Ρεπορτάζ : Γιώργος Λιάλιος
(από την Καθημερινή της Κυριακής)
Οι Ελληνες επηρεάζονται πλέον άμεσα από την κρίση και αφήνουν πίσω... μία από τις μεγαλύτερες εξαρτήσεις τους: το αυτοκίνητο. Η Αττική Οδός καταγράφει μείωση 11,5% από τις αρχές του...
έτους, ενώ στις παραχωρημένες εθνικές οδούς υπολογίζεται ότι ...κυκλοφορούν 10%30% λιγότερα οχήματα σε σχέση με πέρυσι. Μείωση κυκλοφορίας όμως καταγράφεται και στους δρόμους χωρίς διόδια: για παράδειγμα, όπως έχει μετρηθεί, στους κεντρικούς άξονες της πρωτεύουσας τα οχήματα έχουν μειωθεί κατά 5%-10%. Η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων είναι πλέον ακόμα πιο αισθητή, ακόμα και τις ώρες αιχμής. Πιο συγκεκριμένα: • Αττική Οδός Μείωση της τάξης του 11,5% παρουσίασε η κυκλοφορία στην Αττική Οδό, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχή χρονιά μείωσης, καθώς το 2010 η κυκλοφορία στον άξονα είχε παρουσιάσει μείωση 17% σε σχέση με το 2009. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, φέτος την Αττική Οδό χρησιμοποιούν ημερησίως (κατά μέσο όρο) 254.015 οχήματα. Ο αντίστοιχος ημερήσιος μέσος όρος ήταν 281.329 το 2010, 307.300 το 2009 (που ήταν και η χρονιά με την υψηλότερη κυκλοφορία) και 300.993 το 2008. «Το 2011 επιστρέψαμε στα επίπεδα κυκλοφορίας του 2005-2006», λέει στην «Κ» ο κ. Δημ. Μανδαλέζης, διευθυντής στρατηγικής οργάνωσης της εταιρείας. «Σύμφωνα με τις έρευνές μας, οι λόγοι είναι τρεις: η μείωση του εισοδήματος, η αύξηση της βενζίνης και η ανεργία». Η μείωση της κυκλοφορίας έχει θετική επίδραση στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση του άξονα. «Ο δρόμος λειτουργεί πολύ πιο ορθολογικά, καθώς έχει μειωθεί η συμφόρηση ακόμα και τις ώρες αιχμής», λέει ο κ. Μανδαλέζης. Ωστόσο, εκτιμά ότι η μείωση της κυκλοφορίας δεν επηρεάζει τον χρόνο απόδοσης του άξονα στο Δημόσιο, που τοποθετείται στο 2024. • Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Ο κυκλοφοριακός φόρτος στην εθνική οδό από Ράχες έως Κλειδί Ημαθίας παρουσιάζει το πρώτο εξάμηνο του 2011 (σε σύγκριση με αυτόν του πρώτου εξαμήνου του 2009) μείωση ως εξής: στα Ι. Χ. μείωση διελεύσεων κατά 40%, ενώ στα βαρέα οχήματα μείωση διελεύσεων κατά 8%, με συνολική μείωση σε όλες τις κατηγορίες κατά 35%, ενώ παρουσιάζεται μείωση της τάξεως του 10% του φόρτου του 2011 σε σύγκριση με τις ετήσιες διελεύσεις του 2010. • Ολυμπία Οδός Από τον Φεβρουάριο του 2010, η κυκλοφορία στην εθνική οδό Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας άρχισε να καταγράφει μια σημαντική και συνεχή πτώση. Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2011, έχει σημειωθεί 25% πτώση της κυκλοφορίας σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 και η πτώση αυτή δεν έχει ακόμη σταθεροποιηθεί. Συνολικά, μέσα σε δύο χρόνια (μέχρι τον Μάιο του 2011), η κυκλοφορία στον άξονα μειώθηκε κατά 30%. • Μορέας H κίνηση στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Μεγαλόπολης παρουσιάζει πτώση σε ποσοστό λίγο μεγαλύτερο από το 10%, συγκρίνοντας το πρώτο εξάμηνο του 2011 με το αντίστοιχο του 2010, ενώ δεν λείπουν και κάποιες χρονικές περίοδοι (π. χ. τριήμερο του Αγ. Πνεύματος), που η κίνηση αυξήθηκε σε σχέση με την περυσινή χρονιά σε ποσοστό περίπου 7%. Στο μεγαλύτερο ποσοστό τους οι μετακινήσεις στον αυτοκινητόδρομο έχουν αφετηρία ή προορισμό την Αττική και γίνονται σε σχετικά αραιή συχνότητα, σε αντίθεση με το ποσοστό των καθημερινών μετακινήσεων εργασίας, το οποίο είναι χαμηλό. Περίπου το 90% των εξυπηρετούμενων οχημάτων είναι επιβατικά. • Νέα Οδός - Κεντρική Οδός Από την αρχή της χρονιάς, η τάση είναι πτωτική. Κατά μέσο όρο στην εθνική οδό από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια (Νέα Οδός) και από Σκάρφεια έως Ράχες (Κεντρική Οδός) καταγράφεται πτώση κυκλοφορίας κατά 12%. Ακόμα και στις μεγάλες εξόδους, όπως το Πάσχα ή το τριήμερο του Αγ. Πνεύματος, τα κυκλοφοριακά δεδομένα φέτος εμφανίστηκαν μειωμένα σε σχέση με τους ήδη μειωμένους φόρτους του 2010. Eνας μήνας με μεγάλη πτώση ήταν ο Φεβρουάριος, ενώ έπειτα και ο Μάιος παρουσίασε μείωση άνω του 15% σε σχέση με την περυσινή χρόνια. Κατά μέσο όρο, σε όλο τον αυτοκινητόδρομο η ημερησία μέση κυκλοφορία κινείται κάτω των 90.000 ημερησίως.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου