Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Συρρικνώνουν την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία!

Ποιές επιπτώσεις θα υπάρχουν στην επιχειρησιακή δραστηριότητα;
Γιατί γίνεται αυτό και γιατί γίνεται τώρα που Μεσόγειος και Αιγαίο βρίσκονται σε κατάσταση βρασμού;


Απίστευτο και όμως αληθινό! Η ένδοξη 346 Μοίρα της 110 πτέρυγας Μάχης, που εδρεύει στην Λάρισα, με αεροσκάφη F-16 BLK30 αναστέλλει την λειτουργία της. Η δύναμη των αεροσκαφών της μετακινείται στην 111 ΠΜ και ενσωματώνεται στην 330 Μοίρα, που έχει τον ίδιο τύπο αεροσκαφών.

Την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιήθηκε η σχετική τελετή, που σφράγισε οριστικά την 346 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας.

Σε κάθε περίπτωση, πολλά ερωτήματα δημιουργούνται από την σύμπτυξη των αεροσκαφών τρίτης γενιάς, τα οποία αποτελούν την αιχμή του δόρατος της Πολεμικής Αεροπορίας και σημαντικό παράγοντα της εθνικής αμυντικής μας ισχύος. Δεδομένου μάλιστα, πως η συγκεκριμένη μοίρα είχε ως «χώρο ευθύνης» τον Έβρο, δημιουργούνται μία σειρά ερωτημάτων για την συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας στην κάλυψη του ζωτικού της χώρου, αφού η απόσταση πλέον είναι μεγαλύτερη και απαιτούνται περισσότερα καύσιμα. Θα μειωθούν άραγε οι περιπολίες ή θα παυθεί η κάλυψη του Έβρου από την συγκεκριμένη Μοίρα των F-16;

Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούσε σε αποφάσεις όπως αυτή που κλείνει μία σημαντικότατη Μοίρα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας;

Πόσο σοβαρά θα είναι πλέον τα προβλήματα στη συντήρηση, την υποστήριξη των αεροσκαφών F-16 τρίτης γενιάς;

Γιατί συρρικνώνονται Μοίρες με αεροσκάφη F-16, τα οποία αποκτήθηκαν το 1989, όταν την ίδια στιγμή διατηρούνται Μοίρες F-4 και Α-7, που έχουν αποκτηθεί το 1973;

Και αλήθεια, ποιο το κόστος συντήρησης και ποια η διαθεσιμότητα των παλαιών αεροσκαφών και γιατί δεν διακόπτεται η λειτουργία των αντίστοιχων Μοιρών;

Εδώ αξίζει να θυμίσουμε το τεράστιο κόστος που είχε η αμφιλεγόμενης αξίας αναβάθμιση των αεροσκαφών F-4, που αποφασίσθηκε το 1997, αλλά και οι «μεθοδεύσεις» από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία εκείνης της εποχής, για να πάρουν το πρόγραμμα οι Γερμανοί, που εκτόξευσε το κόστος στα ύψη και ουσιαστικά μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί.

Επίσης, σοβαρά ερωτήματα δημιουργούνται για το ποιες είναι τελικά οι πραγματικές προθέσεις της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, όσον αφορά το μέλλον των αεροδρομίων όπου εδράζουν σημαντικές Πτέρυγες Μάχης. Στην προκειμένη περίπτωση, με την απομάκρυνση της 346 Μοίρας και την απομείωση των αεροσκαφών RF-4 της 348 Μοίρας, με βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό την επίσης κατάργησή της, τι απομένει στο σημαντικό αεροδρόμιο της 110 ΠΜ; Ποια είναι η προοπτική και το μέλλον του;

Αληθεύουν οι πληροφορίες ότι σχεδιάζεται η απομάκρυνση της τελευταίας εναπομείνασας Μοίρας στην 110 ΠΜ, της 337 και της μεταφοράς της στον Άραξο;

Για να επανέλθουμε στο προηγούμενο ερώτημα, η εύκολη απάντηση είναι ότι προφανώς θα ακολουθήσει την τύχη της 113 ΠΜ στη Θεσσαλονίκη, για την οποία πρόσφατα αποφασίσθηκε να κλείσει οριστικά…

Έχουν αναλογισθεί οι ιθύνοντες τις επιχειρησιακές αλλά και τις οικονομικές επιπτώσεις από τα «λουκέτα»;

Το σίγουρο είναι ότι οι αποφάσεις αυτές έχουν δημιουργήσει αντιδράσεις στην ΠΑ και υπάρχει έντονα αρνητικό κλίμα στους επιχειρησιακούς αξιωματικούς.

Το ερώτημα: «Γιατί τέτοια συρρίκνωση και γιατί τώρα;», δεν είναι καθόλου εύκολο να απαντηθεί, κύριοι της Μεσογείων…
Πηγη 

1 σχόλιο:

  1. ΜΗΠΩΣ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ "ΔΩΣΕΙ" ΤΟΝ ΕΒΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ, ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή