Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011

«Δεν πληρώνω» και στις πλαζ


«Δεν πληρώνω», εσχάτως και στις παραλίες. Το κίνημα που υποστηρίζει ότι όλα τα κοινωνικά αγαθά θα πρέπει να παρέχονται στους πολίτες χωρίς κανένα αντίτιμο, ανέλαβε δράση για να διασφαλίσει ελεύθερη πρόσβαση και στα μπάνια του λαού.

Ηδη η επιτροπή αγώνα «Δεν πληρώνω» άνοιξε το Αυλάκι στο Πόρτο Ράφτη και από αυτή την εβδομάδα σκοπεύει να κάνει μαζικές παρεμβάσεις σε οργανωμένες πλαζ της Αττικής και αλλού, όπου ο πολίτης χρειάζεται να καταβάλει χρήματα για να κολυμπήσει.
«Κατ' αρχήν θέλουμε να βγάλουμε τις μπάρες του φόβου και της άγνοιας. Επιζητούμε ο κόσμος να καταλάβει τα δικαιώματά του. Να μάθει ότι είναι συνταγματικό δικαίωμα να χρησιμοποιεί όλες τις παραλίες ελεύθερα και δωρεάν. Αλλωστε τις έχουμε χρυσοπληρώσει με βαριά άμεση και έμμεση φορολογία», εξηγεί ο Βασίλης Παπαδόπουλος, ενεργό μέλος του κινήματος «Δεν πληρώνω».
Οι επιτροπές έχουν ήδη αναρτήσει στο σάιτ τους, (www.oxidiodia.gr), τη σχετική νομοθεσία, βάσει της οποίας προβλέπεται ελεύθερη πρόσβαση στον αιγιαλό και τις παραλίες. Καλούν τον κόσμο να ενημερωθεί σχετικά, προκειμένου «να ξέρει ποια είναι τα δικαιώματά του, ώστε να μη σπαταλάει τα χρήματά του».
Τα μέτωπα όμως του «Δεν πληρώνω» δεν σταματούν στα διόδια και εσχάτως στις παραλίες. Εχουν προηγηθεί τα νοσοκομεία, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, και έπονται εφορείες και ΔΕΚΟ. Να σημειωθεί, επίσης, ότι υπάρχει και ψήφισμα της πλατείας Συντάγματος, το οποίο μιλά για στάση πληρωμών από τους πολίτες σε ΔΕΚΟ και εφορείες μετά τα νέα, σκληρά φορολογικά μέτρα που περιλαμβάνει το μεσοπρόθεσμο.
«Το κίνημα κατά των διοδίων έχει μετεξελιχθεί σε ένα πανελλαδικό κίνημα εναντίον της εκχώρησης των κοινωνικών αγαθών σε ιδιώτες. Μετά τα διόδια αγωνιστήκαμε για το εισιτήριο των νοσοκομείων, πραγματοποιώντας δράσεις στα εξωτερικά ιατρεία πέντε πόλεων. Παράλληλα κάναμε, και συνεχίζουμε, παρεμβάσεις ενάντια στο χαράτσι στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τελευταία, ανοίξαμε πέντε φορές το μετρό του Συντάγματος, με τη συνεργασία της λαϊκής συνέλευσης», προσθέτει ο κ. Παπαδόπουλος, λέγοντας ότι ακολουθούν εφορίες και ΔΕΚΟ:
«Τα μέτωπα είναι πολλά και συνεχώς δημιουργούνται νέες κοινωνικές ανάγκες. Σύντομα θα προχωρήσουμε και στις εφορείες. Λέω σύντομα και όχι άμεσα γιατί δεν θέλουμε να το κάνουμε έτσι, χωρίς σχέδιο. Οι δράσεις μας μέχρι σήμερα διαπνέονται από υπευθυνότητα και δεν θέλουμε να κάνουμε τυχοδιωκτικές ενέργειες», συμπληρώνει.
Στο προσεχές διάστημα οργανώνονται και δράσεις στις ΔΕΚΟ. «Σκεφτόμαστε», συνεχίζει, «αρχικά να κάνουμε παρεμβάσεις στους ίδιους τους εργαζόμενους της ΔΕΗ. Να τους ζητάμε να μην κόβουν το ρεύμα από ανθρώπους που δεν έχουν να πληρώσουν. Να συμπαρασταθούμε με μαζικές παραστάσεις έξω από τα σπίτια ανθρώπων στους οποίους η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα».

δείτε και ενα σχετικό άρθρο:
ΠΟΛΥ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ ΦΕΤΟΣ Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ
Ουρές για τα μπάνια του λαού
Της ΡΟΥΛΑΣ ΠΑΠΠΑ-ΣΟΥΛΟΥΝΙΑ

Ντάλα μεσημέρι, το θερμόμετρο στα ύψη και στο Σύνταγμα αχνίζει ο τόπος!
Καθημερινό φαινόμενο ο συνωστισμός, στις αφετηρίες των λεωφορείων και μέσα σε αυτά, για τις παραλίες του Σαρωνικού. Ανάμεσα στη ζέστη και τους αγανακτισμένους μιλιούνια τρέχουν να χωρέσουν, να στοιβαχτούν σχεδόν, σε ένα λεωφορείο, που θα τους μεταφέρει στη θάλασσα. Λίγες στιγμές δροσιάς με ένα ευρώ και εξήντα λεπτά...

Είναι ό,τι απέμεινε σήμερα μετά την ιστορική, πλέον, φράση του Ανδρέα Παπανδρέου τη δεκαετία του '80, «να μη χαλάσουμε τα μπάνια του λαού». Και αυτά τα μπάνια θα εκμεταλλευθούν όσοι έχουν ανάγκη να απεξαρτηθούν από την σκληρή πραγματικότητα του μνημονίου.

Το «φθηνό» ελληνικό καλοκαιράκι αποτελεί σχεδόν άπιαστο όνειρο για πολλούς Ελληνες χαμηλού εισοδήματος. «Εργάζομαι στη γραμμή Ε 22, Ακαδημία - Σαρωνίδα και μερικές φορές φοβάμαι μη συμβεί κανένα ατύχημα γιατί ο κόσμος έχει τετραπλασιαστεί από πέρυσι» μας λέει ο Σταύρος, οδηγός λεωφορείου. Αναμενόμενο, καθώς τα μπάνια σε κλειστές παραλίες «τσούζουν» πολύ, η απόδραση στα νησιά είναι απλησίαστη, ενώ ο «μήνας» των διακοπών περιορίστηκε σε μία και στην καλύτερη των περιπτώσεων σε δύο εβδομάδες.

Ο Λευτέρης είναι πολύτεκνος, κάθε Κυριακή με τσάντες γεμάτες τάπερ και θερμός τρέχει με τη γυναίκα του και τα τρία παιδιά τους στην οδό Σίνα στην Ακαδημίας για να μπει στη σειρά, που θα του εξασφαλίσει πέντε θέσεις στο λεωφορείο Ακαδημία - Σαρωνίδα: «Πληρώνω 12 ευρώ και 80 λεπτά πήγαιν' έλα, η Ελένη μου είναι μικρή και μπαίνει δωρεάν. Και σιγά το δώρο... για πολύτεκνος που είμαι, όταν ο ΟΑΣΑ δίνει ελευθέρας στους βουλευτές και τους ευρωβουλευτές. Και ερωτώ, θα καταδεχτούν τα λεωφορεία από τις Μερσεντές; Δουλεύω στην ίδια βιομηχανία τροφίμων σαν εργάτης 15 χρόνια. Πέρυσι είχα πάρει τρεις εβδομάδες άδεια και έφτασα μέχρι το Αγκίστρι. Φέτος που έδιωξαν πάνω από 40 άτομα παίρνω μία εβδομάδα. Πού να πάω, όταν τις δύο μέρες τις τρως στο δρόμο, όταν θέλεις 200 ευρώ για εισιτήρια και 800, και λίγα λέω, για ξενοδοχείο και φαγητό. Και αυτά τα 12 ευρώ για τα μπάνια κατάχρηση είναι... Εννιακόσια ευρώ παίρνω καθαρά».

Η Μαρίκα είναι συνταξιούχος, σήμερα δεν κατάφερε να μπει στο λεωφορείο, κι αν αντέξει τη ζέστη θα περιμένει το επόμενο: «Κάποτε μαζευόμασταν τρεις φίλες και βάζαμε από κοινού βενζίνη για να φτάσουμε σε κανένα λιμανάκι. Τώρα εκεί που έφτασε κι αυτή, παίρνω το λεωφορείο. Το κάνω κάθε μέρα, εκτός από Σαββατοκύριακο, που είναι αδύνατο να αναπνεύσω στο λεωφορείο από τον κόσμο. Από τα 750 που έπαιρνα σύνταξη μού έκοψαν τα 250. Πώς να ζήσεις; Εβγαλα κάρτα διαδρομών, παίρνω το φαγάκι μου και τρέχω να συναντήσω τη δροσιά της να ξεχάσω την κατάντια μας. Ευτυχώς σε αυτή την ευλογημένη γη που λέγεται Αττική, υπάρχουν ακόμη λιμανάκια χωρίς εισιτήριο. Ετσι θα ξεκαλοκαιριάσω».
ΣΧΟΛΙΟ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ: ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΤΑΛΑΙΠΩΡΗΜΕΝΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ: ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΑΡΝΗΣΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ ΣΤΑ ΜΜΜ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΛΑΖ!! ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ - ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ!!

2 σχόλια:

  1. προτείνω τη δημιουργία συμβολικών διοδίων πριν από κάθε κατειλλημένη παραλία, μόνο για τους εμπλεκόμενους καταπατητές, όχι για τον κόσμο! το κόμιστρο ας είναι λιγάκι τσουχτερό δεν πειράζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εναλλακτικα εγω θα πρότεινα την μετακίνηση με το ποδήλατο...και πιο οικονομική και πιο οικολογική

    ΑπάντησηΔιαγραφή