Μετά από πολλές περιπέτειες, γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και έντονες αντιδράσεις από τοπικούς φορείς της Χαλκιδικής και των γύρω περιοχών, το θέμα της αδειοδότησης των μεταλλείων χρυσού, τα οποία διαχειρίζεται η European Goldfields, στην οποία συμμετέχει και η Ελλάκτωρ του Γιώργου Μπόμπολα, μπαίνει στην.... τελική ευθεία.
Μπορεί η Τίνα Μπιρμπίλη, η οποία εξέταζε τον φάκελο με τους περιβαλλοντικούς όρους να αποχώρησε από το ΥΠΕΚΑ, όμως και ο νέος υπουργός, Γιώργος Παπακωνσταντίνου φέρεται να είναι ικανοποιημένος από τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την προστασία του περιβάλλοντος και θέλει να κλείσει τις όποιες εκκρεμότητες υπάρχουν άμεσα.
Η επένδυση, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Άκτωρ, Δημήτρη Κούτρα, αναμένεται πως θα δημιουργήσει 1.500 νέες, μόνιμες θέσεις εργασίας για τα επόμενα 30 χρόνια που θα προστεθούν στις ήδη υπάρχουσες 350, ενώ οι περιβαλλοντικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί από το 2007 ξεπερνούν και τις πιο αυστηρές επιταγές της Ε.Ε που εφαρμόζονται από το 2009. Ωστόσο, μέλη περιβαλλοντικών οργανώσεων και τοπικών φορέων στην περιοχή, που και στο παρελθόν έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν φαίνονται να έχουν πειστεί τελείως για το εγχείρημα και συνεχίζουν τις διαμαρτυρίες.
Η εταιρεία των Καναδών και του Γιώργου Μπόμπολα ποντάρει πολλά στην εκμετάλλευση των ορυχείων, αφού πρόκειται για μια επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ και μάλιστα οι Καναδοί πριν από λίγο καιρό πήραν και ομολογιακό δάνειο για τα projects τους στην Ελλάδα.
Έλλειμμα 100 εκ. ευρώ στην Commercial Value
Η έκθεση που παρέδωσε ο επόπτης χαρτοφυλακίου στην Τράπεζα της Ελλάδος για την ασφαλιστική εταιρεία, Commercial Value έδειξε ένα άνοιγμα 100 εκατ. ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα, οι υποχρεώσεις της εταιρείας εκτιμώνται στα 204 εκατ. ευρώ, ενώ η περιουσία της περίπου στα 104 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το έλλειμμα αυτό οφείλεται στη μη νόμιμη «αποστολή» σημαντικών χρηματικών ποσών στη μητρική εταιρεία, που εδρεύει στην Κύπρο για «αγορές» περιουσιακών στοιχείων (ακίνητα, μετοχές) ορισμένα δεν ήταν καταχωρημένα στα Βιβλία της αλλά και τη μη νόμιμη αποστολή σοβαρού χρηματικού ποσού στην Ελβετία σε «διαχείριση» αναξιόπιστου διαχειριστή. Σημαντικό μέρος του τελικού ελλείμματος προέρχεται και από την ουσιαστική εκμηδένιση των συμμετοχών της εταιρείας στις συγγενείς εταιρείες «Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ», (ανακλήθηκε η άδεια), της κυπριακής LEDA και της επίσης κυπριακής Advantage Holding αλλά και άλλων εταιρειών του ομίλου Aspis.
Η έκθεση αναφέρει ότι θα απαιτηθούν μακρόχρονοι δικαστικοί αγώνες, με αβέβαιο αποτέλεσμα για την τελική είσπραξη του συνόλου ή έστω μέρους των απαιτήσεών της και οι διαδικασίες πλήρους εκκαθάρισης των απαιτήσεών της θα είναι πολύχρονες, σχετικά δαπανηρές και αμφιβόλου ουσιαστικού αποτελέσματος.
Αποζημιώσεις για τις επιχειρήσεις που επλήγησαν από τα επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας, θα διεκδικήσει το EBEA. Όπως δήλωσε ο πρόεδρός του, Κ. Μίχαλος, συνεργεία έχουν ήδη αρχίσει την καταγραφή των ζημιών, προκειμένου να υποβληθεί το σχετικό αίτημα στην κυβέρνηση.
«Το κόστος της ανικανότητας του κράτους καλούνται να το πληρώσουν οι επιχειρήσεις του κέντρου της Αθήνας», τόνισε ο κ. Μίχαλος.
«Τσιμέντο» έγιναν τα κέρδη…
Σε ποσοστό που ξεπερνά το 30% εμφανίζεται μειωμένη το πρώτο τετράμηνο του 2011 η παραγωγή της βιομηχανίας μη μεταλλικών ορυκτών, η οποία το 2010 στο σύνολό της ήταν ζημιογόνος, ενώ το 2008 αποτελούσε τον πλέον κερδοφόρο κλάδο της ελληνικής βιομηχανίας.
Η πτώση της παραγωγής τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους ανέρχεται σε 31,7%.
Πέρα από τη συνεχιζόμενη πτώση της εγχώριας κατασκευαστικής δραστηριότητας, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόσθετα προβλήματα και στον εξαγωγικό τομέα, δεδομένου ότι διοχέτευαν αξιόλογο ποσοστό της παραγωγής τους στη Λιβύη.
Τέλος καλό, όλα καλά…
Αίσια έκβαση είχαν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στους επικεφαλής της Nutriart, πρώην Κατσέλης που πλέον ανήκει στον όμιλο Δαυίδ, και τις πιστώτριες τράπεζες.
Η εισηγμένη έλαβε το «πράσινο φως» για την αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων υποχρεώσεών της ύψους 100 εκατ. ευρώ και τη νέα χρηματοδότηση, της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ, αν και κάποιες φορές ο Γιώργος Δαυίδ χρειάστηκε να πιέσει και λίγο παραπάνω για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.
Η υπογραφή του σχετικού Συμφώνου Συνεργασίας θα πραγματοποιηθεί εντός των επομένων ημερών, μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του κειμένου από τα νομικά τμήματα των τραπεζών. Η εταιρεία θα εστιάσει στη μείωση του λειτουργικού κόστους και στην κυκλοφορία νέων καινοτόμων προϊόντων.
ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…
Σε αδιέξοδο η ΑΤΤΙΚΑΤ του Πανούση
Σε σήριαλ με πολλά επεισόδια εξελίσσεται η υπόθεση της ΑΤΤΙΚΑΤ του Πάνου Πανούση, η οποία περνά δύσκολες ώρες εδώ και πολύ καιρό.
Με μηδενικό ανεκτέλεστο και συνολικές οφειλές σε προμηθευτές, τράπεζες, εργαζομένους και ασφαλιστικά ταμεία να αγγίζουν τα 120 εκατ. ευρώ, οι ελπίδες για την διάσωσή της είναι πλέον ελάχιστες.
Το κλίμα στην γενική συνέλευση της εισηγμένης προχθές ήταν βαρύ. Η εταιρεία, η οποία έχει ενταχθεί στο άρθρο 99 βρίσκεται σε διαδικασία συνδιαλλαγής με τους πιστωτές της και σύμφωνα με την διοίκηση έχει γίνει μια καταρχήν συμφωνία με τις τράπεζες, χωρίς ωστόσο να έχουν μπει οι τελικές υπογραφές. Το «παζάρι» ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι σκληρό, αφού τα πιστωτικά ιδρύματα θέλουν και απαιτούν τις απαραίτητες εγγυήσεις για να ανάψουν το πράσινο φως για την αναχρηματοδότηση των δανείων.
Την ίδια στιγμή συνεχίζονται και οι επαφές με τους προμηθευτές, αν και εκεί οι διαπραγματεύσεις είναι ακόμη πιο δύσκολες, αφού κι εκείνοι απαιτούν τα χρήματά τους και θέλουν να γνωρίζουν σε ποιον χρονικό ορίζοντα θα τα λάβουν.
Οι πιστοποιημένες οφειλές του Δημοσίου απέναντι στην εταιρεία κυμαίνονται μεταξύ 5- 7 εκατ. ευρώ, ενώ από τότε που ο κατασκευαστικός τομέας άρχισε να έχει φθίνουσα πορεία, τα προβλήματα για την εταιρεία του Πανούση πολλαπλασιάστηκαν.
Όσον αφορά στην συνδεδεμένη εταιρεία Παρνασσός, συνεχίζεται η διαιτησία με την Εταιρεία Τουριστικών Ακινήτων για το έργο της αξιοποίησης των πρώην ολυμπιακών εγκαταστάσεων του Αγίου Κοσμά, στο οποίο η εταιρεία έχει σταματήσει να πληρώνει μισθώματα δεδομένου ότι δεν έχουν πληρωθεί όροι της αρχικής σύμβασης και υπάρχουν διεκδικήσεις της έκτασης από μέρους του Δήμου.
«Βλέπει» προς Τουρκία και ενέργεια η ΕΛ.ΥΦ
Αύξηση εξαγωγών 95% παρουσιάζει η Ελληνική Υφαντουργία φέτος, που στοχεύει στην διείσδυση των προϊόντων της σε νέες αγορές Τουρκίας και ΗΠΑ, αλλά και στην περαιτέρω εδραίωσή της σε υφιστάμενες αγορές, ενώ προγραμματίζει επενδύσεις και σε φωτοβολταϊκά συνολικού ύψους 12,7 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του χρόνου και διαβλέπει επάνοδο σε κερδοφορία το 2012.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Ακκάς στη γενική συνέλευση τόνισε πως η αρνητική οικονομική συγκυρία έχει επηρεάσει τις επιδόσεις και του κλάδου της υφαντουργίας στο σύνολό του και ως «αντίδοτο» ο ίδιος και πολλοί ακόμη επιχειρηματίες θεωρούν την στροφή τους προς το εξωτερικό.
Ένα ακόμη αρνητικό στοιχείο, σύμφωνα με τον κ. Ακκά είναι ότι η εταιρεία έχει λαμβάνειν επιστροφή φόρου από το κράτος 6 εκατ. ευρώ για το 2010.
Ως τον Σεπτέμβρη και βλέπουμε…
Την έκβαση της διαδικασίας συνδιαλλαγής, η οποία αναμένεται να καταλήξει οριστικά στις 21 Σεπτεμβρίου στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, αναμένει η Ridenco, η οποία κινείται πλέον επί ξυρού ακμής έχοντας απολέσει όλες τις συμβάσεις αντιπροσώπευσης επώνυμων φιρμών που διέθετε στην ελληνική αγορά.
Μόλις προχθές και η φίρμα LaMartina κατήγγειλε τη σύμβαση που διέθετε με την εταιρία μετά της Timberland και Nautica αφήνοντας ουσιαστικά την εταιρία χωρίς αντιπροσωπείες, αλλά με 65 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Το οξύμωρο της διατήρησης του δικτύου χωρίς τη διασφάλιση ότι αυτό θα συνεχίσει να διαθέτει εμπόρευμα, προσπάθησε να εξηγήσει ο αντιπρόεδρος της Ridenco, κ.Αποστολάκος.
«Τα καταστήματα έχουν εμπορεύματα, τα οποία κατορθώσαμε να προμηθευτούμε καταβάλλοντας μετρητά» ανέφερε, καθώς οι πιστώτριες τράπεζες δεν εκδίδουν εγγυητικές στην Ridenco.
Βάζει πωλητήριο στο «Beluga»
Πωλητήριο στο πολυτελές σκάφος του «Beluga» αποφάσισε να βάλει ο εφοπλιστής Μιχάλης Γουλανδρής. Την πώλησή του έχει αναλάβει ο διάσημος broker, Jon Banneberg, υπεύθυνος για τις μεγαλύτερες αγοραπωλησίες αντίστοιχων πλοίων ανά τον κόσμο.
Το «πλωτό παλάτι» στα σαλόνια του οποίου έχουν φιλοξενηθεί τα μεγαλύτερα ονόματα του εγχώριου και διεθνούς jet set, έχει μήκος 150 πόδων και κατασκευάστηκε το 1968 στα ιαπωνικά ναυπηγεία της Ishikawajima Harima Heavy Ind, ενώ η οικογένεια Γουλανδρή προχώρησε στην ανακατασκευή του τριάντα χρόνια αργότερα. Τις σχετικές εργασίες για τον σκοπό αυτό ανέλαβε ο James Auld.
Η τιμή πώλησης της πολυτελούς θαλαμηγού έχει οριστεί στο ποσό των 3, 45 εκατ. ευρώ.
Στόχος οι νέες εξαγορές
Την πολιτική ενίσχυσης του χαρτοφυλακίου του ομίλου μέσω εξαγορών κυρίως στις αγορές του εξωτερικού, όπου εκτιμάται ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες, θα διατηρήσει η διοίκηση της Sarantis.
Όπως τόνισε ο οικονομικός διευθυντής του Ομίλου, Κ. Ροζακέας, στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης των μετόχων, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε πιθανούς προς εξαγορά στόχους που να διαθέτουν ικανά μερίδια αγοράς, κερδοφορία και δομή δαπανών που επιτρέπει την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη άσκηση συνεργιών. “Υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις τις οποίες και εξετάζουμε”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ήδη η εισηγμένη το τελευταίο μήνα προχώρησε σε δύο εξαγορές, στην Ουγγαρία και στην Ελλάδα μέσω των οποίων εμπλούτισε το προϊοντικό χαρτοφυλάκιό της.
Ο Piano κάνει την Αθήνα… Βενετία
Το πώς θα μετατρέψει την Αθήνα και συγκεκριμένα το Φάληρο σε μια σύγχρονη «Βενετία» παρουσίασε ο Ιταλός αρχιτέκτονας, Renzo Piano.
Το σχέδιο του Ιταλού αρχιτέκτονα, το οποίο χρηματοδοτεί το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» προβλέπει την σύνδεση της πόλης με την θάλασσα και την ανάκτηση του θαλάσσιου μετώπου, ενώ προτείνεται η διείσδυση του πάρκου προς την πόλη με φυτεύσεις όλων των διαθέσιμων χώρων. Οι πεζοί θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στην παραλία από οποιοδήποτε σημείο, ενώ επιλύονται και τα πλημμυρικά προβλήματα της περιοχής με υδραυλικά έργα και αντιπλημμυρική προστασία.
«Μάχη» στη μαρίνα του ΟΛΘ
Ενδιαφέρον από τουλάχιστον δύο επιχειρηματικά σχήματα, που θα ήθελαν να εμπλακούν στο project της μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής στο χώρο της πρώτης προβλήτας του λιμένα της Θεσσαλονίκης, έχει δεχθεί η OΛΘ, η οποία εκκινεί άμεσα τη διαδικασία προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για την επένδυση των 11,3 εκατ. ευρώ.
H αρμόδια υπηρεσία της εισηγμένης εταιρείας, θα αποστείλει τα έγγραφα του διαγωνισμού στην E.E., για τη δημοσίευσή τους στην εφημερίδα των ευρωπαϊκών κοινοτήτων και την εξασφάλιση της απαιτούμενης έγκρισης, προκειμένου να είναι σε θέση πράξει το ίδιο και στον ελληνικό Tύπο.
Φορτίο- ρεκόρ για την M&M Gas
Δύο μέρες χρειάστηκε για να εκφορτωθεί το πρώτο φορτίο lng του καλοκαιριού που έφερε στη Ρεβυθούσα η M&M Gas των ομίλων Μυτιληναίου και Motor Oil Hellas. Συγκεκριμένα το πλοιό Ben Badis χωρητικότητας 177 χιλ. κυβικά μέτρα ολοκλήρωσε την εκφόρτωση συνολικής ποσότητας 140 χιλιάδων κ.μ. που αποτελεί το μεγαλύτερο φορτίο υγροποιημένου αερίου που έχει εκφορτωθεί ποτέ στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού του ΔΕΣΦΑ.
- «Δέσμιο» της ύφεσης θα παραμείνει για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «ΜΕΤΡΟ», Αριστοτέλη Παντελιάδη, ο οποίος και προβλέπει πως η κάμψη της κατανάλωσης ίσως υπερβεί ακόμη και το 5%. Ωστόσο, αυτό δεν πρόκειται να εμποδίσει τη «ΜΕΤΡΟ» να συνεχίσει τις επενδύσεις για την επέκταση του δικτύου καταστημάτων της, στοχεύοντας στην διεύρυνση του μεριδίου της.
- Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για την υπαγωγή σε καθεστώς κρατικής ενίσχυσης των δαπανών κατασκευής των δικτύων Φυσικού Αερίου, στις περιοχές Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας. Με βάση την έγκριση αυτή, το επενδυτικό πρόγραμμα των τριών νέων ΕΠΑ συνολικής αξίας 198,71 εκ. ευρώ, θα ενισχυθεί μέσω κρατικών και κοινοτικών πόρων ύψους 42,67 εκ. ευρώ.
- Επενδύσεις 17,1 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε το 2010 ο όμιλος Ιασώ σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η διοίκηση του ομίλου κατά την Ετήσια Γενική Συνέλευση της εισηγμένης. Οι δυσκολίες του 2010 δεν αποτέλεσαν τροχοπέδη στην αναπτυξιακή δυναμική του ομίλου, σημειώνει η εταιρεία, καθώς πραγματοποιήθηκαν σημαντικές επενδύσεις που αντικατοπτρίζουν την πολιτική τους να δημιουργούν αυξημένη προστιθέμενη αξία για τους μετόχους και αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών.
- Τους στόχους και τη στρατηγική της συνεργασίας τους συζήτησαν τα στελέχη της Τράπεζας Κύπρου και της China Development Bank στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Κύπρο. Ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας Κύπρου Ανδρέας Ηλιάδης, τόνισε ότι η συνεργασία των δύο τραπεζών είναι πολύ σημαντική για τους τομείς της ναυτιλίας, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αναπτυξιακών έργων και για τις δύο χώρες.
press-time
Ξέρετε τι παίρνει το κράτος από την εξόρυξη του ορυκτού πλούτου ; Μ Η Δ Ε Ν !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς το θίξει επιτέλους κ΄ποιος το θέμα αυτό, ειδικά σήμερα στην ανάγκη που βρισκεται το κράτος και με την εξαθλίωση που έχει επιφέρει σε όλη την Ελλάδα
12:18 σωστός... επίσης ανάλογα κείμενα στο μέλλον καλό θα ήταν να είναι σπασμένα θεματικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτο που το βαζεις τοθεμα ειναι οτι και οι εταιριες που θα εξορυξουν το χρυσο με δανεια βαζουν τα κεφαλαια(αεριτζηδες και μεσαζοντες,μιζες και διαφθορα,ξεπουλημα οχι για το συμφερον του κρατους αλλα για το συμφερον εκαστων πολιτικων μιζαδορων βλεπε παπακουνιστρας κων/νου
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο τέλος θα αφήσουν ένα κατεστραμένο περιβάλλον και όλα αυτά για να δουλέψουν και να καταστρέψουν την υγεία τους 300 άτομα το πολύ . Η άδεια βγήκε από το δημόσιο έναντι τιμήματος 5-8 εκατομμύρια ευρώ και η χρηματιστηριακή αγορά την αποτιμά πάνω από 1 δις ευρώ !!! Τόσο μαλάκας είναι ο ελληνικός λαός ! Πουλάει για 5 αυτό που αξίζει τουλάχιστον 1000 ! Από την άλλη η υποβάθμιση στο περιβάλλον της Χαλκιδικής θα είναι τεράστια και θα προκαλέσει πολύ μεγαλύτερες ζημιές από τα 5 εκατομμύρια που πήρε το κράτος και αυτά αν τα πήρε αφού ως γνωστόν ο κύριος Μπόμπολας είναι ο εθνικός μας εργολάβος και έχει πάντα προνομιακή μεταχείριση, μην ξεχνάμε ότι είναι από αυτούς που εισπράττουν τα διόδια της υποτέλειας ...
ΑπάντησηΔιαγραφήEγω σας ειχα πει.. να βαλουμε ολοι απο 5-10 ευρω και να φτιαξουμε μια λαικη συνεταιριστικη εταιρια και να τα βγαλουμε ολοι μονοι μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήερε μασεσ που θα κανει ο μπομπολασ και οι ευρωπαιοι εταιρη μασ....!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή