Την σύγχυση των Γερμανών εφήβων σε σχέση με την ιστορία της χώρας τους και κυρίως γύρω από τις έννοιες της δικτατορίας και της δημοκρατίας, αποκαλύπτει έρευνα Πανεπιστημίου στο Βερολίνο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι νεαροί Γερμανοί εμφανίζονται διχασμένοι ως προς το αν το ναζιστικό καθεστώς ήταν όντως μια δικτατορία, ενώ ένα σεβαστό....
ποσοστό δεν βάζει το χέρι στην φωτιά όταν ερωτάται αν η σημερινή Γερμανία είναι όντως μια... δημοκρατία.
Περίπου οι μισοί από τους 7500 δεκαπεντάχρονους μαθητές που πήραν μέρος στην έρευνα του Freie Universität του Βερολίνου, εμφανίστηκαν βέβαιοι ότι το ναζιστικό καθεστώς ήταν δικτατορία, ενώ μόλις λίγο παραπάνω από το 1/3 των ερωτηθέντων εξέφρασε βεβαιότητα για το γεγονός ότι η κομμουνιστική πρώην Ανατολική Γερμανία ήταν επίσης δικτατορία.
Επιπλέον, γύρω στο 50% των ερωτηθέντων χαρακτήρισε δημοκρατική την πρώην Δυτική Γερμανία, ενώ ποσοστό κοντά στο 60% εξέφρασε την βεβαιότητα ότι η σημερινή Γερμανία είναι όντως δημοκρατική.
«Είναι σοκαριστικό» δήλωσε ο συντάκτης της έρευνας, Κλάους Σρέντερ.
«Σε γενικές γραμμές, οι πολιτικές και ιστορικές γνώσεις πολλών μαθητών είναι περιορισμένες» αναφέρουν οι ερευνητές σε ανακοινωσή τους, επισημαίνοντας ότι οι επιπτώσεις της χαμηλής εκτίμησης για την ιστορική γνώση, ήταν εμφανείς στις απαντήσεις.
Πολλοί μαθητές, «δεν έχουν την ικανότητα να διακρίνουν τη δημοκρατία από τη δικτατορία».
Περίπου 40% των μαθητών πιστεύουν ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία διαφορά μεταξύ του ναζισμού, της πρώην Ανατολικής/ πρώην Δυτικής Γερμανίας και της σημερινής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
«Αυτή η ομάδα των μαθητών πιστεύει ότι το κράτος δικαίου, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι ατομικές ελευθερίες εκπροσωπούνται ισότιμα και στα τέσσερα συστήματα», δηλώνουν με ανησυχία οι ερευνητές.
Οι τελευταίοι προσπάθησαν να αξιολογήσουν την επίδραση των σχολικών εκδρομών σε ιστορικούς τόπους μνήμης, χωρίς όμως να μπορέσουν να βρουν σε αυτές θετικά αποτελέσματα, συχνά λόγω της «έλλειψης δυνατότητας συσχετισμού των διαθέσιμων πληροφοριών για τις ιστορικές τοποθεσίες».
Η μελέτη διεξήχθη στα κρατίδια της Βάδης-Βυρτεμβέργης και της Βαυαρίας (νότια), της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας (δυτικά) και σε δύο κρατίδια της πρώην Ανατολικής Γερμανίας (Θουριγγία και Σαξονία-Άνχαλτ) με μαθητές της 9ης και της 10ης τάξης ηλικίας 14 και 15 ετών.
Τα καλύτερα αποτελέσματα επιτεύχθηκαν στο κρατίδιο της Θουριγγίας, και τα χειρότερα στη Ρηνανία. Στα πορίσματά τους, οι ερευνητές συστήνουν να προταθούν "επειγόντως» στα γερμανικά σχολεία μαθήματα "προσανατολισμένα γύρω από τις αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας".
Πηγή
ποσοστό δεν βάζει το χέρι στην φωτιά όταν ερωτάται αν η σημερινή Γερμανία είναι όντως μια... δημοκρατία.
Περίπου οι μισοί από τους 7500 δεκαπεντάχρονους μαθητές που πήραν μέρος στην έρευνα του Freie Universität του Βερολίνου, εμφανίστηκαν βέβαιοι ότι το ναζιστικό καθεστώς ήταν δικτατορία, ενώ μόλις λίγο παραπάνω από το 1/3 των ερωτηθέντων εξέφρασε βεβαιότητα για το γεγονός ότι η κομμουνιστική πρώην Ανατολική Γερμανία ήταν επίσης δικτατορία.
Επιπλέον, γύρω στο 50% των ερωτηθέντων χαρακτήρισε δημοκρατική την πρώην Δυτική Γερμανία, ενώ ποσοστό κοντά στο 60% εξέφρασε την βεβαιότητα ότι η σημερινή Γερμανία είναι όντως δημοκρατική.
«Είναι σοκαριστικό» δήλωσε ο συντάκτης της έρευνας, Κλάους Σρέντερ.
«Σε γενικές γραμμές, οι πολιτικές και ιστορικές γνώσεις πολλών μαθητών είναι περιορισμένες» αναφέρουν οι ερευνητές σε ανακοινωσή τους, επισημαίνοντας ότι οι επιπτώσεις της χαμηλής εκτίμησης για την ιστορική γνώση, ήταν εμφανείς στις απαντήσεις.
Πολλοί μαθητές, «δεν έχουν την ικανότητα να διακρίνουν τη δημοκρατία από τη δικτατορία».
Περίπου 40% των μαθητών πιστεύουν ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία διαφορά μεταξύ του ναζισμού, της πρώην Ανατολικής/ πρώην Δυτικής Γερμανίας και της σημερινής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
«Αυτή η ομάδα των μαθητών πιστεύει ότι το κράτος δικαίου, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι ατομικές ελευθερίες εκπροσωπούνται ισότιμα και στα τέσσερα συστήματα», δηλώνουν με ανησυχία οι ερευνητές.
Οι τελευταίοι προσπάθησαν να αξιολογήσουν την επίδραση των σχολικών εκδρομών σε ιστορικούς τόπους μνήμης, χωρίς όμως να μπορέσουν να βρουν σε αυτές θετικά αποτελέσματα, συχνά λόγω της «έλλειψης δυνατότητας συσχετισμού των διαθέσιμων πληροφοριών για τις ιστορικές τοποθεσίες».
Η μελέτη διεξήχθη στα κρατίδια της Βάδης-Βυρτεμβέργης και της Βαυαρίας (νότια), της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας (δυτικά) και σε δύο κρατίδια της πρώην Ανατολικής Γερμανίας (Θουριγγία και Σαξονία-Άνχαλτ) με μαθητές της 9ης και της 10ης τάξης ηλικίας 14 και 15 ετών.
Τα καλύτερα αποτελέσματα επιτεύχθηκαν στο κρατίδιο της Θουριγγίας, και τα χειρότερα στη Ρηνανία. Στα πορίσματά τους, οι ερευνητές συστήνουν να προταθούν "επειγόντως» στα γερμανικά σχολεία μαθήματα "προσανατολισμένα γύρω από τις αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας".
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου