Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

Τι θα γίνει με την επιστροφή στη δραχμή;

Προφανώς θα πέσει ο ουρανός να μας πλακώσει. Η Ελλάδα θα γίνει Αλβανία του Εμβέρ Χότζα ή Βόρεια Κορέα του Κιμ Ιλ Σουνγκ. Ακριβώς δηλαδή όπως ήταν πριν μπει στο ευρώ. Διότι, αν δεν με γελά η μνήμη μου, η Ελλάδα δεν δημιουργήθηκε την ημέρα ένταξης στο ευρώ. Ήξερε να πορεύεται και πριν έρθει το παντοδύναμο ευρώ. Είχε διεθνείς σχέσεις και πριν το ευρώ και μάλιστα καλύτερες, με περισσότερες χώρες και πιο προσοδοφόρες. Και παρά το γεγονός ότι το εθνικό νόμισμα, δηλαδή τη δραχμή, την μεταχειρίζονταν οι κυβερνήσεις με κύριο σκοπό να διευκολυνθεί η κερδοσκοπία και να αυξηθεί η λεγόμενη ανταγωνιστικότητα με διαρκείς υποτιμήσεις, είχε ορισμένα τρελά αποτελέσματα:

• Τα εξωτερικά ελλείμματα της χώρας ποτέ δεν έφτασαν στα ύψη που βρέθηκαν επί ευρώ. Μάλλον ήταν αδιάφορο σ’ όλους όσοι εμπορεύονταν με την χώρα η κατάσταση της δραχμούλας.

• Παρά τον πληθωρισμό και τις διαρκείς υποτιμήσεις οι εξωτερικοί όροι εμπορίου της χώρας ήταν πολύ καλύτεροι απ’ ότι την δεκαετία του ευρώ. Το ίδιο και η εσωτερική αγοραστική δύναμη της οικονομίας.
• Χάρις στη δραχμούλα το χρέος ήταν απολύτως διαχειρίσιμο και παρά την εκτίναξή του επί Μητσοτάκη και Σημίτη δεν μας οδήγησε σε χρεοκοπία. Κι ούτε θα μπορούσαμε να οδηγηθούμε στη σημερινή χρεοκοπία, όσο διατηρούσαμε τη δραχμή.
Αυτά είναι γεγονότα. Αν θέλει κανείς να τα αγνοεί, πρόβλημά του. Να θυμίσουμε μόνο ότι από την υποτίμηση της δραχμής έναντι του δολαρίου επί Μαρκεζίνη (1954), το εθνικό νόμισμα έχασε 10 φορές την αξία του έως ότου μπήκαμε στο ευρώ. Καταστράφηκε η οικονομία; Μήπως χρεοκόπησε και δεν το γνωρίζουμε; Χάθηκαν οι καταθέσεις; Εξαφανίστηκε το νόμισμα; Κατέρρευσαν οι εξωτερικές οικονομικές δοσοληψίες; Τίποτε απ’ όλα αυτά. Γιατί άραγε;
Επιπλέον, μήπως χρεοκόπησε ποτέ η Ελλάδα λόγω εθνικού νομίσματος; Ποτέ! Το 1893 η Ελλάδα χρεοκόπησε λόγω υπερδανεισμού σε χρυσό φράγκο, λόγω της ένταξης στην Λατινική Ένωση, η οποία διαφημίστηκε και τότε ως ιδανική για φτηνά δάνεια προς το δημόσιο. Το 1932 η Ελλάδα χρεοκόπησε λόγω χρυσής δραχμής και υπερδανεισμού σε χρυσές λίρες, μιας και τότε ανήκε στην νομισματική ένωση της χρυσής λίρας στερλίνας.
Όμως, τίποτε απ’ όλα αυτά δεν παίζει κανένα ρόλο, διότι πολύ απλά δεν υπάρχουν καν στις οικονομικές σπουδές της χώρας, μιας και όλοι αυτοί οι καθηγηταράδες των οικονομικών σχολών που περιδιαβαίνουν τα μέσα μαζικής προπαγάνδας για να διαρρήξουν τα ιμάτιά τους με την επιστροφή σε εθνικό νόμισμα, είναι παντελώς αγράμματοι ως προς τα οικονομικά. Το μόνο που ξέρουν είναι μόνο εφαρμογές ποσοτικών μεθόδων σε Business και Finance. Για να αποβλακωθεί ο κόσμος, οι οικονομικές σπουδές έχασαν κάθε έννοια κλασσικής οικονομικής παιδείας που κάποτε αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο της οικονομικής επιστήμης. Η πνευματική καταστολή στην οποία υποβάλουν τους σπουδαστές της οικονομίας τα προγράμματα σπουδών, τους κάνει να χάνουν κάθε έννοια αιρετικής σκέψης, μετατρέποντας τους σε αυτόματα μιας οικονομικής θεολογίας όπου τον μόνο που υπάρχει είναι να το κυνήγι του εύκολου χρήματος. Κάποτε η οικονομική θεωρία είχε ονομαστεί από τον Άγγλο φιλόσοφο Κάρλαϊλ, dismal science, επιστήμη του ζόφου, γιατί με μεγάλη ευκολία μπορούσε να δικαιολογήσει κάθε απάνθρωπη και αντικοινωνική πρακτική στην κοινωνία. Σήμερα ο αμερικανός Τζέιμς Γκάλμπρεϊθ, γιος του Τζον Κένεθ, είπε πολύ εύστοχα ότι η οικονομολογία έχει καταντήσει στις μέρες μας σε επάγγελμα και μάλιστα ατιμασμένο. Έχει χάσει όλα τα επιστημονικά της στοιχεία και πρέπει να υπαχθεί υπό την εποπτεία της εγκληματολογίας. Ίσως μάλιστα η οικονομική θεωρία να πρέπει να μετονομαστεί σε οικονομική εγκληματολογία.
Δεν θα αναφερθώ στο περίεργο γεγονός ότι οικονομικοί αναλυτές σαν τον Νουριέλ Ρουμπίνι, τον νομπελίστα Πολ Κρούγκμαν και γενικά το σύνολο της παγκόσμιας οικονομικής κοινότητας, με εξαίρεση τους παρατρεχάμενους των ευρωπαϊκών τραπεζών και τους τροφίμους των ευρωπαϊκών κονδυλίων, επαναλαμβάνουν αυτό που κάποτε ήταν αυτονόητο στα δημόσια οικονομικά: σε περίπτωση κρίσης υπερχρέωσης, διαγράφεις το μεγαλύτερο μέρος έστω του δημόσιου χρέους και επιβάλεις εθνικό νόμισμα. Δεν πρόκειται να αναφερθώ γιατί όλοι αυτοί, ολόκληρη η ιστορία της δημόσιας οικονομικής, έχει γραφτεί από «γραφικούς» και «ασήμαντους» που μπροστά στους σημερινούς Στουρνάρες, Χαρδούβελους, Μπαρουφάκηδες και λοιπούς θιασώτες του «ισχυρού νομίσματος» σε δεξιά και αριστερά δεν πιάνουν μπάζα.
Εντελώς τυχαία μόνο, θα άξιζε τον κόπο να αναφέρω ότι ο Τζον Μέϊναρτ Κέϊνς, που παπαγαλίζουν ορισμένοι σύγχρονοι idiotus ignoramus με πανεπιστημιακού τίτλους, όταν βρέθηκε σε μια ανάλογη παγκόσμια κρίση χρέους, τι πρότεινε; Όταν μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, όλα τα εμπόλεμα κράτη βρέθηκαν καταχρεωμένα κυρίως προς την μόνη χώρα πιστωτή που είχε απομείνει, τις ΗΠΑ, ο Κέϊνς ξάφνιασε το αστικό κατεστημένο με δυο καίριες προτάσεις: Αφενός, ισχυρίστηκε ότι τα χρέη είναι αδύνατο να εξυπηρετηθούν και προκειμένου να επιβάλλουν οι εξεγερμένοι λαοί τη διαγραφή τους, θα έπρεπε να πειστούν οι ΗΠΑ να προβούν αυτές σε διαγραφή των χρεωστικών της απαιτήσεων. Αφετέρου, να καταργηθεί ο χρυσός κανόνας, οι σταθερές ισοτιμίες και το ιδιωτικά εκδιδόμενο χρήμα και οι οικονομίες να μεταβούν τάχιστα σε εθνικό νόμισμα που εκδίδει το οικείο κράτος με βάση τις ανάγκες του.
Όταν τόλμησε να τα προτείνει για πρώτη φορά το 1920, αντιμετωπίστηκε ως «γραφικός» και ανόητος. Μα είναι δυνατόν να λειτουργήσει η οικονομία χωρίς σταθερό νόμισμα με παγκόσμιο αντίκρισμα; Θα εξαφανιστεί το διεθνές εμπόριο. Θα χαθούν οι αποταμιεύσεις και κανείς δεν θα θέλει να συναλλάσσεται με ένα πληθωριστικό εθνικό νόμισμα, το οποίο το μόνο που θα κάνει είναι να υποτιμάται διαρκώς. Αυτά κι άλλα πολλά, σαν σήμερα, επικαλούνταν όσοι θεωρούσαν τον Κέϊνς τρελό, γραφικό και ανόητο που προτείνει τέτοια πράγματα.
Βέβαια ο Κέϊνς πίστευε ότι μπορεί να πείσει τις κυβερνήσεις και κυρίως τις ΗΠΑ να το κάνουν από μόνες τους, πριν προλάβουν να το επιβάλουν οι λαοί. Όπως κάποιοι σήμερα πώς μπορούν να πείσουν την ΕΕ και την ΕΚΤ να ασκήσει άλλη πολιτική από αυτή που ασκεί και να κρατήσει άλλη στάση από αυτήν που κρατά.
Το κλου της ιστορίας είναι ότι η κρίση του 1929 έφερε όλα αυτά που οι πολέμιοι του Κέϊνς χρέωναν ως δήθεν αναπόφευκτες συνέπειες των προτάσεων για διαγραφή του χρέους και αποκατάσταση του εθνικού νομίσματος. Οι λαοί εξεγέρθηκαν τελικά και οι ίδιοι που δεν ήθελαν με τίποτε να δουν να χάνονται τα χρηματιστικά κέρδη τους, έφεραν τον φασισμό και τον ναζισμό οδηγώντας τον κόσμο στο ολοκαύτωμα του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου.
Το ίδιο θα συμβεί και σήμερα, αν αφήσουμε τις ίδιες δυνάμεις της ανοιχτής δικτατορίας του χρηματιστικού κεφαλαίου να επιμείνουν στην εξυπηρέτηση του χρέους και στην κατοχύρωση του «ισχυρού ευρώ».
Όπως και να έχει, η πρόταση για επιστροφή σε εθνικό νόμισμα έχει να κάνει με δυο άμεσες συνθήκες: Την μη αναγνώριση και διαγραφή του χρέους, αφενός και αφετέρου, την επαναφορά ενός εθνικού νομίσματος σε ριζικά διαφορετική λογική από αυτήν που υπήρχε την εποχή της παλιάς δραχμής.
Τι θα συμβεί; Καταρχάς δεν θα το κρατήσουμε κρυφό. Δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο και ούτε χρειάζεται να γίνει. Η γνώση, η εγρήγορση και η συμμετοχή του λαού είναι βασικό στοιχείο μιας τέτοιας δραστικής αλλαγής. Επίσης η υιοθέτηση του νέου εθνικού νομίσματος δεν γίνεται μέσα σ’ ένα σαββατοκύριακο. Χρειάζονται έξη με οχτώ μήνες προετοιμασία. Το μεσοδιάστημα αυτό για να κρατηθεί η νομισματική κυκλοφορία στο ελάχιστο δυνατό θα πρέπει άμεσα να γίνουν τα εξής:
 Να εθνικοποιηθεί η Τράπεζα της Ελλάδας και να απαιτηθεί ο επαναπατρισμός του νομισματικού χρυσού της χώρας.
 Να εθνικοποιηθούν οι μεγαλύτερες ιδιωτικές τράπεζες που έτσι ή αλλιώς επιδοτούνται αδρά σήμερα από το δημόσιο. Η εξυπηρέτηση όλων των δανείων παγώνει και διαγράφονται υποχρεώσεις και οφειλές προς το εξωτερικό.
 Να δεσμευτούν τα ρευστά διαθέσιμα και ο χρυσός που υπάρχουν στους επιχειρηματικούς ομίλους, αλλά και σε ιδιωτικά χέρια. Αυτό θα γίνει με την εγκατάσταση επιτροπών ελέγχου στους επιχειρηματικού ομίλους με μικτή σύνθεση κράτους-εργαζομένων.
 Να καταργηθούν όλες οι επιχειρηματικές μορφές ευκαιρίας (υπεράκτιες, χαρτοφυλακίου, κοκ) και να δεσμευτούν από το δημόσιο το σύνολο της κινητής και ακίνητης περιουσίας που διαθέτουν στην ελληνική επικράτεια.
 Να απαγορευτεί η εξαγωγή κεφαλαίου μέχρι νεωτέρας και να επιβληθεί έκτακτη εισφορά επί του κεφαλαίου (capital levy) με καταβολή εντός δυο μηνών από όλες τις μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις και ιδίως τις πολυεθνικές.
 Να αποτραπεί το δόλιο κλείσιμο επιχειρήσεων με επιβολή ειδικών απαγορευτικών προστίμων και δήμευση περιουσιακών στοιχείων.
 Να περιοριστεί δραστικά το σκουπιδαριό που εισάγεται στην χώρα από τις πολυεθνικές και να επιβληθεί υψηλός δασμός εισαγωγής σε πολυτελή είδη και προϊόντα.
 Να συναφθούν ειδικές προγραμματικές συμφωνίες διακρατικής συνεργασίας για όσα εισαγόμενα αγαθά είναι απαραίτητα για την οικονομία και την εσωτερική κατανάλωση (καύσιμα, πρώτες ύλες, τρόφιμα, φάρμακα, κοκ)
 Να αξιοποιηθεί η δυνατότητα παραγωγής μεταποιημένου χρυσού 9 τόνων ετήσια, αφού εθνικοποιηθούν τα ορυχεία, με την έκδοση από την κεντρική τράπεζα ειδικών ομολόγων χρυσού για την εισροή συναλλάγματος.
 Να εθνικοποιηθεί ο ορυκτός πλούτος της χώρας (νικέλιο, βωξίτης, λιγνίτης, κοκ) και να αξιοποιηθεί για συμφωνίες με το εξωτερικό για την παραγωγική τους αξιοποίηση και την άμεση εισροή συναλλάγματος.
 Να ανοίξουν άτοκοι αλληλόχρεοι λογαριασμοί με τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες κι αυτές θα τεθούν υπό άμεσο κρατικό και εργατικό έλεγχο.
Μέτρα σαν κι αυτά έχουν σαν σκοπό να διαφυλάξουν την νομισματική κυκλοφορία για το μεσοδιάστημα που χρειάζεται έως ότου είμαστε έτοιμη να εισάγουμε το εθνικό νόμισμα. Από την στιγμή που το εθνικό νομισματοκοπείο θα αντικαταστήσει το ευρώ σαν εσωτερικό νόμισμα, θα γίνει δυνατή η εφαρμογή ορισμένων άμεσων πολιτικών:
1. Αποκατάσταση της νομισματικής «μαύρης τρύπας» που έχει δημιουργήσει το ευρώ και ανέρχεται περίπου στα 30 δις ευρώ ετήσια.
2. Δραστική αύξηση λαϊκών εισοδημάτων και εργατικών αμοιβών με σκοπό την αντίστοιχη άνοδο του τζίρου της αγοράς και την δημιουργία ροπής προς αποταμίευση.
3. Εγγύηση και σταδιακή αποκατάσταση των λαϊκών καταθέσεων στις τράπεζες που σήμερα είναι μόνο μια λογιστική εγγραφή χωρίς αντίκρισμα.
4. Διαγραφή όλων των ιδιωτικών χρεών (νοικοκυριών και μικρομεσαίων) που δεν μπορούν να αποπληρωθούν και θεσμοθέτηση πλαφόν στην πληρωμή των υπολοίπων στο 25% επί του αρχικού κεφαλαίου.
5. Ανεξάρτητη χρηματοδότηση μιας αυτοδύναμης ανάπτυξης της παραγωγής (κυρίως και με προτεραιότητα της πρωτογενούς, αγροτικής, παραγωγής) στην βάση των πιο άμεσων ζωτικών αναγκών του πληθυσμού, της οικονομίας και των διεθνών σχέσεων της χώρας.
6. Επιβολή καθεστώτος ελέγχου της κίνησης (εισαγωγής-εξαγωγής) του κεφαλαίου, καθώς και του εξωτερικού εμπορίου ώστε να περιοριστεί δραστικά το καθεστώς ασυδοσίας που υπάρχει σ’ αυτούς τους τομείς.
Οι πολιτικές αυτές εξασφαλίζουν ότι η έκδοση εθνικού νομίσματος και πρόσθετη κυκλοφορία νομίσματος δεν θα λειτουργήσουν πληθωριστικά. Επιπλέον η υποστήριξη του νομίσματος με τέτοιες πολιτικές, αλλά και το γεγονός ότι δεν πρόκειται να το μετατρέψουμε σε αντικείμενο κερδοσκοπίας της διεθνούς αγοράς νομισμάτων, θα επιτρέψουν στο νόμισμα να είναι σταθερό και να απηχεί τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας.
Τέλος, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι στα πλαίσια μια τέτοιας πολιτικής δεν είναι αναγκαία η πολιτική των διαρκών υποτιμήσεων, ούτε το νόμισμα θα δεχτεί τρομαχτικές υποτιμητικές πιέσεις. Άλλωστε η αξία ενός νομίσματος το οποίο δεν παίζει στις διεθνείς αγορές νομισμάτων, καθορίζεται από την δυναμική της εσωτερικής παραγωγής και την έκταση των διεθνών οικονομικών δεσμών και σχέσεων, που σήμερα είναι σε τραγικό επίπεδο. Η διαδικασία αυτή εξασφαλίζει μια ομαλή μετάβαση από το ευρώ στο νέο εθνικό νόμισμα, χωρίς βίαια τραντάγματα και σε αντιστοιχία με τις ανάγκες των εσωτερικών συναλλαγών.
Από κει και πέρα ο δρόμος είναι ανοιχτός για ένα ευρύτατο σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας και πλήρους απασχόλησης. Θα έχουμε επιτέλους τα χρηματοδοτικά μέσα, αλλά και τα μακροοικονομικά εργαλεία για να το κάνουμε πράξη.

Δημήτρης Καζάκης

43 σχόλια:

  1. παρα πόλη καλο κύριε kazakh αλλα με της καταθέσεις μας τη θα γeίνη τελικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα περισσότερα από αυτά τα ξέρουμε.
    Ο σκοπός είναι ξεκινήσει η διαδικασία επαναφοράς της δραχμής. Αμήν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. παρα πολλη καλη αναλυση αλλα το μονο που θυμαμαι απο την δραχμη ειναι οτι καθε φορα που πηγαινα στον παππου μου μου εδινε ενα τετοιο μοβ σαν της φωτογραφιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. anti-ntp: Kαι εμένα... και πέρναγα μια εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εγω παλι θυμαμαι πως με ενα πεντοχιλιαρικακι γεμιζα το αμαξι....και τωρα βαζω 50 ευρω και δεν παει στην μεση ο δεικτης....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συνχαριτηρια κυριε Καζάκη... Μακάρι να υπήρχαν ανθρώποι σαν και εσας εκει μεσα στο "μπουρδελο" κατα τα αλλα Βουλη των Ελληνων... Σας ευχαριστούμε πολύ μέσα απο την καρδιά μας και συνεχίστε έτσι... Σας αγαπάμε και θέλουμε μια άμμεση αλλαγή... Μαζί στον αγώνα όλοι οι Ελληνες για μία καλύτερη Ελλάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. to proto mou amaxi ixe depozito 55litron ke apo telios adio (zitima na ixe 3L) gemiza to 1997 me 6000 draxmoules diladi me 18 euro simerina peripou, to idio amaxi exo akoma ke gemizo me 90 euro tora, a re draxmoula mou pou ise.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ καλά μου ακούγονται όλα αυτά και πιστεύω ότι είναι σωστά χωρίς να ξέρω και να μπορώ να καταλάβω πως λειτουργούν όλα αυτά τα οικονομικά θέματα.

    Αλλά έχω τον φόβο ότι θα βρεθούν πάλι κάποια λαμόγια και θα φέρουν κάτι άσχημο στην όλη ιστορία. Θα προσπαθήσουν να επωφεληθούν με διάφορα άλλα παραθυράκια που θα ανοίξουν ίσως...

    Ποιοι θα ηγηθούν, ποιοι θα αναλάβουν τους ελέγχους και όλα αυτά τα σωστά που πρέπει να γίνουν?
    Είναι έτοιμος ο Ελληνικός λαός για κάτι τέτοιο? Πόσοι τα διαβάζουν αυτά? Πόσοι τα πιστεύουν? Πόσοι θα παλέψουν πραγματικά?
    Μακάρι να γίνει κάτι σωστό... μακάρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να έλθει η δραχμή και στο καινούργιο πεντοχίλιαρο να απεικονίζεται ο Καρατζαφύρερ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. και εμενα μου αρεσει. αλλα πεστεμου εαν ολα αυτα κρατικοποιηθουν δεν θα γινει το ιδιο με την σημερινη κατασταση?????
    Ναι να κρατηκοποιηθη η εθν. τρα. ελ. σωστο. ναμεινουν οι κοινωφελεις ωργανισμοι. δεη οτε νερα λιμανια.κτλπ.οιιδιωτικες επειχηρησεις γιατι????????? και μαλιστα με ελενχο των εργατων. δηλαδη οταν το καθε αρχ..δι εργατοπατερας θα βαριετε να δουλεψει θα κανει και μια απεργια....... φιλε βαρεθηκα να ακουω τις ιδιες κουμουνηστηκες μαλακιες εδω και 30 χρονια. μαλον ολοι εσεις δεν ζειτε στο21 αιωνα. η κινα ειναι η ποιο καπιταληστικη χωρα στον κοσμο και εμεις θελουμε να γινουμε Β.ΚΟΡΕΑ???????
    πεστε κατι ποιο εφικτο, εχω ρε μαλακα 2 πλακες χρυσου και 2 ασημιου των 200 γρ. και θαμου τις κατασχεσεις για να φατε και εσεις και την επειχηρηση μου που γαμηθηκα να την στησω με 5 εργατες θα βαλεις τους εργατες να την ελενχουν???? μπραβο. και τοτε προκοψαμε. σε ενα χρονο (πολυ ειπα) θα εχω βαλει λουκετο. διοτι εαν δεν ειμε μπροστα οι εργατες δεν δουλευουν, και στην πρωτη ευκαιρια θα μου αδειασουν την αποθηκη. και θα λενε δε γαμιετε ο πουστης λευτα δεν εχει να πα να γαμηθει. ΖΗΤΑΩ ΣΥΝΓΩΜΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΑΚΟΥΓΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ.
    Υ.Γ.
    ΚΥΡΙΕ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΕ ΠΙΣΤΕΥΗΣ ΟΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΑΥΤΗ Η ΝΟΟΤΡΟΠΟΙΑ???
    ΑΝ ΝΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΜΑΛΟΝ ΖΗΤΕ ΣΕ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ
    Καληνυχτα σας και συνγωμη παλι.
    Γιαννης Κ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ξέχασες να αναφέρεις ότι πρέπει να αναστήσουμε και τον Στάλιν και να τον κάνουμε Πατερούλη μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ...ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ Η ΧΩΡΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΠΛΟΙΟ ΠΟΥ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ,ΑΣ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΡΑΧΜΗ...ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΟΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ Η ΑΝΟΔΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συγχαρητήρια, τρομερό άρθρο.

    Πιθανότητα να γίνουν ΟΛΑ αυτά; ούτε 1 στο 1.000.000.

    Δυστυχώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΑΝ ΟΡΟΣ ΣΤΟΝ ΓΑΠ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΖΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΕΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ. Ε? ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ ΓΑΠ ΕΣΥ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ? ΑΚΟΥΣΕΣ ΛΑΜΟΓΙΟ? ΤΟΝ ΚΑΖΑΚΗ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ! ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΚΗ ΣΟΥ ΤΥΧΗ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ! ΑΝΤΕ ΡΕ ΒΑΛΤΟΝ ΕΚΕΙ ΠΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΑΔΕΙΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΑΥΡΙΟ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Λοιπόν, νομίζω πως ήρθε η ώρα να αντιπαρατεθεί ο κ. Καζάκης με τον πλέον μνημονιακό βουλευτή του ΛΑΟΣ...τον Άδωνι. Πραγματικά θα ήθελα να δω μια τέτοια σύγκρουση. Αντικειμενικά θα είναι μια πολλή ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση...Ρε σεις γιατί τον λέτε τον άνθρωπο συνέχεια κομμουνιστή? Μεγάλες χώρες της Ευρώπης δεν έχουν κρατικές επιχειρήσεις? ΕΙΣΤΕ ΑΗΔΙΑ! ΒΑΖΕΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΤΑΜΠΕΛΕΣ! Δεν θυμάμαι ποτέ να έχει πει να μην έχουμε ελεύθερη αγορά! Π.χ. ακόμη και όταν λέει να εθνικοποιηθούν κάποιες τράπεζες, εννοεί μόνο όσες χρειάζεται! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗ ΕΥΡΩΠΗ! ΒΑΛΤΕ ΤΟ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΑΣ! Κανείς δεν ζητά να κλείσει η αγορά....ούτε το ΚΚΕ! Αυτοί οι -ισμοί είναι κουραφέξαλα! Το ζήτημα είναι να κάνουμε το πιο απλό και το πιο πρακτικό!!! Πρέπει να περάσουμε το σκόπελο που στέκεται σαν βραχνάς στη χώρα μας. ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΕΛΕΙΩΜΕΝΕΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και για όσους πανέξυπνους τον κατηγορούν ότι θέλει ένα νεο "ΕΑΜ" ξεστραβωθείτε και διαβάστε τι ήταν πραγματικά το ΕΑΜ πατριώτες της πλάκας! Πέφτετε θύματα διαφόρων Γεωργιάδων που σας μαντρώνουν με μια μαλακία! Φυσικά και υπήρχαν κομμουνιστές στο ΕΑΜ! Ο Βελουχιώτης ήταν κομμουνιστής! Δεν εντάχθηκε στο ΕΑΜ για να φέρει τον κομμουνισμό στην Ελλάδα. Ο σκοπος τους ήταν άλλος! Να κτυπάνε τους Γερμανούς επί κατοχής! Ξεστραβωθείτε και σταματήστε να βάζετε ταμπέλες αυθαιρέτως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Heavy metal ρε μουνια!!!!12 Ιουνίου 2011 στις 6:08 π.μ.

    Συγχαρητηρια ελεεινο και τρισαθλιο αρθρο.καλα ρε παιδια πατε καλα?δειτε ποσες φορες χρησιμοποιει την λεξη εθνικοποιηση.Δηλαδη αντι να μειωσουμε το κρατος θα το αυξησουμε και αντι να μειωσουμε τον κρατικο παρεμβαντισμο στην ιδιωτικη επιχειρηματικη πρωτοβουλια θα το αυξησουμε.Με λιγα λογια μας λεει να ξαναγινουμε μια κλειστη οικονομια και να λειτουργουμε στα επιπεδα της πρωην σοβιετικης ενωσης η οποια και καταστραφηκε.Λοιπον σοβαρευτειετε στον παγκοσμιο οικονομικο ιστο υπαρχουν κρατη leaders και κρατη followers.εμεις ειμαστε στην δευτερη κατηγορια και αν θελουμε να συγκλινουμε ποτε στα ανεπτυγμενα κρατη πρεπει να υιοθετησουμε τα δικα τους μοντελα οικονομιας δηλαδη να κανουμε copy paste το δικο τους οικονομικο-νομικο πλαισιο.Η αγορα απο μονη της στην δευτερογενη αγορα εχει προχωρησει σε βαθυ κουρεμα των ελληνικων ομολογων(αυτα της μεσοπροθεσμης διαρκειας εχουν χασει ηδη το 40% και αυτα μακροπροθεσμης διαρκειας εχουν χασει μεχρι και το 70%).Η αναδιαρθρωση που θα γινει θα κυμαινεται πανω κατω εκει και το υπολοιπο κομματι θα ανατιτλοποιηθει με επιμυκηνση 20 ετων και με χαλαρο επιτοκιο.Δεν το κανουν τωρα γιατι ο κραδασμος στις τραπεζες θα ειναι πολυ ισχυρος και επισης ακολουθουν και αλλες κρατη με το ιδιο προβλημα οπως η ισπανια και η πορτογαλλια.Λοιπον το προβλημα της ελλαδας δεν ειναι το μνημονιο αλλα η ελλειψη ανταγωνιστικοτητας.Ναι μεν ειμαστε στα χαρτια στον δυτικο κοσμο,28 οικονομια,στην πραγματικοτητα στον δεικτη ανταγωνιστικοτητας ειμαστε στις δεκα τελευταιες θεσεις του πλανητη με ενα κρατος το οποιο στραγγαλιζει τον ιδιωτικο τομεα.στο κρατικο επιχειρειν εχουμε κωλυσιεργεια,δημοσιους υπαλληλους που καταστρεφουν πλουτο,αμοιβονται αδρα χωρις να ρισκαρουν.Σε αντιθεση με τον ιδιωτικο τομεα που παραγει πλουτο,με ιδ.υπαλληλους που ρισκαρουν και αμοιβονται λιγοτερο.το κοστος του επιχειρειν επισης ειναι τεραστιος και ο χρονος που χρειαζεται ειναι πολυ μεγαλος.Αυτες τις παθογενιες λοιπον ηρθε να λυσει το μνημονιο που στην ουσια ειναι το προγραμμα του καραμανλη το 2004.αν ειχε εφαρμοσει αυτα τα μετρα δεν θα ειχαμε προβλημα.δειτε εδω μια διαλεξη ενος επιτυχημενου οικ.αναλυτη που εχει ζησει αμερικη και τι λεει για το μνημονιο και κατα ποσο μπορουν να μας κανουν κατασχεση στον ορυκτο πλουτο,σε νησια και μνημεια.αντε να ξυπναμε κια να μην ακουω μαλακιες!!!!!!!!!!!!Η επιστροφη στην δραχμη ειναι θανατος ακαριαιος για το κρατος ξυπνατε

    http://www.youtube.com/watch?v=qLhdgrE9NKM&feature=player_embedded

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Heavy metal ρε μουνια!!!!12 Ιουνίου 2011 στις 6:21 π.μ.

    και για να εχουμε καλο ερωτημα ποιος μαλακας θα θελει να αγορασει δραχμουλα στην αγορα συναλλαγματος?τι να την κανει?δεν εξαγουμε τιποτα της προκοπης και εισαγουμε τα παντα μεχρι και καρφιτσες.την γεωργια την εχουμε ψοφησει και ολοι εχουν μαζευτει στα αστικα κεντρα αθηνα θεσσαλονκη και εισαγουμε μεχρι και μαρουλια απο τουρκια,πατατες απο αισυπτοκαι κρεμμυδια απο πακισταν.επισης οι τραπεζες μας θα ειναι μπαχαλο για τα πρωτα χρονια οποτε ουτε τοποθετησεις θα θελει κανεις ξενος να κανει σε προιοντα εκδιδομενα σε δραχμες.εξορυξη πετρελαιου δεν εχουμε κανει κα ιτοσα χρονια δεν εχουμε κανει συμβασεις με αλλα κρατη για εξορυξη.και αυτο συμφωνα με τον καζακη θα τρεχουμε να το καλυψουμε την τελευταια στιγμη και αμα κατσουν οι συμφωνιες διαφορετικα θα πρεπει να αγορασουμε σκληρο νομισμα και πετρελαιο.Η δραχμη θα ειναι κατοχικο νομισμα και απο την 28 θεση θα πεσουμε στην 120 σε 2 χρονια.θα επιστρεψουμε στα επιπεδα της ελλαδας του 1945.αντε μαλακες βαλτε το μυαλο να δουλεψει!!!το προβλημα δεν ειναι το μνημονιο σαν μνημονιο αλλα ο παπαντρεου.το μνημονιο του λεει να απολυσει τον κομματικο στρατο που εφτιαξε ο σημιτης και ο πατερας του.αντι να κανει αυτο και να συγκρουστει με τους εργατοπατερες σοσιαλιστες προσπαθει να επιτυχει την μειωση του ελλειμματος μεσω φορολογιας και κουρεματος μισθων και συνταξεων.γιατι αν το εφαρμοσει το πασοκ θα πεθανει για παντα!ΞΥΠΝΑΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΛΙΟΜΑΛΑΚΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΤΙ ΕΥΧΕΣΤΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. σιγα ρε ξυπνιε 6.21...σιγα ρε μην ξεχειλισει ο εγκεφαλος σου απο την πολυ εξυπναδα.καινουριο φρουτο του Αδωνη εισαι παλι εσυ? εχει πεσει συρμα βλεπω.απο το κακο στο χειροτερο πατε εκει.πιασε κανα ρεαλιστικο επιχειρημα και ασε τα μπινελικια.και πες του αφεντικου σου να αντιπαρατεθει με τον Καζακη αν θελει και οχι να βαζει τσουτσεκια να βριζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κυριε Καζακη νομιζω οταν γινεται υποτιμηση ενος νομισματος εκτος του οτι μειωνονται καταθεσεις, μισθοι κτλ. δεν μειωνονται και οι τιμες των προιοντων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αρα λοιπον κυριε Καζακη πιστευετε οτι όλες οι οικονομικες θεωρειες (Μαρξ, Κεηνς, Φρηντμαν) ειναι για τα σκουπιδια.
    Συμφωνω απολυτως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μπραβο κε Καζακη η μονη σωτηρία ειναι η επιστροφή στη δραχμή... Διαβαζω τους παπαγάλους παραπάνω και απλα γελάω... Η ΝΤΠ τρέμει τη δραχμή γιατι εχει συμφέροντα που θα θιχτούν... Οι γνωστοί κυκλοι δεν επιθυμουν την επιστροφή μας στη δραχμή για αυτο ηλιθιοι σχολιαστές τραβατε αλλου να κάνετε την προπαγανδα σας ρε νουμερα... ζειτε σε άλλο πλανήτη... ημιμαθείς υπανθρωποι δεν γνωριζετε καν τι εστι καπιταλισμός, κομμουνισμός, σοσιαλισμός και παραθέτετε ενα κάρο μπουρδες για τελειωμένα συστηματα (θεωρησεις οι οποίες απλά δινουν την κατευθυνση και ουδεποτε εφαρμόστηκαν σοβαρά) και τα λόγια σας δεν εφαπτονται με την πραγματικότητα. Βρε πανυβλακες πριμοδοτουμενοι, αυτιστικά νουμερα, τολματε να ξεστομιζετε τετοιες αθλιοτητες οταν η χωρα μας εχει τεραστιες πλουτοπαραγωγικές πηγές προς εκμεταλλευση? Αντε βλάκες, γιατι μόνο ως τέτοιους πρέπει να σας αντιμετωπίζω... αντε τραβατε βρε υπηκοοι στην τραπεζα να μεταφέρετε τις καταθέσεις πισω απο την Ελβετία γιατί σας βλέπω να τον τρωτε χοντρά σε λιγο που θα φευγουν τα ελικοπτερα... αυτός ο βαρυς ροκάς μου βρηκε και το προβλημα, φταιει το δημοσιο, φανταζομαι συμφωνείς και με τον Παγκαλο πως μαζί τα φαγαμε ε? Εσυ σε ποια κλαδική ανηκεις? ΛΑΟΣ και ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ? ρε ζωον οταν απο τα 300 δισ τα 200 ειναι τοκοι σου φταιει το δημοσιο?σου φταει το δημοσιο για τα αδιεξοδα του παγκοσμιου τραπεζικού συστηματος? ρε εισαι τοσο βλάκας? δεν καταλαβαινεις οτι οι εθνοπατερες και οι ξεπουλημενοι συνδικαλισμοί μας τελειωσαν...? αντε τωρα να γρατζουνισεις την κιθαρουλα σου σε αλλη παραλία... νουμερο... παπαρολόγε μνημονιακέ υπαλληλε... πες μας τι ειναι αυτά που χρωστάμε πέρα απο αχρηστα χαρτιά στοιχηματος? θα πληρώσω εγώ την κριση των αφεντικών σου ή τη δικιά σου? τραβα χάσου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Στον Παπαδάκη στον ΑΝΤ1 ακουσα πως απο τα 360 δις, τα 50 ειναι το κεφαλαιο και τα υπολοιπα είναι τοκοι. Αν κανω λαθος διορθωστε με.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. το euro είναι μονόδρομος ευτυχώς ή δυστυχώς, η δραχμή ανήκει στο παρελθόν και αν ξαναερχόταν στο προσκήνιο σε θα είχε καμία ανταγωνιστική δύναμη, με τις εθνικοποιήσεις εν μέρη συμφωνώ, πρέπει να γίνουν και οι έρευνες για υδρογονάνθρακες όπου επιτευχθεί συμφωνία ΑΟΖ και όπου δεν γίνει αυτό στην μέση γραμμή.
    ΠΡΩΤΑ ΑΠ'ΟΛΑ ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΒΡΑΔΥ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΕΔΩ ΝΑ ΔΙΚΑΣΤΟΥΝ. Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ ΚΟΜΑ ΤΩΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ρε φίλε Heavy Metal, δεν καταλαβαίνεις ότι η εθνικοποίηση μπορεί να είναι απαραίτητη σε μια τέτοια φάση? Δεν έχει πει να παραμείνουν κρατικές εσαεί. Είπε ότι αν διαγράψουμε το χρέος και γυρίσουμε στη δραχμή θα πρέπει να γίνει αυτό κι αυτό για να ναι όσο πιο ανώδυνη γίνεται. Αν αυτά είναι πραγματικά σωστά δεν ξέρω, αλλά τον κατηγορείς για λάθος πράγματα. Σε πειράζει αγαπητέ να υπάρχουν κρατικές επενδύσεις και επιχειρήσεις? Τόσο κακό είναι? Για πες μου ένα leader κράτος που δεν έχει κρατικές επιχειρήσεις! Σε πειράζει τον χρυσό να τον εκμεταλλεύεται το κράτος? Θες εννιά τόνοι χρυσού ετησίως να φεύγουν? Εγώ θέλω να μένουν εδώ. Ξέρεις την αξία του χρυσού? Στο όνομα του νεοφιλελευθερισμού, κύριε ΛΑΟΣ, να τα δώσουμε όλα σε ιδιώτες ε? Αν σου αρέσει αυτό το μοντέλο κοίτα τις ΗΠΑ και θα καταλάβεις τι γίνεται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τα προβληματα στην ζωη ειναι τεχνικα και οχι οικονομικα. Το χρημα ειναι απλως μια εφευρεση του ανθρωπου για να γινεται η ανταλλαγη των προιοντων. Τα προιοντα όμως δεν τα φτιαχνει το χρημα. Τα φτιαχνει η τεχνολογια. Μονο η σωστη χρηση της τεχνολογιας λυνει τα προβληματα και τίποτα αλλο. Βεβαια ουτε να καταργησουμε το χρημα μπορουμε, οπως λενε οι νεο-ταξιτες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. 1:50 Γι αυτο είπα και παλιοτερα οτι οι οικονομικες θεωριες ειναι αρλουμπες και κακως διδασκονται στα πανεπιστημια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Φίλοι μου, οταν στην συνέντευξι μου στο ιστολόγιο αυτό, είχα χαρακτηρίσει τον κ. Καζάκη Μπολσεβίκο, κάποιοι έπεσαν να με φάνε. Διαβάστε μία προς μία τις προτάσεις του και πείτε μου, σε ποιες χώρες εφαρμόστηκαν;...Στην Ρουμανία του Ν. Τσαουσέσκου, στην Β. Κορέα του Κιμ Γιόνγκ Ιλ, στην Κούβα κλπ Μα αυτά που προτείνει είναι ο ορισμός του κομμουνισμού. Λέγεται Κεντρικός Σχεδιασμός της Οικονομίας. Απαγόρευση την εξωτερικών συναλλαγών παρά μόνο με διακρατικές συμφωνίες, είχα όλα τα κομμουνιστικά Κράτη. Δήμευση καταθέσεων, περιουσιών κλπ τί νομίζετε ότι είναι; ο άνθρωπος δεν προτείνει απλώς εθνικοποίηση των Τραπεζών, προτείνει μετατροπή της οικονομίας μας από οικονομία της ελευθέρας αγοράς, σε οικονομία κλειστού τύπου, δηλ κομμουνιστική.
    Και τον συγχαίρω διότι είναι ειλικρινής. Αυτό που δεν ξέρετε όσοι δεν έχετε μελετήσει την Οκτωβριανή Επανάσταση, είναι ότι ο Κεντρικός Σχεδιασμός της Οικονομιας, αναγκαστικά οδηγεί στην στέρηση της ανθρώπινης ελευθερίας. Η εξοντωση των κουλάκων, η αναγκαστική εκβιομηχάνιση κλπ έφεραν ως αποτέλεσμα τα γκούλαγκ! Αυτό συμβαίνει διότι είναι δύσκολο όταν θα έρθουν να σου πάρουν το σπίτι ή να σου πουν από αύριο θα κάνεις αυτή την δουλειά να μήν αντιδράσεις. Για να μήν καταρρεύσει λοιπόν το σύστημα του Κεντρκού Σχεδιασμού της Οικονομίας (έφθασαν να έχουν διαβατήριο από πόλη σε πόλη, για να μήν αλλάζουν οι άνθρωποι δουλειά χωρίς άδεια), άρχισαν τους μαζικούς διωγμούς!
    Είστε βέβαιοι ότι αυτό επιθυμείτε για σας και για τα παιδιά σας. Μία ελληνικού τύπου KGB ή Securitate να ελέγχει όλη σας την ζωή;...δεν το πιστεύω. Απλώς η οργή για τις σημερινές δυσκολίες θολώνει την κρίση σας. Οι προτάσεις του κ. Καζάκη δεν είναι καθόλου νέες, έχουν εφαρμοστεί αρκετές φορές, σε αρκετές κοινωνίες και σε όλες, κατέληξαν στο ίδιο ακριβώς σημειο.
    Άδωνις Α. Γεωργιάδης

    Υ.Γ. Στο ΕΑΜ συμμετείχαν και πολλοί αγνοί πατριώτες, αλλά η ηγεσία του είχε ως στόχο την κατάληψη της εξουσίας μετά, προς επιβολή Κομμουνισμού, γι'αυτό π.χ. εξετέλεσε τον Ψαρρό, πολέμησε τον Ζέρβα κλπ Γερμανοί Ναζί ήταν αυτοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΒΟΣ ΜΗΠΩΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΦ΄ ΟΤΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΓΥΡΙΣΕΙ ΣΤΗΝ ΔΡΑΧΜΗ ΚΑΊ ΕΧΟΥΜΕ ΙΣΟΡΡΟΠΗΣΕΙ, ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΓΝΩΣΤΟΙ "ΚΑΠΟΙΟΙ" ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΞΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑΧΑΣΟΥΜΕ ΠΑΛΙ, ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΩΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ ΟΡΟΣ :

    " ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΕΥΡΩ ΠΑΛΙ, ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ! "

    Αττικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Γεωργιαδη και αυτη τη στιγμη που μιλαμε εχει κομμουνισμο ολος ο πλανητης. Οταν 2-3 Τράπεζες και 2-3 Πολυεθνικες ελεγχουν την παγκοσμια οικονομια αυτο δεν είναι Κεντρικός Σχεδιασμός της Οικονομίας;

    Για να δω τι θα μου απαντησεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Heavy metal ρε μουνια!!!!12 Ιουνίου 2011 στις 7:04 μ.μ.

    ρε Predator πες μου σε παρακαλω ενα κρατος που εχειΔΕΚΟ.Η Ιταλια στην οποια βρισκομαι με σειρα νομοσχεδιων προχωρησε απο τις αρχες του 90 μεχρι σημερα σε αποκρατικοποιησεις.μετετρεψε ολες τις ΔΕΚΟ σε Α.Ε..Στην κουβα προχωρουν σε αποκρατικοποιησεις και σε πιο ευεληκτα μοντελα οικονομικης πολιτικης.το κρατος επιχειρηματιας οπουδηποτε εχει εφαρμοστει εχει αποτυχει παταγοδως γιατι τα κριτηρια του κρατικου επιχειρειν ειναι διαφορετικα απο αυτα του ιδιωτικου τομεα σε ορους ελευθερης αγορα μη ασυδοτης.εγω δεν σου μιλαω για ασυδοσια και καρτελ στις αγορες.Ψαξε τις παθογενειες του κρατικου παρεμβαντισμου στην πραγματικη οικονομια σε οποιο βιβλιο οικονομικων θελεις.Ειμαστε σκληροι κρατιστες και ολες οι μπιζνες περνανε απο το κρατος γιαυτο κανεις δεν κανει καμια σοβαρη επενδυση στην χωρα.αν πιασεις το μνημονιο απο την μια και το προγραμμα του καραμανλη το 2004 που ειχε εκλεγει με σημαια την επανιδρυση του κρατους θα βρεις τρομερες ομοιοτητες.το μνημονιο σαφεστατα παιρνει τρομακτικο ρισκο και ειναι σκατα.αλλα ακομα πιο σκατα ειναι ο παπαντρεου.αυτος δεν μπορει να κανει τα αυτονοητα γιατι αν το κανει θα διαλυσει τον κομματικο πρασινοστρατο του που τοσα χρονια εφτιαξαν οι προκατοχοι του με διορισμους.αντι αυτου την πληρωνει ο ιδιωτικος τομεας με απολυσεις,τα νοικοκυρια με εξοντωτικη φορολογια κτλπ.Εχουμε πανω απο ενα εκατομμυριο δημ.υπαλληλους στα δεκα εκατομ. πληθυσμου,δηλαδη ενας στους δεκα εξυπηρετει το κοινα.στην Ιταλια εχουν τρια εκατομμυρια και ειναι 60 εκατομ. πληθυσμος και θελουν και να απολυσουν κοσμο.Ειμαστε στις τελευταιες θεσεις ανταγωνιστικοτητας στον πλανητη.για να φτιαξει κανεις μια Α.Ε. θελει 80.000 ευρω κεφαλαιο,δημοσιευσεις στο ΦΕΚ,δικηγορους,συμβολαιογραφους,μπλεκει με πολεοδομιες,εφοριες,συμβουλια επικρατειας,δημοσιευσεις ισολογισμων σε εφημεριδες,σε λαδωματα σε κρατικους φορεις κτλπ...Ξαναλεω τα ελληνικα ομολογα στην δευτερογενη αγορα εχουν υποστει απο μονα τους βαρβατο κουρεμα (40% τα μεσοπροθεσμης διαρκειας και 70& τα μακροπροθεσμα).απο μονη της η αγορα εχει καταλαβει και ειναι ενα βημα μπροστα οτι αυτα τα λεφτα δεν θα τα παρει ποτε και επισημα αυτο το κουρεμα θα δωθει και το υπολοιπο ποσο θα γινει σε ομολογα με επιμυκηνση τουλαχιστον 15 χρονια και με βιωσιμο επιτοκιο.γιατι ολα αυτα?γιατι πολυ απλα δεν θελουν και δεν τους επιτρεπεται να μας χασουν απο πελατες.διαφορετικα θα τους φαει η Κινα,η Ινδια και η Τουρκια.Ειναι πολυ πιο ευκολο να βγει μια αλλη κυβερνηση φιλελληνικη και να διαπραγματευτει πιο σκληρα το μνημονιο ή να απαιτησει ενα αλλο μνημονιο παρα να κανουμε μια ολικη μεταβαση σε ενα αλλο πολιτικο-οικονομικο-κοινωνικο μοντελο πρωην σοβιετικης ενωσης σαν και αυτο που εξηγει ο Καζακης.Ειναι παντα πολυ πιο ευκολο να βελτιωσεις ενα μοντελο με πατριωτες στην ηγεσια και οχι με προδοτες εβραικων συμφεροντων ,παρα να υιοθετησεις εκ νεου ενα απαρχαιωμενο μοντελο κλειστης οικονομιας.Wishmaster τα επιχειρηματα σου ειναι πρωτης λυκειου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Άδωνη άσε τους λαικισμούς κ τράβα να διαβάσεις τι ψηφίζεις στο κοινοβούλιο ανεγκέφαλε γκεμπελίσκε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Και για να συμπληρώσω αγαπητέ 7:04, προς γνώσιν σου, οι κεντρικές τράπεζες της ΕΕ, πλην της Ελλάδας και του Βελγίου, είναι....δημόσεις :D
    Επίσης προς γνώσιν σου, η Γερμανία, στο πρόγραμμα "βοηθείας" προς την Ελλάδα, δεν δίνει ως κράτος το δάνειο, αλλά η KfW και μου έκανε και εμένα εντύπωση, ναι η τράπεζα αυτή είναι...κρατική....

    http://en.news.maktoob.com/20070423196136/ArticleAnnouncement.htm

    Κοίτα επίσης και τη πρώτη Σύμβαση Δανειακής "Διευκόλυνσης" για το ποιος δανείζει εκ μέρους της Γερμανικής Ομοσπονδίας (πρώτη σελίδα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Στα υπόλοιπα θέματα που έθιξες, θα προσπαθήσω να σου απαντήσω αύριο. Επίσης και για το ΕΑΜ που έθιξε εκ νέου ένας σχολιαστής. Εν συντομεία, πάντως, ανέφερες την Ιταλία. Δεν είναι και τόσο εκλεκτό παράδειγμα διότι η σειρά, αν δεν την ξέρεις, είναι Ελλάδα-Ιρλανδία-Πορτογαλία-Ισπανια-Βέλγιο & Ιταλία και μετά τα καμπανάκια χτυπάνε για Γαλλία...Βέβαια ποιος θα πρωτοσώσει ποιον...αυτό είναι άλλο θέμα. Αυτές οι 6-7 οικονομίες είναι από τις πλέον επικίνδυνες στην Ευρωζώνη τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με όσα έχω διαβάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Αγαπητέ καλά τα λες τα περισσότερα αλλά...
    Προτείνεις ''δραστική αύξηση λαϊκών εισοδημάτων και εργατικών αμοιβών με σκοπό την αντίστοιχη άνοδο του τζίρου της αγοράς'' και συμφωνώ. Υπάρχουν άνθρωποι που ζουν με δραμάτικες συνθήκες, ζούμε πολύ υποβαθμισμένα, σε συνθήκες εξαθλίωσης. Υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν και να ενισχυθούν πρώτοι. Και είναι πολύ σωστή η τακτική του να ''πέσει'' όπως λέμε κοινώς, χρήμα στην αγορά.
    Λες όμως ωστόσο ''να δεσμευτούν τα ρευστά διαθέσιμα που υπάρχουν σε ιδιωτικά χέρια''.
    Απο πού κι ως πού; Στούς κλέφτες και στούς απατεώνες, ναι, συμφωνώ κι επαυξάνω.
    Υπάρχουν όμως κι άνθρωποι που έχουν δουλέψει σκληρά και τίμια (ναι κι όμως, στην Ελλάδα του σήμερα κι όμως υπάρχουν) και έχουν κερδίσει κάτι. Με ποιό δικαίωμα να τους στερήσει κάποιος τον αγώνα τους; Αυτό δεν θα ήταν άδικο;
    Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.
    Δεν είναι όλοι ίσοι κι όμοιοι.
    Αν τραβήξει το χρήμα η κυβέρνηση, τότε πως θα κινηθεί η αγορά; Και κυρίως ΠΟΙΑ κυβέρνηση είναι αξιοκρατική ώστε να κρατήσει το χρήμα του λαού και να το διαχειριστεί σωστά πρός όφελος των πολιτών; Μας κλέβουν τόσα χρόνια όλους μας..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Συγγνώμη για τα σβησμένα σχόλια (έβαλα λάθος links). Φίλε Heavy metal ρε "αιδοία", μιας και φαντάζομαι οτι, όπως και γω, εκτιμάς την ομορφιά ;-) θα σου δώσω σαν παράδειγμα τη Σουηδία. H Σουηδία (ναι αυτή με τα υπέροχα SAAB και τα Volvo) το 2006 είχε 57 κρατικές επιχειρήσεις εκ των οποίων 43 ως αποκλειστικός ιδιοκτήτης: http://www.sweden.gov.se/sb/d/2106/a/19792

    Αν έχεις όρεξη διάβασε και την έκθεση για το 2009 που δημοσιεύθηκε το 2011: http://www.sweden.gov.se/sb/d/11996/a/161514

    Πηγή: Government Offices of Sweden

    Δεν λέω φυσικά ότι μπορούμε να εφαρμόσουμε το μοντέλο της Σουηδίας, ούτε υπερασπίζομαι τον Καζάκη. Απλά, όσα περισσότερα μαθαίνουμε τόσο καλύτερα. Είδα πως σχολίασε και ο Γεωργιάδης! Οι διαχειριστές του blog θα έπρεπε να του προτείνουν να συναντηθεί με τον Καζάκη...δεν νομίζω να φτάσουμε στα "πουτάνες" του συμπαθή κατά τ'άλλα γιατρού.

    Στα υπόλοιπα θα επανέλθω όπως προείπα αύριο ή μεθαύριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΑΝ ΔΕΝ ΕΞΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.ΚΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΗ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΔΡΑΧΜΗ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ.ΚΑΤΟΠΙΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΝΙΣΧΥΡΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΚΙ ΟΠΟΙΟΣ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ΜΕΤΑ ΑΣ ΕΡΘΕΙ ΝΑ Μ,ΑΣ ΚΛΑΣΕΙ Τ ΑΡΧΙΔΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Heavy metal ρε μουνια!!!!13 Ιουνίου 2011 στις 9:14 π.μ.

    φιλε Predator πολυ ωραιες οι αναρτησεις που εθεσες και πολυ ενδιαφερον το ολο θεμα.Εγω δεν ειπα να μην υπαρχει καθολου κρατος ή οτι πλεον δεν υπαρχουν κρατικες επιχειρησεις αλλα οτι δεν πρεπει η συνολικη εικονα να ειναι αυτη.το κρατικο επιχειρειν πρεπει να ειναι περιορισμενο και να ειναι συμπληρωματικο του ιδιωτικου και να στηριζεται εκει οπου αποτυγχανει η αγορα απο μονη της.αυτο εννουσα!ενας ιδιωτης επιχειρηματιας παιρνει τις αποφασεις του συμφωνα με διαφορα κριτηρια οπως το οριακο κοστος και κερδος,μεσο ολικο κοστος,οριακο προιον εργασιας για διορισμους,οριακο προιον κεφαλαιου,παραγωγικοτητα,ευκολια ευρεσης κεφαλαιων κτλπ...Αν ο επιχειρηματιας ειναι το δημοσιο κοιταει και αλλα κριτηρια οπως το πολιτικο κοστος,η ικανοποιηση αιτηματων προς συνδικαλιστες,ψηφοφορους και επισης δεν ρισκαρει βαζοντας την υπογραφη του αλλα ρισκαρει ο οργανισμος.ως αποτελεσμα τουτου υπαρχει κακοδιαχειρηση,ελλειμματα και αυτο που οι οικονομολοι λενε marketing μυωπια.Αν η επιχειρηση ηταν ιδιωτικη τετοιες ατασθαλιες ρε φιλε δεν θα γινοντουσαν.Στην Ελλαδα ολες οι δουλειες περνανε απο το κρατος και αν καποιος πρεπει να κανει μια επενδυση το κρατος του αλλαζει τα φωτα.Ως εκ τουτου ειμαστε στις τελευταιες θεσεις του πλανητη στην ανταγωνιστικοτητα(doing business).Αν αυτο δεν αλλαξει στην Ελλαδα δεν θα δουμε ασπρη μερα ΠΟΤΕ!Τοσο απλα!γιατι στην Ελλαδα αυτο δεν αλλαζει?Διοτι μεσα απο αυτο το απαρχαιωμενο μοντελο τα δυο μεγαλα κομματα εχουν χτισει τον κομματικο τους στρατο ο οποιος τους στηριζει εσαει γιατι τους θεωρει ευεργετες του.Οταν μια επιχειρηση του δημοσιου παρουσιαζει κατ`εξακολουθηση ελλειμματικους ισολογισμους αυτο οφειλεται σε: 1)κακοδιαχειρηση λογω των παραπανω παθογενειων 2)παραγει ενα προιον το οποιο δεν ειναι ελκυστικο 3)και τα δυο παραπανω.Αν αυτη η επιχειρηση ιδιωτικοποιηθει και το προβλημα ηταν το (1)τοτε η εταιρια θα κανει εξορθολογισμο του full costing.αν η παθογενεια ηταν το (2)τοτε η επιχειρηση ή θα εκσυγχρονισει το προιον ή θα κλεισει μιας και το προιον δεν το θελει η αγορα και ετσι θα εξοικονομηθουν ποροι για κατι αλλο πιο χρησιμο.ο νοων νοειτω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Μεταλά και καλά...Δεν επιχειρηματολογησα προηγουμένως απλά σε στόλισα...Βαριεμαι να σου γράψω γιατί μονο με μία λεξη μπορεί κάποιος να σε χαρακτηρίσει... "ΠΑΠΑΓΆΛΟΣ"... Τι να γράφω σε μνημονιολογους υποταγμένους...
    Πες μου σε παρακαλώ πως γινετε να υπάρχει ενα σαφές πλαισιο που ειναι η Ευρωπη των τριων ταχυτητων, τα οικονομικά λομπι των τοκογλυφων, το τραπεζικό συστημα όπως δομειτε και τα αδιεξοδα του νεοφιλελευθερισμού να τα παραγνωριζεις και να κάθεσαι να γράφεις τέτοιες μαλακίες?Πες μου ποιος σου τα εμαθε αυτά που κάθεσαι και αραδιαζεις? Καλα στον άλλον μνημονιολογο απαξιώ και να απαντησω...
    Αντε κρυφτειτε νουμερα γιατι η ωρα πλησιαζει και αφηστε στην ακρη την τρομολαγνεία περι δηθεν κομμουνισμού γιατί κανείς δεν λέει αυτό και δεν το προυποθετει η επιστροφή στη δραχμή...
    Ποιος σας εμαθε οτι ο κρατικός παρεμβατισμός ειναι απαραιτητα κακός οταν η χώρα διοικειται απο πραγματικούς ΕΛΛΗΝΕΣ και οχι απο λαμογια χειριστου είδους? Δε βολευει προφανως τα συμφεροντα σας υποτελή υβριδια του Νεαντερνταλ... ΟΥΣΤ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Α και που εισαι... Από όλα οσα γράφεις μεταλα του κώλου, απαντησε μας μόνο σε ενα γιατι δε χρειαζεται καν να ασχοληθώ και να σε ξεμπροστιάσω αλλά απάντησε όπως εσυ μόνο γνωριζεις όμως (σαν παπαγάλος...) Πες μας σε ποιον ανηκει η τράπεζα τις Ελλάδας και ασε μας να γελασουμε ομαδικώς μετά... Αντε πανηλιθιε τρομολάγνε εξυπηρετητή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. "Να εθνικοποιηθεί η Τράπεζα της Ελλάδας και να απαιτηθεί ο επαναπατρισμός του νομισματικού χρυσού της χώρας."


    Δηλαδή, θα πούμε στην Ε.Ε "διαγράφουμε το χρέος μας προς εσάς και απαιτούμε να μας επιστρέψετε το χρυσό μας". Και η Ε.Ε θα το κάνει αυτό γιατί... ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή