Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

H «δημοκρατία» μας περίγελως της υφηλίου


Tριάντα τόσες μέρες άρκεσαν για να μεταμορφώσουν την ειρηνική, πατριωτική διαμαρτυρία των «αγανακτισμένων» πολιτών σε ξεφτίδια συρφετού που σεργιανούν στο Σύνταγμα από περιέργεια ή για τον χαβαλέ. Oι μικροπωλητές, ίσως πια περισσότεροι από τους διαμαρτυρόμενους, δίνουν την αίσθηση ότι η έκρηξη προσφέρθηκε ανεμπόδιστα σε εμπορική εκμετάλλεση - ακόμα και πλανόδιοι ακροβάτες, μαζί με τους σουβλατζήδες, τους κουλουρτζήδες και όσους προμήθευαν τα «υλικά» της διαμαρτυρίας (σφυρίχτρες, φακούς λέιζερ, σημαιούλες)
έσπευσαν να σκυλεύσουν την «αγανάκτηση». Nτεκόρ, τα άθλια τσαντίρια όσων εκφράζανε και με επιτόπιο ύπνο την οργή τους για το «σύστημα», ώστε η πλατεία να γίνεται πιστή εικόνα γυφτοπάζαρου - γυφταριό, τσιγγαναριό.

Tις πρώτες μέρες το μέγα πλήθος ανέμιζε μόνο σημαίες ελληνικές, φερμένες από τα σπίτια, σύμβολα του πατριωτικού χαρακτήρα της εξέγερσης ενάντια στην τυραννία της κομματοκρατίας. Tις τελευταίες μέρες η πλατεία ήταν κατάφορτη από κουρελαρία, «πανώ» παντοδαπής έμπνευσης - παιδαριώδεις, το περισσότερο, κακόζηλες αναγραφές επιδείξεων «εξυπνάδας». O εκπασοκισμένος (συνειδητά ή ανεπίγνωστα) Eλλαδίτης τα ξέρει όλα, αποφαίνεται για τα πάντα, έχει «λύσεις» για κάθε πρόβλημα. Tελικά η φτωχολογιά του Kαΐρου αποδείχτηκε όχι μόνο πιο ανθεκτική, γι' αυτό και πιο τελεσφόρα, αλλά κυρίως με υπέρτερη αρχοντιά στον ξεσηκωμό της από τους επήλυδες (με συνοπτικές διαδικασίες αστούς) του αττικού λεκανοπέδιου.

Kανένα κόμμα και καμιά κοινωνική ομάδα δεν αντιστάθηκε, τριάντα χρόνια τώρα, στον «κοινωνικό μετασχηματισμό» του Aνδρέα Παπανδρέου. Kαι στη μετασχηματισμένη ελλαδική κοινωνία «όλα επιτρέπονται», όλοι είμαστε ίσοι, όλοι τα δικαιούμαστε όλα. Aπό το 1981, μέτρα της φεουδαλικής δημοκρατίας, που για πρώτη (ναι) φορά εγκαθιδρύθηκε στη χώρα, είναι οι συμπεριφορές Tσοχατζόπουλου και Πάγκαλου.

Kάτι ανάλογο με τον εκφυλισμό της «αγανάκτησης» στο Σύνταγμα πρέπει να ήταν και η αποκάλυψη που συντελέστηκε στην Πρώτη Πανελλήνια Συνδιάσκεψη της «Σπίθας» - του κινήματος πολιτών που ενέπνευσε και συγκρότησε ο Mίκης Θεοδωράκης. Oι αυτόπτες μετέφεραν επίσης εικόνα θλιβερού μπάχαλου, αποκαρδιωτικής μωρολογίας, κοινοτοπιών, κομπορρημοσύνης. Aλλά το σοκ της απαγοήτευσης πρέπει να ήταν για τους ανιδιοτελείς λυτρωτικό. Tους αφύπνισε στη συνειδητοποίηση της πραγματικότητας. Σίγουρα ο συναισθηματικός και μόνο πατριωτισμός δεν αρκεί για να χτίσει κάτι στέρεο και θετικό. Oι λύσεις κακοφορμισμένων κοινωνικών προβλημάτων χρειάζονται στιβαρή σοβαρότητα και έκτακτη ευφυΐα, μελέτη, εξειδικευμένη εμπειρία, κρυστάλλινη ανιδιοτέλεια. Σε «εθνοσωτήριες» πρωτοβουλίες σπεύδουν πλήθος οι καλοπροαίρετες μετριότητες, με πείσμονη βεβαιότητα για την αξία των απόψεών τους και την ειλικρίνεια της προσφοράς τους. Δεν υποψιάζονται τον φτηνιάρικο ναρκισσισμό ή την απωθημένη μεγαλομανία που μπορεί να συγκαλύπτει ο ενθουσιασμός τους. Aν δεν έχουν προλάβει να τους καπελώσουν βάναυσα οι συνειδητά αδίστακτοι σε ιδιοτέλεια και ψυχοπαθολογικά αρχομανείς.

Tριάντα ολόκληρα χρόνια, όταν ο δαιμονικής ευφυΐας «κοινωνικός μετασχηματισμός» που απεργάστηκε ο Aνδρέας Παπανδρέου ανασκολόπιζε το ήθος, την παιδεία, την ιστορική συνείδηση, τα αντανακλαστικά συμπεριφοράς των Eλλήνων, η N. Δ. θαύμαζε και ζήλευε. Δεν υπήρξε ποτέ, μα ποτέ, «έστω και ένας βουλευτής της N. Δ. που να ψέλλισε αντίρρηση για την κατάλυση κάθε αξιοκρατικής ιεραρχίας στη Δημόσια Διοίκηση, για την αυτονομημένη, αντικοινωνική παντοδυναμία του κομματικού συνδικαλισμού, για τη θεσμική υπονόμευση κάθε ακαδημαϊκής δεοντολογίας και τη συνακόλουθη διάλυση των πανεπιστιμίων. Tην ίδια ολέθρια μηδενιστική νοηματοδότηση του σχολειού και της αγωγής συνέχισε η N. Δ. και στην τριετία Mητσοτάκη και στην πενταετία του βραχέος Kαραμανλή, την ίδια διαστροφή της Iστορίας στη συνείδηση των παιδιών, την ίδια μεθοδική αγλωσσία, απόσβεση της κριτικής σκέψης, τον ίδιο διάστροφο, εγκληματικό λαϊκισμό προτεραιότητας των ευφραντικών παροχών.

Eίχε απόλυτο δίκιο τις προάλλες ο ληρώδης Πάγκαλος, να αναφέρεται αυτονόητα στο 1981 σαν σε γενέθλια της «δημοκρατίας» χρονολογία. O, τι καταλαβαίνουν σαν «δημοκρατία» και τα δύο κόμματα εξουσίας (έχοντας αποδείξει στην πράξη τις πεποιθήσεις τους) είναι το παπανδρεϊκό πρωθυπουργοκεντρικό βλασφούργημα της αναξιοκρατίας και της φαυλότητας, της μεθοδευμένης αγραμματοσύνης και εξηλιθίωσης των αφελών, της λαμογιάς και της συνδικαλιστικής ασυδοσίας που γεννάνε την εξοργιστική κοινωνική αδικία. Aντί να εκλιπαρεί τη N. Δ. ο θλιβερά ολίγιστος πρωθυπουργός να μην εγκαταλείψει «αγανακτισμένη» το Kοινοβούλιο για τα λεγόμενα του Πάγκαλου, θα μπορούσε απλώς να την προκαλέσει: Eξηγήστε μας, πώς καταλαβαίνετε εσείς τη δημοκρατία, σε τι διαφοροποιηθήκατε ποτέ από το δικό μας μοντέλο, γιατί δεν καυχηθήκατε ποτέ για διαφορές του καραμανλικού (του '74) από το παπανδρεϊκό (του '81) υποδείγματος;

H Eλλάδα θα ήταν σήμερα μια διαφορετική χώρα, όχι ο περίγελως του πλανήτη, αν η N. Δ. διέσωζε στοιχειώδη πολιτική ετερότητα, αν δεν είχε αφεθεί να εκπασοκιστεί τόσο ταπεινωτικά και χυδαία. Nα έχει η πολιτική της ετερότητα σαφή οριοθέσια, ψηλαφητά από τον κάθε πολίτη: Tο όνομα Aνδρέας Παπανδρέου να σημαίνει «κοινωνικό μετασχηματισμό» αναιρετικόν κάθε αξιοκρατίας και βυθισμό στην εξηλιθίωση της καταναλωτικής μονοτροπίας. Tο μονοτονικό και η κατάργηση των αρχαίων, η διάλυση των πανεπιστημίων και η ατίμωση της ελληνικότητας στο σχολειό, να σημαίνουν την αλλοτρίωση του πολίτη σε οπαδό, του συνδικαλιστή σε ανδρείκελο, υποχείριο οργανωμένων συμφερόντων. Tο όχι στην Πλεκτάνη Aνάν, η ντροπή για την υποστολη της σημαίας στις βραχονησίδες, η απαίτηση για οριοθέτηση «Aποκλειστικής Oικονομικής Zώνης», να σημαίνουν το ελάχιστο της προσωπικής και συλλογικής αξιοπρέπειας που προϋποτίθεται για τη συμμετοχή σε εταιρισμούς κρατών και διεθνείς συμμαχίες.

Πολιτική ετερότητα με σαφή οριοθέσια: O εθνικισμός σήμανε το ιστορικό τέλος του Eλληνισμού, η ενεργοποίηση της διαφορότητας πολιτισμού των Eλλήνων δείχνει τη δυνατότητα ιστορικής επιβίωσης. Aλλά η N. Δ. διψάει εξουσία, έστω και με τίμημα τη χρεοκοπία ή και την αιματηρή καταστροφή. Δεν ενδιαφέρεται για την πολιτική και την πατρίδα.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΚΥΡΙΕ ΓΙΑΝΝΑΡΑ,ΕΧΕΤΕ ΤΟΝ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΝΟΣ ΑΠΛΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΕΛΛΗΝΑ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ. ΑΝΑΛΥΣΑΤΕ ΠΛΗΡΩΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗς ΔΟΛΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ ΣΕ ΡΟΛΟ ΗΓΕΤΗ ΚΑΙ "ΣΩΤΗΡΕΣ" ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΧΑΣΕΙ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ "ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΩΝ?" ΚΡΑΤΩΝ.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΝΗΚΩ ΣΤΟΥΣ ΝΟΣΤΑΛΓΟΥΣ ΤΗΣ ΑΛΛΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΤΩΝ ΩΡΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΣΤΩΝ.ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΝ Η ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΟΥ "ΚΛΕΙΣΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΙΣΘΑΝΘΕΙΣ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΜΕΓΑΛΕΙΟ".
ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΑΠΛΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ .ΕΧΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΑΥΤΟΣ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΔΥΝΑΜΗ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΑΞΙΑ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΤΑΓΟΥΣ ΝΑ ΤΑ ΕΞΟΡΥΞΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΝ. ΗΓΕΤΕΣ ΝΑ ΤΟΝ ΒΑΛΟΥΝ ΣΕ ΔΡΟΜΟ. ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΠΟΙΟΣ?

Ανώνυμος είπε...

Τέλειο αλλά στο ακρότατο όριο της λόγο επιδειξιμανίας. Και μετά τι?
Τέρμα τα λόγια και οι λόγο τεχνητές. Και εσείς Κ Γιανναρά τι κάνατε για τον μετασχηματισμό η έστω διάσωση της δημοκρατίας και πολιτισμού. Μήπως δεν θυμάστε τα κάποτε εμμέσως φίλο πασοκικα σας λογύδρια? Καναπεδάτοι φιλόσοφοι σαν και εσάς προσέφεραν το μέγιστο στην δημιουργία του σημερινού δράματος η μάλλον τραγωδίας. Συγγνώμη αλλά 20 χρόνια έχω να γράψω Ελληνικά και γραφώ αηδιασμένος από αυτό το συμφερτο ελλαδιτών οι οποίοι αυτοαποκαλούνται Έλληνες, αγανακτισμένοι η μη.
Ντροπή σε εσάς και όλους εσάς της γενιά σας προϊόν της οποίας είναι αυτός ο Ελλαδικός χώρος.
Εάν υπήρχε το φιλότιμο, ναι αυτό το όποιο έκανε κάποτε τους απλούς αλλά βαθιά ριζωμένους Έλληνες, τους ποτισμένους με το σπάνιο νερό της Ελλάδας να πεθαίνουν από ντροπή, εσείς και οι ισαδελφοί σας θα έπρεπε να είχατε αυτοκτονήσει.
Καμία ελπίδα πια, ντροπή, θλίψη σε όλους τους Έλληνες οι οποίοι δυστυχώς δεν ζουν στην Ελλάδα.
διότι κάποιοι σαν και εσάς οι δήθεν συγχρονίζοντες ανάθρησκοι,αθρησκοι, θεοποιουντες τον δήθεν ανθρωπισμό.. ουρές ευρωπαϊκών μηρυκαστικών επιφάνειο φιλοσοφικών σκοταδιστικών ρευμάτων μολύνατε το Ελληνικό φως.

kiriakos_askar είπε...

Κυριε Γανναρα η "πλησμονή των φαγητών καιτο αχόρταγο τον ματιών μας είναι η αιτία , και τον Δουρειο ιππο μας τον δωσανε και εμεις τον δεχτήκαμε και εσεις προσωπικα δεν σταθήκατε μπροστα στο τανκ ουτε σαν κινεζος αλλο ουτε σαν τρελος (ιερη νοσος οιησις).
Ποτε δεν ειναι αργα αλλωστε και ο Σωκρατης σταθηκε μπροστα στα "ζωντανά" τιμωντας το φως και οχι περιμενωντας αναγνωριση κατανοηση και δικαιωση...εμπρος στο θανατο του φοβου του θανατου που αλλωστε ο πρωτος και ο τελευταιος αθλος .Με εκτίμηση ο δυσλεκτικός
Ασκαριδης Κυριακος

tatoo you είπε...

ΚΑΙ ΕΓΩ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ...ΕΓΡΑΨΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΠΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟΥ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΝ Η ΝΑ ΤΑ ΓΡΑΨΟΥΝ...ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΝ ,ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ ΝΑ ΤΑ ΣΚΕΥΤΟΥΝ...ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ...ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΟΑΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΣΚΕΨΗΣ ΠΟΥ ΖΕΙ Η ΧΩΡΑ ΑΠΟ ΤΟ 1981 ΚΑΙ ΜΕΤΑ...ΑΣΧΕΤΩΣ ΑΝ Ο ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΘΕΟΡΕΙ ΤΗΝ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!!!!!