ΝΤΡΟΠΗ, ΑΙΣΧΟΣ ΚΑΙ ΑΠΑΤΗ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ.
Απορία και για τον λόγο που ο Πουπάκης ενώ είχε έτοιμη την ερώτηση στο ΕΚ, δεν την κατέθεσε. Σε κάθε περίπτωση, μπράβο στον Σαλαβράκο!
Κόλαφος η απάντηση του ευρωπαίου επιτρόπου Όλι Ρεν για το ζήτημα της απελευθέρωσης των ταξί. Σε ερώτηση προς την αρμόδια Επιτροπή του ....
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από τον Νικόλαο Σαλαβράκο (EFD) για τα ταξί, η απάντηση που δόθηκε, αποδομεί την επιχειρηματολογία Ραγκούση ότι δήθεν η ΕΕ επιβάλλει την απελευθέρωση του επαγγέλματος.Ακολουθούν η ερώτηση του κ. Σαλαβράκου και η αποκαλυπτική απάντηση του κ. Ρεν:Ερώτηση
Με σχέδιο νόμου η Ελληνική Κυβέρνηση σκοπεύει να καταργήσει τις από για πολλές δεκαετίες ισχύουσες διατάξεις σχετικά με την χορήγηση αδειών ταξί εισάγοντας ένα σύστημα πλήρους απελευθέρωσης, η οποία σύμφωνα με τους οδηγούς ταξί είναι καταστροφική για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Ερωτάται η Επιτροπή:1.Υφίστανται κοινοτικές διατάξεις (Κανονισμός, Οδηγία κλπ) όπως π.χ. συμβαίνει με τις εμπορευματικές μεταφορές οι οποίες υποχρεώνουν την Ελλάδα να προβεί στην απελευθέρωση της χορήγησης αδειών ταξί στην επικράτεια της, διότι διαφορετικά θα αντιμετώπιζε παραπομπή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια;2.Εάν δεν υπάρχουν δεσμευτικές κοινοτικές διατάξεις για τα ταξί, δύναται τότε η Επιτροπή να ενημερώσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά πόσον στις συζητήσεις της για το μνημόνιο της οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, απαίτησε από τις εθνικές αρχές να προβούν και στην πλήρη απελευθέρωση των ταξί;3.Εφόσον αυτό έχει συμβεί, έχει συνταχθεί από κοινού με τις εθνικές υπηρεσίες αξιολόγηση επιπτώσεων (impact assessment) του μέτρου; Δύναται η Επιτροπή ή οι αρχές να παράσχουν σχετικό αντίγραφο; Παραδέχεται η Επιτροπή ότι για οποιαδήποτε δική της νομοθετική πρόταση προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, προβαίνει σε προηγούμενη αναλυτική αξιολόγηση επιπτώσεων που καταδεικνύει την προστιθέμενη αξία της πρότασης της;4.Δύναται η Επιτροπή να δηλώσει ότι, εάν δεν λάβει χώρα η απελευθέρωση και το καθεστώς παραμείνει ως έχει στην Ελλάδα, τούτο δεν δημιουργεί πρόβλημα στα θεσμικά Όργανα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ή στα άλλα Κράτη μέλη
Ερωτάται η Επιτροπή:1.Υφίστανται κοινοτικές διατάξεις (Κανονισμός, Οδηγία κλπ) όπως π.χ. συμβαίνει με τις εμπορευματικές μεταφορές οι οποίες υποχρεώνουν την Ελλάδα να προβεί στην απελευθέρωση της χορήγησης αδειών ταξί στην επικράτεια της, διότι διαφορετικά θα αντιμετώπιζε παραπομπή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια;2.Εάν δεν υπάρχουν δεσμευτικές κοινοτικές διατάξεις για τα ταξί, δύναται τότε η Επιτροπή να ενημερώσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά πόσον στις συζητήσεις της για το μνημόνιο της οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, απαίτησε από τις εθνικές αρχές να προβούν και στην πλήρη απελευθέρωση των ταξί;3.Εφόσον αυτό έχει συμβεί, έχει συνταχθεί από κοινού με τις εθνικές υπηρεσίες αξιολόγηση επιπτώσεων (impact assessment) του μέτρου; Δύναται η Επιτροπή ή οι αρχές να παράσχουν σχετικό αντίγραφο; Παραδέχεται η Επιτροπή ότι για οποιαδήποτε δική της νομοθετική πρόταση προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, προβαίνει σε προηγούμενη αναλυτική αξιολόγηση επιπτώσεων που καταδεικνύει την προστιθέμενη αξία της πρότασης της;4.Δύναται η Επιτροπή να δηλώσει ότι, εάν δεν λάβει χώρα η απελευθέρωση και το καθεστώς παραμείνει ως έχει στην Ελλάδα, τούτο δεν δημιουργεί πρόβλημα στα θεσμικά Όργανα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ή στα άλλα Κράτη μέλη
Απάντηση του κ. Rehn εξ ονόματος της ΕπιτροπήςΗ Επιτροπή επιβεβαιώνει ότι δεν υφίσταται διάταξη της ΕΕ η οποία να ρυθμίζει ειδικά το θέμα της απελευθέρωσης των αδειών ταξί.
Η Επιτροπή είναι επίσης σε θέση να επιβεβαιώσει ότι στο Μνημόνιο Συνεννόησης (ΜΣ), που συμφωνήθηκε μεταξύ της Ελλάδας και της Επιτροπής (εξ ονόματος των κρατών μελών της ζώνης του ευρώ), δεν γίνεται ρητή μνεία της απελευθέρωσης των αδειών ταξί. Η τελευταία επικαιροποίηση του ΜΣ είναι διαθέσιμη στο παράρτημα του εξής εγγράφου:http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/occasional_paper/2011/pdf/ocp82_en.pdfΤούτου λεχθέντος, βάσει του ΜΣ απαιτείται όντως ευρύ πρόγραμμα διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, όπως η απελευθέρωση των αγορών (συμπεριλαμβανομένων των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών) και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, με σκοπό την αύξηση του ανταγωνισμού και της αποτελεσματικότητας. Ως εκ τούτου, η απελευθέρωση και ο εκσυγχρονισμός των κανόνων χορήγησης αδειών για ταξί ή πρόσβασης στο επάγγελμα σαφώς συνάδουν με το πνεύμα του ΜΣ. Η Επιτροπή θα ήθελε να υπενθυμίσει στο Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου ότι, μολονότι το ΜΣ περιλαμβάνει διάφορες διαρθρωτικές απαιτήσεις για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας, αυτές δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως εξαντλητικός ή κλειστός κατάλογος επιβεβλημένων μεταρρυθμίσεων. Η Επιτροπή ενθαρρύνει πράγματι την Ελλάδα να εκσυγχρονίσει και να απελευθερώσει τις αγορές, που είναι αγκυλωμένες λόγω απηρχαιωμένων κανόνων και διαδικασιών αδειοδότησης, πέραν των απαιτήσεων του ΜΣ και των νομικών υποχρεώσεων έναντι της ΕΕ.
Η Επιτροπή δεν γνωρίζει να έχει αναληφθεί εκπόνηση ειδικής μελέτης σχετικά με τα ταξί.
Η Επιτροπή είναι επίσης σε θέση να επιβεβαιώσει ότι στο Μνημόνιο Συνεννόησης (ΜΣ), που συμφωνήθηκε μεταξύ της Ελλάδας και της Επιτροπής (εξ ονόματος των κρατών μελών της ζώνης του ευρώ), δεν γίνεται ρητή μνεία της απελευθέρωσης των αδειών ταξί. Η τελευταία επικαιροποίηση του ΜΣ είναι διαθέσιμη στο παράρτημα του εξής εγγράφου:http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/occasional_paper/2011/pdf/ocp82_en.pdfΤούτου λεχθέντος, βάσει του ΜΣ απαιτείται όντως ευρύ πρόγραμμα διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, όπως η απελευθέρωση των αγορών (συμπεριλαμβανομένων των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών) και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, με σκοπό την αύξηση του ανταγωνισμού και της αποτελεσματικότητας. Ως εκ τούτου, η απελευθέρωση και ο εκσυγχρονισμός των κανόνων χορήγησης αδειών για ταξί ή πρόσβασης στο επάγγελμα σαφώς συνάδουν με το πνεύμα του ΜΣ. Η Επιτροπή θα ήθελε να υπενθυμίσει στο Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου ότι, μολονότι το ΜΣ περιλαμβάνει διάφορες διαρθρωτικές απαιτήσεις για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας, αυτές δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως εξαντλητικός ή κλειστός κατάλογος επιβεβλημένων μεταρρυθμίσεων. Η Επιτροπή ενθαρρύνει πράγματι την Ελλάδα να εκσυγχρονίσει και να απελευθερώσει τις αγορές, που είναι αγκυλωμένες λόγω απηρχαιωμένων κανόνων και διαδικασιών αδειοδότησης, πέραν των απαιτήσεων του ΜΣ και των νομικών υποχρεώσεων έναντι της ΕΕ.
Η Επιτροπή δεν γνωρίζει να έχει αναληφθεί εκπόνηση ειδικής μελέτης σχετικά με τα ταξί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου