( Με την ευκαιρία της καταλήστευσης του Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας)
Γράφει :η Φιλαρέτη
Οι απανωτές περικοπές που μας υποχρεώνουν σωφρονιστικά οι δανειστές μας, έφεραν μια πρώτη προφανή συνέπεια:μένουμε...
αφύλαχτοι κι απροστάτευτοι στ’αγαθά και τη ζωή μας, στη διάθεση των παρανόμων.
Και τούτο, γίνεται σε συμμόρφωση προς ανήθικες απαιτήσεις περιορισμού. Φτάσαμε σε περιορισμό ακόμη και μέτρων ή θέσεων φυλάκων ιστορικών,πολιτιστικών και εθνικών θησαυρών.
Πολύ περισσότερο τραγικό γίνεται, όταν πρόκειται για:
θησαυρούς που αποτελούν κτήμα όλης της ανθρωπότητας,
θησαυρούς που είχαμε την τύχη να δημιουργηθούν στον τόπο μας
θησαυρούς που δημιουργήθηκαν από τον ιστορικό λαό μας
σε χρόνο που παρόμοιοι δεν ξανάγιναν στον κόσμο.
Και βέβαια οι παράνομοι κλέπτουν, αλλά η εξώθηση σε κλοπή είναι έργο ανηθικότητας, που ποτέ δεν θα μπορέσει να περιβληθεί το χιτώνα της νομιμότητας ή του δικαίου της ανάγκης. Ανήθικη είναι τόσο η απόκτηση, όσο και η απόλαυση των κλοπιμαίων αρχαιολογικών και πολιτιστικών θησαυρών, για οποιοδήποτε λόγο και αν γίνεται.
Ασφαλώς και δεν συνιστά καλόπιστο σωφρονισμό η επιβολή υποχρέωσης να απολύουμε υπαλλήλους σε ζωτικής σημασίας πόστα. Και δη ασφάλειας ακόμη και αναντικατάστατων φυλασσομένων αντικειμένων, όπως τα κλαπέντα είδη.
Ας μη σχολιάσουμε το αυτονόητο, πως δεν νοείται κρατικός σωφρονισμός, επιβαλλόμενος από άλλα κράτη σε ζητήματα συμπεριφοράς και διαχείρισης της ίδιας διοίκησης.
Ποιος κρατικός σωφρονισμός θα μας επιβληθεί και από ποιόν, όταν δεν επιβάλλεται το αυτονόητο: Η εκπλήρωση στοιχειώδους υποχρέωσης αποζημίωσης και αποκατάστασης της ψυχικής οδύνης ενός καταληστευμένου και κατασφαγμένου λαού από τους εκδορείς της Ευρώπης;
Χαρείτε συν-ευρωπαίοι για την απογύμνωση της χώρας μας, που έγινε μετη βοήθειά σας, αφού ντρέπεστε να αποκομίσετε φανερά και επισήμως τους θησαυρούς αυτούς (βλ. λόρδος Ελγιν) για να στολίσετε τους κήπους σας, προς αισθητική σας τέρψη.
Φιλότεχνοι κάποια μέρα στο μέλλον, θα σας δεξιωθούν σε παλάτια, στολισμένα μ’ αυτούς τους θησαυρούς, αγορασμένους δήθεν σε ευαγή ιδρύματα πλειστηριασμών πολύτιμων αντικειμένων.
Λυπούμεθα ιδιαιτέρως, που δεν μπορούμε να σας κλέψουμε (έστω και γι’ ανταπόδοση στην κλεψιά), τα κρεματόριά σας, τις αγχόνες σας και τα άλλα πολιτιστικά έργα που δημιουργήσατε για λόγους αισθητικούς, για την επικράτησή σας ή και το σωφρονισμό των αντιπάλων σας ή των υποτελών σας.
Δεν θα τα θέλαμε ούτε αυτά, ούτε κανένα από τα έργα σας, και δεν θα τα κλέβαμε, ακόμη κι αν τα χρειαζόμαστε για να σας αντιμετωπίσουμε.
Αρκούμεθα στο λόγο, τη λογική, την αλληλεγγύη, τη φιλοξενία,την εκπλήρωση των καθηκόντων ζωής και ήθους, την προσφορά μέχρι αυτοθυσίας, όπως πολλές φορές σας δείξαμε, ακόμη και για δικό σας όφελος. (Ειρήσθω εν παρόδω, ότι δεν θεωρούμε πως είναι δεσμευτικό καθήκον η ανταπόκριση σε συμβόλαιο θανάτου. Μπορεί ο φονιάς να το μετανιώσει, έστω και την τελευταία στιγμή και να εγκαταλείψει το σχέδιο. Μπορεί να προτιμήσει να το πληρώσει ακόμη και με τη ζωή του, αν έχει φιλότιμο και συνείδηση).
Όχι φίλοι συνευρωπαίοι, δεν θα σας κατηγορήσουμε για ηθική αυτουργία στην καταλήστευση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Οι ηθικοί αυτουργοί, είμαστε εμείς οι ίδιοι, που δεχθήκαμε τους όρους του εξευτελισμού μας και της ερήμωσής μας. Εμείς, πάντως, θα ψάχνουμε να βρούμε: ποιοι είναι άραγε οι φυσικοί αυτουργοί του ανοσιουργήματος, και ποιος είναι ο παραλήπτης των θησαυρών.
Ενας υπεύθυνος και έντιμος παγκόσμιος οργανισμός, θα μπορούσε να θεσπίσει ένα μέτρο για μη κτήση κυριότητας σε τέτοιο θησαυρό, από άλλον εκτός από το φυσικό του φορέα. Και τούτο, για να λειτουργήσει το μέτρο αυτό, σαν αντικίνητρο για τον κάθε (ευαίσθητο(!) λάτρη της τέχνης) ιδιώτη που θέλει να τον αποκτήσει, ο οποίος αφού δεν θα μπορεί να τον χαρεί αισθητικά παρά μόνο όσο ζεί, ούτε θα μπορεί οικονομικά να τον αξιοποιήσει, θα του είναι άχρηστη η μεθόδευση κλοπής του θησαυρού, χωρίς να παραβλέπουμε τη συλλογική προσβολή της παγκόσμιας κοινότητας και τη θλίψη των πολιτών της πατρίδας του θησαυρού.
Πηγη
Γράφει :η Φιλαρέτη
Οι απανωτές περικοπές που μας υποχρεώνουν σωφρονιστικά οι δανειστές μας, έφεραν μια πρώτη προφανή συνέπεια:μένουμε...
αφύλαχτοι κι απροστάτευτοι στ’αγαθά και τη ζωή μας, στη διάθεση των παρανόμων.
Και τούτο, γίνεται σε συμμόρφωση προς ανήθικες απαιτήσεις περιορισμού. Φτάσαμε σε περιορισμό ακόμη και μέτρων ή θέσεων φυλάκων ιστορικών,πολιτιστικών και εθνικών θησαυρών.
Πολύ περισσότερο τραγικό γίνεται, όταν πρόκειται για:
θησαυρούς που αποτελούν κτήμα όλης της ανθρωπότητας,
θησαυρούς που είχαμε την τύχη να δημιουργηθούν στον τόπο μας
θησαυρούς που δημιουργήθηκαν από τον ιστορικό λαό μας
σε χρόνο που παρόμοιοι δεν ξανάγιναν στον κόσμο.
Και βέβαια οι παράνομοι κλέπτουν, αλλά η εξώθηση σε κλοπή είναι έργο ανηθικότητας, που ποτέ δεν θα μπορέσει να περιβληθεί το χιτώνα της νομιμότητας ή του δικαίου της ανάγκης. Ανήθικη είναι τόσο η απόκτηση, όσο και η απόλαυση των κλοπιμαίων αρχαιολογικών και πολιτιστικών θησαυρών, για οποιοδήποτε λόγο και αν γίνεται.
Ασφαλώς και δεν συνιστά καλόπιστο σωφρονισμό η επιβολή υποχρέωσης να απολύουμε υπαλλήλους σε ζωτικής σημασίας πόστα. Και δη ασφάλειας ακόμη και αναντικατάστατων φυλασσομένων αντικειμένων, όπως τα κλαπέντα είδη.
Ας μη σχολιάσουμε το αυτονόητο, πως δεν νοείται κρατικός σωφρονισμός, επιβαλλόμενος από άλλα κράτη σε ζητήματα συμπεριφοράς και διαχείρισης της ίδιας διοίκησης.
Ποιος κρατικός σωφρονισμός θα μας επιβληθεί και από ποιόν, όταν δεν επιβάλλεται το αυτονόητο: Η εκπλήρωση στοιχειώδους υποχρέωσης αποζημίωσης και αποκατάστασης της ψυχικής οδύνης ενός καταληστευμένου και κατασφαγμένου λαού από τους εκδορείς της Ευρώπης;
Χαρείτε συν-ευρωπαίοι για την απογύμνωση της χώρας μας, που έγινε μετη βοήθειά σας, αφού ντρέπεστε να αποκομίσετε φανερά και επισήμως τους θησαυρούς αυτούς (βλ. λόρδος Ελγιν) για να στολίσετε τους κήπους σας, προς αισθητική σας τέρψη.
Φιλότεχνοι κάποια μέρα στο μέλλον, θα σας δεξιωθούν σε παλάτια, στολισμένα μ’ αυτούς τους θησαυρούς, αγορασμένους δήθεν σε ευαγή ιδρύματα πλειστηριασμών πολύτιμων αντικειμένων.
Λυπούμεθα ιδιαιτέρως, που δεν μπορούμε να σας κλέψουμε (έστω και γι’ ανταπόδοση στην κλεψιά), τα κρεματόριά σας, τις αγχόνες σας και τα άλλα πολιτιστικά έργα που δημιουργήσατε για λόγους αισθητικούς, για την επικράτησή σας ή και το σωφρονισμό των αντιπάλων σας ή των υποτελών σας.
Δεν θα τα θέλαμε ούτε αυτά, ούτε κανένα από τα έργα σας, και δεν θα τα κλέβαμε, ακόμη κι αν τα χρειαζόμαστε για να σας αντιμετωπίσουμε.
Αρκούμεθα στο λόγο, τη λογική, την αλληλεγγύη, τη φιλοξενία,την εκπλήρωση των καθηκόντων ζωής και ήθους, την προσφορά μέχρι αυτοθυσίας, όπως πολλές φορές σας δείξαμε, ακόμη και για δικό σας όφελος. (Ειρήσθω εν παρόδω, ότι δεν θεωρούμε πως είναι δεσμευτικό καθήκον η ανταπόκριση σε συμβόλαιο θανάτου. Μπορεί ο φονιάς να το μετανιώσει, έστω και την τελευταία στιγμή και να εγκαταλείψει το σχέδιο. Μπορεί να προτιμήσει να το πληρώσει ακόμη και με τη ζωή του, αν έχει φιλότιμο και συνείδηση).
Όχι φίλοι συνευρωπαίοι, δεν θα σας κατηγορήσουμε για ηθική αυτουργία στην καταλήστευση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Οι ηθικοί αυτουργοί, είμαστε εμείς οι ίδιοι, που δεχθήκαμε τους όρους του εξευτελισμού μας και της ερήμωσής μας. Εμείς, πάντως, θα ψάχνουμε να βρούμε: ποιοι είναι άραγε οι φυσικοί αυτουργοί του ανοσιουργήματος, και ποιος είναι ο παραλήπτης των θησαυρών.
Ενας υπεύθυνος και έντιμος παγκόσμιος οργανισμός, θα μπορούσε να θεσπίσει ένα μέτρο για μη κτήση κυριότητας σε τέτοιο θησαυρό, από άλλον εκτός από το φυσικό του φορέα. Και τούτο, για να λειτουργήσει το μέτρο αυτό, σαν αντικίνητρο για τον κάθε (ευαίσθητο(!) λάτρη της τέχνης) ιδιώτη που θέλει να τον αποκτήσει, ο οποίος αφού δεν θα μπορεί να τον χαρεί αισθητικά παρά μόνο όσο ζεί, ούτε θα μπορεί οικονομικά να τον αξιοποιήσει, θα του είναι άχρηστη η μεθόδευση κλοπής του θησαυρού, χωρίς να παραβλέπουμε τη συλλογική προσβολή της παγκόσμιας κοινότητας και τη θλίψη των πολιτών της πατρίδας του θησαυρού.
Πηγη
1 σχόλια:
ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΣΕΕ
Τον γύρο του κόσμου έκανε η είδηση της ληστείας στο Μουσείο της Ολυμπίας.
Οπλισμένοι ληστές εισέβαλαν στο Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, την γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων και έκλεψαν ντουζίνες καλλιτεχνημάτων.
Η είδηση της ληστείας στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας, αν και μας προξένησε βαθύτατη θλίψη, δεν μας εξέπληξε.
Τα λιγοστά κονδύλια που διαθέτει το (λεγόμενο) «Ελληνικό» Κράτος για την συντήρηση και φύλαξη των Aρχαιολογικών Μουσείων και Αρχαιολογικών Xώρων, υπέστησαν και νέες περικοπές λόγω της περιβόητης «κρίσης» (που είναι πάνω απ’ όλα και πριν απ’ όλα κρίση αξιών του χριστιανικού και οικονομίστικου κόσμου), έτσι ώστε ένα Μουσείο στο οποίο εκτίθενται κάποιοι από τους πολυτιμότερους πολιτιστικούς θησαυρούς των πραγματικών Ελλήνων να φυλάσσεται από μία και μοναδική φύλακα και να μην υπάρχουν άλλα αποτελεσματικά μέτρα ασφαλείας.
Ξέρει βέβαια το (λεγόμενο) «Ελληνικό» Κράτος να φυλάει καλά τα μοναστήρια του. Ξέρει να προστατεύει (αλλά από ποιους, άραγε;), αλλά και να ενισχύει πολύτροπα εκείνους που πρώτοι επιτέθηκαν στον πραγματικό Ελληνικό Πολιτισμό και τον Ελληνικό Ανθρωπισμό, αυτούς που με τη βία επέβαλαν τις δικές τους απόψεις και μετέτρεψαν έναν πάλαι ποτέ ένδοξο λαό σε αποβλακωμένο ποίμνιο που δέχεται να του κόβουν τις συντάξεις του για να εξοικονομηθεί το 1/3 μόνο από όσα χάρισε και εξακολουθεί κάθε χρόνο να χαρίζει με συγκεκριμένο νόμο από το 2004 το (λεγόμενο) «Ελληνικό» Κράτος στους θεοκράτες δίκην φοροαπαλλαγής. Ξέρει το (λεγόμενο) «Ελληνικό» Κράτος όχι μόνο να προστατεύει αλλά και να επιχορηγεί σε βάρος του Ελληνικού Έθνους μόνο το πολυπληθέστατο παπαδαριό και τους ζάπλουτους και διεφθαρμένους μοναχούς.
Αρκεί άραγε για να λήξει το θέμα η θεατρινίστικη υποβολή παραίτησης του υπουργού πολιτισμού –που βεβαίως δεν θα γίνει τελικά δεκτή!-, του ίδιου υπουργού που έθαψε τον «Βωμό των 12 Θεών» αφού προγενέστερα δήλωσε μπροστά στον τηλεοπτικό φακό πως «δεν έχουμε σχέση» με τους Αρχαίους Έλληνες; Βεβαίως και όχι!
Ας αφήσουν καλύτερα τα ρηχά προσχήματα και τις δήθεν «ευθιξίες». Αυτοί που παριστάνουν το «Ελληνικό» Κράτος είναι αποδεδειγμένα ανίκανοι να διαφυλάξουν το ιστορικό – εθνικό κληροδότημα αυτού του τόπου. Είναι ανίκανοι να διαφυλάξουν την ιερή παρακαταθήκη του πολυθεϊστικού πολιτισμού των πραγματικών Ελλήνων και του έθους της ευγενικής άμιλλας. Είναι γνήσιοι συνεχιστές του έργου του ανθέλληνα αυτοκράτορα της Νέας Ρώμης του Βοσπόρου Θεοδοσίου, εκείνου που –μεταξύ πολλών άλλων εγκλημάτων του κατά του πολιτισμού, κατά του Ελληνικού Εθνισμού και κατά του Ανθρώπου- κατήργησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες κι ερήμωσε την Ολυμπία. Σε εκείνον λοιπόν ας είναι αφιερωμένη η σημερινή ημέρα. Και στους ομοθρήσκους του που παριστάνουν το «Ελληνικό» Κράτος η σημερινή ξεφτίλα.
Δημοσίευση σχολίου