Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Στο επίκεντρο της κυβερνητικής πολιτικής βρέθηκε τους 20 αυτούς μήνες και η αναμόρφωση του κράτους.Αναμόρφωση που ήταν απολύτως αναγκαία.Για να αποτρέψουμε τη χρεοκοπία της χώρας.
Για να αφήσουμε οριστικά πίσω μας τη σκοτεινή πλευρά της Μεταπολίτευσης.
Που αναπαρήγαγε τη λογική της λαφυραγώγησης του κράτους από το εκάστοτε νικητή των εκλογών.
Για να συγκρουστούμε με την κατεστημένη αντίληψη ενός πελατειακού πολιτικού συστήματος.
Που παρήγαγε ένα κράτος ανέντιμο, ανήθικο, άδικο και διαλυμένο.
Αυτό το κράτος κληρονομήσαμε τον Οκτώβριο του 2009.
Ένα κράτος υπέρμετρα διογκωμένο που έκανε αναξιοκρατικές προσλήψεις και προαγωγές.
Ένα κράτος που λειτουργούσε σε καθεστώς αδιαφάνειας, ατιμωρησίας και πλήρους αναποτελεσματικότητας.
Αυτό το κράτος χρειαζόταν ριζική αναμόρφωση.
Για το λόγο αυτό στις προγραμματικές μας δηλώσεις που αποτελούν τις βασικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, πολύ πριν την τρόϊκα και το μνημόνιο, προωθήσαμε συγκεκριμένες προοδευτικές μεταρρυθμίσεις.
Προοδευτικές μεταρρυθμίσεις τις οποίες κανείς δεν πίστευε ότι μπορούμε να επιτύχουμε.
Προοδευτικές μεταρρυθμίσεις με σκοπό τη θεμελίωση ενός νέου κράτους.
Που θα βασίζεται σε μια αντίληψη μιας Πολιτείας κανόνων, που θα βασίζεται σε σταθερούς πυλώνες..
Αναλάβαμε για αυτό συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Και αυτές τις δεσμεύσεις τις κάναμε πράξη, χωρίς κανένα υπολογισμό του λεγόμενου πολιτικού κόστους, πράξη.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Αυτούς τους 20 μήνες η Ελλάδα δεν αρκέστηκε στην καλή νομοθέτηση. Το σημαντικό είναι ότι οι νόμοι εφαρμόστηκαν στο σύνολό τους. Και παράγουν ήδη αποτελέσματα.
Για πρώτη φορά κατοχυρώσαμε την αξιοκρατία στις προσλήψεις του Δημοσίου. Όλες οι προσλήψεις από τη Βουλή και την Προεδρία της Δημοκρατίας έως την Εκκλησία της Ελλάδος, είτε αφορούν σε μόνιμους είτε αφορούν σε συμβασιούχους αορίστου και ορισμένου χρόνου, υπάγονται πλέον υποχρεωτικά στο ΑΣΕΠ. Με τον τρόπο αυτό ανοίξαμε ουσιαστικά το κλειστό επάγγελμα των συμβασιούχων. Στο εξής δεν υπάρχει η δυνατότητα ρουσφετολογικών προσλήψεων συμβασιούχων. Ούτε βεβαίως μονιμοποιήσεις από το παράθυρο. Οι εξαιρέσεις και η προνομιακή μεταχείριση των κομματικών φίλων εις βάρος της πλειοψηφίας των πολιτών πέρασε ανεπιστρεπτί. Επίσης για πρώτη φορά καταργήθηκαν οι ψεύτικες συμβάσεις έργου και τερματίστηκαν διά παντός τα stage.
Ταυτόχρονα για πρώτη φορά όλες οι προαγωγές στελεχών του Δημοσίου γίνονται αξιοκρατικά από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού, που συγκροτήθηκε από 4 μέλη του ΑΣΕΠ και ένας 1 μέλος του Συνηγόρου του Πολίτη. Το φθινόπωρο θα διεξαχθεί ο 1ος γραπτός διαγωνισμός για την επιλογή των στελεχών του κράτους μαζί με την πραγματοποίηση των συνεντεύξεων. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η νέα διαδικασία επιλογής δεν αποτελεί μόνο εχέγγυο αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας. Αποτελεί την αναγκαία προϋπόθεση για να προχωρήσει η αναμόρφωση της δημόσιας διοίκησης. Αν δεν είχαμε καθιερώσει αυτή την αντικειμενική και αξιοκρατική διαδικασία, τότε θα ήταν αδύνατον να μιλάμε για αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων. Θα ήταν αδύνατον να μιλάμε για νέο μισθολόγιο και τη σύνδεση μισθού και παραγωγικότητας. Θα ήταν αδύνατον να πραγματοποιήσουμε μετατάξεις μέσω ΑΣΕΠ από τον ευρύτερο στο στενό δημόσιο τομέα.
Για πρώτη φορά, αφού το καλοκαίρι του 2010 μάθαμε με την απογραφή τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων, στη συνέχεια προχωρήσαμε στη μείωση του μέσα από την κατάργηση των ρουσφετολογικών stage, την παύση των μονιμοποιήσεων και στη δραστική μείωση του αριθμού των συμβασιούχων, το πάγωμα των προσλήψεων πέρυσι και την επί της ουσίας μεγαλύτερη από το 1 προς 5 τήρηση στον ρυθμό προσλήψεων στο Δημόσιο. Ήδη σήμερα οι υπάλληλοι που μισθοδοτούνται από το Δημόσιο είναι σε σχέση με το 2009, λιγότεροι κατά 130.000. Με όλες αυτές τις πολιτικές καταφέραμε να μην τεθεί καν από τους εκπροσώπους της τρόικας θέμα απόλυσης δημοσίου υπαλλήλου, μόνιμου ή αορίστου χρόνου . Αν δεν είχαμε εφαρμόσει αυτή την πολιτική τότε σήμερα το δίλημμα που θα έθετε η τρόικα θα ήταν ή απολύετε 200.000 δημοσίους υπαλλήλους ή χρεοκοπείτε.
Για πρώτη φορά υποχρεώσαμε το σύνολο των φορέων του Δημοσίου να αναρτούν τις αποφάσεις τους στο διαδίκτυο μέσα από το πρόγραμμα Δι@ύγεια. Άραμε έτσι το πέπλο αδιαφάνειας που χαρακτήριζε τη διανομή των κρατικών πόρων αποτρέποντας τη σπατάλη και τη διαφθορά. . Έως σήμερα στην Διαύγεια έχουν ενταχθεί 2.357 φορείς κι έχουν δημοσιευθεί 1.272. 458 αποφάσεις. Ο ρυθμός ανάρτησης φθάνει τις 12.000 αποφάσεις την ημέρα. Επίσης πέρα από τη Διαύγεια ανοίξαμε το Εθνικό Τυπογραφείο στους πολίτες καθιερώνοντας δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες. Η καινοτομία και η αποτελεσματικότητα που χαρακτήρισε την πολιτική της Διαύγειας στο κράτος αναγνωρίζεται διεθνώς και από κυβερνήσεις άλλων χωρών όπως οι ΗΠΑ και η Βραζιλία οι οποίες προσκάλεσαν την Ελλάδα να συμμετάσχει στην ανάληψη διεθνούς πρωτοβουλίας στο πλαίσιο ΟΗΕ για θέματα Κράτους, Διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Για πρώτη φορά προχωρήσαμε σε ριζική αναμόρφωση της Αυτοδιοίκησης με το πρόγραμμα Καλλικράτης. Πρόκειται για τη θεμελίωση ενός νέου μοντέλου διακυβέρνησης σύμφωνα με το οποίο μεταφέρονται πρωτοφανείς εξουσίες από το κέντρο στις τοπικές κοινωνίες. Για το λόγο αυτό συγκροτήσαμε νέους ισχυρούς δήμους και νέες αιρετές περιφέρειες. Οι δήμοι από 1034 μειώθηκαν σε 325. Οι 54 νομαρχίες και τα 19 επαρχεία καταργήθηκαν και στη θέση τους ιδρύθηκαν 13 περιφέρειες και συγκροτήθηκαν μόνο 7 Αποκεντρωμένες Κρατικές Διοικήσεις αντί των 13 που υπήρχαν. Τα Νομικά Πρόσωπα των ΟΤΑ μειώθηκαν από 6000 σε λιγότερα από 1500, οι θέσεις πολιτικού προσωπικού από 50.000 σε 25.000, τα μέλη των διοικήσεων των Δημοτικών Επιχειρήσεων μειώθηκαν από 60.000 σε λιγότερα από 20.000. Πλέον η Αυτοδιοίκηση κοστίζει στον έλληνα φορολογούμενο 1,2 δις. ευρώ ή 25% λιγότερα από το 2009. Ταυτόχρονα εξασφαλίσαμε σταθερή κι επαρκή χρηματοδότηση για τη λειτουργία των ΟΤΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανήρτησαν οι ΟΤΑ στην Κεντρική Βάση Δεδομένων τα σταθερά έσοδα των Δήμων φθάνουν τα 4,01 δις. Ευρώ και το ελάχιστο κόστος λειτουργίας τα 3,8 δις. Ευρώ. Τα σταθερά έσοδα των περιφερειών φθάνουν τα 670 εκατ. Ευρώ και το ελάχιστο κόστος λειτουργίας τα 582 εκατ. Ευρώ. Άρα καταρρέει ο μύθος της υποχρηματοδότησης της Αυτοδιοίκησης και των εκπροσώπων του αυτοδιοικητικού λαϊκισμού που αποδοκιμάστηκαν στις τελευταίες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές. επίσης για όσους μιλούν για όσους μιλούν για έλλειψη πόρων και αρμοδιοτήτων την 1η Ιουλίου οι Αποκεντρωμένες Κρατικές Διοικήσεις θα μεταφέρουν στις Περιφέρειες συνολικά 7 δις. Ευρώ. Συγκεκριμένα στην Περιφέρεια Κρήτης θα μεταφερθούν 428 εκατ. , στην Θεσσαλία 528, στη Στερεά Ελλάδα 520 , στην Αττική 2.365.000, στο Β. Αιγαίο 326 εκατ. , στο Ν. Αιγαίο 320, στην Αντ. Μακεδονία Θράκη 466, στην Κεντρική Μακεδονία Θράκη 900, στην Πελοπόννησο 391, στη Δυτική Ελλάδα 449 και Ιόνια 303 εκατ. Ευρώ. Παράλληλα διαμορφώσαμε ένα αυστηρό θεσμικό πλαίσιο με τον απόλυτα κυρίαρχο ρόλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου χωρίς την έγκριση του οποίου δεν μπορεί να εκταμιευθεί καμία δαπάνη για πρώτη φορά όλων των ΟΤΑ καθώς και όλων των δημοτικών επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα το σύνολο των ΟΤΑ είναι υποχρεωμένο να αναρτά τις αποφάσεις του στο διαδίκτυο ενώ το σύνολο των προσλήψεων πλέον υπάγεται στο ΑΣΕΠ. Το σύνολο των αλλαγών του Καλλικράτη επέτυχαν να αναμορφώσουν πλήρως την Αυτοδιοίκηση, κάτι που πιστοποιείται και από το γεγονός ότι οι ΟΤΑ δεν αποτελούν εμπόδιο για τη δημοσιονομική προσπάθεια της χώρας όπως αποτυπώνεται πλέον και στο μνημόνιο. Τηρήσαμε τις προθεσμίες όπως αυτές συμφωνήθηκαν με το αρμόδιο Ευρωπαίο Επίτροπο και απομένουν ελάχιστοι ΧΑΔΑ για να κλείσουν, προκειμένου να γυρίσουμε σελίδα και έτσι η χώρα μας γλίτωσε τα πρόστιμα.
Μετά από 30 χρόνια προχωρήσαμε σε μια πράξη δικαιοσύνης επεκτείνοντας το ωράριο εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων στις 40 ώρες, εξισώνοντας το με αυτό των ιδιωτικών υπαλλήλων.
Ξεχωριστή στιγμή ήταν ο Ν. 3979 για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση ανοίγοντας το δρόμο για τη μετάβαση στην Ψηφιακή Εποχή. Με βάση το νόμο και το επιχειρησιακό σχέδιο που είναι ήδη έτοιμο από το Σεπτέμβριο το κράτος θα εισέλθει στη μετα – ΚΕΠ εποχή με συνέπεια ο πολίτης να μπορεί να λαμβάνει σειρά πιστοποιητικών ή και υπηρεσιών όχι από το ΚΕΠ αλλά από το σπίτι του, στον εκτυπωτή του υπολογιστή του. Παράλληλα τους απαλλάξαμε από την ανάγκη να πηγαίνουν αυτοπροσώπως σε δημόσιες υπηρεσίες για τις υποθέσεις τους.
Επίσης ολοκληρώσαμε πλήρως την προετοιμασία αλλαγών για το νέο πειθαρχικό δίκαιο, το νέο μισθολόγιο, τα οικονομικά των κομμάτων και τον νέο εκλογικό νόμο.
Αλλαγές οι οποίες παραδίδονται έτοιμες στη νέα ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών. Ένα Νέο Πειθαρχικό Δίκαιο, 60 χρόνια μετά τη θέσπιση του προηγούμενου. με το οποίο βάζουμε τέλος στην ατιμωρησία που χαρακτηρίζει διαχρονικά το Δημόσιο. Κόβοντας τον ομφάλιο λώρο ανάμεσα σε ελέγχοντες κι ελεγχόμενους. Συγκροτώντας νέα ανεξάρτητα πειθαρχικά συμβούλια χωρίς τη συμμετοχή συνδικαλιστών. Καθιερώνοντας για πρώτη φορά την ολοκλήρωση των πειθαρχικών διαδικασιών εντός 2 μηνών από την έναρξή τους. Θεσπίζοντας αυστηρότερες ποινές για τους υπαλλήλους που καταδικάζονται. Θέτοντας αυτοδίκαια σε αργία υπαλλήλους παραπέμπονται όχι μόνο όταν καταδικάζονται αλλά και όταν παραπέμπεται για σοβαρά αδικήματα όπως δωροδοκία, υπεξαίρεση, απιστία, ασέλγεια εις βάρος ανηλίκων και διακίνηση πορνογραφικού υλικού.
Ένα Νέο Μισθολόγιο που στόχο έχει την άρση των αδικιών στις απολαβές των δημοσίων υπαλλήλων. Συνδέοντας το μισθό με την αξιολόγηση, τη θέση ευθύνης και την παραγωγικότητα.
Ένα Νέο Θεσμικό Πλαίσιο για τα Οικονομικά των Κομμάτων που διασφαλίζει τη διαφάνεια στη χρηματοδότησή τους και τον αποτελεσματικό από ανεξάρτητα όργανα έλεγχο των οικονομικών τους. Ένα θεσμικό πλαίσιο που επιφέρει 70 ριζικές πραγματικά αλλαγές στο υφιστάμενο καθεστώς ελέγχου των οικονομικών των κομμάτων και του πόθεν έσχες των πολιτικών.
Επίσης έχει ξεκινήσει ο Καλλικράτης στο κεντρικό κράτος προκειμένου να καταστεί εφικτή η ριζική αναμόρφωσή του. Πρέπει να σημειωθεί ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί η καταγραφή των αρμοδιοτήτων όλων των διευθύνσεων και από τις ΟΔΕ σε κάθε υπουργείο που δουλεύουν ακατάπαυστα έχει επίσης ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεση της Λευκής Βίβλου με σκοπό τη θεμελίωση του επιτελικού κράτους.
Όσον αφορά στις δεσμεύσεις που έπρεπε το ΥΠΕΣ να εκπληρώσει στο πλαίσιο του μηχανισμού στήριξης, όχι μόνο δεν υφίσταται καμία εκκρεμότητα αλλά διασφαλίσαμε ότι οι θυσίες του ελληνικού λαού δεν θα πάνε χαμένες. Διασφαλίσαμε ότι το ελληνικό κράτος δεν είναι πλέον ο Πίθος των Δαναΐδων για τους κόπους του ελληνικού λαού.
Όλα τα προαναφερόμενα έγιναν πράξη παρά την αντίθεση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης η οποία στάθηκε απέναντι σχεδόν σε όλες τις πολιτικές μας πρωτοβουλίες.
Καταψήφισαν τους νόμους της αξιοκρατίας στο Δημόσιο και αποχώρησαν από τη Βουλή.
Καταψήφισαν τον Καλλικράτη στην Αυτοδιοίκηση.
Και υποχωρώντας μπροστά στην κατακραυγή, ψήφισαν τελικώς το 40ωρο για τους δημοσίους υπαλλήλους.
Επίσης ενθάρρυναν και κάλυψαν πολιτικά ακραίες ενέργειες όπως η κατάληψη του Δημαρχείου της Αθήνας από τους συμβασιούχους.
Απαίτησαν την ανανέωση των συμβάσεων εκτός των διαδικασιών ΑΣΕΠ εις βάρος της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών που επιθυμεί αξιοκρατικές προσλήψεις.
Καταψήφισαν ακόμα και τον νόμο για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση.
Όλα αυτά καταδεικνύουν ότι το πρόβλημα της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι μόνο το κυβερνητικό παρελθόν της αλλά και το αντιπολιτευτικό παρόν της.
Φαίνεται ότι ούτε τώρα η ΝΔ δεν μπορεί να απαλλαγεί από την πελατειακή, παλαιοκομματική νοοτροπία που έφερε τη χώρα στο χείλος του γκρεμού.
Αποκορύφωμα αυτής της νοοτροπίας αποτελεί η στάση της του κ. Σαμαρά στο μεταναστευτικό το οποίο δήλωσε ότι θα αποσύρει αν αναλάβει την εξουσία.
Διότι κατά την άποψή του, ο νόμος για την ιθαγένεια καθιστά την Ελλάδα πόλο έλξης για λαθρομετανάστες αυξάνοντας την πίεση για μαζικές νομιμοποιήσεις.
Και αυτό το λέει ο κ. Σαμαράς, ο πολιτικός που άνοιξε τα σύνορα της χώρας το 1991 επιτρέποντας, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, τη μαζική λαθρομετανάστευση!
Το λέει ο αρχηγός της παράταξης που προχώρησε σε 10.844 πολιτογραφήσεις το 2008 και 12.966 που έκανε το 2009.
Ενώ την ίδια στιγμή ο νόμος για την ιθαγένεια που καταγγέλλει ο κ. Σαμαράς, κατά τους πρώτους 6 μήνες πλήρους εφαρμογής φέτος έχουν πραγματοποιηθεί μόλις 2.347 πολιτογραφήσεις.
Μάλιστα αξίζει να αναφερθεί ότι ο αριθμός των μεταναστών που έλαβαν ιθαγένεια στην Ελλάδα είναι ίσως ο χαμηλότερος στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat για το 2009, τα κράτη-μέλη της Ένωσης χορήγησαν ιθαγένειες σε 776.000 άτομα. Για την ίδια χρονιά, η Γαλλία απέδωσε ιθαγένεια σε 135.800, το Ηνωμένο Βασίλειο 203.600 και η Γερμανία, με πολύ παρεμφερή με τη δική μας νομοθεσία, 96.000.
Μεγάλους αριθμούς παρουσιάζουν και οι άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου όπως η Ισπανία (79.600), η Ιταλία (59.400).
Αντίθετα σε εμάς, από τους 2.347 πολιτογραφήθηκαν οι 2.000 είναι ομογενείς ενώ προστίθενται άλλα 250-300 παιδιά δεύτερης γενιάς, που γεννήθηκαν ή πήγαν σχολείο εδώ, με νόμιμους πάντα γονείς, και παίρνουν ελληνική ιθαγένεια.
Αυτές είναι οι δήθεν «αθρόες πολιτογραφήσεις» που βλέπει ο κ. Σαμαράς; Αυτά είναι τα πλήθη που θα συνέρρεαν; Αυτές είναι οι μαζικές νομιμοποιήσεις;
Έχετε σκεφτεί τι πετυχαίνετε με τα ψέματα αυτά;
Σπέρνετε τη μισαλλοδοξία στην κοινωνία μας και το χειρότερο:
Έρχεστε εδώ, με το χέρι στην τσέπη, και τρομοκρατείτε μικρά παιδάκια στα προαύλια των ελληνικών σχολείων. Παιδάκια που γεννηθήκαν εδώ, και είναι εγγόνια των μεταναστών του 91, νιώθουν ελληνόπουλα, οι γονείς τους είναι ΝΟΜΙΜΟΙ, 20 χρόνια πια μαζί μας, παιδάκια που νιώθουν την Ελλάδα πατρίδα τους. Και σ αυτά τα παιδάκια λέτε, "θα’ ρθούμε και θα σε ξανακάνουμε ξένο".
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στους 20 αυτούς μήνες ο Δημήτρης Ρέππας και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών συνολικά δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό προώθησαν σημαντικές μεταρρυθμίσεις και παρεμβάσεις με στόχο το δημοσιονομικό νοικοκύρεμα, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στον κλάδο των μεταφορών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η υπόθεση της ανάπτυξης είναι φανερό πια σε όλους ότι είναι η κατεξοχήν εθνική υπόθεση.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι άλλος δρόμος δεν υπάρχει, για την χώρα , για την κοινωνία και την οικονομία μας από τη συγκέντρωση όλων των δυνάμεων σε μια κοινή αναπτυξιακή προσπάθεια.
Είναι κυριολεκτικά όρος εθνικής επιβίωσης.
Στην υπόθεση αυτή θα κινηθούμε, όπως έως σήμερα με συνέπεια κάναμε, καθοδηγούμενοι από το συμφέρον των πολλών.
Με γνώμονα το επιθυμητό και αναγκαίο για το γενικό συμφέρον και όχι αυτό που συχνά παρουσιάζεται ως δήθεν εφικτό που είναι στην πραγματικότητα η υποταγή στους περιορισμούς που θέτουν με τις αντιδράσεις τους λίγοι.
Η απόφαση μας να αντιμετωπίσουμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ενότητα και συμφωνία στα ζητήματα αυτά αφορά πρωτεύοντος και τα θέματα που άπτονται των συμβάσεων παραχώρησης στα μεγάλα εν εξέλιξη έργα.
Για το σκοπό αυτό θα καλέσω όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης σε διάλογο και διεξοδική διαβούλευση προκειμένου να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Έγινε φανερό στους 20 αυτούς μήνες, ότι υπάρχουν 2 Ελλάδες.
Οι οποίες αντιπροσωπεύουν 2 διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις που βρίσκονται σε διαρκή σύγκρουση.
Από τη μία πλευρά είναι η Ελλάδα της σκοτεινής πλευράς της Μεταπολίτευσης. Η Ελλάδα του πελατειακού κράτους και του πελατειακού κομματικού συστήματος που μας έφερε στα όρια της πτώχευσης.
Από την άλλη πλευρά είναι η Ελλάδα της αξιοκρατίας και της διαφάνειας. Η Ελλάδα που σέβεται τους θεσμούς, εφαρμόζει τους νόμους και τηρεί τους κανόνες.
Η έκβαση της σύγκρουσης θα κρίνει παρόν και το μέλλον της χώρας. Θα κρίνει την επιβίωσή της.
Πιστεύω ότι οι πολίτες, που σήμερα συγκεντρώνονται στις πλατείες, στο μέτρο που αμφισβητούν τις αντιλήψεις του πολιτικού κατεστημένου της μεταπολίτευσης, που έφεραν τη χώρα στο χείλος της καταστροφής, συνιστούν ζωτική δύναμη, η οποία μπορεί να συμβάλει στις ριζοσπαστικές αλλαγές του πολιτικού συστήματος που έχει ανάγκη η χώρα.
Αν, όμως, την επιστροφή στην εποχή του βολέματος και των δανεικών, της ευκολίας και της αμεριμνησίας, όσοι δηλαδή θέλουν να μας γυρίσουν πίσω σε αυτά που μας οδήγησαν στο χείλος της καταστροφής, σας διαβεβαιώ ότι θα μας βρουν απέναντι.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι, έχουμε ιστορικό καθήκον, έχουμε ιστορική ευθύνη να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων, Με μοναδικό γνώμονα το εθνικά υπέρτερο και το κοινωνικά δίκαιο.
Σας ευχαριστώ.
ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
κ. Γ. Ν. ΡΑΓΚΟΥΣΗ
ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΨΗΦΟΥ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
κ. Γ. Ν. ΡΑΓΚΟΥΣΗ
ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΨΗΦΟΥ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Στο επίκεντρο της κυβερνητικής πολιτικής βρέθηκε τους 20 αυτούς μήνες και η αναμόρφωση του κράτους.Αναμόρφωση που ήταν απολύτως αναγκαία.Για να αποτρέψουμε τη χρεοκοπία της χώρας.
Για να αφήσουμε οριστικά πίσω μας τη σκοτεινή πλευρά της Μεταπολίτευσης.
Που αναπαρήγαγε τη λογική της λαφυραγώγησης του κράτους από το εκάστοτε νικητή των εκλογών.
Για να συγκρουστούμε με την κατεστημένη αντίληψη ενός πελατειακού πολιτικού συστήματος.
Που παρήγαγε ένα κράτος ανέντιμο, ανήθικο, άδικο και διαλυμένο.
Αυτό το κράτος κληρονομήσαμε τον Οκτώβριο του 2009.
Ένα κράτος υπέρμετρα διογκωμένο που έκανε αναξιοκρατικές προσλήψεις και προαγωγές.
Ένα κράτος που λειτουργούσε σε καθεστώς αδιαφάνειας, ατιμωρησίας και πλήρους αναποτελεσματικότητας.
Αυτό το κράτος χρειαζόταν ριζική αναμόρφωση.
Για το λόγο αυτό στις προγραμματικές μας δηλώσεις που αποτελούν τις βασικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, πολύ πριν την τρόϊκα και το μνημόνιο, προωθήσαμε συγκεκριμένες προοδευτικές μεταρρυθμίσεις.
Προοδευτικές μεταρρυθμίσεις τις οποίες κανείς δεν πίστευε ότι μπορούμε να επιτύχουμε.
Προοδευτικές μεταρρυθμίσεις με σκοπό τη θεμελίωση ενός νέου κράτους.
Που θα βασίζεται σε μια αντίληψη μιας Πολιτείας κανόνων, που θα βασίζεται σε σταθερούς πυλώνες..
Αναλάβαμε για αυτό συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Και αυτές τις δεσμεύσεις τις κάναμε πράξη, χωρίς κανένα υπολογισμό του λεγόμενου πολιτικού κόστους, πράξη.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Αυτούς τους 20 μήνες η Ελλάδα δεν αρκέστηκε στην καλή νομοθέτηση. Το σημαντικό είναι ότι οι νόμοι εφαρμόστηκαν στο σύνολό τους. Και παράγουν ήδη αποτελέσματα.
Για πρώτη φορά κατοχυρώσαμε την αξιοκρατία στις προσλήψεις του Δημοσίου. Όλες οι προσλήψεις από τη Βουλή και την Προεδρία της Δημοκρατίας έως την Εκκλησία της Ελλάδος, είτε αφορούν σε μόνιμους είτε αφορούν σε συμβασιούχους αορίστου και ορισμένου χρόνου, υπάγονται πλέον υποχρεωτικά στο ΑΣΕΠ. Με τον τρόπο αυτό ανοίξαμε ουσιαστικά το κλειστό επάγγελμα των συμβασιούχων. Στο εξής δεν υπάρχει η δυνατότητα ρουσφετολογικών προσλήψεων συμβασιούχων. Ούτε βεβαίως μονιμοποιήσεις από το παράθυρο. Οι εξαιρέσεις και η προνομιακή μεταχείριση των κομματικών φίλων εις βάρος της πλειοψηφίας των πολιτών πέρασε ανεπιστρεπτί. Επίσης για πρώτη φορά καταργήθηκαν οι ψεύτικες συμβάσεις έργου και τερματίστηκαν διά παντός τα stage.
Ταυτόχρονα για πρώτη φορά όλες οι προαγωγές στελεχών του Δημοσίου γίνονται αξιοκρατικά από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού, που συγκροτήθηκε από 4 μέλη του ΑΣΕΠ και ένας 1 μέλος του Συνηγόρου του Πολίτη. Το φθινόπωρο θα διεξαχθεί ο 1ος γραπτός διαγωνισμός για την επιλογή των στελεχών του κράτους μαζί με την πραγματοποίηση των συνεντεύξεων. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η νέα διαδικασία επιλογής δεν αποτελεί μόνο εχέγγυο αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας. Αποτελεί την αναγκαία προϋπόθεση για να προχωρήσει η αναμόρφωση της δημόσιας διοίκησης. Αν δεν είχαμε καθιερώσει αυτή την αντικειμενική και αξιοκρατική διαδικασία, τότε θα ήταν αδύνατον να μιλάμε για αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων. Θα ήταν αδύνατον να μιλάμε για νέο μισθολόγιο και τη σύνδεση μισθού και παραγωγικότητας. Θα ήταν αδύνατον να πραγματοποιήσουμε μετατάξεις μέσω ΑΣΕΠ από τον ευρύτερο στο στενό δημόσιο τομέα.
Για πρώτη φορά, αφού το καλοκαίρι του 2010 μάθαμε με την απογραφή τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων, στη συνέχεια προχωρήσαμε στη μείωση του μέσα από την κατάργηση των ρουσφετολογικών stage, την παύση των μονιμοποιήσεων και στη δραστική μείωση του αριθμού των συμβασιούχων, το πάγωμα των προσλήψεων πέρυσι και την επί της ουσίας μεγαλύτερη από το 1 προς 5 τήρηση στον ρυθμό προσλήψεων στο Δημόσιο. Ήδη σήμερα οι υπάλληλοι που μισθοδοτούνται από το Δημόσιο είναι σε σχέση με το 2009, λιγότεροι κατά 130.000. Με όλες αυτές τις πολιτικές καταφέραμε να μην τεθεί καν από τους εκπροσώπους της τρόικας θέμα απόλυσης δημοσίου υπαλλήλου, μόνιμου ή αορίστου χρόνου . Αν δεν είχαμε εφαρμόσει αυτή την πολιτική τότε σήμερα το δίλημμα που θα έθετε η τρόικα θα ήταν ή απολύετε 200.000 δημοσίους υπαλλήλους ή χρεοκοπείτε.
Για πρώτη φορά υποχρεώσαμε το σύνολο των φορέων του Δημοσίου να αναρτούν τις αποφάσεις τους στο διαδίκτυο μέσα από το πρόγραμμα Δι@ύγεια. Άραμε έτσι το πέπλο αδιαφάνειας που χαρακτήριζε τη διανομή των κρατικών πόρων αποτρέποντας τη σπατάλη και τη διαφθορά. . Έως σήμερα στην Διαύγεια έχουν ενταχθεί 2.357 φορείς κι έχουν δημοσιευθεί 1.272. 458 αποφάσεις. Ο ρυθμός ανάρτησης φθάνει τις 12.000 αποφάσεις την ημέρα. Επίσης πέρα από τη Διαύγεια ανοίξαμε το Εθνικό Τυπογραφείο στους πολίτες καθιερώνοντας δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες. Η καινοτομία και η αποτελεσματικότητα που χαρακτήρισε την πολιτική της Διαύγειας στο κράτος αναγνωρίζεται διεθνώς και από κυβερνήσεις άλλων χωρών όπως οι ΗΠΑ και η Βραζιλία οι οποίες προσκάλεσαν την Ελλάδα να συμμετάσχει στην ανάληψη διεθνούς πρωτοβουλίας στο πλαίσιο ΟΗΕ για θέματα Κράτους, Διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Για πρώτη φορά προχωρήσαμε σε ριζική αναμόρφωση της Αυτοδιοίκησης με το πρόγραμμα Καλλικράτης. Πρόκειται για τη θεμελίωση ενός νέου μοντέλου διακυβέρνησης σύμφωνα με το οποίο μεταφέρονται πρωτοφανείς εξουσίες από το κέντρο στις τοπικές κοινωνίες. Για το λόγο αυτό συγκροτήσαμε νέους ισχυρούς δήμους και νέες αιρετές περιφέρειες. Οι δήμοι από 1034 μειώθηκαν σε 325. Οι 54 νομαρχίες και τα 19 επαρχεία καταργήθηκαν και στη θέση τους ιδρύθηκαν 13 περιφέρειες και συγκροτήθηκαν μόνο 7 Αποκεντρωμένες Κρατικές Διοικήσεις αντί των 13 που υπήρχαν. Τα Νομικά Πρόσωπα των ΟΤΑ μειώθηκαν από 6000 σε λιγότερα από 1500, οι θέσεις πολιτικού προσωπικού από 50.000 σε 25.000, τα μέλη των διοικήσεων των Δημοτικών Επιχειρήσεων μειώθηκαν από 60.000 σε λιγότερα από 20.000. Πλέον η Αυτοδιοίκηση κοστίζει στον έλληνα φορολογούμενο 1,2 δις. ευρώ ή 25% λιγότερα από το 2009. Ταυτόχρονα εξασφαλίσαμε σταθερή κι επαρκή χρηματοδότηση για τη λειτουργία των ΟΤΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανήρτησαν οι ΟΤΑ στην Κεντρική Βάση Δεδομένων τα σταθερά έσοδα των Δήμων φθάνουν τα 4,01 δις. Ευρώ και το ελάχιστο κόστος λειτουργίας τα 3,8 δις. Ευρώ. Τα σταθερά έσοδα των περιφερειών φθάνουν τα 670 εκατ. Ευρώ και το ελάχιστο κόστος λειτουργίας τα 582 εκατ. Ευρώ. Άρα καταρρέει ο μύθος της υποχρηματοδότησης της Αυτοδιοίκησης και των εκπροσώπων του αυτοδιοικητικού λαϊκισμού που αποδοκιμάστηκαν στις τελευταίες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές. επίσης για όσους μιλούν για όσους μιλούν για έλλειψη πόρων και αρμοδιοτήτων την 1η Ιουλίου οι Αποκεντρωμένες Κρατικές Διοικήσεις θα μεταφέρουν στις Περιφέρειες συνολικά 7 δις. Ευρώ. Συγκεκριμένα στην Περιφέρεια Κρήτης θα μεταφερθούν 428 εκατ. , στην Θεσσαλία 528, στη Στερεά Ελλάδα 520 , στην Αττική 2.365.000, στο Β. Αιγαίο 326 εκατ. , στο Ν. Αιγαίο 320, στην Αντ. Μακεδονία Θράκη 466, στην Κεντρική Μακεδονία Θράκη 900, στην Πελοπόννησο 391, στη Δυτική Ελλάδα 449 και Ιόνια 303 εκατ. Ευρώ. Παράλληλα διαμορφώσαμε ένα αυστηρό θεσμικό πλαίσιο με τον απόλυτα κυρίαρχο ρόλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου χωρίς την έγκριση του οποίου δεν μπορεί να εκταμιευθεί καμία δαπάνη για πρώτη φορά όλων των ΟΤΑ καθώς και όλων των δημοτικών επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα το σύνολο των ΟΤΑ είναι υποχρεωμένο να αναρτά τις αποφάσεις του στο διαδίκτυο ενώ το σύνολο των προσλήψεων πλέον υπάγεται στο ΑΣΕΠ. Το σύνολο των αλλαγών του Καλλικράτη επέτυχαν να αναμορφώσουν πλήρως την Αυτοδιοίκηση, κάτι που πιστοποιείται και από το γεγονός ότι οι ΟΤΑ δεν αποτελούν εμπόδιο για τη δημοσιονομική προσπάθεια της χώρας όπως αποτυπώνεται πλέον και στο μνημόνιο. Τηρήσαμε τις προθεσμίες όπως αυτές συμφωνήθηκαν με το αρμόδιο Ευρωπαίο Επίτροπο και απομένουν ελάχιστοι ΧΑΔΑ για να κλείσουν, προκειμένου να γυρίσουμε σελίδα και έτσι η χώρα μας γλίτωσε τα πρόστιμα.
Μετά από 30 χρόνια προχωρήσαμε σε μια πράξη δικαιοσύνης επεκτείνοντας το ωράριο εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων στις 40 ώρες, εξισώνοντας το με αυτό των ιδιωτικών υπαλλήλων.
Ξεχωριστή στιγμή ήταν ο Ν. 3979 για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση ανοίγοντας το δρόμο για τη μετάβαση στην Ψηφιακή Εποχή. Με βάση το νόμο και το επιχειρησιακό σχέδιο που είναι ήδη έτοιμο από το Σεπτέμβριο το κράτος θα εισέλθει στη μετα – ΚΕΠ εποχή με συνέπεια ο πολίτης να μπορεί να λαμβάνει σειρά πιστοποιητικών ή και υπηρεσιών όχι από το ΚΕΠ αλλά από το σπίτι του, στον εκτυπωτή του υπολογιστή του. Παράλληλα τους απαλλάξαμε από την ανάγκη να πηγαίνουν αυτοπροσώπως σε δημόσιες υπηρεσίες για τις υποθέσεις τους.
Επίσης ολοκληρώσαμε πλήρως την προετοιμασία αλλαγών για το νέο πειθαρχικό δίκαιο, το νέο μισθολόγιο, τα οικονομικά των κομμάτων και τον νέο εκλογικό νόμο.
Αλλαγές οι οποίες παραδίδονται έτοιμες στη νέα ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών. Ένα Νέο Πειθαρχικό Δίκαιο, 60 χρόνια μετά τη θέσπιση του προηγούμενου. με το οποίο βάζουμε τέλος στην ατιμωρησία που χαρακτηρίζει διαχρονικά το Δημόσιο. Κόβοντας τον ομφάλιο λώρο ανάμεσα σε ελέγχοντες κι ελεγχόμενους. Συγκροτώντας νέα ανεξάρτητα πειθαρχικά συμβούλια χωρίς τη συμμετοχή συνδικαλιστών. Καθιερώνοντας για πρώτη φορά την ολοκλήρωση των πειθαρχικών διαδικασιών εντός 2 μηνών από την έναρξή τους. Θεσπίζοντας αυστηρότερες ποινές για τους υπαλλήλους που καταδικάζονται. Θέτοντας αυτοδίκαια σε αργία υπαλλήλους παραπέμπονται όχι μόνο όταν καταδικάζονται αλλά και όταν παραπέμπεται για σοβαρά αδικήματα όπως δωροδοκία, υπεξαίρεση, απιστία, ασέλγεια εις βάρος ανηλίκων και διακίνηση πορνογραφικού υλικού.
Ένα Νέο Μισθολόγιο που στόχο έχει την άρση των αδικιών στις απολαβές των δημοσίων υπαλλήλων. Συνδέοντας το μισθό με την αξιολόγηση, τη θέση ευθύνης και την παραγωγικότητα.
Ένα Νέο Θεσμικό Πλαίσιο για τα Οικονομικά των Κομμάτων που διασφαλίζει τη διαφάνεια στη χρηματοδότησή τους και τον αποτελεσματικό από ανεξάρτητα όργανα έλεγχο των οικονομικών τους. Ένα θεσμικό πλαίσιο που επιφέρει 70 ριζικές πραγματικά αλλαγές στο υφιστάμενο καθεστώς ελέγχου των οικονομικών των κομμάτων και του πόθεν έσχες των πολιτικών.
Επίσης έχει ξεκινήσει ο Καλλικράτης στο κεντρικό κράτος προκειμένου να καταστεί εφικτή η ριζική αναμόρφωσή του. Πρέπει να σημειωθεί ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί η καταγραφή των αρμοδιοτήτων όλων των διευθύνσεων και από τις ΟΔΕ σε κάθε υπουργείο που δουλεύουν ακατάπαυστα έχει επίσης ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεση της Λευκής Βίβλου με σκοπό τη θεμελίωση του επιτελικού κράτους.
Όσον αφορά στις δεσμεύσεις που έπρεπε το ΥΠΕΣ να εκπληρώσει στο πλαίσιο του μηχανισμού στήριξης, όχι μόνο δεν υφίσταται καμία εκκρεμότητα αλλά διασφαλίσαμε ότι οι θυσίες του ελληνικού λαού δεν θα πάνε χαμένες. Διασφαλίσαμε ότι το ελληνικό κράτος δεν είναι πλέον ο Πίθος των Δαναΐδων για τους κόπους του ελληνικού λαού.
Όλα τα προαναφερόμενα έγιναν πράξη παρά την αντίθεση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης η οποία στάθηκε απέναντι σχεδόν σε όλες τις πολιτικές μας πρωτοβουλίες.
Καταψήφισαν τους νόμους της αξιοκρατίας στο Δημόσιο και αποχώρησαν από τη Βουλή.
Καταψήφισαν τον Καλλικράτη στην Αυτοδιοίκηση.
Και υποχωρώντας μπροστά στην κατακραυγή, ψήφισαν τελικώς το 40ωρο για τους δημοσίους υπαλλήλους.
Επίσης ενθάρρυναν και κάλυψαν πολιτικά ακραίες ενέργειες όπως η κατάληψη του Δημαρχείου της Αθήνας από τους συμβασιούχους.
Απαίτησαν την ανανέωση των συμβάσεων εκτός των διαδικασιών ΑΣΕΠ εις βάρος της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών που επιθυμεί αξιοκρατικές προσλήψεις.
Καταψήφισαν ακόμα και τον νόμο για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση.
Όλα αυτά καταδεικνύουν ότι το πρόβλημα της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι μόνο το κυβερνητικό παρελθόν της αλλά και το αντιπολιτευτικό παρόν της.
Φαίνεται ότι ούτε τώρα η ΝΔ δεν μπορεί να απαλλαγεί από την πελατειακή, παλαιοκομματική νοοτροπία που έφερε τη χώρα στο χείλος του γκρεμού.
Αποκορύφωμα αυτής της νοοτροπίας αποτελεί η στάση της του κ. Σαμαρά στο μεταναστευτικό το οποίο δήλωσε ότι θα αποσύρει αν αναλάβει την εξουσία.
Διότι κατά την άποψή του, ο νόμος για την ιθαγένεια καθιστά την Ελλάδα πόλο έλξης για λαθρομετανάστες αυξάνοντας την πίεση για μαζικές νομιμοποιήσεις.
Και αυτό το λέει ο κ. Σαμαράς, ο πολιτικός που άνοιξε τα σύνορα της χώρας το 1991 επιτρέποντας, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, τη μαζική λαθρομετανάστευση!
Το λέει ο αρχηγός της παράταξης που προχώρησε σε 10.844 πολιτογραφήσεις το 2008 και 12.966 που έκανε το 2009.
Ενώ την ίδια στιγμή ο νόμος για την ιθαγένεια που καταγγέλλει ο κ. Σαμαράς, κατά τους πρώτους 6 μήνες πλήρους εφαρμογής φέτος έχουν πραγματοποιηθεί μόλις 2.347 πολιτογραφήσεις.
Μάλιστα αξίζει να αναφερθεί ότι ο αριθμός των μεταναστών που έλαβαν ιθαγένεια στην Ελλάδα είναι ίσως ο χαμηλότερος στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat για το 2009, τα κράτη-μέλη της Ένωσης χορήγησαν ιθαγένειες σε 776.000 άτομα. Για την ίδια χρονιά, η Γαλλία απέδωσε ιθαγένεια σε 135.800, το Ηνωμένο Βασίλειο 203.600 και η Γερμανία, με πολύ παρεμφερή με τη δική μας νομοθεσία, 96.000.
Μεγάλους αριθμούς παρουσιάζουν και οι άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου όπως η Ισπανία (79.600), η Ιταλία (59.400).
Αντίθετα σε εμάς, από τους 2.347 πολιτογραφήθηκαν οι 2.000 είναι ομογενείς ενώ προστίθενται άλλα 250-300 παιδιά δεύτερης γενιάς, που γεννήθηκαν ή πήγαν σχολείο εδώ, με νόμιμους πάντα γονείς, και παίρνουν ελληνική ιθαγένεια.
Αυτές είναι οι δήθεν «αθρόες πολιτογραφήσεις» που βλέπει ο κ. Σαμαράς; Αυτά είναι τα πλήθη που θα συνέρρεαν; Αυτές είναι οι μαζικές νομιμοποιήσεις;
Έχετε σκεφτεί τι πετυχαίνετε με τα ψέματα αυτά;
Σπέρνετε τη μισαλλοδοξία στην κοινωνία μας και το χειρότερο:
Έρχεστε εδώ, με το χέρι στην τσέπη, και τρομοκρατείτε μικρά παιδάκια στα προαύλια των ελληνικών σχολείων. Παιδάκια που γεννηθήκαν εδώ, και είναι εγγόνια των μεταναστών του 91, νιώθουν ελληνόπουλα, οι γονείς τους είναι ΝΟΜΙΜΟΙ, 20 χρόνια πια μαζί μας, παιδάκια που νιώθουν την Ελλάδα πατρίδα τους. Και σ αυτά τα παιδάκια λέτε, "θα’ ρθούμε και θα σε ξανακάνουμε ξένο".
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στους 20 αυτούς μήνες ο Δημήτρης Ρέππας και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών συνολικά δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό προώθησαν σημαντικές μεταρρυθμίσεις και παρεμβάσεις με στόχο το δημοσιονομικό νοικοκύρεμα, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στον κλάδο των μεταφορών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η υπόθεση της ανάπτυξης είναι φανερό πια σε όλους ότι είναι η κατεξοχήν εθνική υπόθεση.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι άλλος δρόμος δεν υπάρχει, για την χώρα , για την κοινωνία και την οικονομία μας από τη συγκέντρωση όλων των δυνάμεων σε μια κοινή αναπτυξιακή προσπάθεια.
Είναι κυριολεκτικά όρος εθνικής επιβίωσης.
Στην υπόθεση αυτή θα κινηθούμε, όπως έως σήμερα με συνέπεια κάναμε, καθοδηγούμενοι από το συμφέρον των πολλών.
Με γνώμονα το επιθυμητό και αναγκαίο για το γενικό συμφέρον και όχι αυτό που συχνά παρουσιάζεται ως δήθεν εφικτό που είναι στην πραγματικότητα η υποταγή στους περιορισμούς που θέτουν με τις αντιδράσεις τους λίγοι.
Η απόφαση μας να αντιμετωπίσουμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ενότητα και συμφωνία στα ζητήματα αυτά αφορά πρωτεύοντος και τα θέματα που άπτονται των συμβάσεων παραχώρησης στα μεγάλα εν εξέλιξη έργα.
Για το σκοπό αυτό θα καλέσω όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης σε διάλογο και διεξοδική διαβούλευση προκειμένου να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Έγινε φανερό στους 20 αυτούς μήνες, ότι υπάρχουν 2 Ελλάδες.
Οι οποίες αντιπροσωπεύουν 2 διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις που βρίσκονται σε διαρκή σύγκρουση.
Από τη μία πλευρά είναι η Ελλάδα της σκοτεινής πλευράς της Μεταπολίτευσης. Η Ελλάδα του πελατειακού κράτους και του πελατειακού κομματικού συστήματος που μας έφερε στα όρια της πτώχευσης.
Από την άλλη πλευρά είναι η Ελλάδα της αξιοκρατίας και της διαφάνειας. Η Ελλάδα που σέβεται τους θεσμούς, εφαρμόζει τους νόμους και τηρεί τους κανόνες.
Η έκβαση της σύγκρουσης θα κρίνει παρόν και το μέλλον της χώρας. Θα κρίνει την επιβίωσή της.
Πιστεύω ότι οι πολίτες, που σήμερα συγκεντρώνονται στις πλατείες, στο μέτρο που αμφισβητούν τις αντιλήψεις του πολιτικού κατεστημένου της μεταπολίτευσης, που έφεραν τη χώρα στο χείλος της καταστροφής, συνιστούν ζωτική δύναμη, η οποία μπορεί να συμβάλει στις ριζοσπαστικές αλλαγές του πολιτικού συστήματος που έχει ανάγκη η χώρα.
Αν, όμως, την επιστροφή στην εποχή του βολέματος και των δανεικών, της ευκολίας και της αμεριμνησίας, όσοι δηλαδή θέλουν να μας γυρίσουν πίσω σε αυτά που μας οδήγησαν στο χείλος της καταστροφής, σας διαβεβαιώ ότι θα μας βρουν απέναντι.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι, έχουμε ιστορικό καθήκον, έχουμε ιστορική ευθύνη να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων, Με μοναδικό γνώμονα το εθνικά υπέρτερο και το κοινωνικά δίκαιο.
Σας ευχαριστώ.
ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
κ. Γ. Ν. ΡΑΓΚΟΥΣΗ
ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΨΗΦΟΥ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
κ. Γ. Ν. ΡΑΓΚΟΥΣΗ
ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΨΗΦΟΥ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
11 σχόλια:
Entaksh re fFile Ragkoush O Samaras anoikse Tin Porta gia tous La8raious.... GIATI DEN THN KLEINEIS ESI TWRA?
RE DEN ME PARATATE OLOI SAS? PSEUTARADES!!
G Amelethtos
ΑΔΕΡΦΙΑ...
ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ...
ΝΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ...
ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΚΑΙ ΜΗ ΝΟΙΑΖΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΥΧΟΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ...
ΜΗ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗ ΧΑΡΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΑΝΙΣΟΥΝ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ...
και επειδη δηλαδη ο Σαμαρας ανοιξε τα συνορα το 91 εσεις θα δινετε ιθαγενεια σε λαθρομεταναστες?Αντι να κλεισετε την πορτα εισοδου και να διαφυλαξετε τα συνορα και να απελασετε δυο εκατομμυρια εισβολεις μου λες οτι για ολα φταιει ο προδοτης ο Σαμαρας?Για τις εγγυμονουσες που μπηκαν στην χωρα για να γεννησουν δεν εχεις να πεις τιποτα?Για τους δενδριτες και σκεπιτες εχεις μηπως?Για τις 250.000 αλλοδαπους που με μολις ενα μηνα ενσημα παιρνουν συνταξη 700 ευρω δεν εχεις να πεις τιποτα?Οτι δεν κανετε οτι κανει το μνημονιο και δεν θιγετε κανενα συνδικαλιστη και δημοσιο υπαλληλο και την πληρωνει κλασικα ο ιδιωτικος τομεας?Σε λιγο θα μας πεις οτι αδικα ο κοσμος μαζευεται στην πλατεια συνταγματος και οτι εσεις προσφερετε απειρο εργο και ολα ειναι μελι γαλα.Σαλτα γαμησου ρε πρασινοφρουρε εσυ και το ξεφτιλισμενο κομμα σας.Τραβατε στο γεροντο διαολο σας σιχαθηκαμε κωλοκομμα του κερατα με τον εβραιομουλο προεδρο σας
ΑΝ βγάλουν το κεφάλι τους απο τον κώλο τους, ΙΣΩΣ καταλάβουν ότι ζυγώνει η ώρα τους!!!
heavy metal ρε μουνια!!!!...
ΑΔΕΡΦΕ...ΣΩΣΤΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ελα στο δημο ΠΑΙΟΝΙΑΣ στο κιλκις να δείς τι γίνεται που ο δήμαρχος διόρισε σε έμισθες θέσεις δημοτικών συμβούλων αποτυχόντες υποψήφιους. Τουλάχιστον 6 άτομα με παχύ μισθό. Αλήθεια δεν υπήρχαν άλλοι? Έπρεπε να είναι από το συνδυασμό του δημάρχου που μάλιστα δεν μπόρεσαν να εκλεγούν?
Ελα στο δημο ΠΑΙΟΝΙΑΣ στο κιλκις να δείς τι γίνεται που ο δήμαρχος διόρισε σε έμισθες θέσεις ΕΙΔΙΚΩΝ συμβούλων αποτυχόντες υποψήφιους. Τουλάχιστον 6 άτομα με παχύ μισθό. Αλήθεια δεν υπήρχαν άλλοι? Έπρεπε να είναι από το συνδυασμό του δημάρχου που μάλιστα δεν μπόρεσαν να εκλεγούν?
ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 1058 ΔΩΣΤΑ ΜΟΥ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΩ ΔΙΚΑΙΟΓΡΑΦΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ.ΑΝ ΑΛΗΘΕΥΟΥΝ ΤΑ ΟΣΑ ΙΣΧΥΡΙΖΕΣΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΟΛΛΑ.
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ?ΠΑΙΟΝΙΑΣ? ΝΑ ΑΡΧΙΣΩ ΕΡΕΥΝΑ.
ΛΟΓΟΙ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΑΣΕΠ:
1) ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΦΑΣΑΡΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΟΤΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΠΕΡΑΣΕ ΜΕ ΠΛΑΣΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ.
2) ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ META ΑΠΟ ΕΛΕΓΧΟ ΑΠΟ ΤΟ DIORISMOS.GR ΟΤΙ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ 19 ΑΤΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΑΣΕΠ ΠΕΡΑΣΑΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ.
3) ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΥΨΗΛΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΩΝ ΚΑΙ ΜΕΛΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ.
4) ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΥΨΗΛΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΣΕ ΧΡΗΜΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΕΙΔΟΣ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΦΟΡΕΣ.
5) ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΝ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΑΣΕΠ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΤΙΜΗΜΑ ΚΑΙ ΡΙΣΚΟ ΑΝ ΔΕΝ ΕΠΕΦΤΑΝ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΤΟ ΡΙΣΚΑΡΟΥΝ Η ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΚΟΠΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΦΥΓΑΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΒΡΟΥΝΕ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥΣ.
6) ΤΟ ΑΣΕΠ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΤΗΣΙΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΕΚΑΝΕ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΔ ΔΕΙΧΝΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΙΚΑ ΠΡΟΣΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟ ΠΑΣΟΚ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΒΕΒΑΡΗΜΕΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΙΣ ΑΝΑΞΙΟΞΡΑΤΙΚΕΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ. ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣ ΜΕ ΕΝΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΘΕΙ ΑΝ ΕΝΕΧΕΤΑΙ ΣΤΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ.
7) ΤΟ ΑΣΕΠ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΛΕΓΞΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ. ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΗ ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΑΣΕΠ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΑΦΟΡΟΥΝ.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ ΤΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΣΟΚΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ ΚΛΑΔΙΚΗ ΟΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ.
Ραγκούση, και εσεις τι κάνατε και κανετε διαρκως;
Συνεχίζετε πανω στον δρομο που χαραξε ο Σαμαρας!
Καμμία διαφορά!
Δημοσίευση σχολίου