Σάββατο 30 Ιουλίου 2011

ΠΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ PONY THΣ ΝΑMCO !


Η μεγάλη επιστροφή  του «Pony» στην ΕλλάδαΗ μεγάλη επιστροφή του «Pony» στην Ελλάδα

Το «μικρό Pony», το αυτοκίνητο που οι Γερμανοί εγκωμίασαν ως το πολυχρηστικό όχημα της οικονομίας, οι Γάλλοι ως έκφραση της κλασικής φινέτσας και της απλότητας και οι Έλληνες ως «εθνικό όχημα» με τη σφραγίδα της Citroen, είναι.... έτοιμο να ξαναγράψει ιστορία στην αγορά των τεσσάρων τροχών.

Η οικογένεια Κοντογούρη της NAMCO, κατασκευάστρια εταιρεία των θρυλικών Pony, έχει δεχτεί άκρως δελεαστική πρόταση από μεγάλο όμιλο της Αιγύπτου για να παράγει εκείνος τα ελληνικά αυτοκίνητα, τα οποία στις αναδυόμενες αγορές της Βορείου Αφρικής και στην Αγκόλα παρουσιάζουν μεγάλη δυναμική λόγω της προσιτής τιμής και των ιδιαίτερα ανθεκτικών χαρακτηριστικών τους.

Παρόλο όμως, που η Ελλάδα «πλήγωσε» στο παρελθόν την διοίκηση της εταιρείας, αποδεικνύοντας περίτρανα πως η «χώρα μας τρώει τα παιδιά της», καθώς με πολιτικές παρεμβάσεις χάριν σε πιέσεις ανταγωνιστικών επιχειρηματικών συμφερόντων που εποφθαλμιούσαν την εμπορική επιτυχία των Pony, οδήγησαν το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης σε λουκέτο, τα αδέλφια Κοντογούρη ετοιμάζονται να... ξαναζεστάνουν τις μηχανές παραγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα εν μέσω της οικονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Deal» το μόνο που περιμένουν είναι να ανάψει το «πράσινο φως» η Εμπορική Τράπεζα για την σύναψη ομολογιακού δανείου ώστε να ξεκινήσουν την παραγωγή της νέας γενιάς «Pony», μια επένδυση που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2014 και θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας.

Η περιπέτεια

Η περιπέτεια της NAMCO στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι χαρακτηριστική για την σύγκρουση των μεγάλων συμφερόντων που «έπνιξαν» όλες τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα.

Οι ιδρυτές της εταιρείας, βίωσαν την απόλυτη επιτυχία έχοντας καταφέρει να παράγουν στο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη 8- 10 αυτοκίνητα ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα και με προστιθέμενη ελληνική αξία 67%, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 18.000, ενώ ο Ελληνικός Στρατός, η αεροπορία και το Ναυτικό έδειχναν την προτίμησή τους στα... άλογα των Pony, αφού το κόστος λειτουργίας και συντήρησης πέντε εξ αυτών ήταν μικρότερο από ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού.

Ξεκίνησαν πριν από τριάντα χρόνια την κατασκευή αυτοκινήτων σε μια ρομαντική εποχή, όπου οι πολυεθνικοί κολοσσοί δεν είχαν αλώσει τον κλάδο και που η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία φαινόταν ικανή να διατηρήσει την αυτοχθονία της, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην οικονομική ανάπτυξη.

Μάλλον όμως, οι επικεφαλής της λογάριαζαν χωρίς... τον ξενοδόχο, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν τα πολιτικά προσκόμματα που έβαζαν κυβερνητικά στελέχη της εποχής κατόπιν πιεστικών αιτημάτων ανταγωνιστών εμπόρων και εισαγωγέων που εποφθαλμιούσαν την εμπορική επιτυχία του θρυλικού Pony το οποίο είχε κατακλύσει τους ελληνικούς δρόμους και προμήθευε τα Σώματα Ασφαλείας.

Οι πιέσεις ακόμη και υπουργών έγιναν αφόρητες, οι απεργίες στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης όλο και συχνότερες, οι μηχανές έμειναν σβησμένες για πάνω από 120 ημέρες και το αποτέλεσμα ήταν μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα η μονάδα ελληνικής παραγωγής να μην είναι βιώσιμη και να κλείσει, βάζοντας μια ακόμη «ταφόπλακα» στο ελληνικό επενδυτικό όνειρο για τη δημιουργία μιας κραταιής εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ίσως ούτε και οι ίδιοι οι πολιτικοί να μην πίστευαν πως η «εθνικά υπερήφανη» κατά τ' άλλα Ελλάδα θα μπορούσε να φτιάξει τα δικά της αυτοκίνητα. Διαφορετικά δεν εξηγείται, όταν κατασκευάστηκε στην τελική του μορφή το πρώτο Pony και η οικογένεια Κοντογούρη κάλεσε τον τότε υπουργό Βιομηχανίας Κωνοφάγο για να το δει, εκείνος δεν μπήκε καν στον κόπο, διαμηνύοντας πως η Ελλάδα δε θα φτιάξει ποτέ δικό της αυτοκίνητο. Στη συνέχεια όμως, αφού ο ίδιος είχε εμπλακεί στο εργοστάσιο μπαταριών ΠΑΚ, πούλαγε στην μονάδα τα προϊόντα του.

Οι συνδικαλιστές

Μια από τις αιτίες της κατάρρευσης της NAMCO ήταν και ο κακώς εννοούμενος συνδικαλισμός. Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης έκαναν απεργία- κατάληψη, η οποία κράτησε 4 μήνες, ζητώντας αύξηση ημερομισθίων κατά 35%.

Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας δεν την αρνήθηκαν, αλλά τους πρότειναν να δουν τι αύξηση θα τους έδινε ο κλάδος του μετάλλου. Όμως, εκείνοι επέμεναν να ικανοποιηθεί το αίτημά τους «εδώ και τώρα», υποκινούμενοι και από ένα μετέπειτα σημαίνον πολιτικό πρόσωπο της Μακεδονίας, του οποίου ο ρόλος στην περίπτωση αυτή μάλλον ήταν «σκοτεινός», κάνοντας πολλούς να μιλήσουν για «το ότι παρακινείτο από ανταγωνιστικά της οικογένειας Κοντογούρη συμφέροντα».

Δημιουργήθηκε μεγάλη ένταση γιατί οι υπάλληλοι δεν άφηναν να μπει κανείς στο εργοστάσιο, ακόμη και στους ιδιοκτήτες απαγόρευαν την είσοδο. Δεν επέτρεπαν ούτε καν να σταλούν τα ετοιμοπαράδοτα οχήματα στους πελάτες της εταιρείας και άλλα 600 στον ελληνικό Δημόσιο τομέα. Τότε ανέλαβε δράση ο Πέτρος Κοντογούρης, ερχόμενος από τη Γερμανία, ο οποίος διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η εταιρεία θα τους αποζημίωνε από πάνω, αρκεί να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Πράγμα που έγινε, αλλά μόνο για πέντε μέρες, καθώς μετά ζήτησαν να... πάνε διακοπές. Απίστευτο; Κι όμως αληθινό! Πράγματι πήγαν τις διακοπές τους και μετά πέρασαν από την οδό Αγίας Σοφίας 26 για να λάβουν τις αποζημιώσεις τους. Το εργοστάσιο είχε κλείσει.


Διαβάστε περισσότερα: http://trikalagr.blogspot.com/2011/07/pony-th-mco.html#ixzz1TayaqkoJ

8 σχόλια:

  1. Αυτοι ειναι οι ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ,τωρα ηρθε το τελος τους,σε λιγο θα τρωνε απο καδους,αυτο αξιζουν !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. roufiani tou kerata kolo ergazomeni pragmatika zoaaa kathisterimeni sindikalistes to idio me tin pireli nisan gkout giar kai pola alla kseftilizmeni sapio kiliades kai tora i anergia eftase to 25 eksetias kati tetion tipon tora pistevo na min kani o laos tis idies makakies an aniksi pali to ergostasioo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παντού οι κοπρίτες συνδικαλιστές δήθεν για το καλό των εργαζομένων καταφέρνουν να διώξουν όποιον πάει να δημιουργήσει θέσεις εργασίας....Γι αυτό και δε θέλει να επενδύσει κανείς στη χώρα μας εξαιτίας των κοπρόσκυλων συνδικαλιστών,αρχιτεμπελαράδων που δεν έχουν δουλέψει ποτέ στη ζωή τους και μόνο απαιτούν.......Να φύγουν από δω γιατί μόνο κακό κάνουν και δημιουργούν θέσεις ανεργίας και όχι εργασίας......ΕΞΩ ΑΠΟ ΔΩ ΤΕΜΠΕΛΑΡΑΔΕΣ μπας και προκόψουμε......Δε σας χρειαζόμαστε!!!!!!!!!!!!Θέλουμε συνδικαλισμό που να μας συμπαραστέκεται κι όχι να μας καταστρέφει για προσωπικά τους οφέλη.......Ας μας πουν οι κύριοι συνδικαλιστές που βγαίνουν στις πορείες ντεμέκ να υπερασπιστούν τον εργαζόμενο τι εισοδήματα δηλώνουν στην εφορία και μετά το ξανασυζητάμε.....Αφήστε τον κόσμο να δουλέψει......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΑΛΛΑ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ>
    ΣΤΗΝ ΙΚΕΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΠΛΩΝ Κ.Α ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ. ΜΕΝΩ ΙΤΑΛΙΑ ΠΟΥ ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΔΙΠΛΑΣΙΟΙ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ. ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΑ 2 ΣΙΤΕ ΤΗΣ ΙΚΕΑ ΙΤΑΛΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ. ΕΤΣΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. A re Ellinares ,pigentai gia kafe kana dio tris ores prota,kai meta diakopes ,kai to 25% tis anergias tha sas ginei 35% se ligous mines.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ΙΚΕΑ και η κάθε εταιρεία πουλάει στις τιμές που αγοράζει ο τοπικός πληθυσμός ένα συγκεκριμένο αριθμό τεμαχίων. Αν εμείς δεν αγοράσουμε οι τιμές θα πέσουν. Αλλά υπάρχει τόσο μαύρο χρήμα γύρω μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 6,59 ΜΑΖΙ ΣΟΥ, ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ. ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όχι φίλε αυτοί είναι οι αριστεροπασόκοι που έκαψαν την Ελλάδα με την ανοχή των συμπλεγματικών μπουνταλάδων ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΩΝ. Αν δεν βρείς φαί στον κάδο έλα γλύψε την πούτσα μου σκουλήκι .Εσύ τι είσαι ρε γαμημένε που μιλάς έτσι ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή