερινό για εκατοντάδες χιλιάδες διερχόμενους συμπολίτες μας. Μοναδικά ευνοημένοι και από αυτό το αναπτυξιακό έργο οι πολυεθνικές ελληνικές και ευρωπαϊκές εταιρίες που έχουν τη διαχείριση του, καταχρηστικά, μέχρι σήμερα.
Η Σύμβαση παραχώρησης που υπογράφτηκε από το ΠΑΣΟΚ το 1996 είχε διάρκεια 8-23 χρόνια με την πρόβλεψη ότι εάν στο μεταξύ οι εργολάβοι έκαναν απόσβεση της ίδιας συμμετοχής τους συν ένα κέρδος 11,6%, τότε το έργο και η διαχείρισή του θα επέστρεφε στο δημόσιο.
Η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ “κόστισε” 1,3 δις ευρώ περίπου. Το δημόσιο κατέβαλλε 420 εκ. Ευρώ, 675 εκ. Ευρώ έλαβαν δάνειο οι εργολάβοι με την ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ και 175 εκ. Ευρώ η δική τους , πραγματική συμμετοχή, χωρίς να μπορεί να υπολογιστούν οι υπερτιμολογήσεις που έγιναν στο έργο.
Το 2009 τα έσοδα της Αττικής οδού ξεπερνούν το 1 (ένα) εκ. ευρώ την ημέρα. Τα κέρδη από τα οκτώ χρόνια λειτουργίας έχουν ξεπεράσει όχι μόνο τα δάνεια και τη συμμετοχή των εργολάβων, αλλά τη συνολική αξία (όπως αυτή δηλώθηκε επίσημα) της κατασκευής του έργου. Το δημόσιο ποτέ δεν αξίωσε την εφαρμογή της ρήτρας που προέβλεπε η αρχική σύμβαση για επιστροφή του έργου στο δημόσιο...
Με αυτόν τον τρόπο ο εργαζόμενος καλείται για τρίτη φορά να πληρώσει τον ίδιο δρόμο, μία με την συμμετοχή του δημόσιου στην κατασκευή (με τα λεφτά της φορολογίας μας), δεύτερη με την εγγύηση για τα δάνεια των εργολάβων, και τώρα ξανά με τα διόδια. Μία χωρίς όρια αφαίμαξη του μισθωτού προ όφελος των εταιριών.
Η Αττική Οδός συνεχίζει να πολλαπλασιάζει τα κέρδη των πολυεθνικών. Οι εργαζόμενοι που δοκιμαζόμαστε σκληρά στην κρίση του καπιταλιστικού συστήματος καλούμαστε να αποδεχτούμε θυσίες και περικοπές, αρκεί να συνεισφέρουμε στην κερδοφορία του κεφαλαίου. Οι μισθοί και συντάξεις μειώνονται, η ανεργία καλπάζει ακάθεκτη και τα διόδια αντί να καταργούνται ακριβαίνουν, όπως και τα εισιτήρια των δημόσιων συγκοινωνιών, τα εισιτήρια στα δημόσια νοσοκομεία κ.ο.κ..
Το κίνημα ενάντια στα διόδια αποτελεί κομμάτι της αντίστασής μας στην επίθεση του κεφαλαίου. Είναι η δική μας επίθεση στην επίθεση των αρπακτικών. Δεν πληρώνουμε διόδια, δεν θα πληρώσουμε την κρίση τους. ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ!
Σας καλούμε σε συστράτευση από τα κάτω και στους αγώνες, ενάντια και στα διόδια στην Αττική οδό. Καλούμε την πρώτη ανοιχτή συνέλευση στο Δημαρχείο Αμαρουσίου προκειμένου να οργανώσουμε και να ξεκινήσουμε τις δράσεις μας για το 2011.
http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/2010/12/blog-post_100.html
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου