Η έντεχνη σοφία του και η επινοητικότητά του σε μια σειρά από γνωστές εφευρέσεις, τον κατέταξαν μεταξύ των πρώτων εφευρετών στην αρχαιότητα. Στις μέρες μας, ο Παλαμήδης, ο πρωτότοκος γιος του βασιλιά Ναυπλίου και της Ησιόνης, που ξεχώριζε για την σοφία του, ξαναβρήκε την χαμένη του αίγλη, χάρη σε ένα πρόγραμμα ...
τεχνητής νοημοσύνης για ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Στην πρόσφατη «Ολυμπιάδα» επιτραπέζιων παιχνιδιών για προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, που διεξήχθη στα τέλη της περασμένης χρονιάς, στην Ολλανδία, ο Έλληνας «Παλαμήδης» κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στο τάβλι, και συγκεκριμένα στο αγώνισμα backgammon, δηλαδή τις δημοφιλείς «πόρτες», νικώντας σκληρούς αντιπάλους, πρωταθλητές προηγούμενων χρόνων.
Ο «Παλαμήδης» είναι ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή που παίζει τα ελληνικά παραδοσιακά παιχνίδια ταβλιού- Πόρτες, Πλακωτό και Φεύγα- χρησιμοποιώντας ένα εξελιγμένο τεχνητό νευρωνικό δίκτυο, το οποίο του επιτρέπει να βελτιώνει συνεχώς την απόδοσή του και να διδάσκεται από τα λάθη του.
Ο δημιουργός του προγράμματος, υποψήφιος διδάκτορας Τεχνητής Νοημοσύνης, του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του πανεπιστημίου Μακεδονίας Νικόλαος Παπαχρήστου, δεινός σκακιστής, αναφέρθηκε στους λόγους που τον οδήγησαν να αναπτύξει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στον υπολογιστή.
«Μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάποιο παρόμοιο πρόγραμμα για το τάβλι, σε πολύ ανεπτυγμένο επίπεδο, παρ’ όλο που πρόκειται για ένα δημοφιλές παιχνίδι στην Ελλάδα. Αρχικά, δημιούργησα το πρόγραμμα για τα άλλα δύο παιχνίδια, το ‘πλακωτό’ και το ‘φεύγα’, που θεωρούνται δυσκολότερα από τις ‘πόρτες’, αλλά δεν είναι γνωστά στο εξωτερικό» ανέφερε, σημειώνοντας ότι ο τομέας δημιουργίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών σε υπολογιστή, αν και έχει πολύ ενδιαφέρον, δεν παρουσιάζει ανάπτυξη στην χώρα μας.
«Το πρόγραμμα ‘Παλαμήδης’ έχει παίξει εκατομμύρια παρτίδες τάβλι κόντρα στον εαυτό του και κάθε φορά βελτίωνε την απόδοσή του, καθώς διαθέτει ένα τεχνητό νευρωνικό δίκτυο. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιεί όλες τις πιθανές κινήσεις που προκύπτουν από κάθε ζαριά, προβλέπει τις πιθανές επόμενες ζαριές και τις πιθανές επόμενες κινήσεις του αντιπάλου, βαθμολογώντας την καλύτερη δυνατή κίνηση που θα τον φέρει πιο κοντά στην νίκη» εξήγησε ο επίκουρος καθηγητής και επιβλέπων του προγράμματος Ιωάννης Ρεφανίδης.
Η «Ολυμπιάδα» διεξάγεται από το 1989, κάθε χρόνο, με στόχο την ανάπτυξη της έρευνας στην Τεχνητή Νοημοσύνη στα παιχνίδια υπολογιστών. Η φετινή διοργάνωση συγκέντρωσε 60 συμμετέχοντες των καλύτερων προγραμμάτων του κόσμου σε δημοφιλή επιτραπέζια παιχνίδια, όπως σκάκι, τάβλι, ντάμα, τσέκερς, μπριτζ, πόκερ, οθέλλο, γκο, κονέκτ φόρ κ.ά., σε περίπου 30 διαφορετικά αγωνίσματα. Ο «Παλαμήδης» ήταν η πρώτη ελληνική συμμετοχή στον διεθνή διαγωνισμό.
Κατά την ελληνική μυθολογία, στον Παλαμήδη αποδίδονται οι εφευρέσεις της αλφαβητικής γραφής, των αριθμών, των πεσσών και των κύβων, των μέτρων και των σταθμών, των φρυκτωριών, του άβακα, των νομισμάτων και των υποδιαιρέσεων του χρόνου.
Οι πιστοί «ταβλαδόροι» αλλά και όσοι θέλουν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, μπορούν να αναμετρηθούν με τον Παλαμήδη στην ιστοσελίδα http://ai.uom.gr/nikpapa/software.html, όπου το πρόγραμμα διατίθεται δωρεάν.
τεχνητής νοημοσύνης για ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Στην πρόσφατη «Ολυμπιάδα» επιτραπέζιων παιχνιδιών για προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, που διεξήχθη στα τέλη της περασμένης χρονιάς, στην Ολλανδία, ο Έλληνας «Παλαμήδης» κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στο τάβλι, και συγκεκριμένα στο αγώνισμα backgammon, δηλαδή τις δημοφιλείς «πόρτες», νικώντας σκληρούς αντιπάλους, πρωταθλητές προηγούμενων χρόνων.
Ο «Παλαμήδης» είναι ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή που παίζει τα ελληνικά παραδοσιακά παιχνίδια ταβλιού- Πόρτες, Πλακωτό και Φεύγα- χρησιμοποιώντας ένα εξελιγμένο τεχνητό νευρωνικό δίκτυο, το οποίο του επιτρέπει να βελτιώνει συνεχώς την απόδοσή του και να διδάσκεται από τα λάθη του.
Ο δημιουργός του προγράμματος, υποψήφιος διδάκτορας Τεχνητής Νοημοσύνης, του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του πανεπιστημίου Μακεδονίας Νικόλαος Παπαχρήστου, δεινός σκακιστής, αναφέρθηκε στους λόγους που τον οδήγησαν να αναπτύξει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στον υπολογιστή.
«Μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάποιο παρόμοιο πρόγραμμα για το τάβλι, σε πολύ ανεπτυγμένο επίπεδο, παρ’ όλο που πρόκειται για ένα δημοφιλές παιχνίδι στην Ελλάδα. Αρχικά, δημιούργησα το πρόγραμμα για τα άλλα δύο παιχνίδια, το ‘πλακωτό’ και το ‘φεύγα’, που θεωρούνται δυσκολότερα από τις ‘πόρτες’, αλλά δεν είναι γνωστά στο εξωτερικό» ανέφερε, σημειώνοντας ότι ο τομέας δημιουργίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών σε υπολογιστή, αν και έχει πολύ ενδιαφέρον, δεν παρουσιάζει ανάπτυξη στην χώρα μας.
«Το πρόγραμμα ‘Παλαμήδης’ έχει παίξει εκατομμύρια παρτίδες τάβλι κόντρα στον εαυτό του και κάθε φορά βελτίωνε την απόδοσή του, καθώς διαθέτει ένα τεχνητό νευρωνικό δίκτυο. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιεί όλες τις πιθανές κινήσεις που προκύπτουν από κάθε ζαριά, προβλέπει τις πιθανές επόμενες ζαριές και τις πιθανές επόμενες κινήσεις του αντιπάλου, βαθμολογώντας την καλύτερη δυνατή κίνηση που θα τον φέρει πιο κοντά στην νίκη» εξήγησε ο επίκουρος καθηγητής και επιβλέπων του προγράμματος Ιωάννης Ρεφανίδης.
Η «Ολυμπιάδα» διεξάγεται από το 1989, κάθε χρόνο, με στόχο την ανάπτυξη της έρευνας στην Τεχνητή Νοημοσύνη στα παιχνίδια υπολογιστών. Η φετινή διοργάνωση συγκέντρωσε 60 συμμετέχοντες των καλύτερων προγραμμάτων του κόσμου σε δημοφιλή επιτραπέζια παιχνίδια, όπως σκάκι, τάβλι, ντάμα, τσέκερς, μπριτζ, πόκερ, οθέλλο, γκο, κονέκτ φόρ κ.ά., σε περίπου 30 διαφορετικά αγωνίσματα. Ο «Παλαμήδης» ήταν η πρώτη ελληνική συμμετοχή στον διεθνή διαγωνισμό.
Κατά την ελληνική μυθολογία, στον Παλαμήδη αποδίδονται οι εφευρέσεις της αλφαβητικής γραφής, των αριθμών, των πεσσών και των κύβων, των μέτρων και των σταθμών, των φρυκτωριών, του άβακα, των νομισμάτων και των υποδιαιρέσεων του χρόνου.
Οι πιστοί «ταβλαδόροι» αλλά και όσοι θέλουν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, μπορούν να αναμετρηθούν με τον Παλαμήδη στην ιστοσελίδα http://ai.uom.gr/nikpapa/software.html, όπου το πρόγραμμα διατίθεται δωρεάν.
ενα γεια στην ioli αν διαβασει αυτο το σχολιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήπαντως ο παλαμηδης θεωρειτε ο εφευρετης της ελληνικης γραφης και οχι οι φοινικες.
οι αρχαιοι ελληνες για να τον τιμησουν για την ανακαλυψη του γραμματος Υ ,οταν πετουσαν στο ουρανο τα πουλια γερανοι ελεγαν: ΤΑ ΟΡΝΕΑ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΗΔΟΥΣ.
sot
ΑπάντησηΔιαγραφήE!!Φυσικα και ηρθα!!παλι μετα απο σενα!
Ελπιζω να επιστρεψεις καποια στιγμη το
ioli μπηκε κατα λαθος ειμαι ο/η ΗΓΕΤΗΣ
Η Ισως τα πουμε απ το chat.καλυτερα!!
για να μην τα λεμε εδω στην αναρτηση.
δεν ειμαι και τοσο καλος στα ηλεκτρονικα και δεν μπορω να χρησιμοποιησω το chat.
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν πειραζει φιλε θα διαβαζω τις σκεψεις σου οποπε γραφεις.
καποια στιγμη θα σου εξηγησω τωρα νιωθω λιγο χαλια εχω βγαλει τα ματια μου απ το διαβασμα και την ψυχη μου απ την αγανακτηση ξημερωνομαι και κοιμαμαι ελαχιστα και ο χρονος ειναι εις βαρος μας τα γεγονοτα τρεχουν και γω φοβαμαι μη μου ξεφυγει κατι ενταξει γελαω τωρα.Α!και το αρθρο ειναι η τωρα που το ξερεις κρατησε το στο μυαλο σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήτο καταλαβα το λαθος μου αμεσως μολις εγραψα την αναρτηση .
ΑπάντησηΔιαγραφήπιστευω να με συγχωρεσης φιλη ioli ,αλλα η προσοχη μου ηταν σε αλλα πραγματα.
δεν ειμαι και καλος στην ορθογραφια και η προσπαθεια αυτη με αποσυτντονιζει.
Με κανεις και γελαω!προσεχε το ξαναλεω οχι ιολη
ΑπάντησηΔιαγραφήΗΓΕΤΗΣ για την ορθογραφια μη νιαζεσαι γιατι κ'εγω κανω κατι χοντρα μετα τα βλεπω κ αναρωτιεμαι πως τ'ακανα τα λαθη δεν ειναι που δεν γνωριζω ετσι μου βγαινει κατα λαθος καπως ετσι ποναει κ το δικο μου μυαλο ειδικα οταν θελω να διαβασω κατι αρθρα που ειναι ολοκληρα σεντονια και δεν προλλαβαινω καλα μπορει τωρα να βλεπεις και ονειρο καπου θα σε ξαναπετυχω.
ενταξει ΗΓΕΤΗΣ που θα παει θα το καταλαβω στο τελος.
ΑπάντησηΔιαγραφή