Γράφει ο Νίκος Δρίτσας
Υπ. Βουλευτής στην Α’ Αθηνών με τους Ανεξάρτητους Έλληνες
Διάβασα σήμερα με έκπληξη τις δηλώσεις του διευθύνων συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, κου Μητρόπουλου, βάση των οποίων, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων σχεδιάζει τη διάσπαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και την «παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης δρομολογίων της σε διαφορετικές εταιρείες, προκειμένου να μεγιστοποιήσει τα ....
έσοδα της σχεδιαζόμενης αποκρατικοποίησης και να παρακάμψει τεχνικά εμπόδια».Τόνισε μάλιστα πως αυτό θα γίνει για να μεγιστοποιηθεί όπως είπε η αξία μεταπώληση της εταιρείας βάση του μοντέλου που ακολουθήθηκε στη Βρετανία. Θα πρέπει όμως να αναφέρουμε στον κο Μητρόπουλο, ορισμένα στοιχεία για το «επιτυχημένο»βρετανικό μοντέλο το οποίο επικαλέστηκε…. Όταν πραγματοποιήθηκε το 1996 η ιδιωτικοποίηση των βρετανικών σιδηροδρόμων, το τρίπτυχο ήταν: νέος στόλος –καλύτερες υπηρεσίες – ανταγωνισμός μεταξύ των ιδιωτών που θα έριχνε τις τιμές προς όφελος των επιβατών. Τί ακριβώς όμως συνέβη τότε; Η ιδιωτικοποίηση δημιούργησε ένα δαιδαλώδες δίκτυο ιδιωτικών εταιρειών που λειτουργούσαν με μόνο σκοπό το κέρδος τους και λογοδοτούσαν μόνο στους μετόχους τους. Την ευθύνη για τη συντήρηση των γραμμών, της σηματοδότησης και των σταθμών ανέλαβε τότε μια νέα εταιρία, η Railtrack. Δυστυχώς όμως η Railtrack δεν ανταποκρίθηκε στο ρόλο της. Ο λόγος; Η Railtrack ανέθετε εργολαβίες σε ιδιώτες, οι οποίοι όμως με τη σειρά τους ανέθεταν τα έργα σε υπεργολάβους, με αποτέλεσμα να ασχολούνται περίπου 2000 εταιρείες με τη συντήρηση του δικτύου. Οι υπεργολάβοι με τη σειρά τους για να μειώσουν το κόστος, προσλάμβαναν προσωπικό αποτελούμενο από ανειδίκευτους εργάτες με αποτέλεσμα να χαθεί η εμπειρία και υψηλή εξειδίκευση των παλιών εργατών και υπαλλήλων. Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την κακή ή λανθασμένη συντήρηση του δικτύου. Μάλιστα εξαιτίας αυτών των δεδομένων, συνέβησαν τόσα πολλά ατυχήματα που οδήγησαν αργότερα στην κατάργηση της Raitrack και σε αλλαγή του τρόπου διαχείρισης και συντήρησης του δικτύου. Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμα στοιχεία για το βρετανικό μοντέλο που συνηγορούν υπέρ της παραμονής της κερδοφόρας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στο κράτος (αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των ιδιωτών, απολύσεις έμπειρων υπαλλήλων και προσλήψεις άπειρου προσωπικού κοκ) αλλά θα χρειαζόμουν πολλές σελίδες. Αυτό που μπορώ να πω όμως με βεβαιότητα είναι ένα. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι μία από τις ελάχιστες κερδοφόρες ΔΕΚΟ και δυστυχώς η Τρόικα και τα μνημονιακά κόμματα επιδιώκουν ουσιαστικά να χαρίσουν τα κέρδη της στους ιδιώτες αντί να παραμείνουν στα κρατικά ταμεία και κατ’ επέκταση στους ίδιους τους πολίτες. Αναβαθμίστε τις υπηρεσίες της. Επιδιώξτε συμπράξεις με ιδιώτες που θα αφορούν όμως τον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών και όπου το κράτος θα είναι ο κύριος μέτοχος.Συμπράξεις που θα φέρουν νέες θέσεις εργασίας οι οποίες θα χαρακτηρίζονται από το εργασιακό δίκαιο. Γιατί αν ξεπουλήσετε, όπως, σχεδιάζετε τις συγκοινωνίες και κατ’ επέκταση την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., οι ιδιώτες θα έχουν έναν μόνο στόχο και σκοπό. Πως να γεμίσουν τη δική τους τσέπη χωρίς να νοιάζονται για τον εργαζόμενο και τον επιβάτη. Απάντηση στον κο Άρη Σπηλιοτόπουλο ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ Ο κος Σπηλιωτόπουλος, δήλωσε σήμερα μέσα στον πανικό που διακατέχει το μνημονιακό κόμμα που εκπροσωπεί, ότι ο ΟΣΕ στοιχίζει καθημερινά πολλά εκατομμύρια στο κράτος και πως αν δεν ιδιωτικοποιηθεί, τα χρήματα θα βρεθούν από νέες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις. Προφανώς όμως ο κος Σπηλιωτόπουλος αγνοεί (ηθελημένα;) πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι είναι μία από τις ελάχιστες κερδοφόρες ΔΕΚΟ και δυστυχώς η Τρόικα και τα μνημονιακά κόμματα επιδιώκουν ουσιαστικά να χαρίσουν τα κέρδη της στους ιδιώτες αντί να παραμείνουν στα κρατικά ταμεία και κατ’ επέκταση στους ίδιους τους πολίτες. Οι προβλέψεις της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μιλούν για πλήρη κερδοφορία το 2012 έναντι του ποσού του 1.5 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό από μόνο του αποδεικνύει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν επιβαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο αλλά δημιουργεί δυναμική και μπορεί να αναδείξει τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο σε κύρια δύναμη στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κέρδη. Αν θέλει να φανεί χρήσιμος, ο κος Σπηλιωτόπουλος θα πρέπει να βάλει τους συνεργάτες του να μάθουν τα πραγματικά οικονομικά μεγέθη και βάση αυτών να προχωρήσει σε ουσιαστικές προτάσεις αναβάθμισης του Ελληνικού Σιδηρόδρομου. Προτάσεις που αυτή τη στιγμή καταθέτει μόνο το κίνημα των «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ». Όπως απαντήσαμε νωρίτερα σήμερα και στον πρόεδρο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων, εμείς ζητούμε την αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. Επιδιώκουμε συμπράξεις με ιδιώτες που θα αφορούν όμως τον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών και όπου το κράτος θα είναι ο κύριος μέτοχος.Συμπράξεις που θα φέρουν νέες θέσεις εργασίας οι οποίες θα χαρακτηρίζονται από το εργατικό δίκαιο και όχι από το καθεστώς Βουλγαρίας που επιδιώκει η μνημονιακη ΝΔ και ο κος Σπηλιωτόπουλος. Γιατί αν ξεπουλήσετε κύριοι εκδουλευτές της Τρόικας, τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και κατ’ επέκταση την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., οι ιδιώτες θα έχουν έναν μόνο στόχο και σκοπό. Πως να γεμίσουν τη δική τους τσέπη χωρίς να νοιάζονται για τον εργαζόμενο και τον επιβάτη. Άλλωστε η Ιστορία το έχει αποδείξει με το αποτυχημένο πείραμα των βρετανικών σιδηροδρόμων. http://citypress-gr.blogspot.com/
έσοδα της σχεδιαζόμενης αποκρατικοποίησης και να παρακάμψει τεχνικά εμπόδια».Τόνισε μάλιστα πως αυτό θα γίνει για να μεγιστοποιηθεί όπως είπε η αξία μεταπώληση της εταιρείας βάση του μοντέλου που ακολουθήθηκε στη Βρετανία. Θα πρέπει όμως να αναφέρουμε στον κο Μητρόπουλο, ορισμένα στοιχεία για το «επιτυχημένο»βρετανικό μοντέλο το οποίο επικαλέστηκε…. Όταν πραγματοποιήθηκε το 1996 η ιδιωτικοποίηση των βρετανικών σιδηροδρόμων, το τρίπτυχο ήταν: νέος στόλος –καλύτερες υπηρεσίες – ανταγωνισμός μεταξύ των ιδιωτών που θα έριχνε τις τιμές προς όφελος των επιβατών. Τί ακριβώς όμως συνέβη τότε; Η ιδιωτικοποίηση δημιούργησε ένα δαιδαλώδες δίκτυο ιδιωτικών εταιρειών που λειτουργούσαν με μόνο σκοπό το κέρδος τους και λογοδοτούσαν μόνο στους μετόχους τους. Την ευθύνη για τη συντήρηση των γραμμών, της σηματοδότησης και των σταθμών ανέλαβε τότε μια νέα εταιρία, η Railtrack. Δυστυχώς όμως η Railtrack δεν ανταποκρίθηκε στο ρόλο της. Ο λόγος; Η Railtrack ανέθετε εργολαβίες σε ιδιώτες, οι οποίοι όμως με τη σειρά τους ανέθεταν τα έργα σε υπεργολάβους, με αποτέλεσμα να ασχολούνται περίπου 2000 εταιρείες με τη συντήρηση του δικτύου. Οι υπεργολάβοι με τη σειρά τους για να μειώσουν το κόστος, προσλάμβαναν προσωπικό αποτελούμενο από ανειδίκευτους εργάτες με αποτέλεσμα να χαθεί η εμπειρία και υψηλή εξειδίκευση των παλιών εργατών και υπαλλήλων. Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την κακή ή λανθασμένη συντήρηση του δικτύου. Μάλιστα εξαιτίας αυτών των δεδομένων, συνέβησαν τόσα πολλά ατυχήματα που οδήγησαν αργότερα στην κατάργηση της Raitrack και σε αλλαγή του τρόπου διαχείρισης και συντήρησης του δικτύου. Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμα στοιχεία για το βρετανικό μοντέλο που συνηγορούν υπέρ της παραμονής της κερδοφόρας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στο κράτος (αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των ιδιωτών, απολύσεις έμπειρων υπαλλήλων και προσλήψεις άπειρου προσωπικού κοκ) αλλά θα χρειαζόμουν πολλές σελίδες. Αυτό που μπορώ να πω όμως με βεβαιότητα είναι ένα. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι μία από τις ελάχιστες κερδοφόρες ΔΕΚΟ και δυστυχώς η Τρόικα και τα μνημονιακά κόμματα επιδιώκουν ουσιαστικά να χαρίσουν τα κέρδη της στους ιδιώτες αντί να παραμείνουν στα κρατικά ταμεία και κατ’ επέκταση στους ίδιους τους πολίτες. Αναβαθμίστε τις υπηρεσίες της. Επιδιώξτε συμπράξεις με ιδιώτες που θα αφορούν όμως τον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών και όπου το κράτος θα είναι ο κύριος μέτοχος.Συμπράξεις που θα φέρουν νέες θέσεις εργασίας οι οποίες θα χαρακτηρίζονται από το εργασιακό δίκαιο. Γιατί αν ξεπουλήσετε, όπως, σχεδιάζετε τις συγκοινωνίες και κατ’ επέκταση την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., οι ιδιώτες θα έχουν έναν μόνο στόχο και σκοπό. Πως να γεμίσουν τη δική τους τσέπη χωρίς να νοιάζονται για τον εργαζόμενο και τον επιβάτη. Απάντηση στον κο Άρη Σπηλιοτόπουλο ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ Ο κος Σπηλιωτόπουλος, δήλωσε σήμερα μέσα στον πανικό που διακατέχει το μνημονιακό κόμμα που εκπροσωπεί, ότι ο ΟΣΕ στοιχίζει καθημερινά πολλά εκατομμύρια στο κράτος και πως αν δεν ιδιωτικοποιηθεί, τα χρήματα θα βρεθούν από νέες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις. Προφανώς όμως ο κος Σπηλιωτόπουλος αγνοεί (ηθελημένα;) πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι είναι μία από τις ελάχιστες κερδοφόρες ΔΕΚΟ και δυστυχώς η Τρόικα και τα μνημονιακά κόμματα επιδιώκουν ουσιαστικά να χαρίσουν τα κέρδη της στους ιδιώτες αντί να παραμείνουν στα κρατικά ταμεία και κατ’ επέκταση στους ίδιους τους πολίτες. Οι προβλέψεις της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μιλούν για πλήρη κερδοφορία το 2012 έναντι του ποσού του 1.5 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό από μόνο του αποδεικνύει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν επιβαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο αλλά δημιουργεί δυναμική και μπορεί να αναδείξει τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο σε κύρια δύναμη στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κέρδη. Αν θέλει να φανεί χρήσιμος, ο κος Σπηλιωτόπουλος θα πρέπει να βάλει τους συνεργάτες του να μάθουν τα πραγματικά οικονομικά μεγέθη και βάση αυτών να προχωρήσει σε ουσιαστικές προτάσεις αναβάθμισης του Ελληνικού Σιδηρόδρομου. Προτάσεις που αυτή τη στιγμή καταθέτει μόνο το κίνημα των «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ». Όπως απαντήσαμε νωρίτερα σήμερα και στον πρόεδρο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων, εμείς ζητούμε την αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. Επιδιώκουμε συμπράξεις με ιδιώτες που θα αφορούν όμως τον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών και όπου το κράτος θα είναι ο κύριος μέτοχος.Συμπράξεις που θα φέρουν νέες θέσεις εργασίας οι οποίες θα χαρακτηρίζονται από το εργατικό δίκαιο και όχι από το καθεστώς Βουλγαρίας που επιδιώκει η μνημονιακη ΝΔ και ο κος Σπηλιωτόπουλος. Γιατί αν ξεπουλήσετε κύριοι εκδουλευτές της Τρόικας, τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και κατ’ επέκταση την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., οι ιδιώτες θα έχουν έναν μόνο στόχο και σκοπό. Πως να γεμίσουν τη δική τους τσέπη χωρίς να νοιάζονται για τον εργαζόμενο και τον επιβάτη. Άλλωστε η Ιστορία το έχει αποδείξει με το αποτυχημένο πείραμα των βρετανικών σιδηροδρόμων. http://citypress-gr.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου