Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

ΠAΡEMBAΣH 140 "ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΩΝ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ


ΚΑΙ ΔΙΦΘΟΓΓΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Σχόλιο δικό μας
Φανταστείτε πόσο μπουκωμένοι είναι με ευρώ αυτοί οι δοσίλογοι "εξειδικευμένοι επιστήμονες"

SOROS
ΟΤΑΝ ΠΟΛΕΜΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΚΛΩΤΣΑΣ ΤΑ ΚΑΡΦΙΑ...


Περί φωνηέντων και φωνιεντικών

Του Γιώργου Βολουδάκη

Διάβασα στον ιστότοπο agelioforos.gr ότι
140 "εξειδικευμένοι επιστήμονες" επιστρατεύτηκαν για να απολογηθούν για την απάλλειψη των φωνηέντων από την Γραμματική της 5ης και 6ης Δημοτικου.
Οι "ειδικοί επιστήμονες," αναφέρονται στο κείμενο «Η ελληνική γλώσσα πρέπει να μείνει ανέπαφη» της δασκάλας κ. Χρυσού χαρακτηρίζοντας τις απόψεις της, ως παρανόηση βασικών κανόνων της γραμματικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και βρίσκουν το όλο ζήτημα ανησυχητικό διότι, όπως λένε , αποπροσανατολίζει δασκάλους γονείς και μαθητές!!!

Ποιός αποπροσανατολίζει;
Η δασκάλα που μιλάει την γλώσσα πού όλοι ξέρουμε ή το "Παιδαγωγικό Ινστιτούτο" και οι συγγραφείς του που διαστρέφουν τη γλώσσα μας, με γλωσσολογικά τεχνάσματα;

Σε όλο το κείμενο, η απολογητική των 140, προσπαθεί να αποδείξει την ορθότητα της απάλλειψης των φωνηέντων από την Γραμματική της 5ης και 6ης Δημοτικου ή για να μιλήσω σαφέστερα, την ορθότητα του αίσχους της μετατροπής της Γραμματικής σε Φωνητική. Όλα τα επιχειρήματά τους αφορούν...
την Φωνητική και όχι την Γραμματική.




Ακούστε "επιχειρήματα" που παραθέτουν
"τα [α], [ε], [ι], [ο], [ου],... είναι οι πέντε φωνηεντικοί φθόγγοι της Νέας Ελληνικής, τα πέντε φωνήεντα της γλώσσας, δηλαδή, καθώς ο όρος φωνήεν είναι όρος που αποδίδεται σε στοιχεία του προφορικού λόγου (τους φθόγγους) και όχι στα γράμματα."


Κρατήστε το αυτό τό "όχι στα γράμματα" διότι θα το χρειαστούμε.
Ακόμη και η γνωστή προπαγανδίζουσα την Sorεια ιδεολογία Βικιπαίδεια (Wikipedia), δεν τολμά να ισχυριστεί αυτά που ισχυρίζονται οι "ειδικοί"!!!


Στο λήμμα φωνήεν δίνει μόνο ένα σπρωξιματάκι προς αυτήν την κατεύθυνση, ονομάζοντας τα φωνήεντα, φωνηεντικά γράμματα!(όπως άλλωστε και εκείνοι ονομάζουν τους φθόγγους)


Το "Λεξικόν της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης" του Ι. Σταματάκου όμως είναι σαφές για τα γράμματα ήτα και ύψιλον ότι χρησιμοποιούνται "δια την παράστασιν φωνήεντος φθόγγου".
(Εκδ. Οργανισμός "Ο Φοίνιξ" 1972, σελίδες 427 και 1020)

Όλα αυτά τα γνωρίζουν βέβαια οι "ειδικοί" καλύτερα από εμένα, αλλά όταν παίζουμε με τις λέξεις καλό είναι να μην υποτιμούμε και την νοημοσύνη των άλλων. Όλοι ξέρουμε ότι τα ι, η, υ, ει και οι, παριστάνουν τον ίδιο ήχο. Όλοι επίσης ξέρουμε ότι τα γράμματα και τα δήψηφα αυτά, επειδή παριστάνουν όχι φωνιεντικό αλλά φωνήεντα φθόγγο λέγονται και φωνήεντα, όχι από σύγχυση αλλά από την ίδια την φύση της λέξεως.



Όπως πάλιν ο αείμνηστος Ι. Σταματάκος μας εξηγεί στο λήμμα φωνήεις "τα φωνήεντα γράμματα ή απλώς φωνήεντα = τα καθεαυτά αποτελούντα φωνήν, τα περιέχοντα φωνήν"
( Ι. Σταματάκου "Λεξικόν της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης" "Ο Φοίνιξ" 1972, σελίδα 1094)


Ακούτε οι "ειδικοί"; Ο αείμνηστος Ιωάννης Σταματάκος σας ομιλεί και σας λέγει ότι κάθε γράμμα που περιέχει φωνήν λέγεται και απλώς φωνήεν και δεν μπορεί κανείς να το αποκλείσει επειδή έχει παρόμοια φωνή με άλλο.


Oι ειδικοί φωνολόγοι (ή μήπως φονολόγοι) που μελετούν την Ελληνική Γλώσσα με σκοπό να την φονεύσουν καλά θα κάνουν να μας απαντήσουν στο απλό και σαφές ερώτημα:


Το ήτα και το ύψιλον, το ωμέγα και τα δίψηφα οι, ει, αι, περιέχουν φωνή ή όχι;
Διότι αν περιέχουν, κατά Ι. Σταματάκο, είναι φωνήεντα!!

Είναι λυπηρό και κουραστικό να αντιμετωπίζει κανείς τους Sorειους, διότι πρέπει κάθε φορά να αποδεικνύει τα αυτονόητα...
Άφησα τελευταία την επιχειρηματολογία τους για την απάλλειψη του ξ και του ψ. Είναι μνημείο ορθού λόγου της...αγγλικής γλώσσας!
"Το γράμμα «ξ» δεν παριστάνει έναν μόνο φθόγγο, αλλά το συμφωνικό σύμπλεγμα δύο φθόγγων, του [κ] και του [σ], γι' αυτό και οι συγγραφείς δεν συμπεριέλαβαν το σημάδι [ξ] στη «χαρτοσακούλα» της σελ. 36. Αντίστροφα, ο συνδυασμός των γραμμάτων «μι» και «πι» στην Ελληνική γλώσσα χρησιμοποιείται για να αποδώσει έναν και μόνο φθόγγο, τον φθόγγο [μπ]. Το ίδιο ισχύει και για τους φθόγγους [ντ], [γκ], καθένας από τους οποίους αποδίδεται με δίψηφο γράφημα στον γραπτό λόγο."

Απορώ γιατί να κουραζόμαστε και να μην υιοθετήσουμε κατευθείαν τους φθόγγους b, d, g, ή ακόμα καλύτερα να περάσουμε σε γραμματική greeklish, να τελειώνουμε μιά και καλή με αυτο το αναχρονιστικό εργαλείο που λέγεται "Ελληνική Γλώσσα".
πηγη

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ...ΝΑ ΚΑΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΙΣ ΑΥΛΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ!!!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστά.
Οι σύλλογοι γονέων & κηδεμόνων να αναλάβουν το κάψιμο του βρωμερού βιβλίου στο προαύλιο του σχολείου.
Αυτό πρέπει να γίνει.

Ανώνυμος είπε...

Τι θα έκαναν αν οι γονείς, οργανωμένα και μαζικά(δεν θα πω καθολικά, γιατί έχουμε και τους θολοκουλτουριάρηδες που όλα τα βρίσκουν καλά και ωραία), μπροστά σε αυτή την καθολική αλλοίωση της Ελληνικής Παιδείας, τον Σεπτέμβριο, δεν έστελναν τα παιδιά σχολείο; Καταγγέλοντας βοερά βέβαια και το λόγο, αυτής της ενέργειας. Καταγγέλοντας εντός και εκτός Ελλάδος την μεθοδευμένη αποδόμηση της γλώσσας μας, της ιστορίας μας, του πολιτισμού μας... Οι ξένοι, αν μη τι άλλο, χρόνια τώρα αναρρωτιούνται και μέμφονται το γεγονός, πως εμείς δεν διδασκόμαστε αρχαία Ελληνικά, όπως εκείνοι στις χώρες τους.

Ανώνυμος είπε...

εγώ δεν είδα στο κείμενο των γλωσσολόγων, ούτε στην περί ης ο λόγος σχολική γραμματική, κάποια πρόταση να αφαιρεθούν τα φωνήεντα οι, ει, αι. απλώς κάνουν μια λεπτή διάκριση στην ορολογία περί φθόγγων που ξενίζει όσους δεν έχουν διαβάσει έστω ένα εισαγωγικό βιβλίο θεωρητικής γλωσσολογίας. μην μπερδεύετε τον ήχο με την απεικόνιση του ήχου. ο ήχος είναι το ι , η απεικόνισή του όμως στον γραπτό λόγο γίνεται με πολλούς τρόπους: ι, η, υ, οι, ει...
η γραμματική σ' αυτό το κεφάλαιο κάνει μια εισαγωγή στην φωνολογία σε μεγάλους μαθητές του δημοτικού που έχουν μάθει ήδη το αλφάβητο.

κανακη γ.

EVAGGELOS SIACHALOS είπε...

Η Νεα ταξη πραγματων, θελει τον κοσμο αμορφωτο...
να ζει στο σκοταδι...
Για να μπορει μετα πιο ευκολα και με τις μαριονετες τους σκατοψυχους, καριοληδες, απατριδες, καθαρματα, καναλαρχες και τους βρωμοπουσταραδες τους δημοσιο-καφρους μεγκα, σκ'αι, αντενα, αλφα, να τρομοκρατουν και να εκβιαζουν τον κοσμο...
Τα αλλα πειθηνια οργανα τους, οι εκαστοτε υπουργοι παιδειας, διαμαντοπουλου, σπηλιοτοπουλος κλπ απαξιωνουνεντελως τη δημοσια παιδεια, φορτωνοντας τα παιδια με ανουσιες γνωσεις, αναγκαζοντας τα να μενουν αμορφωτα...
Δεν γνωριζουν την Ιστορια τους και δεν εχουν κριση...
Ετσι μεγαλωνοντας γινεται αυτοσκοπος η μυκονος, η αραχωβα, το συστημα κωστοπουλου...βυζια και κωλοι στο πιατο, χορος στα μπαρς, ξυδια, σκονες , γουστα, πουτανια...
κι οταν ερχεται η ωρα της καλπης, ερχεται το δε γαμιεται κ9 η πληρης αφασια...
Σε ολα πρεπει να μπει ενα τελος...
Κι ολα τα αθλια και βρωμερα ερπετα να πληρωσουν για ολα...
Αδερφια Ελληνες, κρατειστε τη γλωσσα ζωντανη και τις καρδιες σας ψηλα...
Χωρις αιμα κι αγωνα δεν κερδηθηκε τιποτε στην ερμη πατριδα...
ΕΛΛΑΣ 'Η ΘΑΝΑΤΟΣ!!!

Ανώνυμος είπε...

Για ξαναδιαβαστε λιγο το βιβλιο... Μιλαει για φωνητικα στην συγκεκριμενη σελιδα (34) και οχι για την απαλειψη των φωνηεντων. Αν θελετε και την επιστολη της εκπαιδευτικου απο την Ραφηνα και να δειτε τι ακριβως γραφει το βιβλιο διαβαστε εδω...

http://catman4.blogspot.gr/2012/07/blog-post_17.html

Ανώνυμος είπε...

Σε όλο το σχολικό βιβλίο τότε γιατί χρησιμοποιούνται τα φωνήεντα, τα σύμφωνα και τα δίφθογγα κανονικά? Λογική απορία ...