Της Μαριάννας Τζάννε (Πρωτο θεμα)
Ζητούν την έγκριση της Κομισιόν για τις συμβάσεις
“Tρέχει” η κυβέρνηση για να πουλήσει τους δρόμους
Στην κρισιμότερη φάση τους περνούν οι συμβάσεις παραχώρησης με την κυβέρνηση να επιδιώκει την άμεση υπογραφή του μνημονίου που δόθηκε στους εργολάβους από την Μεγάλη Τετάρτη.
Στην κυβέρνηση έχουν ένα πρόσθετο λόγο που θέλουν την γρήγορη επίλυση των προβλημάτων καθώς οι αυτοκινητόδρομοι μαζί με την Αττική Οδό και την Εγνατία μπαίνουν στο χαρτοφυλάκιο των αποκρατικοποιήσεων που έχει υπολογίσει το υπουργείο Οικονομικών για να αντλήσει τα 15 δισ. ευρώ έως το 2012 για τη μείωση του χρέους.
Από χθες, υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Υποδομών βρίσκονται στις Βρυξέλλες προκειμένου να περάσει από την έγκριση της ΕΕ το σχέδιο διάσωσης των έργων που εκπονήθηκε από το υπουργείο με σκοπό την συνέχιση των εργασιών τουλάχιστον μέχρι το προσεχές φθινόπωρο.
Το διάστημα αυτό θεωρείται ικανό για να περάσουν οι αλλαγές από την βουλή και να υπάρξει μια τελική φόρμουλα διευθέτησης των προβληματικών συμβάσεων που η κατάρρευσή τους θα έδινε την χαριστική βολή στο κλίμα επενδυτικής απραξίας που κατατρέχει την κυβέρνηση.
Το κείμενο που παρουσιάζει στις Βρυξέλλες ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Έργων κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος συμπεριλαμβάνει και τις παρατηρήσεις που έγιναν από τις τεχνικές εταιρείες τις τελευταίες εβδομάδες.
Οι πληροφορίες συγκλίνουν προς την κατεύθυνση της συνέχισης όλων των έργων παρόλο που διακινούνται πληροφορίες για αναστολή εργασιών στον Ε65 που έχουν σταματήσει από τις αρχές του χρόνου.
Ωστόσο τις πληροφορίες αυτές που συνοδεύονται και με φήμες για την απομάκρυνση των Ισπανικών εταιρειών, διαψεύδουν κύκλοι της εταιρείας που υποστηρίζουν ότι η διαπραγμάτευση με την κυβέρνηση συνεχίζεται αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα υπάρξουν τροποποιήσεις στο τεχνικό σκέλος του έργου αλλά όχι αναστολή του.
Μετατίθενται οι μειώσεις των διοδίων
Ήδη από το υπουργείο Οικονομικών έχουν εντείνει τις επιστροφές ΦΠΑ ενώ τις τελευταίες μέρες με έγγραφό της η Εγνατία Οδός ενημερώνει την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου για καταβολή 25 έως 30 εκ. ευρώ που είναι για πληρωμές από διόδια, ΦΠΑ αλλά και η δόση για το έργο της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης που είχε υπογράψει με την μορφή της συμπληρωματικής σύμβασης ο τέως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς.
Στελέχη των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν τους αυτοκινητοδρόμους υποστηρίζουν ότι η υπογραφή του μνημονίου δεν θα γίνει πριν από τα μέσα ή τα τέλη Ιουνίου, πράγμα που μεταθέτει και τις μειώσεις των διοδίων.
Με βάση το Μνημόνιο, η πολιτεία βάζει «πλάτη» για την συνέχιση της χρηματοδότησης των έργων από τις τράπεζες αλλά και για μειώσεις των διοδίων από 25% έως 50% για τα έργα που είναι υπό κατασκευή καθώς και για τον επανασχεδιασμό των συμβάσεων όπου υπάρχουν προβλήματα χάραξης.
Χθες, πάντως, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ανακοίνωσε ότι την επόμενη Δευτέρα θα γίνει η διάνοιξη της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας των Βαλκανίων μήκους 6 χλμ η οποία θα παρακάμπτει την Κοιλάδα των Τεμπών. Οι εργασίες στην σήραγγα είχαν ξεκινήσει από τον Αύγουστο του 2008, και από τα δύο μέτωπα ταυτόχρονα (το Νότιο Μέτωπο, το οποίο βρίσκεται στην είσοδο της Κοιλάδας των Τεμπών και από το Βόρειο Μέτωπο το οποίο βρίσκεται στο Ομόλιο).
Μετά από σχεδόν τρία χρόνια εργασιών, τα δύο μέτωπα θα συναντηθούν στη μέση, στα 3 χιλιόμετρα δηλαδή, και έτσι θα ανοίξει απ’ άκρη σε άκρη η μεγαλύτερη οδική σήραγγα της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων.
Ε βέβαια, μην πάρουν μισοτελειώμενα τα έργα οι τοκογλύγοι! Προς θεού!
ΑπάντησηΔιαγραφή