Η Ελλάδα, το λίκνο της δημοκρατίας, κλονίζει τον πλανήτη
Χθες, όλος ο κόσμος παρακολουθούσε την Ελλάδα καθώς το κοινοβούλιό της ψήφισε ένα διχαστικό πακέτο μέτρων λιτότητας το οποίο θα μπορούσε να έχει κρίσιμες επιπτώσεις στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα.
Ισως προκαλεί έκπληξη που αυτή η μικρή άκρη της χερσονήσου των Βαλκανίων συγκεντρώνει τόση προσοχή. Σκεφτόμαστε συνήθως την Ελλάδα ως την πατρίδα του Πλάτωνα και του Περικλή, με την πραγματική της σημασία να βρίσκεται βαθιά στην αρχαιότητα. Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που για να κατανοήσεις το μέλλον της Ευρώπης χρειάζεται να στραφείς μακριά από τις μεγάλες δυνάμεις στο κέντρο της ηπείρου και να κοιτάξεις προσεκτικά όσα συμβαίνουν στην Αθήνα. Τα τελευταία 200 χρόνια η Ελλάδα ήταν στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης της Ευρώπης.
Στη δεκαετία του 1820, στη διάρκεια του αγώνα για την ανεξαρτησία από την οθωμανική αυτοκρατορία, η Ελλάδα έγινε ένα πρώιμο σύμβολο δραπέτευσης από τη φυλακή της αυτοκρατορίας. Για τους φιλέλληνες, η παλιγγενεσία της αποτελούσε τον πιο ευγενή αγώνα. “Στο μεγάλο πρωινό του κόσμου”, έγραψε ο Σέλεϊ στο ποιημά του “Ελλάς”, “το μεγαλείο της Ελευθερίας τινάχθηκε και έλαμψε! ” Η νίκη θα σήμαινε τον θρίαμβο της ελευθερίας όχι μόνο επί των Τούρκων αλλά και επί όλων των δυναστών που κρατούσαν υπόδουλους τόσο πολλούς ευρωπαίους. Γερμανοί, Ιταλοί, Πολωνοί και Αμερικανοί έτρεξαν να πολεμήσουν υπό την γαλανόλευκη σημαία της Ελλάδας για χάρη της δημοκρατίας. Και μέσα σε μια δεκαετία, η χώρα κέρδισε την ελευθερία της.
Στη διάρκεια του 20ου αιώνα ο ριζοσπαστικός νέος συνδυασμός της συνταγματικής δημοκρατίας και του εθνικισμού που ενσάρκωσε η Ελλάδα εξαπλώθηκε στην ήπειρο και κορυφώθηκε στην “ειρήνη που τερμάτισε κάθε ειρήνη” στο τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν τρεις αυτοκρατορίες, η οθωμανική , εκείνη των Αψβούργων και η ρωσική, κατέρρευσαν και αντικαταστάθηκαν από έθνη-κράτη.
Μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ελλάδα άνοιξε και πάλι τον δρόμο για το μέλλον της Ευρώπης. Μόνο που τώρα ήταν η σκοτεινή πλευρά της δημοκρατίας που βγήκε στο προσκήνιο. Σε έναν κόσμο εθνικών κρατών, εθνοτικές μειονότητες όπως ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Ελλάδας και οι ορθόδοξοι χριστιανοί της Μικράς Ασίας ήταν μια συνταγή για διεθνή αστάθεια. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, έλληνες και τούρκοι ηγέτες αποφάσισαν να ανταλλάξουν τους μειονοτικούς πληθυσμούς τους, εκτοπίζοντας περί τα δύο εκατομμύρια χριστιανούς και μουσουλμάνους προς χάριν της εθνικής ομοιογένειας.
Η ελληνο – τουρκική ανταλλαγή των πληθυσμών ήταν η μεγαλύτερη οργανωμένη μετακίνηση προσφύγων στην ιστορία μέχρι τότε και μοντέλο που οι ναζιστές και άλλοι θα το επικαλούνταν αργότερα για να εκτοπίσουν ανθρώπους στην ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία.
Είναι ειρωνικό, λοιπόν, που η Ελλάδα ήταν επίσης στην πρωτοπορία της αντίστασης στους ναζιστές. Τον χειμώνα του 1940-41, ήταν η πρώτη χώρα που αντεπιτέθηκε αποτελεσματικά κατά των δυνάμεων του Αξονα, ταπεινώνοντας τον Μουσολίνι στον ελληνο – ιταλικό πόλεμο ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη επευφημούσε την Ελλάδα. Και πολλοί χειροκρότησαν πάλι λίγους μήνες αργότερα όταν ένας νεαρός αριστερός αντιστασιακός ονόματι Μανώλης Γλέζος σκαρφάλωσε στην Ακρόπολη ένα βράδυ με έναν φίλο και κατέβασαν τη σημαία με την σβάστικα που οι Γερμανοί είχαν πρόσφατα υψώσει. Σχεδόν 70 χρόνια αργότερα, η ελληνική αστυνομία θα έριχνε δακρυγόνα στον κ. Γλέζο ο οποίος διαδήλωνε κατά του προγράμματος λιτότητας.
Αλλά στο τέλος, η Ελλάδα υπέκυψε στη γερμανική κατοχή. Η κυριαρχία των ναζιστών έφερε μαζί της την πολιτική κατάρρευση, την μεγάλη πείνα, και μετά την απελευθέρωση, την βύθιση της χώρας σε έναν εμφύλιο πόλεμο ανάμεσα στις κομμουνιστικές και τις αντικομμουνιστικές δυνάμεις.
Μόλις λίγα χρόνια μετά την ήττα του Χίτλερ, η Ελλάδα βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της ιστορίας, ως μέτωπο του Ψυχρού Πολέμου. Το 1947, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Χάρι Τρούμαν χρησιμοποίησε τον κλιμακούμενο εμφύλιο στην Ελλάδα για να πείσει το Κογκρέσο να στηρίξει το Δόγμα Τρούμαν και την ειρηνική δέσμευση αμερικανικών πόρων για τον αγώνα κατά του Κομμουνισμού και την ανοικοδόμηση της Ευρώπης. Ανυψωμένη ξαφνικά σε έναν διατλαντικό αγώνα, η Ελλάδα συμβόλιζε τώρα μια πολύ διαφορετική Ευρώπη – μία Ευρώπη που είχε αυτοκαταστραφεί, και που ο μόνος δρόμος εξόδου από την ανέχεια των μέσων της δεκαετίας του 1940 ήταν ως μικρότερος εταίρος της Ουάσινγκτον. Καθώς τα δολάρια άρχισαν να ρέουν, αμερικανοί σύμβουλοι έλεγαν στους έλληνες πολιτικούς τι να κάνουν και αμερικανικές βόμβες ναπάλμ έκαιγαν τα ελληνικά βουνά καθώς οι κομμουνιστές αντάρτες τρέπονταν σε φυγή.
Η πολιτική και οικονομική ένωση της Ευρώπης υποτίθεται ότι θα έβαζε τέλος στις αδυναμίες και την εξάρτηση της διχοτομημένης ηπείρου. Και εδώ η Ελλάδα έγινε σύμβολο μιας νέας φάσης στην ευρωπαϊκή ιστορία. Η πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας το 1974 δεν έφερε στη χώρα μόνο την πλήρη ένταξη σε αυτό που θα γινόταν η Ευρωπαϊκή Ενωση. Προανήγγηλε επίσης (μαζί με τη μετάβαση της Ισπανίας και της Πορτογαλίας στη δημοκρατία την ίδια εποχή) το παγκόσμιο κύμα εκδημοκρατισμού της δεκαετίας του 1980 και του ’90, πρώτα στη Νότια Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία και μετά στην Ανατολική Ευρώπη. Και έδωσε στην Ευρωπαϊκή Ενωση την όρεξη για διεύρυνση και τη φιλοδοξία να εξελιχθεί από ένα μικρό κλαμπ πλούσιων δυτικοευρωπαϊκών κρατών σε φωνή για ολόκληρη την προσφάτως εκδημοκρατισμένη ήπειρο, η οποία εξαπλώθηκε κατά πολύ στο νότο και την ανατολή.
Και τώρα, σήμερα, αφότου έσβησε η ευφορία της δεκαετίας του ’90 και μια νέα ταπεινοφροσύνη χαρακτηρίζει τους Ευρωπαίους, ο κλήρος πέφτει και πάλι στην Ελλάδα ως χώρας η οποία θα προκαλέσει τους μανδαρίνους της Ευρωπαϊκής Ενωσης και θα θέσει το ερώτημα: “ποιό θα είναι το μέλλον της ηπείρου;”.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση υποτίθεται ότι θα ένωνε μια κατακερματισμένη Ευρώπη, ότι θα ενίσχυε τις δημοκρατικές της δυνατότητες και ότι θα μεταμόρφωνε την ήπειρο σε μια ανταγωνιστική δύναμη στην παγκόσμια σκηνή. Είναι ίσως ταιριαστό που ένα από τα αρχαιότερα και πιο δημοκρατικά έθνη – κράτη της Ευρώπης βρίσκεται στην καινούργια εμπροσθοφυλακή, όσων θέτουν εν αμφιβόλω όλα αυτά τα επιτεύγματα. Γιατί είμαστε όλοι μικρές δυνάμεις τώρα, και για άλλη μια φορά η Ελλάδα πολεμάει στην πρώτη γραμμή του αγώνα για το μέλλον.
……………………………………………………
* Ο κ. Μαρκ Μαζάουερ είναι Βρετανός ιστορικός και συγγραφέας, καθηγητής Ιστορίας στο πανεπιστήμιο Κολούμπια των ΗΠΑ.
Πηγη
Χθες, όλος ο κόσμος παρακολουθούσε την Ελλάδα καθώς το κοινοβούλιό της ψήφισε ένα διχαστικό πακέτο μέτρων λιτότητας το οποίο θα μπορούσε να έχει κρίσιμες επιπτώσεις στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα.
Ισως προκαλεί έκπληξη που αυτή η μικρή άκρη της χερσονήσου των Βαλκανίων συγκεντρώνει τόση προσοχή. Σκεφτόμαστε συνήθως την Ελλάδα ως την πατρίδα του Πλάτωνα και του Περικλή, με την πραγματική της σημασία να βρίσκεται βαθιά στην αρχαιότητα. Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που για να κατανοήσεις το μέλλον της Ευρώπης χρειάζεται να στραφείς μακριά από τις μεγάλες δυνάμεις στο κέντρο της ηπείρου και να κοιτάξεις προσεκτικά όσα συμβαίνουν στην Αθήνα. Τα τελευταία 200 χρόνια η Ελλάδα ήταν στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης της Ευρώπης.
Στη δεκαετία του 1820, στη διάρκεια του αγώνα για την ανεξαρτησία από την οθωμανική αυτοκρατορία, η Ελλάδα έγινε ένα πρώιμο σύμβολο δραπέτευσης από τη φυλακή της αυτοκρατορίας. Για τους φιλέλληνες, η παλιγγενεσία της αποτελούσε τον πιο ευγενή αγώνα. “Στο μεγάλο πρωινό του κόσμου”, έγραψε ο Σέλεϊ στο ποιημά του “Ελλάς”, “το μεγαλείο της Ελευθερίας τινάχθηκε και έλαμψε! ” Η νίκη θα σήμαινε τον θρίαμβο της ελευθερίας όχι μόνο επί των Τούρκων αλλά και επί όλων των δυναστών που κρατούσαν υπόδουλους τόσο πολλούς ευρωπαίους. Γερμανοί, Ιταλοί, Πολωνοί και Αμερικανοί έτρεξαν να πολεμήσουν υπό την γαλανόλευκη σημαία της Ελλάδας για χάρη της δημοκρατίας. Και μέσα σε μια δεκαετία, η χώρα κέρδισε την ελευθερία της.
Στη διάρκεια του 20ου αιώνα ο ριζοσπαστικός νέος συνδυασμός της συνταγματικής δημοκρατίας και του εθνικισμού που ενσάρκωσε η Ελλάδα εξαπλώθηκε στην ήπειρο και κορυφώθηκε στην “ειρήνη που τερμάτισε κάθε ειρήνη” στο τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν τρεις αυτοκρατορίες, η οθωμανική , εκείνη των Αψβούργων και η ρωσική, κατέρρευσαν και αντικαταστάθηκαν από έθνη-κράτη.
Μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ελλάδα άνοιξε και πάλι τον δρόμο για το μέλλον της Ευρώπης. Μόνο που τώρα ήταν η σκοτεινή πλευρά της δημοκρατίας που βγήκε στο προσκήνιο. Σε έναν κόσμο εθνικών κρατών, εθνοτικές μειονότητες όπως ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Ελλάδας και οι ορθόδοξοι χριστιανοί της Μικράς Ασίας ήταν μια συνταγή για διεθνή αστάθεια. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, έλληνες και τούρκοι ηγέτες αποφάσισαν να ανταλλάξουν τους μειονοτικούς πληθυσμούς τους, εκτοπίζοντας περί τα δύο εκατομμύρια χριστιανούς και μουσουλμάνους προς χάριν της εθνικής ομοιογένειας.
Η ελληνο – τουρκική ανταλλαγή των πληθυσμών ήταν η μεγαλύτερη οργανωμένη μετακίνηση προσφύγων στην ιστορία μέχρι τότε και μοντέλο που οι ναζιστές και άλλοι θα το επικαλούνταν αργότερα για να εκτοπίσουν ανθρώπους στην ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία.
Είναι ειρωνικό, λοιπόν, που η Ελλάδα ήταν επίσης στην πρωτοπορία της αντίστασης στους ναζιστές. Τον χειμώνα του 1940-41, ήταν η πρώτη χώρα που αντεπιτέθηκε αποτελεσματικά κατά των δυνάμεων του Αξονα, ταπεινώνοντας τον Μουσολίνι στον ελληνο – ιταλικό πόλεμο ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη επευφημούσε την Ελλάδα. Και πολλοί χειροκρότησαν πάλι λίγους μήνες αργότερα όταν ένας νεαρός αριστερός αντιστασιακός ονόματι Μανώλης Γλέζος σκαρφάλωσε στην Ακρόπολη ένα βράδυ με έναν φίλο και κατέβασαν τη σημαία με την σβάστικα που οι Γερμανοί είχαν πρόσφατα υψώσει. Σχεδόν 70 χρόνια αργότερα, η ελληνική αστυνομία θα έριχνε δακρυγόνα στον κ. Γλέζο ο οποίος διαδήλωνε κατά του προγράμματος λιτότητας.
Αλλά στο τέλος, η Ελλάδα υπέκυψε στη γερμανική κατοχή. Η κυριαρχία των ναζιστών έφερε μαζί της την πολιτική κατάρρευση, την μεγάλη πείνα, και μετά την απελευθέρωση, την βύθιση της χώρας σε έναν εμφύλιο πόλεμο ανάμεσα στις κομμουνιστικές και τις αντικομμουνιστικές δυνάμεις.
Μόλις λίγα χρόνια μετά την ήττα του Χίτλερ, η Ελλάδα βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της ιστορίας, ως μέτωπο του Ψυχρού Πολέμου. Το 1947, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Χάρι Τρούμαν χρησιμοποίησε τον κλιμακούμενο εμφύλιο στην Ελλάδα για να πείσει το Κογκρέσο να στηρίξει το Δόγμα Τρούμαν και την ειρηνική δέσμευση αμερικανικών πόρων για τον αγώνα κατά του Κομμουνισμού και την ανοικοδόμηση της Ευρώπης. Ανυψωμένη ξαφνικά σε έναν διατλαντικό αγώνα, η Ελλάδα συμβόλιζε τώρα μια πολύ διαφορετική Ευρώπη – μία Ευρώπη που είχε αυτοκαταστραφεί, και που ο μόνος δρόμος εξόδου από την ανέχεια των μέσων της δεκαετίας του 1940 ήταν ως μικρότερος εταίρος της Ουάσινγκτον. Καθώς τα δολάρια άρχισαν να ρέουν, αμερικανοί σύμβουλοι έλεγαν στους έλληνες πολιτικούς τι να κάνουν και αμερικανικές βόμβες ναπάλμ έκαιγαν τα ελληνικά βουνά καθώς οι κομμουνιστές αντάρτες τρέπονταν σε φυγή.
Η πολιτική και οικονομική ένωση της Ευρώπης υποτίθεται ότι θα έβαζε τέλος στις αδυναμίες και την εξάρτηση της διχοτομημένης ηπείρου. Και εδώ η Ελλάδα έγινε σύμβολο μιας νέας φάσης στην ευρωπαϊκή ιστορία. Η πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας το 1974 δεν έφερε στη χώρα μόνο την πλήρη ένταξη σε αυτό που θα γινόταν η Ευρωπαϊκή Ενωση. Προανήγγηλε επίσης (μαζί με τη μετάβαση της Ισπανίας και της Πορτογαλίας στη δημοκρατία την ίδια εποχή) το παγκόσμιο κύμα εκδημοκρατισμού της δεκαετίας του 1980 και του ’90, πρώτα στη Νότια Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία και μετά στην Ανατολική Ευρώπη. Και έδωσε στην Ευρωπαϊκή Ενωση την όρεξη για διεύρυνση και τη φιλοδοξία να εξελιχθεί από ένα μικρό κλαμπ πλούσιων δυτικοευρωπαϊκών κρατών σε φωνή για ολόκληρη την προσφάτως εκδημοκρατισμένη ήπειρο, η οποία εξαπλώθηκε κατά πολύ στο νότο και την ανατολή.
Και τώρα, σήμερα, αφότου έσβησε η ευφορία της δεκαετίας του ’90 και μια νέα ταπεινοφροσύνη χαρακτηρίζει τους Ευρωπαίους, ο κλήρος πέφτει και πάλι στην Ελλάδα ως χώρας η οποία θα προκαλέσει τους μανδαρίνους της Ευρωπαϊκής Ενωσης και θα θέσει το ερώτημα: “ποιό θα είναι το μέλλον της ηπείρου;”.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση υποτίθεται ότι θα ένωνε μια κατακερματισμένη Ευρώπη, ότι θα ενίσχυε τις δημοκρατικές της δυνατότητες και ότι θα μεταμόρφωνε την ήπειρο σε μια ανταγωνιστική δύναμη στην παγκόσμια σκηνή. Είναι ίσως ταιριαστό που ένα από τα αρχαιότερα και πιο δημοκρατικά έθνη – κράτη της Ευρώπης βρίσκεται στην καινούργια εμπροσθοφυλακή, όσων θέτουν εν αμφιβόλω όλα αυτά τα επιτεύγματα. Γιατί είμαστε όλοι μικρές δυνάμεις τώρα, και για άλλη μια φορά η Ελλάδα πολεμάει στην πρώτη γραμμή του αγώνα για το μέλλον.
……………………………………………………
* Ο κ. Μαρκ Μαζάουερ είναι Βρετανός ιστορικός και συγγραφέας, καθηγητής Ιστορίας στο πανεπιστήμιο Κολούμπια των ΗΠΑ.
Πηγη
οταν οι ξενοι μας ευλογουν τα γενια συνηθως κατι ζητανε...εμεις ποτε θα παρουμε χαμπαρι τι ακριβως πρεπει να κανουμε σα λαος για να επιβιωσουμε για ενα πιο ελευθερο μελλον
ΑπάντησηΔιαγραφήyparxoun kai ksenoi pou einai aythentika fillelhnes , synhthws oi morfwmenoi kai oxi oi anistoritoi
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομιζω οτι χρειαζεται καποιος ξενος να ειναι φιλλεληνας για να τα πει ολα αυτα.Πραγματογνωμων ειναι η σωστη λεξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυτυχως που υπαρχουν και μορφωμενοι,με φιλοτιμο ξενοι για να λενε τα πραγματα οπως ειναι στο εξωτερικο!
1oν.Δέν χρειαζόμαστε τον οποιονδήποτε Εβραίο κωλοσυγγραφέα,να μας υπενθυμίζει τα αυτονόητα.
ΑπάντησηΔιαγραφή2ον,επειδή δέν μπήκατε κάν στον κόπο να διαβάσετε το κείμενο,απλά βιαστήκατε να σχολιάσετε,το 1920-όπως αναφέρει ο "συγγραφέας"-,δέν έγινε καμιά ανταλλαγή πληθυσμών.Αυτό που έγινε ήταν η μεγαλύτερη γεννοκτονία μέχρι εκείνη τη στιγμη.Η γεννοκτονία των Ποντίων.Ξαναδιαβάστε λοιπόν ποιό προσεκτικά την επόμενη φορά...
ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑΤΙ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ' ΟΛΑ...
ΑΠΕΙΘΑΡΧΟΙ...
ΕΧΟΥΝ ΠΑΙΔ'ΙΑ...
ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΙ...
ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ...
ΔΕΝ ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΜΥΓΑ ΣΤΟ ΣΠΑΘΙ ΤΟΥΣ...
ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΛΟΓΟ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ...
ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ...
ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΕΙ...
ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΕΜΕΙΣ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΤΑΤΟΥΣ ΑΝΑΙΜΑΚΤΑ...
ΤΟΤΕ Ο ΥΠΟΛΟΙΠΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΥΠΟΚΥΨΕΙ ΑΝΕΤΑ...
ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ...
ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ...
ΤΟ ΕΙΠΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΠΩ ΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΧΡΕΙΑΣΘΕΙ...
ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ...
ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΓΧΩΡΙΟΙ Η' ΞΕΝΟΙ ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΜΑΣ...
ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ ΓΙΑ ΟΛΑ...
Πρώτα αυτή τη φορά θα καθαρίσουμε τα του βρώμικου οίκου μας και μερά θα πολεμήσουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναφορικά με τα γραφόμενα θα είχε πολύ ενδιαφέρον να κατονομάσει και τους εχθρούς...αλλά πως να το κάνει όταν είναι ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ του!!!
Αυτα τα μεγαλόψυχα λοιπόν να τα βάλει στο κ@λ@ του...που κάι μου λέει ότι και θα του αρέσει...
8:35...ΣΩΣΤΟΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε γενικές γραμμές ο Εβραίος τα λέει σωστά. Προσωπικά αμφιβάλλω όμως οτι ο Γλέζος κατέβασε την Γερμανική σημαία. Για την ακρίβεια είμαι απόλυτα βέβαιος πως πρόκειται για μπαρούφα.
ΑπάντησηΔιαγραφήTHA SYMFWNHSW ME TON 8:34 OTAN ENWTHOUME OLOI THA PLHRWSOUN TA LAMOGIA KAI H NEMESIS TWN ELLHNWN EINAI MONADIKH GIA OSOUS APO AYTOUS MAS SYNANTHSAN STON MEGALO DROMO TIS ISTORIAS XEROUN TI ESTI ELLHN KAI TI ESTI PROKLHSH SE ELLHNA EXEI O THEOS APLA YPOMONH SYNELLHNES MEXRI THN KATALLHLH STIGMH,META THA ARXISEI TO GLENTI!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΓΩ ΔΙΑΦΩΝΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ. ΟΥΤΕ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΗΚΩΝΟΥΜΕ ΜΥΓΑ ΣΤΟ ΣΠΑΘΙ ΜΑΣ. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΣ; ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ; ΠΟΥ ΛΥΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝΟΥΝ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ; ΠΟΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ; ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΗ ΠΑΠΑΓΑΛΕΙΑ; ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΟΛΕΨΑΚΗΔΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΤΑΚΗΔΕΣ. ΑΝΤΙΔΡΑΜΕ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΠΕΙΡΑΞΟΥΝ ΕΜΑΣ. ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΙΤΟΝΑ ΧΕΣΤΗΚΑΜΕ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΕΜΕΙΣ. ΟΛΟ ΛΕΜΕ ΛΕΜΕ ΓΙΑΜΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΣΙ ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΑΦΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΥΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΑΞΟΥΜΕ. ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΩΛΟ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΟΥΜΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΑΥΤΟΥ ΤΟ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΕΘΝΟΥΣ. ΑΝΑΠΑΥΟΜΑΣΤΕ ΜΟΝΙΜΩΣ ΜΕ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΗΘΕΝ ΧΑΡΑΧΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφή4:10...
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΣΩΣ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ...
ΜΠΟΡΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΟ ΓΚΡΙΚ Α'Ι'ΝΤΟΛ, ΤΟ ΝΤΑΝΣΙΝΓΚ ΓΟΥ'Ι'Δ ΔΕ ΣΤΑΡΣ, ΤΟ ΑΝ
ΘΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙ Η ΜΕΝΕΓΑΚΗ, Η' ΑΝ Ο ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ
ΤΑ'Ι'ΖΕΙ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΤΟ ΓΙΑΟΥΤΡΑΚΙ ΠΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΖΕΙ...
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ...
Η ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ) ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ
ΟΣΟ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΣΥΖΗΤΩ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΟΣΜΟ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ,
ΠΟΛΛΕΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΝΕΑΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΑΤΟΜΑ...
ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΠΟΥ ΖΩ (ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ) ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΑ ΛΑΜΟΓΙΑ, ΠΑΡΤΑΚΗΔΕΣ, ΦΙΛΟΤΟΜΑΡΙΣΤΕΣ
ΕΧΩ ΠΙΑΣΕΙ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΜΕ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ...
ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ, "ΚΑΘΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΥΡΙΟ",
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ, ΟΤΑΝ ΜΕΤΑ ΕΜΑΘΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΡΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΠΟΛΛΑ...
ΟΤΑΝ ΜΕΤΑ ΕΜΑΘΑ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΟΝΟ ΜΕ "ΦΑΚΕΛΑΚΙ" ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...
ΣΕ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩ ΟΜΩΣ ΑΔΕΡΦΕ ΜΟΥ 4:10 ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΙ ΚΑΙ ΔΕ ΣΗΚΩΝΟΥΜΕ ΜΥΓΑ ΣΤΟ ΣΠΑΘΙ ΜΑΣ.
ΙΣΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ ΝΑ "ΧΑΘΗΚΑΝ" ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΑΛΛΑ ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΜΑΣ.
ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΠΟΛΛΩΝ...
Τα σχολεια μας προσφερουν την εκπαιδευση(που περιλαμβανει την εγκυκλοπαιδιακη γνωση) ,η οικογενεια και η προσωπικη προσπαθεια του καθενος για να μαθει για το κοσμο γυρω του και για το συμβαινει γυρω του,αποτελουν την παιδεια(η υπαρξιακη γνωση δηλαδη,που πηγαζει απο τα γεγονοτα της ζωης του).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσο για το οτι μας ελεγχουν οι Αμερικανοι.Εμας και ολοκληρο το κοσμο.Δηλαδη τι να κανουμε να κηρυξουμε πολεμο με αυτους;Το ιδιο και για τους εβραιους.Ειναι ουσιαστικα μια "αορατη" δυναμη.Εχει βγει καποιος που εχει δυναμη ειτε πολιτικη ειτε οικονομικη να δηλωση οτι ειναι εβραιος;Οποτε τι να κανει ο λαος για αυτους;
Σε οτι εχει να κανει ομως για την εθνικη μας κυριαρχια δεν συκωνουμε μυγα στο σπαθι μας(ή τουλαχιστον ετσι θελω να πιστευω).Θα συμφωνησω δηλαδη με τον ΕΥAGGELO...
@4:10 ολα αυτα....
Οι εχχθροί μας είναι:
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Λήθη
2) Αγνοια της πραγματικότητας και της ιστορίας μας
3) Αρνηση και αντίσταση στη μόρφωση και καλλιέργεια του Ελληνικού Πνεύματος.
4) Διεθνής Σιωνισμός - Παγκοσμιοοίηση
5) Θρησκείες κ φανατισμός
6) πολιτικοποίηση
7) Ασδράνεια και αδιαφορία για τα κοινά
Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
Μηδέν άγαν
Γνώθι σ'αυτόν
Ο νοών νοείτω.