Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑ ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ: «ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΑΓΑΓΟΥΝ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΑ ΗΘΗ»


Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,
Πρὶν ἀπὸ λίγες μέρες πληροφορηθήκαμε ὅτι τὸ Δημοτικὸ Συμβούλιο Μαρκοπούλου ὁμόφωνα ἀπεφάσισε τὴν λειτουργία ἀποτεφρωτηρίου σὲ δημοτικὴ ἔκταση δίπλα ἀπὸ τὸ Κοιμητήριο.

Εἶναι ἀλήθεια ὅτι....
ἡ δημιουργία τέτοιων χώρων ἔχει πλέον νομοθετικὰ ἀποφασισθεῖ καὶ ρυθμισθεῖ, ὁπότε περιττεύει κάθε πρωτοβουλία παρεμπόδισης ἢ καὶ δημόσιας κριτικῆς τέτοιων ἀποφάσεων, ἰδίως ὅταν αὐτὲς ἐκφράζονται ἀπὸ ἐκλεγμένα ὄργανα. Σὲ τελικὴ ἀνάλυση, ὁ καθένας εἶναι ἐλεύθερος νὰ πράξει κατὰ συνείδηση καὶ ἐπιλογή. Ἡ ἐλευθερία εἶναι ἀναφαίρετο δικαίωμα.

Κατόπιν τούτου, ἀρχικὴ σκέψη μας ἦταν μᾶλλον νὰ σιωπήσουμε, παρὰ τὸ ὅτι ἡ ἐπιδειχθεῖσα σπουδὴ ἀπὸ τὸν Δῆμο Μαρκοπούλου, μάλιστα πρὶν ἀπὸ ἄλλους μεγάλους Δήμους, ὅπως τουλάχιστον τῆς Ἀθήνας καὶ τοῦ Πειραιᾶ, μὲ τὴν πρόφαση τῆς ἐπείγουσας ἀνάγκης ἢ τῆς ὑποδειγματικῆς εὐαισθησίας, ἀφήνει πολλὰ ἐρωτηματικὰ γιὰ τὰ κίνητρα τῆς ἀποφάσεως καὶ ἐνδεχομένως τὴν ἀποτελεσματικότητά της.

Μὲ μεγάλη μας ὅμως ἔκπληξη εἴδαμε ὅτι ἡ Δημοτικὴ Ἀρχή, ποὺ πιστεύουμε νὰ μὴν ἀμφισβητεῖ τοὺς διακριτοὺς ρόλους τῆς Ἐκκλησίας καὶ πολιτείας, ἐντελῶς αὐθαίρετα, ἐπειδὴ προφανῶς πιστεύει ὅτι τὸ ὅλο θέμα σαφῶς ἀφορᾶ καὶ τὴν Ἐκκλησία, στὸ ἀνακοινωθὲν ποὺ ἐξέδωσε ἐξηγεῖ τὸ ποιὰ εἶναι ἡ ἄποψη τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας ἐπὶ τοῦ θέματος. Ἔχουμε τὴν ἐντύπωση ὅτι ὅπως ὁ Ἐπίσκοπος δὲν εἶναι ἁρμόδιος νὰ μᾶς πληροφορήσει περὶ τῶν ἀρχῶν λειτουργίας τῆς τοπικῆς αὐτοδιοίκησης, κατὰ ἀνάλογο τρόπο καὶ ἡ ὅποια δημοτικὴ ἀρχὴ δὲν εἶναι ἁρμόδια νὰ μᾶς ἀναλύσει τὴν Ὀρθόδοξη διδασκαλία γιὰ τὴν ἀποτέφρωση τῶν νεκρῶν σωμάτων. Ἂν δὲν ὑπῆρχε σπουδή, καὶ μὲ δεδομένη τὴν καλὴ διάθεση, θὰ μποροῦσαν πρὶν ἀποφασίσουν οἱ Δημοτικοί μας ἄρχοντες –ἀφοῦ μάλιστα ἤθελαν νὰ λάβουν, ὅπως φαίνεται, ὑπόψη τους τὴν ἄποψη τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας- νὰ ἀπευθύνονταν στὸν τοπικὸ Ἐπίσκοπο ἢ νὰ συμβουλεύονταν τοὺς Ἱερεῖς τοῦ Μαρκοπούλου ἢ ἀκόμη καὶ νὰ ρωτοῦσαν τὴν Ἱερὰ Σύνοδο. Δυστυχῶς, αὐτὸ δὲν ἔγινε τότε ποὺ ἔπρεπε. Γι’ αὐτὸ κι ἐμεῖς ὀφειλετικῶς ἐπιχειροῦμε τώρα νὰ ἐνημερώσουμε τὸν πιστό μας λαό.

Ἡ ἐπίσημη θέση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὅπως διατυπώθηκε μὲ ἀπόφαση τῆς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας της εἶναι κάθετα ἀντίθετη μὲ τὴν πρακτικὴ τῆς καύσης τοῦ σώματος: «ἡ Ἐκκλησία ἀπορρίπτει τὴν καῦσιν τῶν νεκρῶν ὡς θεσμὸν ἀπάδοντα πρὸς τὴν παράδοσιν Αὐτῆς» (Ἐγκύκλιος ὑπ’ ἀριθμ. 2734 τοῦ 2002). Μάλιστα ἡ τελευταία ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας, στὴν Συνεδρία τῆς 12ης Μαΐου 2010, λέγει: «Γιά τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, ἡ Ἐκκλησία γνωρίζει καὶ συνιστᾶ ὡς μοναδικὸ τρόπο ἀποσυνθέσεως τοῦ νεκροῦ σώματος τὴν ταφὴ σύμφωνα μὲ τὴν ἁγία Διδασκαλία Της καὶ τὴν ἀπό αἰώνων Παράδοσή Της». Κατόπιν τούτου, ἡ τέλεση τῆς ἐξοδίου ἀκολουθίας γιὰ ὅσους ἀποφασίζουν προηγουμένως νὰ ἀποτεφρωθοῦν εἶναι προβληματική. Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἀσφαλῶς δὲν ἔχει λόγο γιὰ τοὺς ἑτεροδόξους καὶ ἑτεροθρήσκους καὶ φυσικὰ δὲν μπορεῖ νὰ ἐπιμείνει γι’ αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι εἴτε ἐπιλέγουν τὴν πολιτικὴ κηδεία εἴτε δέχονται νὰ φύγουν χωρὶς ἐκκλησιαστικὴ ἱεροπραξία. Ἀντιλαμβάνεται ὅμως κανεὶς τὸ πρόβλημα ποὺ θὰ δημιουργηθεῖ στὶς περιπτώσεις ποὺ κάποιοι ζητοῦν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία νὰ παραβεῖ τὶς ἀρχὲς καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴ πράξη της. Οὔτε τὶς ἀκολουθίες μποροῦμε νὰ ἀλλάξουμε οὔτε φυσικὰ τὴν παράδοση καὶ τὴν πίστη μας νὰ ἀλλοιώσουμε.

Τελικὰ μὲ πρόφαση τὰ ὅποια οἰκονομικὰ ὀφέλη, ἐντελῶς ἀβίαστα κάποιοι ἐπιδιώκουν νὰ εἰσαγάγουν πρωτόγνωρα ἤθη, ποδοπατῶντας ἱερὲς διαχρονικὲς παραδόσεις καὶ περιφρονῶντας τὴν ἐκκλησιαστική μας συνείδηση. Μπορεῖ τὰ κοιμητήρια νὰ εἶναι δημοτικὲς ἐπιχειρήσεις, ἀλλὰ ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία καὶ ἡ ταφὴ ἀποτελοῦν ἀποκλειστικὰ ὑπόθεση τῆς Ἐκκλησίας, τὴν ὁποία εἶναι ὑποχρεωμένη αὐτὴ νὰ τελεῖ γιὰ ὅσους τῆς τὸ ζητοῦν μὲ τοὺς δικούς της καὶ μόνον ὅρους. Ὁ Ἐπίσκοπος ἀσφαλῶς δὲν μπορεῖ νὰ ἐνεργεῖ σύμφωνα μὲ τὴ γνωμοδότηση τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου. Ἐπιβάλλεται νὰ ἀκολουθεῖ τὶς ἀποφάσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, τὶς ἐπιταγὲς τῶν ἱερῶν κανόνων καὶ τὴν ἀρχιερατικὴ συνείδησή του. Τυχὸν ἐπιμονὴ τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου στὴν ἀπόφασή του πιθανὸν νὰ προκαλέσει ἔντονα κοινωνικὰ προβλήματα, στὰ ὁποῖα τὴν λύση δὲν θὰ εἶναι δυνατὸν νὰ δώσει ἡ Ἐκκλησία. Ἐμεῖς δὲν θὰ μπορέσουμε νὰ ὑποκύψουμε σὲ τετελεσμένα γεγονότα. Γι’ αὐτὸ καὶ ζητοῦμε ἀπὸ τὸ Δημοτικὸ Συμβούλιο νὰ ἐπανεξετάσουν τὸ ὅλο θέμα μὲ μεγαλύτερη προσοχὴ καὶ σύνεση, διότι ἡ εὐθύνη θὰ ἐπιβαρύνει ἀποκλειστικὰ τοὺς ἴδιους.

Πιστεύουμε ὅτι ἡ ἀπόφαση ἦταν μᾶλλον βιαστικὴ, μὲ κίνητρο τὴν ἐνδεχόμενη ἐπίλυση οἰκονομικῶν προβλημάτων τοῦ Δήμου. Μὲ κανέναν τρόπο δὲν μποροῦμε νὰ φαντασθοῦμε ὅτι τὸ Δημοτικὸ Συμβούλιο εἶχε διάθεση ἀντιπαράθεσης μὲ τὴν Ἐκκλησία ἢ πρόκλησης τοῦ αἰσθητηρίου τοῦ πιστοῦ λαοῦ, μέσα στὸν ὁποῖο αἰσθανόμαστε πὼς καὶ οἱ ἴδιοι ἀνήκουν. Γι’ αὐτὸ καὶ ἐλπίζουμε ὅτι μὲ ὡριμότερη σκέψη θὰ μποροῦσε τὸ ὅλο σκεπτικὸ νὰ ἀξιολογηθεῖ ὀρθότερα καὶ ἡ Ἀπόφαση τοῦ Δήμου νὰ ἀλλάξει κατεύθυνση.

Ἐμεῖς θεωροῦμε ὅτι, τουλάχιστον γιὰ τὶς δύσκολες μέρες ποὺ περνοῦμε, αὐτὸ ποὺ μὲ εὐαισθησία καὶ σοβαρότητα προέχει νὰ ἀντιμετωπίσουμε ὡς ὀξύτερο πρόβλημα δὲν εἶναι βέβαια ἡ καύση τῶν νεκρῶν στὰ Μεσόγεια, ὅσο ἡ καθολικὴ κινητοποίησή μας γιὰ τὴν ἀνάσταση τῶν πνευματικὰ νεκρῶν ἀφ’ ἑνὸς καὶ τὴ συντήρηση τῶν φτωχῶν, τῶν πεινασμένων, τῶν πολλῶν ἀναγκεμένων συνανθρώπων μας ἀφ’ ἑτέρου. Ἂν ὑπάρχουν κάπου χρήματα, γιατί αὐτὰ νὰ μὴ δοθοῦν στὴ βελτίωση τῶν συνθηκῶν ἐπιβίωσης τόσων ἀνθρώπων ποὺ ὑποφέρουν καὶ νὰ δίνονται σὲ ἀμφίβολες οἰκονομικὰ καὶ πολυσυζητημένες ἠθικοπνευματικὰ ἐπενδύσεις; Ἀντὶ νὰ ἐπενδύουμε σὲ ἀποτεφρωτῆρες νεκρῶν, πιστεύουμε ὅτι θὰ ἔπρεπε νὰ ἐπενδύουμε σὲ ἐνδιαφέρον γιὰ αὐτοὺς ποὺ παλεύουν νὰ ζήσουν. Καὶ αὐτὸ θὰ κάνουμε ὡς Ἐκκλησία στὰ Μεσόγεια. Ἡ τιμὴ τῶν νεκρῶν συμβαδίζει μὲ τὸ ἐνδιαφέρον γιὰ τοὺς ζωντανούς.

Σίγουροι πὼς οἱ Δημοτικοί μας ἄρχοντες τοῦ Μαρκόπουλου θὰ ἀκούσουν τὴν ἀνιδιοτελῆ φωνή μας, καὶ ἕτοιμοι ὡς τοπικὴ Ἐκκλησία νὰ συμβάλουμε μὲ ὅλες τὶς δυνάμεις μας σὲ κάθε ὑγιῆ κοινωνικὴ προσπάθεια καὶ πρωτοβουλία τοῦ Δήμου, ἐπαναλαμβάνουμε τὸν λόγο τοῦ ἀποστόλου Παύλου πρὸς τοὺς Θεσσαλονικεῖς «ἀδελφοί, στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε εἴτε διὰ λόγου εἴτε δι’ ἐπιστολῆς ἡμῶν» (Β΄ Θεσ. β΄ 15) καὶ εὐχόμαστε ὅπως ὅλοι μαζὶ εἰρηνεύοντες καὶ ὁμονοοῦντες ὑποδεχθοῦμε τὸν ἐναθρωπήσαντα Κύριο καὶ ἑορτάσουμε

ΚΑΛΑ καὶ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

Μετὰ πολλῆς τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης

† Ὁ Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΒΡΕ ΠΑΠΑΡΕΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ( ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΟΔΗΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΑ )ΟΥΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΙΤΕ, ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΣΤΟ ΚΑΝΑΠΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ, ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΗ ΜΑΝΝΑ ΜΑΣ, ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΑ- ΠΑΣΧΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ,ΝΑ ΧΟΡΕΥΟΥΜΕ ΤΣΑΜΙΚΟ, ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ, ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΕ ΑΚΡΙΒΗ ΩΡΑ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ!!!!!! ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΕΤΣΙ, ΟΠΩΣ ΠΟΤΕ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ, ΤΙ ΠΑΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΖΩΗ!!!! ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΠΙΤΙΘΕΣΤΕ. ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ ΤΟ ΠΟΥΛΟ..........

Ανώνυμος είπε...

Ο Μεσογαίας πρέπει να γίνει ο επόμενος αρχιεπίσκοπος

παράτησε μεγαλεία , αμερικές και ΝΑSA για να γίνει μοναχός

το σύστημα τον τρέμει και γι'αυτό τον λοιδορούν σε κάθε περίπτωση

Ανώνυμος είπε...

Το αποτεφρωτηριο ήταν η ιδέα του μπουταρη πρώτος το ξεκίνησε για τη Θεσσαλονίκη και συνέχισε την πρωτιά αφήνοντας τη Θεσσαλονίκη χωρίς φάτνη
Ο λαός όμως τέτοιους πρέπει να τους πετάξει σταφύλια πριν γίνουν κρασί

Ανώνυμος είπε...

Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ!! ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΜΑΥΡΟΦΟΡΕΜΕΝΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΑΣ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ!!! ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΗΛΥΣΙΑ ΠΕΔΙΑ!!! ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ ΝΑ ΠΑΝΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ!!!!

Ανώνυμος είπε...

καλα περιμενε εσυ να πας στα ηλυσια πεδια... τι αλλο θα ακουσω Παναγιτσα μου???

Ανώνυμος είπε...

Ναι πολύ πρωτόγνωρη η καύση νεκρών... Οι Έλληνες ρε δεν θάβανε ποτέ τους νεκρούς, μέχρι που μας κάνανε χριστιανούς με το έτσι θέλω! Ανιστόρητοι!

Modestus είπε...

Ρε δεν πάτε να πέσετε και σε κανά λάκκο με σκατά ποσώς μας ενδιαφέρει και άμα είστε και τόσο Ελληνάρες μάθετε ότι οι αρχαίοι δεν καίγαν έτσι τους νεκρούς τους. Έβαζαν μια στοίβα από ξύλα και τους έκαιγαν έξω αλλά τώρα εκπολιτιστήκατε και μου γίνατε αμερικανάκια και θέλετε κλιβάνους. Έξω ρε να βρωμάει κιόλας 10 χιλιόμετρα μακριά. Και εάν το υιοθετήσουμε και σε ορισμένες περιπτώσεις ειδικά στους φραγκάτους να καίμε και την γκόμενα του δίπλα μια και ήταν συνήθη τακτική. Εγώ λέω να κάνουμε και καμμιά εκατόμβη όπως έκαναν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι για να τους λυπηθεί ο Άδης.

Ανώνυμος είπε...

Ρε σεις, αν δεν τους εθαβαν, τοτε πως βρεθηκαν τάφοι στο δημοσιο σημα στην αρχαια αγορα κοντα; Αφήστε τα σαπια. Σκελετοι και οστα αρχαιων εχουν φυγαδευτει μεχρι στο εξωτερικο σε σακκιά για αγνωστους λογους. Τα πέρναγαν αργα το βραδυ πάνω απο τα κάγκελα στο αδιεξοδο δρομακι που βρισκεται το εβραϊκο κτηριο στο Θησειο και μάλιστα εν γνωσει του διοικητη του τοπικου Α.Τ.!

Ανώνυμος είπε...

Άντε στον αγύριστο ρε τράγοι που θέλετε να έχετε λόγο στο καθετί

Ανώνυμος είπε...

12:02 για ηρεμησε λιγο ...

Ανώνυμος είπε...

Μη δίνεται σημασία στον κάθε πλανεμένο άθεο, Ου γαρ οίδασι τι λέγουσι..

Ανώνυμος είπε...

Χανεις τα γκαφρα απο τις κηδειες και ξενερωσες? Εκμεταλλευονται ολες τις αδυναμες στιγμες του ανθρωπου για να τα παιρνουν χοντρα.Που ειναι η εκκλησια τωρα που πειναμε ολοι???

Ανώνυμος είπε...

Η ΚΑΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΣΤΑ ΚΡΕΜΑΤΟΡΙΑ(ΚΛΙΒΑΝΟΥΣ) ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑΖΙ ΜΑΣ ΦΑΙΝΟΤΑΝ ΒΑΡΒΑΡΟ(ΕΚΤΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ).
ΤΩΡΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΑΣΑΡΟΥΝ ΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟ..

ΚΑΠΟΙΟΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΘΕΡΜΗΣ ΦΙΛΟΠΑΤΡΙΑΣ ΤΟΥΣ(ΚΑΙ ΟΡΘΑ ΠΡΑΤΤΟΥΝ) ΘΑ ΠΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΙΜΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΤΗΡΟΥΜΕ.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ...

Η ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΣΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΠΩΣ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΠΟΙΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΣΕ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΛΗΘΕΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ.

ΣΕ ΕΙΡΗΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΟΣΟΙ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΘΑΒΟΤΑΝ ΣΕ ΤΥΜΒΟΥΣ Η' ΛΙΘΙΝΕΣ ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΥΣ(ΦΕΡΕΤΡΑ)-(ΕΚΤΕΙΘΟΝΤΑΙ ΕΞΩ ΑΠ΄ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ).
ΕΝΩ Ο ΑΠΛΟΣ ΛΑΟΣ ΘΑΒΟΤΑΝ ΣΕ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΑ ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ "ΤΙΜΕΣ"..

ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΡΗΣΗ "ΑΠΟ ΧΩΜΑ ΕΙΣΑΙ(ΤΟ ΣΩΜΑ) ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΜΑ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙΣ".
ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΠΟΥ ΓΙΑ ΣΤΑΧΤΗ...

ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΝΑ ΚΗΔΕΥΤΟΥΝ ΟΠΩΣ ΘΕΛΟΥΝ.
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΥΡΟΜΑΝΕΙΣ ΛΑΤΡΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΜΙΑ ΒΟΥΤΙΑ Σ'ΕΝΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ ΚΙΝΗΣΗ..

ΖΩΗ ΣΕ ΛΟΓΟΥ ΜΑΣ..

Ανώνυμος είπε...

-'Ε!!! όχι καί πρωτόγνωρα ήθη μακαριότατε,ευτυ-χέστα-τε,παναγιότατε; Χάνετε τή μίζα από τά τρισάγια γι΄αυτό διαμαρτΎρεστε παναγ(ρ)ιότατε; Εάν δέν σας αρέσει νά πάτε αλλού, νά λατρέψετε τόν Γιαχβέ σας, τόν εισαγώμενο σωτήρα, τόν ΑΙΜΟΣΤΑΓΉ κύρηκα μίσους καί απανθρωπιάς. Εδώ ρέ ρασοφόρο κατασεύασμα ήταν, είναι καί θά παραμείνει ΕΛ-ΛΑ-ΔΑ. Είτε τό θέλετε, είτε όχι.Φτάνει πιά. Εδώ καί 1800!!!! χρόνια είστε στό σβέρκο μας. Φτάνει, ξεκουμπιστείτε από 'δώ, εάν δέν γουστάρετε! Αρκετά υπέφεραν Αυτός Τόπος καί οι ΕΛ-ΛΗΝ-ΕΣ από τό κάθε ιερατείο.Ο α-να-δεφός σας χωρίς σεβασμό. υ.γ. Σού απαγορεύω νά με αποκαλείς αδεφό καί μάλιστα αγαπητό. Αυτά στά πρόβατά σου.

Ανώνυμος είπε...

Η ταφή των νεκρών είναι ο κανόνας για τη συντριπτική πλειοψηφία των εθνών, των λαών και των θρησκειών. Αιγύπτιοι, Ασσυροβαβυλώνιοι, Χετταίοι, Φιλισταίοι, Πέρσες και όλοι οι λοιποί αρχαίοι λαοί, αλλά και φυλές πρωτόγονες και απολίτιστες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία και κατά κανόνα θάπτουν τους νεκρούς τους.

Οι αρχαίοι Έλληνες κατά κανόνα έθαπταν τους νεκρούς τους. Όπως είναι γνωστό και από την ιστορία και από την αρχαιολογία επειδή οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο άνθρωπος συνεχίζει την επίγεια ζωή του μετά το θάνατο, ενταφίαζαν τους νεκρούς τους. Εξάλλου τα αντικείμενα που βρίσκουμε στους τάφους των αρχαίων προγόνων μας (τρόφιμα, όπλα, οβολοί κ.λ.π.) αποτελούν αδιάψευστους μάρτυρες της πίστης στη μετά θάνατον ζωή. Βέβαια, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι υπήρχαν περιπτώσεις καύσεως στην ελληνική αρχαιότητα, ακόμα όμως και σ’ αυτές, τα υπολείμματα (οστά και στάχτη) ενταφιάζονταν.Η καύση, βέβαια, στις περιπτώσεις αυτές ήταν επιλογή ανάγκης, είτε λόγω λοιμικών ασθενειών ώστε με τον τρόπο αυτό να αποφευχθεί η εξάπλωση της επιδημίας, είτε λόγω πολέμου σε εχθρικό έδαφος ώστε να μην βεβηλώσουν και ατιμάσουν οι εχθροί τα νεκρά σώματα των ηρωικά πεσόντων (τέτοια είναι η περίπτωση της Τροίας).

Πολλά και ισχυρά είναι τα θεολογικά, ιστορικά, κοινωνικά και άλλα επιχειρήματα με τα οποία η Εκκλησία απορρίπτει την καύση των νεκρών και οριοθετεί την πίστη της και το σεβασμό της στο ανθρώπινο πρόσωπο και κατ’ επέκταση στο σώμα του ανθρώπου. Η ταφή των νεκρών μας είναι παράδοση της αγίας μας Εκκλησίας. Η παράδοση αυτή θεμελιώνεται στη Βιβλική και Πατερική γραμματεία και στη γενική θέση και χριστιανική διδασκαλία περί του ανθρώπου ως ψυχοσωματικής οντότητας. Ο απόστολος Παύλος λέει ότι το σώμα μας είναι ναός του Αγίου Πνεύματος και ει τις τον ναόν του Θεού φθείρει, φθερεί τούτον ο Θεός. Γι’ αυτό και η αγία μας Εκκλησία τιμά και σέβεται το σώμα και δεν μπορεί να το παραδώσει στη φωτιά και να γίνει στάχτη. Εξάλλου ο ίδιος ο Κύριος δέχθηκε να ταφεί κανονικά ως άνθρωπος. Δεν έκανε καμία τροποποίηση στο θέμα αυτό. Μάλιστα η εν σώματι ταφή του αποτελεί την εξωτερική προϋπόθεση της αναστάσεώς του. Επίσης η Εκκλησία μας σε όλη την πορεία της ενταφιάζει κατά τον ίδιο τρόπο τους πιστούς της, αγίους και μη. Με άλλα λόγια, ο χριστιανός δεν μπορεί να δεχθεί την καύση γιατί αντιμετωπίζει το θάνατο όχι ως τέρμα και τέλος, αλλά με την ελπίδα της αναστάσεως και της αιώνιας κοινωνίας και ζωής με τον Τριαδικό Θεό. Η ταφή δηλαδή του σώματος, για ένα πιστό μέλος της Εκκλησίας του Χριστού, είναι πρώτα πράξη τιμής και σεβασμού προς το ανθρώπινο σώμα και δεύτερον υπόσχεση και ελπίδα για αθανασία και αιώνια ζωή. Αντίθετα, η καύση των νεκρών, οδηγεί σε μια αντίληψη αφανισμού, ανυπαρξίας και μηδενισμού που είναι ολωσδιόλου ξένη προς τη χριστιανική πίστη περί της μετά θάνατον ζωής.

Ανώνυμος είπε...

εξαιρετικη τοποθετηση φιλε! Συμφωνω απολυτα. (σχολιο 12:23.

Ανώνυμος είπε...

Απο τα σχόλια φαίνεται οτι λίγοι διάβασαν η κατανοησαν το άρθρο... Πχ ο 12:04 που έβαλε την κασέτα του. Ρε αγαπητέ αδελφέ σου λέει κανε οτι θες εσυ, είσαι ελεύθερος αλλα μην λες πως η εκκλησία συμφωνεί ώστε να καψεις ποιο πολλούς... Η στάση της εκκλησίας είναι X απο εκεί και πέρα αν θες να σε κάνουν BBQ, μπορείς.
@8:37 δίνει φαγητό και φροντίδα σε χιλιάδες έλληνες καθημερινά. Βγάλει το κεφάλι σου απο εκει που είναι και πήγαμε να σου δώσουν και εσένα μήπως και σου βουλωσουν το στόμα :-D