Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011

Πώς επηρεάζεται ο καταναλωτής από την απελευθέρωση των ταξί

του Βασίλη Σκουλαράκου

Κανένα απολύτως κέρδος δεν πρόκειται να έχουν οι καταναλωτές από την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής. Παρά το γεγονός ότι από την ηγεσία του υπουργείου διατυμπανίζουν πως οι πολίτες θα έχουν...
άμεσο όφελος, τα μέχρι στιγμής δεδομένα αποδεικνύουν πως η απελευθέρωση δεν θα έχει καν μειωμένο κόμιστρο, αν και ο ανταγωνισμός θα είναι μεγάλος.


Μετά τη συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών (ΣΑΤΑ) και των οδηγών (ΟΣΜΕ) ταξί, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι η απελευθέρωση του κλάδου προχωρά κανονικά, διαψεύδοντας παράλληλα ότι οι συζητήσεις θα ξεκινήσουν από μηδενική βάση.

Ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί Παναγιώτης Σκέντζος, μιλώντας στο newsbomb.gr τόνισε πως ο καταναλωτής δεν πρόκειται να έχει κανένα όφελος.

«Οι ενέργειες για απελευθέρωση του επαγγέλματος έχουν στόχο να πλήξουν τον μικρομεσαίο οδηγό και τον αυτοαπασχολούμενο. Το επάγγελμα θα εξελιχθεί σε μονοπώλιο για τις μεγάλες εταιρείες. Δεν κερδίζει ούτε ο καταναλωτής και πολύ περισσότερο δεν κερδίζουμε εμείς. Οι εταιρείες θα πάρουν πάμφθηνα 7θέσια και 9θέσια ταξί και θα «χτυπήσουν» εμάς, με αποτέλεσμα να αναγκαστούμε να πουλήσουμε τσάμπα τις άδειές μας για να βρούμε ένα μεροκάματο σε αυτές τις εταιρείες».

Ο κ. Σκέντζος δήλωσε πως ο υπουργός στη συνάντηση δεν άνοιξε τα χαρτιά του, τόνισε όμως πως δεν είναι διατεθειμένος να κάνει πίσω.

Στην Αθήνα κυκλοφορούν 17.000 ταξί, ενώ σε ολόκληρη τη χώρα 50.000. Με την απελευθέρωση τα Ταξί θα γίνουν περισσότερα , χωρίς όμως αυτό να συνεπάγεται και μείωση της «ταρίφας» λόγω ανταγωνισμού.

Οι ιδιοκτήτες ταξί απειλούν με απεργία διαρκείας εάν το υπουργείο προχωρήσει σε άμεση υλοποίηση του σχεδίου απελευθέρωσης, χωρίς τις πρόνοιες που προέβλεπε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος.

πηγη

10 σχόλια:

  1. Ας το απελευθερώσουν. 30.000 Ευρώ αμάξι και κόστος παράβολου, 1000 ταξιμετράς και είσαι ταρίφας.
    640 ο ΟΑΕΕ κάθε 2 μήνες, λογιστής 500 ευρώ τον χρόνο, συνεργείο, ασφάλειες,φθορές, ΚΤΕΟ και διάφορες άλλες πάγιες ανάγκες!!!
    Εμπρός παιδιά πάρτε άδειες και ξεκινάτε να δούμε που θα μας βγάλει.
    Γιατί εμένα που το κάνω εδώ και 10 χρόνια δεν μ' έχει βγάλει πουθενά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και βέβαια θα έχει θετικές επιπτώσεις: Οι (πρώην) οδηγοί (και νυν ιδιοκτήτες) θα δουλεύουν πολύ πιο άνετα, χωρίς περιορισμό χρόνου, τις ώρες που πιστεύουν ότι θα έχει δουλειά και παράλληλα θα κυκλοφορούν περισσότερα ταξί τις ώρες που υπάρχει ζήτηση (άρα θα εξυπηρετηται το κοινό καλύτερα) και λιγότερα σε ώρες που δεν κυκλοφορεί κανείς (θα πάψουμε να βλέπουμε στις 03:00 τη νύχτα 50 ταξι στο συνταγμα να περιμένουν 5 πελάτες ανα 30').

    Το μόνο κακό που θα συμβεί είναι ότι οι παλαιοί ιδιοκτήτες θα πρέπει να τα δουλέψουν, αφού δεν θα μπορούν να τα νοικιάσουν ... δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση τους και δικαίως θα εξαγριωθούν αφού το κράτος , επιτρέπωντας την πώληση των αδειών (και εισπράτοντας φόρο αν δεν κάνω λάθος) δημιούργησε αυτή την ανώμαλη κατάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ολων θα ερθει η ωρα οχι μονο των μισθωτων και των συνταξιουχων...Ολοι στους δρομους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αλλο ενα χτυπημα κατω απο τη ζωνη απο το νεοταξικο συρφετο σε ενα κλαδο επαγγελματιων της μεσαιας ταξης που εχουν βαλει σκοπο τους να αφανισουν!! Το κολπο ειναι απλο αλλα και γνωστο πλεον...κατ αρχην κανεις το επαγγελμα ασυμφορο και πανακριβο μεσω των αυξησεων και των φορων ωστε το κοινο να σταματησει να το χρησιμοποιει και ασυμφορο για τους επαγγελαματιες που το ασκουν, κατοπιν με ενα καθεστωτικο διαταγμα γραμμενο στο ποδι εν μια νυκτι υποβαθμιζεις και την αξια της ιδιοκτησιας, οι επαγγελματιες αναγκαζονται να πουλησουν μπιρ παρα η ακομα και να παυσουν τις αδειες τους ,και τοτε επεμβαινουν τα γνωστα μονοπωλιακα φιλαρακια τους και καθιερωνονται σχεδον δωρεαν στην αγορα, και κατοπιν με ενα ετερο διαταγμα κανεις το επαγγελμα παλι συμφερον και προσιτο και για τον καταναλωτη και για τον ασκουντα και τα μονοπωλια πλουτιζουν!!! Αυτη ειναι η μονη αληθεια και τα υπολοιπα περι προστασιας και ευεγερσιας καταναλωτη κλπ ειναι οι γνωστες μπουρδες που λεγονται για εσωτερικη καταναλωση...! Δεν γελαω με τιποτε περισσοτερο οσο με κατι νυχτωμενους αφελεις οδηγους, που νομιζουν οτι θα γινουν ιδιοκτητες και "αφεντικα" -λες και θα τους αφησουν τα μονοπωλια να το κανουν- και πανηγυριζουν σαν τους ατυχους ποντικους που ειδαν το τυρι αλλα οχι τη ΦΑΚΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. oxi tha exoume ton kathe tarifa na kanonizei posous pelates tha pari kai gia pou ,kolopeda den sebosaste kanena kai tipota ,ase pou ta kazino einai gemata apo kataskemena taksi. thn eidate kai poloi mages thn doulia sabourgia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ,θέλουν να κάνουν οι νεοταξιτες και τα παπαγαλακια τους,θέλουν να βλαλουν το κόσμο να σκοτωθεί μόνος του.
    ΔΙΑΙΕΡΕΕ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπερα. Και μονο ο υπουργος που θελει να κανει αυτη τη μεταρυθμιση (Ραγκουσης=Κερατεα) καταλαβενετε το ενδιαφερον του για τον απλο πολιτη!
    Η ιστορια ολοι γινετε για να εχουν τα δικα τους ταξι και να κερδιζουν και απο κει οι εταιριες. Γιατι με τη μεταρυθμιση δεν θα μπορουν να εχουν αδεια μονο φυσικα προσωπα αλλα και εταιριες χωρις κανενα περιορισμο στον αριθμο!
    Οι εταιριες αυτες ειναι αυτες που εκμεταλευονται τον τουρισμο (π.χ Ολυμπιακη, agean και τα μεγαλοξενοδοχεια). Και μαζι με την αεροπορικη τους μεταφορα θα σου κανονιζουν και το δικο τους ταξι. Οπου οδηγος θα ειναι καποιος υπαλληλος(οδηγος παλι τω 700ευρω) ο οποιος θα γνωριζει κι' αλλες γλωσσες (οπως τη μητρικη του, δηλ συνεπαγεται οτι θα ειναι και αλλοδαπος) για την καλυτερη εξυπηρετηση των τουριστων!
    Οι τιμες δεν θα πεσουν και η απλη αποδειξη ειναι οτι αυτοι οι οποιοι μας λενε για φτηνη παροχη υπηρεσιων τα ιδια μας ελεγαν και για την απελευθερωση των φορτηγων( θα πεσουν οι τιμες στα τροφιμα κλπ, ειδατε καμια διαφορα?).
    Οσο για τις νεες θεσεις εργασιας θα ειναι υπαλληλοι των εταιριων και θα μειωθουν απ' αυτους που θα χασουν τη δουλεια τους, λογω μη εκπληρωσης δανειων λογω πτωσης της δουλειας (αρα και τα σπιτια τους που εχουν βαλει υποθηκη).
    Γι' αυτο κοπτονται για 7θεσια και 9θεσια ταξι!
    Και ρωταω και λιγους απ' τους οδηγους που ειναι υποψηφιοι (με το μυαλο τους) για νεα αδεια. Τι ειναι το ταξι χωρις τις κλησεις απ' τα ξενοδοχεια και τις κουρσες του αεροδρομιου? Ειναι τουλαχιστον -20%. Συν οτι λογω υφεσης ειμαστε τουλαχιστον -35% ηδη! Δηλαδη θα παμε στο -50% στην καλυτερη των προβλεψεων. Ποια επειχειρηση επιβιωνει?
    Ποιος θα κερδισει? Οι αεροπορικες, οι μεγαλοξενοδοχοι, οι τραπεζες που θ' αρχισουν να μαζευουν τις υποθηκες και οι αντιπροσωπιες γιατι θα χρειαζετε ολοκαινουργιο αυτοκινητο για χορηγηση αδειας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΕΛΑΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ Η ΠΕΡΙΒΟΗΤΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΑΛΑΚΙΑ , ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ. ΚΤΙΖΕΙΣ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΣΕ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΟ . ΓΙΑΤΙ? ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙΣ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΑ ΣΤΟ ΙΚΑ . ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΟΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΙΚΑ. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΠΟΥ ΛΕΝΕ? ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟΝ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΡΓΟΛΑΒΟ ΚΑΙ ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΟΙ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥ ΣΕ ΦΟΡΤΩΝΟΥΝ ΜΕ ΙΚΑ. ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΠΟΤΕ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΗΤΑΝ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΤΗς ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΔΗΘΕΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. kai na plenosaste na mi bromate opos ths proales pou mpika se taksi kai bromokopouse o lexritis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμe 11 Ιουλίου 2011 11:26 μ.μ.

    Μηπως βρωμαγες εσυ και οχι ο οδηγός και το καταλαβες οταν μπηκες σε κλειστο χωρο?
    --------------------------------------
    Ανώνυμε 11 Ιουλίου 2011 8:40 μ.μ.

    Σε καθε επαγγελαμτικο κλαδο υπαρχουν καλοι και κακοι επαγγελματιες, δεν ξερω τι δουλεια κανεις εσυ αλλα αν κρινω απο το δειγμα γραφης και το λεξιλογιο σου μαλλον ουτε εσυ ανηκεις στους "καλους"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή