Παράδοξο καὶ ἀνεξήγητο γεγονὸς ποὺ ἔρχεται μετὰ τὴν περυσινὴ ἐμφάνιση τῶν ἑξαπτέρυγων ἀγγέλων. Τὸ παράδοξο γιὰ ὅλους ἐμᾶς ποὺ δὲν κατέχουμε τὴν τέχνη τῆς Ἁγιογραφικῆς εἶναι ὅτι τὰ ψηφιδωτὰ καλύφθηκαν ἀπὸ παχὺ στρῶμα ἀσβέστη (περίπου δύο δάχτυλα), ὅπως ....φαίνεται καὶ σὲ συγκεκριμένη φωτογραφία, γιὰ νὰ καλύψουν τὰ χριστιανικὰ σύμβολα καὶ ἐπάνω στὸν ἀσβέστη ἐμφανίστηκαν αὐτοὶ οἱ σταυροί. Καὶ δίκαια ἀναρωτιέται ὁ ἐπισκέπτης, ἀφοῦ δὲν τοὺς ἔβαψε μετέπειτα κάποιος, εἶναι δυνατὸν νὰ “πότισαν” ἀπὸ τὸν τοῖχο μέχρι τὴν ἐξωτερικὴ στρώση τοῦ σοβά;
Καὶ γιατί νὰ ἐμφανιστοῦν μόνο οἱ σταυροὶ καὶ νὰ μὴν ἐμφανιστοῦν καὶ οἱ ὑπόλοιπες τοιχογραφίες-ἁγιογραφίες, οἱ ὁποῖες εἶναι καὶ σὲ ψηφιδωτὴ μορφὴ (δηλαδὴ ἀποκλείεται ὁ “τυχαῖος” ἐμποτισμός, ἀφοῦ τὸ ἐπιστρωθὲν ὑλικὸ εἶναι ψηφίδα); Ἀκόμη ὅμως καὶ ἐὰν ἐπρόκειτο γιὰ καλυμμένες μὲ σοβὰ ἁγιογραφίες, ἀποτελεῖ πολὺ παράδοξο γεγονὸς νὰ μὴν φαίνονται μὲ γυμνὸ μάτι, ἀλλὰ νὰ ἀποτυπώνονται στὸν φωτογραφικὸ φακό!!! Τότε ἔχουμε μία παραδοξότητα, ποὺ ἴσως θὰ πρέπει νὰ ἐλεγχθεῖ…
Ἁγιογράφος, ποὺ ἔχει ἐργαστεῖ καὶ σὲ ψηφιδωτὲς εἰκόνες, λέει χαρακτηριστικά:
“Γιὰ νὰ καταλάβετε μιλᾶμε γιὰ ἕνα ἀδρανὲς ὑλικὸ π.χ. πέτρα (ὅπως τὰ ψηφιδωτὰ) εἶναι ἀδύνατον νὰ ἀποδώσει χρῶμα ὡς χημικὴ ἀντίδραση στὸν νωπὸ σοβὰ (ὄχι καὶ μόνο ἐπεριέχει ἀσβέστη) ὥστε νὰ ἀπεικονίσει τὸ…
σχῆμα Σταυροῦ”…
Οἱ σταυροὶ ὅπως ὅλοι παρατηροῦμε εἶναι ὀρθόδοξοι (ἰσοσκελεῖς) βυζαντινοὶ καὶ ἀποτελοῦν σύγχρονο φαινόμενο (τῶν τελευταίων μηνῶν…). Γιὰ τὴν περίπτωση ποὺ πρόκειται γιὰ μεταλλικοὺς σταυροὺς ποὺ ὀξειδώθηκαν, ἁγιογράφος εἶπε: “Καὶ ὅπως καὶ ἐσεῖς θὰ γνωρίζετε τὸ σίδερο μὲ συνδιασμὸ μὲ τὸ πέρασμα τοῦ χρόνου καὶ τὶς ἀτελείωτες καιρικὲς συνθῆκες προκαλεῖ ὀξείδωση καὶ τὸ κόκκινο χρῶμα (σκουριὰ) ἁπλώνεται σὰν καρκίνωμα. Ὅποτε σὲ ἕνα ἀριστούργημα σὲ ὅλους τους τομεῖς σὲ καμία περίπτωση δὲν θὰ βάλανε ὑλικὸ ἀπὸ σίδερο… Ἐπίσης, ἂν μπορεῖτε νὰ φανταστεῖτε, ὅλος ὁ Ναὸς καὶ τὰ ἄλλα ἀρχιτεκτονικὰ κτίσματα σὲ ὅλης της Βυζαντινῆς Περιόδου ἀποτελεῖται ἀπὸ κομμάτια κεραμικῶν, ἀσβέστη, ποταμίσια ἄμμος,χαλίκι καὶ ἀτελείωτα αὐγά!!!!.Τὸ φρέσκο (τεχνικὴ τῶν Βυζαντινῶν γιὰ τὶς τοιχογραφίες), ἀποτελεῖται ἀπὸ πάστα ἀσβέστη ποὺ εἶναι ἀπὸ πέτρα, ἄμμο ποταμοῦ, καὶ μαρμαρόσκονη, σὲ τρεῖς στρώσεις (μαῦρο φρέσκο, κίτρινο φρέσκο καὶ ἄσπρο φρέσκο) καὶ πάνω ἐκεῖ γίνονται οἱ Ἁγιογραφίες. Οἱ σκόνες χρωμάτων ἀνακατεύονται μόνο μὲ νερὸ καὶ τίποτα ἄλλο γιατί τὸ ὑλικὸ ποὺ τὰ κολλάει πάνω στὸν τοῖχο εἶναι ὁ ἀσβέστης. Ὁ ἀσβέστης βγαίνει μὲ τὸ νερὸ ἀπὸ τὸν σοβὰ πρὸς τὴν ἐπιφάνεια (μὲ τὸν καιρὸ) καὶ συναντώντας τὸ διοξείδιο τοῦ ἄνθρακα ἀπὸ τὸν ἀέρα γίνεται πάλι ἀσβεστόλιθος. Δηλαδὴ ἐνῶ στεγνώνει ὁ τοῖχος βγαίνει ἀπὸ τὸ σοβὰ καὶ μαρμαρώνεται πάνω στὰ χρώματα, τὰ ὁποῖα θὰ παραμείνουν πιασμένα στὴ μέση του ἀσβεστόλιθου γιὰ πάντα. Αὐτὰ τὰ ἔμαθα (τὴν τεχνικὴ) ἀπὸ τὸν βοηθὸ καθηγητὴ στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Βουκουρεστίου Ρουμανίας Mihai Coman.”…
Ἀξίζει ὅμως νὰ σταθοῦμε καὶ στὴν περίπτωσή της μὴ συμμετρίας τῶν σταυρῶν μὲ τὰ ὑπόλοιπα (μεταγενέστερα προφανῶς) ἰσλαμικὰ σχήματα. Καὶ αὐτὴ ἡ μὴ συμμετρία προδίδει πὼς καμία σχέση δὲν ἔχουν οἱ σταυροὶ μὲ τὴν μετέπειτα διακόσμηση τοῦ ναοῦ. Κανεὶς ἁγιογράφος δὲν θὰ καλλιτεχνοῦσε παραβιάζοντας τὴν λογική της καλαισθησίας, πόσο δὲ μᾶλλον στὴν περίπτωση τοῦ Ναοῦ τῆς Ἁγίας Σοφίας ποὺ ἀποτελοῦσε (καὶ συνεχίζει νὰ ἀποτελεῖ) πραγματικὸ κόσμημα στὸν χῶρο τῆς τέχνης καὶ τῆς ἀρχιτεκτονικῆς.
Πῶς ἐξηγεῖται ὅμως πὼς οἱ σταυροὶ βρίσκονται παντοῦ μέσα στὴν Ἁγία Σοφία καὶ συγκεκριμένα στὰ τέσσερα θολωτὰ σημεῖα; Κάποιοι μιλοῦν γιὰ θαῦμα… (στὴν φωτογραφία δεξιὰ βλέπετε τὸ ἀρκετὰ μεγάλο πάχος τοῦ σοβά, ποὺ φρόντισαν νὰ βάλουν οἱ Τοῦρκοι γιὰ σειρὰ ἐκατονταετιῶν, προκειμένου νὰ ἀποκρύψουν μὲ ἀπόλυτη βεβαιότητα τὶς ἁγιογραφίες καὶ τὰ ψηφιδωτά του Ναοῦ τῆς Ἁγίας Σοφίας).
Ἐμφάνιση ἀγγέλων κάτω ἀπὸ τὸν σοβὰ
Δὲν εἶναι ὅμως μόνο αὐτὴ ἡ περίπτωση, ἀφοῦ στὸ τέλος τοῦ Ἰουλίου τοῦ 2009, στὸ φῶς ἦρθε ἡ παράσταση ἑνὸς ἀγγέλου, ἡ ὁποία ἦταν καλυμμένη ἐδῶ καὶ ἔξι αἰῶνες ἀπὸ συντηρητὲς στὴν Ἁγία Σοφία. Ὁ Τοῦρκος Ἀχμὲτ Ἒμρ Μπιλτιλί, ἕνας ἐκ τῶν συντηρητῶν, δήλωσε ὅτι ἔχουν ὡς στόχο τώρα νὰ φέρουν στὴν ἐπιφάνεια καὶ δεύτερο ἄγγελο, ποὺ χρονολογεῖται ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τῆς Βυζαντινῆς Αὐτοκρατορίας.
Τὰ μωσαϊκὰ εἶχαν καλυφθεῖ λίγο μετὰ τὴν Ἅλωση τῆς Πόλης, τὸ 1453, καὶ τὴ μετατροπὴ τῆς Ἁγίας Σοφίας σὲ τζαμί. Οἱ Τοῦρκοι, ἀντὶ νὰ μετακινήσουν τὰ μοναδικῆς ὀμορφιᾶς μωσαϊκά της Ἁγίας Σοφίας, τὰ κάλυψαν μὲ μέταλλο καὶ γύψο (προσφιλὴς τακτική του πολιτισμοῦ τῆς Τουρκίας).
Καὶ ἡ συνέχεια τῆς πρώτης ἀνακάλυψης, ἔφερε μία μεγάλη ἱστορικὴ ἀποκάλυψη ἔρχεται στὸ φῶς ὕστερα ἀπὸ αἰῶνες «σκότους». Αὐτὴ τὴ φορὰ τέσσερις ἄγγελοι ζωγραφισμένοι πάνω σὲ μωσαϊκὸ ἦταν γιὰ χρόνια κρυμμένοι, ἐν γνώσει τῶν τουρκικῶν ἀρχῶν, κάτω ἀπὸ πολλὰ στρώματα ἀσβέστη καὶ τέσσερις τεράστιες ἀσπίδες, στὶς τέσσερις κολῶνες ποὺ στηρίζουν τὸν τροῦλο τῆς Ἁγιᾶς Σοφιᾶς.
Οἱ τέσσερις ἄγγελοι, ποὺ ὁ καθένας τοὺς ἔχει ἔξι φτερά, δημιουργήθηκαν μεταξὺ 900 – 1300 π.Χ. Μάλιστα, στὰ μέσα τοῦ 1800, ὁ Ἰταλὸς ἀρχιτέκτονας Fossati, τοὺς εἶδε κάνοντας ἐπισκευὲς στὸ ναό. Τὴ διαταγὴ νὰ καλυφθοῦν μὲ ἀσβέστη ἔδωσε ὁ σουλτάνος Abdulmecit. Στὴ συνέχεια τοποθετήθηκαν πάνω τους ἀσπίδες, ποὺ ἀναγράφουν ἀραβικὲς προσευχές.
Ὡστόσο, τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου ἦρθε καὶ οἱ τέσσερις μοναδικὲς τοιχογραφίες θὰ βγοῦν ξανὰ στὸ φῶς, δίνοντάς μας μία γεύση ἀπὸ τὴν ἀξεπέραστη τέχνη τῶν προγόνων μας.
Πηγή: http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2011/09/blog-post_7915.html
ΜΟΥ ΦΕΝΕΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΩ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΑΛΛΑ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΛΛΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ!! ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΕΘΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ,ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΑΡΧΙΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ. ΕΛΑΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΝΑ ΔΙΩΞΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΝΕΟΤΑΞΙΚΟΥΣ,ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγκηνίθηκα.Σε λίγο καιρό θα μένουν πια Ελλήνες σε αυτά τα εδάφη..εχουν αυτοι τα σχάδια τους αλλά έχει και ο θεός τα δικά του..
ΑπάντησηΔιαγραφή2.51 να εισαι σιγουρος, ηγγικε η ωρα.....
ΑπάντησηΔιαγραφήόλο ανοησίες...εμφανίστηκαν,λέγει,σταυροί...δεν εμφανίστηκαν,απλά εξασθένησε το στρώμα ασβέστη που είχαν περάσει οι τουρκαλάδες,και απλά ΕΠΑΝεμφανίστηκε η επιφάνειά τους.Το χρώμα τους δεν υπάρχει,το σχήμα τους και ο σχεδιασμός τους δεν είναι καθαρός...όσον αφορά τα ψηφιδωτά,είναι απλό.Την παλαιά εποχή,τα ψηφιδωτά ήσαν από χρωματιστά λιθαράκια·δεν ήσαν ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΕΝΑ λιθαράκια...γι'αυτό και πολλές φορές φανερώνεται και το χρώμα των.τόσο απλό.Και εσείς απ'όλα αυτά,καταλάβατε πως έβαλαν οι άγγελοι το χεράκι τους...μα ελάτε τώρα,συνέλθετε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΜ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΣ 4.25...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΕ ΛΙΙΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΜΕΤΟΥΣΙΩΘΟΥΝ ΣΕ ΓΕΓΟΝΟΤΑ.
ΝΑ ΣΕ ΕΧΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΛΑ.
GZofSparta έχεις απόλυτο δίκιο απλά ξέφτυσε το χρώμα λόγω υγρασίας και πέρασε στα υποστρώματα του ασβέστη με την πάροδο των χρόνων. Ελλάς Ελλήνων Ορθολογιστών. Στο ναό της Αρτέμιδος του χρόνου όχι στην Κωνσταντινούπολη την πόλη των Ρωμαίων!
ΑπάντησηΔιαγραφή2.12 ναι φιλεμου θα πας, μονο προσεχε να μι γυρισης απουτσος
ΑπάντησηΔιαγραφήemfanistike kai ena arxidi sthn eisodo
ΑπάντησηΔιαγραφήκαιρος ειναι να παρουμε πισω τα κλεμενα και να αναστειθει και παλι η ελλαδα μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΙΟΥΛΙΟ.ΟΙ ΣΤΑΥΡΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ,ΣΤΗ ΔΕΞΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΟΠΩΣ ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟ ΚΑΙ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΔΙΑ ΓΥΜΝΟΥ ΟΦΘΑΛΜΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΛΕΙ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφή1 Οκτωβρίου 2011 4:34 μ.μ.καλά,θα περιμένω λίγο ακόμη να μας βοηθήσουν οι Ρώσσοι αδερφοί μας...(!)τι να σου πω ρε φίλε,ο,τι νομίζεις...
ΑπάντησηΔιαγραφή1 Οκτωβρίου 2011 4:36 μ.μ.ακριβώς αυτό αγαπητέ μου.έσεται ημάρ.
GZofSparta και 1 Οκτωβρίου 2011 4:36 πόσο ηλίθιοι
ΑπάντησηΔιαγραφήείστε? Να κοροιδευετε τα σημάδια που μας στέλνει
(Ο ΘΕΟΣ ΜΑΣ).Οταν θα ζητάτε γονατιστοί συγνώμη και παρακαλάτε να σας λυπηθεί τότε να σας δώ.
Είστε αξιοι της μοίρα σας.
1 Οκτωβρίου 2011 5:35 μ.μ.καλά καλά,σταμάτα στο spam μηνυμάτων τώρα.Πιστέψαμε κι εσέ,και τα σημάδια σου...φιλικά.
ΑπάντησηΔιαγραφή4.37 ΑΜΑ ΣΕ ΑΡΧΙΣΩ ΣΤΑ ΜΠΙΝΕΛΙΚΙΑ ΘΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΞΕΡΩ, ΓΙΑΤΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΣΑΙ ΦΛΩΡΟΣ ΚΑΙ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝΕ . ΕΓΩ ΘΑ ΠΑΩ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΑΛΛΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑΣ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΘΕΛΕΤΕ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ.
ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΗ.
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΦΩΜΕΝΑ ΤΩΝ ΓΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΘΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΔΩΣΕΙ ΤΟ ΞΑΝΘΟ ΓΕΝΟΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΜΠΑΙΝΕ ΠΟΥΤΙΝ.....
...ΑΟΡΑΤΟΣ...
ΣΟΒΑΡΑ 4¨43 ? ΑΡΠΑΞΕΤΟ ΜΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ.ΧΑΧΑΧΑΧΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή6.55 ΠΟΥΣΤΡΟΝΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΣΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥ . ΕΔΩ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήτουρκοσποριτες μογγολοι ηρθε η ωρα σας
ΑπάντησηΔιαγραφή6.00 φιλαρακι με ταξη θα πας η με λεωφορειο
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Σταυροί υπάρχουν εκεί από την περίοδο της εικονομαχίας (8ος-9ος αι. μ.Χ.) όταν οι εικονομάχοι επιτρέπανε μόνο το σύμβολο του Σταυρού και φυτικό διάκοσμο στους Ναούς και καλύπτανε τα ψηφιδωτά. Ανάλογος Σταυρός υπάρχει και στην "Πλατυτέρα" (την αψίδα πάνω από το Ιερό) στο Ναό της Αγίας Ειρήνης που βρίσκεται δίπλα στην Αγια-Σοφιά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν, κάποιοι είδαν μόλις τώρα τους Σταυρούς, τι να πω; Άγνωσται αι βουλαί και αι οπτικαί!!!
Η
Θα θελα να είμαι ένας απο αυτους που θα κατοικοίσουμε στην Κωνσταντινούπολη οταν ηρεμίσουνε τα πράγματα...
ΑπάντησηΔιαγραφή