Ρεπορτάζ: Απολλωνάτου Εύη
«Δεν είμεθα οι άνθρωποι των λόγων. Είμεθα οι άνθρωποι των έργων. Θα σας εξαφανίσομεν...» έλεγε σε ένα γλωσσικό «ολίσθημα» ο υπουργός Λάμπρος Κωνσταντάρας καθ’ οδόν στην εκλογική...
περιφέρεια του στην ταινία «Υπάρχει και φιλότιμο». Σήμερα, όμως, οι πολιτικοί δεν χρειάζεται να σταθούν σε ένα μπαλκόνι για να μιλήσουν σε χιλιάδες πολίτες. Αρκεί ένα και μόνο κλικ.
Μέχρι πριν από έναν χρόνο ήταν λίγοι οι πολιτικοί που διέθεταν λογαριασμούς στο Facebook και το Twitter και λιγότεροι εκείνοι που τους χρησιμοποιούσαν. Αρχικά εμφανίστηκαν φωτογραφικά στιγμιότυπα πολιτικών που χρησιμοποιούσαν εντός του κοινοβουλίου το iPad.
Αργά αλλά σταθερά η πολιτική υποχρεώθηκε να «μετακομίσει» από τη Βουλή και τις εκλογικές περιφέρειες στο διαδίκτυο και τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Οι λόγοι πολλοί.
Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται ότι παρέχουν την λύση μπροστά στην φθορά που υπέστησαν τα πολιτικά κόμματα με την κρίση κυρίως στους νεότερους ψηφοφόρους και τους φόβους για αποδοκιμασίες κατά πολιτικών στην διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.
Επιπλέον τα κομματικά ταμεία είναι μείον, οι οφειλές ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και φυσικά εκλογές με απλήρωτους εργαζόμενους στα κόμματα δεν είναι δυνατόν να γίνουν. Το κούρεμα που επιχειρήθηκε στα χρέη των κομμάτων απέτυχε, καθώς αποσύρθηκε η σχετική ρύθμιση.
Έτσι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είπαν «όχι» φέτος στα εκλογικά κέντρα και περιόρισαν τους προεκλογικούς «προϋπολογισμούς» τους στα απολύτως απαραίτητα.
Τα κομματικά επιτελεία αποφάσισαν, λοιπόν, να κλείσουν το «μάτι» στο διαδίκτυο, αφού «είναι και θα είναι πάντα δωρεάν», όπως γράφει το Facebook στην αρχική σελίδα του για να υποδεχθεί τους νέους χρήστες.
Βέβαια ακόμη και να υπήρχαν χρήματα θα ήταν δύσκολο για έναν υποψήφιο να εξηγήσει στους ψηφοφόρους του γιατί πληρώνει εκατοντάδες ευρώ για το εκλογικό κέντρο του σε μία εποχή σκληρής λιτότητας.
Ενδεικτικό της στροφής στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι τα «εγκαίνια» του επίσημου προφίλ του Αντώνη Σαμαρά στο Facebook πριν από λίγες μέρες, όπου «ανεβαίνουν» όλες οι φωτογραφίες από τις περιοδείες του προέδρου της ΝΔ και αποσπάσματα από τις ομιλίες του. Μέχρι στιγμής έχει συγκεντρώσει πάνω από 5.000 άτομα, που δήλωσαν ότι τους αρέσει. Επιπλέον έχει εγκαινιαστεί και ενότητα «Ρώτα τον Αντώνη» με θέμα τον ρόλο της νεολαίας στην ανάκαμψη της χώρας. Ωστόσο εκατοντάδες χρήστες γράφουν και ρωτούν για όσα τους απασχολούν: από το νέο φορολογικό έως και τη θέση της ΝΔ στο μεταναστευτικό και το δεύτερο μνημόνιο. Ο πρόεδρος της ΝΔ δηλώνει ότι θα απαντήσει τις επόμενες μέρες με ένα σύντομο βίντεο.
Πάνω από 5.000 χρήστες που πάτησαν «Like» στην σελίδα του έχει και ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ανεβάζει επίσης τα νέα από τις επισκέψεις και τις ομιλίες του.
Ωστόσο τα προφίλ που αποδεικνύονται εξαιρετικά επιτυχημένα είναι εκείνα που δεν μοιάζουν τόσο με δελτία Τύπου. Εκείνων δηλαδή των πολιτικών που επιλέγουν να τα διαχειρίζονται οι ίδιοι και να απαντούν στους πολίτες χωρίς το επικοινωνιακό επιτελείο τους. Για παράδειγμα ο Πάνος Καμμένος διαθέτει μέχρι στιγμής πάνω από 15.000 followers στο προσωπικό προφίλ του στο Twitter, όπου ανοίγει συζητήσεις με όλους τους χρήστες. Αντίθετα ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος έχει μόλις 800 «followers».
Επιθέσεις και διαδικτυακός πόλεμος
Οι νέες πλατφόρμες, όπως παραδέχονται όλοι, δημιουργούν ένα διαφορετικό περιβάλλον δημοσίου διαλόγου και οι πολιτικοί μοιάζουν να αναζητούν την θέση τους σε αυτόν τον νέο ψηφιακό κόσμο. Φυσικά σε αυτή την αναζήτηση δεν λείπουν οι κόντρες, οι επιθέσεις και τα πικρόχολα σχόλια.
«Κάποιοι δημοσιογράφοι με ρώτησαν: Μα καλά πήγες στην εκδήλωση του Αντρέα. Απάντησα: Είναι δυνατόν να με ρωτάς; Εδώ αναγκαστήκαμε να συγκυβερνήσουμε με τον ακροδεξιό λαϊκισμό. Σε μία εκδήλωση δεν θα πήγαινα;» ήταν το δηλητηριώδες σχόλιο του Γιάννη Ραγκούση τον περασμένο Φεβρουάριο στο προσωπικό προφίλ του στο Twitter με αφορμή την εκδήλωση του Ανδρέα Λοβέρδου.
Οι πολιτικοί όμως είναι αντιμέτωποι και με τα σχόλια των χρηστών, που πολλές φορές δεν χαρίζονται σε κανέναν και ασκούν αυστηρή κριτική. Ένα μήνυμα διαδίδεται με ταχύτητα με τις αναδημοσιεύσεις του Facebook και τα retweet του Twitter. Έτσι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη πριν λίγο καιρό βρέθηκε σε εξαιρετικά δεινή θέση όταν τα σχόλια για την δήλωση του ότι δεν διάβασε το μνημόνιο έδιναν και έπαιρναν στο διαδίκτυο. Τότε ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είχε απαντήσει στους χρήστες και είχε προσπαθήσει να εξηγήσει την θέση του εν μέσω «βροχής» αποδοκιμασιών.
Ακόμη και ο Άδωνις Γεωργιάδης σε ένα σχόλιο του για το Ελλάδα Έχεις Ταλέντο και την σύζυγο του εισέπραξε την ειρωνική απάντηση της Άντζυ Σαμίου: «Και εσύ έχεις πλάκα Άδωνη Γεωργιάδη, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα!»
«Αν είστε η πραγματική κα Σαμίου, είστε πραγματικά σπουδαία καλλιτέχνις! Για την ειρωνεία δεν πειράζει, καλή καρδιά! Καλημέρα!» ανταπάντησε ο Άδωνις Γεωργιάδης που μάλλον έμεινε έκπληκτος.
πηγη
«Δεν είμεθα οι άνθρωποι των λόγων. Είμεθα οι άνθρωποι των έργων. Θα σας εξαφανίσομεν...» έλεγε σε ένα γλωσσικό «ολίσθημα» ο υπουργός Λάμπρος Κωνσταντάρας καθ’ οδόν στην εκλογική...
περιφέρεια του στην ταινία «Υπάρχει και φιλότιμο». Σήμερα, όμως, οι πολιτικοί δεν χρειάζεται να σταθούν σε ένα μπαλκόνι για να μιλήσουν σε χιλιάδες πολίτες. Αρκεί ένα και μόνο κλικ.
Μέχρι πριν από έναν χρόνο ήταν λίγοι οι πολιτικοί που διέθεταν λογαριασμούς στο Facebook και το Twitter και λιγότεροι εκείνοι που τους χρησιμοποιούσαν. Αρχικά εμφανίστηκαν φωτογραφικά στιγμιότυπα πολιτικών που χρησιμοποιούσαν εντός του κοινοβουλίου το iPad.
Αργά αλλά σταθερά η πολιτική υποχρεώθηκε να «μετακομίσει» από τη Βουλή και τις εκλογικές περιφέρειες στο διαδίκτυο και τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Οι λόγοι πολλοί.
Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται ότι παρέχουν την λύση μπροστά στην φθορά που υπέστησαν τα πολιτικά κόμματα με την κρίση κυρίως στους νεότερους ψηφοφόρους και τους φόβους για αποδοκιμασίες κατά πολιτικών στην διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.
Επιπλέον τα κομματικά ταμεία είναι μείον, οι οφειλές ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και φυσικά εκλογές με απλήρωτους εργαζόμενους στα κόμματα δεν είναι δυνατόν να γίνουν. Το κούρεμα που επιχειρήθηκε στα χρέη των κομμάτων απέτυχε, καθώς αποσύρθηκε η σχετική ρύθμιση.
Έτσι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είπαν «όχι» φέτος στα εκλογικά κέντρα και περιόρισαν τους προεκλογικούς «προϋπολογισμούς» τους στα απολύτως απαραίτητα.
Τα κομματικά επιτελεία αποφάσισαν, λοιπόν, να κλείσουν το «μάτι» στο διαδίκτυο, αφού «είναι και θα είναι πάντα δωρεάν», όπως γράφει το Facebook στην αρχική σελίδα του για να υποδεχθεί τους νέους χρήστες.
Βέβαια ακόμη και να υπήρχαν χρήματα θα ήταν δύσκολο για έναν υποψήφιο να εξηγήσει στους ψηφοφόρους του γιατί πληρώνει εκατοντάδες ευρώ για το εκλογικό κέντρο του σε μία εποχή σκληρής λιτότητας.
Ενδεικτικό της στροφής στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι τα «εγκαίνια» του επίσημου προφίλ του Αντώνη Σαμαρά στο Facebook πριν από λίγες μέρες, όπου «ανεβαίνουν» όλες οι φωτογραφίες από τις περιοδείες του προέδρου της ΝΔ και αποσπάσματα από τις ομιλίες του. Μέχρι στιγμής έχει συγκεντρώσει πάνω από 5.000 άτομα, που δήλωσαν ότι τους αρέσει. Επιπλέον έχει εγκαινιαστεί και ενότητα «Ρώτα τον Αντώνη» με θέμα τον ρόλο της νεολαίας στην ανάκαμψη της χώρας. Ωστόσο εκατοντάδες χρήστες γράφουν και ρωτούν για όσα τους απασχολούν: από το νέο φορολογικό έως και τη θέση της ΝΔ στο μεταναστευτικό και το δεύτερο μνημόνιο. Ο πρόεδρος της ΝΔ δηλώνει ότι θα απαντήσει τις επόμενες μέρες με ένα σύντομο βίντεο.
Πάνω από 5.000 χρήστες που πάτησαν «Like» στην σελίδα του έχει και ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ανεβάζει επίσης τα νέα από τις επισκέψεις και τις ομιλίες του.
Ωστόσο τα προφίλ που αποδεικνύονται εξαιρετικά επιτυχημένα είναι εκείνα που δεν μοιάζουν τόσο με δελτία Τύπου. Εκείνων δηλαδή των πολιτικών που επιλέγουν να τα διαχειρίζονται οι ίδιοι και να απαντούν στους πολίτες χωρίς το επικοινωνιακό επιτελείο τους. Για παράδειγμα ο Πάνος Καμμένος διαθέτει μέχρι στιγμής πάνω από 15.000 followers στο προσωπικό προφίλ του στο Twitter, όπου ανοίγει συζητήσεις με όλους τους χρήστες. Αντίθετα ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος έχει μόλις 800 «followers».
Επιθέσεις και διαδικτυακός πόλεμος
Οι νέες πλατφόρμες, όπως παραδέχονται όλοι, δημιουργούν ένα διαφορετικό περιβάλλον δημοσίου διαλόγου και οι πολιτικοί μοιάζουν να αναζητούν την θέση τους σε αυτόν τον νέο ψηφιακό κόσμο. Φυσικά σε αυτή την αναζήτηση δεν λείπουν οι κόντρες, οι επιθέσεις και τα πικρόχολα σχόλια.
«Κάποιοι δημοσιογράφοι με ρώτησαν: Μα καλά πήγες στην εκδήλωση του Αντρέα. Απάντησα: Είναι δυνατόν να με ρωτάς; Εδώ αναγκαστήκαμε να συγκυβερνήσουμε με τον ακροδεξιό λαϊκισμό. Σε μία εκδήλωση δεν θα πήγαινα;» ήταν το δηλητηριώδες σχόλιο του Γιάννη Ραγκούση τον περασμένο Φεβρουάριο στο προσωπικό προφίλ του στο Twitter με αφορμή την εκδήλωση του Ανδρέα Λοβέρδου.
Οι πολιτικοί όμως είναι αντιμέτωποι και με τα σχόλια των χρηστών, που πολλές φορές δεν χαρίζονται σε κανέναν και ασκούν αυστηρή κριτική. Ένα μήνυμα διαδίδεται με ταχύτητα με τις αναδημοσιεύσεις του Facebook και τα retweet του Twitter. Έτσι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη πριν λίγο καιρό βρέθηκε σε εξαιρετικά δεινή θέση όταν τα σχόλια για την δήλωση του ότι δεν διάβασε το μνημόνιο έδιναν και έπαιρναν στο διαδίκτυο. Τότε ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είχε απαντήσει στους χρήστες και είχε προσπαθήσει να εξηγήσει την θέση του εν μέσω «βροχής» αποδοκιμασιών.
Ακόμη και ο Άδωνις Γεωργιάδης σε ένα σχόλιο του για το Ελλάδα Έχεις Ταλέντο και την σύζυγο του εισέπραξε την ειρωνική απάντηση της Άντζυ Σαμίου: «Και εσύ έχεις πλάκα Άδωνη Γεωργιάδη, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα!»
«Αν είστε η πραγματική κα Σαμίου, είστε πραγματικά σπουδαία καλλιτέχνις! Για την ειρωνεία δεν πειράζει, καλή καρδιά! Καλημέρα!» ανταπάντησε ο Άδωνις Γεωργιάδης που μάλλον έμεινε έκπληκτος.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου